اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

طراحی اسانسور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : طراحی اسانسور

    عجله کار شیطونه یه کم صبر داشته باش :applause:

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : طراحی اسانسور

      سلام.
      دوستان شرمنده دیر شد. من فقط برنامه هاش رو حذف کردم و گذاشتم اینجا یه نگاه بندازید اگه ناقص هست بگردم بقیه اش رو هم بذارم.
      فایل های پیوست شده
      شأن انسان در ايمان و هجرت و جهاد است و هجرت، مقدمهآ‌ي جهاد فيآ‌سبيلآ‌الله.
      هجرت، هجرت از سنگينيآ‌هاست و جاذبهآ‌هايي كه تو را به خاك ميآ‌چسباند.
      چكمهآ‌هايت را بپوش، رهآ‌توشهآ‌ات را بردار و هجرت كن.

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : طراحی اسانسور

        سلام .آقای نحوی از بابت فایلی که گذاشته بودین ممنونم. فکر کنم خیلی به دردم بخوره.آقا پیمان میتونم بپرسم کی امکانش هست برنامه رو بذارین تو سایت؟من دارم واسه ارشد میخونم اگه بر نامه آماده باشه ممنون میشم چون وقتمو زیاد میگیره.در ضمن من حاضرم برنامه رو با قیمت مناسبی بخرم.ممنون از همه دوستان

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : طراحی اسانسور

          با سلام
          من 6 ساعته با شرح و سیستم البته لدر برات می تونم بنویسم.
          رو راست 40 هزار تومن هم می گیرم.

          اگر خواستی زود برام پیام بده که فقط تو این تعطیلات می تونم کمکت کنم.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : طراحی اسانسور

            سلام دوستان
            می دونم این بحث بی نتیجه مونده ولی می خواستم ببینم کسی می تونه نقشه مداری یک آسانسور رو برام تو سایت بگذاره .
            منظورم سیم کشی ها و جای قرار گرفتن پی ال سی و ..... می باشد
            با تشکر
            خداوند هر گاه بخواهد انسانی را فاسد کند ، او را به تمام آرزو هایش می رساند!

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : طراحی اسانسور

              سلام
              من چیزائی که از تعمیر کار آسانسور خونمون یاد گرفتمو برات میگم...
              اولا در هر طبقه 3 تا 4 تا سنسور هست که اگه یکیش خراب بشه اون یکی عمل کنه... از نوع آهنربائی که به دیواره اهنی اسانسور وصل میشه تا از نوع میکرو سوئیچ معمولی... طبقات بالا و پائین که دیگه جند تا بهش اضافه میشه.. چون اگه وانسه میره سقف میکنه با خودش میکشه بالا...
              ترمز اظطراری... و ترمز اظطراری مکانیکی ...
              حالا دکمه ها.. اینکه یه نفر دکمه رو از تو آسانسور بزنه یا از بیرون... آیا در مسیر مسافر بزنه یا یه کله بره همون طبقه خواسته شده... اولویت با سوار کردن کی باشه...
              تازه ما آسانسورمونا که اومد از اداره استاندارد دید.. 17 تا ایراد گرفت.. گفت استاندارد نیست...
              آسانسور یعنی بازی با جون آدم.. یعنی قطع نخاع...
              موفق باشی.

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : طراحی اسانسور

                مشخصات کامل مدار را بذار میشه طراحی کرد
                اما بهتره خودت طراحی کنی نباید زیاد سخت باشه با یه سری دستورات شرطی و مقایسه می توان نوشت
                سخت ترين چيزي كه مي توان در زندگي ياد گرفت اين است كه از روي كدام پل
                بايد رد شد و كدام پل را بايد خراب كرد
                از سه چيز متنفرم 1- خيانت 2- دروغ 3- نامردي
                { خلاف قوانین - پاک شد }

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : طراحی اسانسور

                  دوست عزیز آقا محمد : منظورم نوشتن برنامه آسانسور نیست مدار کنترل سخت افزاری رو می خوام
                  خداوند هر گاه بخواهد انسانی را فاسد کند ، او را به تمام آرزو هایش می رساند!

