اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سوال در مورد odsدر بخاری هاگازی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    سوال در مورد odsدر بخاری هاگازی

    با سلام
    دوستان این odsکه اکسیژن محیط رو سنس میکنه ودر صورت کم شدن اکسیژن گاز گاز رو قطع میکنه آیا یه مدار ایکتریکی ویه سنسور داره؟یا قطعه مثل همون ترموکوبل که حرارت رو سنس میکنه میدونیم هر گاه دو فلز غیر هم جنس از یک طرف به هم متصل باشند و قسمت اتصال را حرارت بدهیم در دو سر آزاد طرف دیگر آن ها برق بوجود می آید وبا یجاد این جریان بوبین بخاری رو که با دست فنرش رو فشار دادیم تا گاز آزاد بشه تبدیل به یه آهنروبا میشه وتازمانی که شعله شمعک روشن باشه جریان برقراره وجریان گاز هم هست ولی اگر فوتش کنیم :icon_razz: چون ترموکوبل سرد میشه پس جریان بی جریان
    حالا من میخوام بدونم این ods هم همیچین چیزیه یا یه محصول الکترونیکی هست

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    معلوليت محدوديت نيست

    آنکس که عاجز از خلق لحظه هاست، معلول است. نه من...روح بلند آدمیت فراتر از هر معلولیتی است.

    #2
    پاسخ : سوال در مورد odsدر بخاری هاگازی

    مطمئنا چنین راهکاری داره چون ما سیم که بخاری وصل نمیکنیم بزنیم توی پریز!!!
    گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
    همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : سوال در مورد odsدر بخاری هاگازی

      منم میخوام اینو بدونم ؟ دوستانی که اطلاع دارن لطفا راهنمایی بکنن یاد بگیریم .ممنون
      معلوليت محدوديت نيست

      آنکس که عاجز از خلق لحظه هاست، معلول است. نه من...روح بلند آدمیت فراتر از هر معلولیتی است.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : سوال در مورد odsدر بخاری هاگازی

        در سایت
        http://www.beytoote.com/housekeeping/sundries/most-important-points-fireplace.html

        پیلوت « ODS»در هوای معمولی با درصد اکسیژن %۲۰/۹ عملکرد مناسب و معمولی دارد. در موارد غیر از این هنگامی که سطح اکسیژن محیط شروع به کاهش می کند و تقریباً به ۵/۱۸% ۱۸% می رسد شعله پیلوت « ODS» از ترموکوپل جدا می شود و شروع به پریدن می کند که باعث سرد شدن ترموکوپل و بسته شدن راه گاز در شیر شده و به عبارت دیگر وسیله با عملکرد ایمن خاموش می شود.

        در سایت
        http://www.aftabir.com/articles/view/economy_marketing_business/oil_gas/c2c1139133663p2.php/%D8%A8%D8%AE%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%B4-%D9%82%D8%AF%D9%85%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C

        ین سیستم با دقت و اطمینان بسیار بالایی کار می کند و در حالت کلی برای مواردی طراحی گردیده که دامنه تغییرات تمام متغیرها بسیار ناچیز و حساس است. ترموکوپل حساس به تغییرات شعله پیلوت است و این شعله حساس به تغییر رابطه سوخت و هوا می باشد و هنگامی که ترموکوپل گرم می شود، انرژی گرمایی را به الکتریکی تبدیل می کند و میلی ولت تولید شده باعث ایجاد میدان مغناطیسی در سیم پیچ و باز شدن مجرای عبور گاز به مشعل می شود. اگر در حالتی که بخاری روشن است اکسیژن موجود در هوا از استانداردهای تعیین شده کمتر شود لذا مشخصه شعله پیلوت تغییر می کند و شعله پیلوت خاموش می شود و ترموکوپل سرد می شود . این کاهش دما باعث کاهش و قطع ولتاژ ارسالی از طرف ترموکوپل گردیده و باعث می شود که دریچه شیر مسیر اصلی گاز دستگاه بسته شود و در نهایت بخاری به طور کامل خاموش گردد. این وضعیت تا زمانیکه هوای تازه جایگزین هوای اتاق نشود و اکسیژن موجود در محیط به حد استاندارد نرسد پایدار است و شعله پیلوت روشن نمی شود و لذا بخاری خاموش می ماند و پس از اینکه شرایط محیط و اکسیژن محیط به سطح استاندارد رسید، می توانیم دستگاه را روشن کنیم.اوریفیس مشعل پیلوتODS ، روزنه و محل عبور جریان گاز مشعل پیلوت است و این جریان را در مواقع مختلف تنظیم و کنترل می کند و به هیچ عنوان نباید مته زده شده یا گشاد گردد. اوریفیس مشعل پیلوت ODSبرای گاز طبیعی یا گاز مایع دارای اندازه ها و طرحهای متفاوت است.

        "طراحی سنسور ODS در بخاری های بدون دودکش برای اولین بار در ایران انجام شده و میزان اکسیژن موجود در فضا را تشخیص می دهد، به طوری که اگر میزان اکسیژن کاهش یابد و منواکسیدکربن موجود در هوا زیاد باشد، سنسور وارد عمل می شود و شعله بخاری را کم کرده و بخاری به طور اتوماتیک خاموش می شود"، افزود: "بخاری های بدون دودکش برخلاف تصور اغلب مردم آلاینده های سمی را وارد فضای اتاق نمی کند."

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X