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : طراحی اسانسور

                    سلام من کارم مدار آسانسوره من میخواستم ببینم کسی میتونه مشکل منو حل کنه؟وقتی که آسانسور حرکت میکنه بعضی وقتا خودبه خود شاسی میگیره و حرکت میکنه اگه کمکم کنید خیلی ممنون میشم میکرو 89c55wd است

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : طراحی اسانسور

                      hi
                      tanham oshkel etesali ya noize
                      bebin chon toye system farman asansor ba estandarde en81 bayad hamehye ehzarha ba GND faeal beshand pas ehtemal etesaly zyad va farman gereftane yek bareh ta 90% haghighie
                      ama moshkel baedy age system link cabs ta tablofarman serial bashe va tablo farmaneton irany daraye serila rs485 hast ke chon yek entekhabe ahmaghneh hast baraye on mohit por noiz ekhtelalat fogholadehey etefagh miofteh ke barez tarinesh hamon shacty gereftane nagahanye

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : طراحی اسانسور

                        سلام دوستان عزیز
                        اگه آدم ها حرف نزنند مردم فکر میکنند لالند
                        برای دست یابی به مدارات مختلف آسانسور تقریبا تنها سایت مرجع آدرس زیر میتونه باشه که چند مدار آسانسور رایگان رو جهت آموزش گذاشته شما هم یه سری بزنید ضرر نمیکنید


                        http://www.omidravanro.persianblog.ir/

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : طراحی اسانسور

                          کمک برنامه اسانسور 4 طبقه اسمبلی یا c++ :sad:

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : طراحی اسانسور

                            با تشکر از اطلاعات خوبتون اما
                            چند سوال:
                            در مورد ptc موتورهای آسانسور چه اطلاعاتی دارین ؟ آیا واقعا به معنای positive temperature coefficient هستن یا مثل سوییچ عمل می کنند ؟ چند اهمی هستن ؟ آیا نمونه ای از مداراتشون رو میتونین ارایه بدین ؟
                            برای سری ایمنیها روی تابلوهای مختلف اسمهای مختلف نوشتن یکی دورانداز پایین رو با 60 نشون داده اون یکی با 407 ، آیا استانداردی در این مورد وجود داره؟
                            در مورد تابلو فرمانها اگه میشه بیشتر توضیح بدین

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : طراحی اسانسور

                              // ME2000 I/O ports declarations ************************************************** **********************

                              #include <reg52.h>

                              #define Stop 0
                              #define Up 1
                              #define Down 2

                              sbit But_D1 = P3^0;
                              sbit But_D2 = P3^1;
                              sbit But_D3 = P3^2;
                              sbit But_D4 = P3^3;
                              sbit But_D5 = P3^4;
                              sbit But_D6 = P3^5;
                              sbit But_D7 = P3^6;
                              sbit But_D8 = P3^7;


                              sbit Sensor_L0 = P2^4;
                              sbit Sensor_L1 = P2^5;
                              sbit Sensor_L2 = P2^6;
                              sbit Sensor_L3 = P2^7;

                              sbit But_L0_Up = P0^0;
                              sbit But_L1_Up = P0^1;
                              sbit But_L1_Down = P0^2;
                              sbit But_L2_Up = P0^3;
                              sbit But_L2_Down = P0^4;
                              sbit But_L3_Down = P0^5;

                              sbit Motor_A = P2^1;
                              sbit Motor_B = P2^0;

                              sbit Seven_Segment_A = P0^7;
                              sbit Seven_Segment_B = P0^6;


                              void MainMenu (void);
                              void ElevatorSimulator (void);
                              void LiftMove (unsigned char Dir);
                              void SevenSegment (unsigned char num);
                              void Blank (void);

                              unsigned char MenuPage=0;
                              unsigned short MainMenu_State=99;
                              unsigned short ElevatorSimulator_State=99;

                              void main (void)
                              {
                              unsigned char ButtonDebounce=0;


                              while (1){
                              if (MenuPage == 0) MainMenu ();
                              else if (MenuPage == 1) ElevatorSimulator ();
                              else if (MenuPage == 2) ElevatorSimulator ();
                              else if (MenuPage == 3) ElevatorSimulator ();
                              else if (MenuPage == 4) ElevatorSimulator ();
                              else if (MenuPage == 5) ElevatorSimulator ();
                              else if (MenuPage == 6) ElevatorSimulator ();
                              else if (MenuPage == 7) ElevatorSimulator ();
                              else if (MenuPage == 8) MenuPage = 0;//Blank ();

                              if (!But_D8) {
                              ButtonDebounce ++;
                              if (ButtonDebounce > 150) {

                              MenuPage = 0;
                              }
                              }
                              else ButtonDebounce = 0;
                              }

                              while (1);
                              }




                              void MainMenu (void)
                              {
                              static unsigned short ButtonDebounce;

                              switch (MainMenu_State){
                              case 99:{

                              ButtonDebounce = 0;

                              break;
                              }

                              case 1:{
                              if (!But_D1) MainMenu_State = 2;
                              else if (!But_D2) MainMenu_State = 3;
                              else if (!But_D3) MainMenu_State = 4;
                              else if (!But_D4) MainMenu_State = 5;
                              else if (!But_D5) MainMenu_State = 6;
                              else if (!But_D6) MainMenu_State = 7;
                              else if (!But_D7) MainMenu_State = 8;
                              else MainMenu_State = 0;
                              ButtonDebounce = 0;
                              break;
                              }
                              case 2:{
                              if (!But_D1) {
                              if (ButtonDebounce < 50) ButtonDebounce++;
                              if (ButtonDebounce >= 50) MenuPage = 1;
                              }

                              break;
                              }
                              case 3:{
                              if (!But_D2) {
                              if (ButtonDebounce < 50) ButtonDebounce++;
                              if (ButtonDebounce >= 50) MenuPage = 2;
                              }

                              break;
                              }
                              case 4:{
                              if (!But_D3) {
                              if (ButtonDebounce < 50) ButtonDebounce++;
                              if (ButtonDebounce >= 50) MenuPage = 3;
                              }

                              break;
                              }
                              case 5:{
                              if (!But_D4) {
                              if (ButtonDebounce < 50) ButtonDebounce++;
                              if (ButtonDebounce >= 50) MenuPage = 4;
                              }

                              break;
                              }
                              case 6:{
                              if (!But_D5) {
                              if (ButtonDebounce < 50) ButtonDebounce++;
                              if (ButtonDebounce >= 50) MenuPage = 5;
                              }

                              break;
                              }
                              case 7:{
                              if (!But_D6) {
                              if (ButtonDebounce < 50) ButtonDebounce++;
                              if (ButtonDebounce >= 50) MenuPage = 6;
                              }

                              break;
                              }
                              case 8:{
                              if (!But_D7) {
                              if (ButtonDebounce < 50) ButtonDebounce++;
                              if (ButtonDebounce >= 50) MenuPage = 7;
                              }

                              break;
                              }
                              case 9:{
                              if (!But_D8) {
                              if (ButtonDebounce < 50) ButtonDebounce++;
                              if (ButtonDebounce >= 50) MenuPage = 8;
                              }

                              break;
                              }
                              case 10:{
                              break;
                              }




                              void ElevatorSimulator (void)
                              {
                              static unsigned short CurrentPosition;
                              unsigned char Door;

                              if (Sensor_L0==0) CurrentPosition=0;
                              else if (Sensor_L1==0) CurrentPosition=1;
                              else if (Sensor_L2==0) CurrentPosition=2;
                              else if (Sensor_L3==0) CurrentPosition=3;

                              switch (ElevatorSimulator_State) {
                              case 99:{

                              CurrentPosition=3;

                              ElevatorSimulator_State = 0;
                              }
                              case 0: {
                              if (CurrentPosition != 0) LiftMove (Down);
                              else {
                              CurrentPosition = 0;
                              LiftMove (Stop);
                              ElevatorSimulator_State = 1;
                              }
                              break;
                              }
                              case 1:{
                              if (But_L0_Up == 0 || But_D1 == 0) {
                              if (CurrentPosition == 0) ElevatorSimulator_State++;
                              else {

                              (CurrentPosition > 0) LiftMove (Down);
                              ElevatorSimulator_State = 5;
                              }
                              }
                              else {
                              ElevatorSimulator_State++;
                              }
                              break;
                              }
                              case 2:{
                              if (But_L1_Down == 0 || But_D2 == 0) {
                              if (CurrentPosition == 1) ElevatorSimulator_State++;
                              else {
                              (CurrentPosition > 1) LiftMove (Down);
                              else if (CurrentPosition < 1) LiftMove (Up);
                              ElevatorSimulator_State = 6;
                              }
                              }
                              else if (But_L1_Up == 0 || But_D2 == 0) {
                              if (CurrentPosition == 1) ElevatorSimulator_State++;
                              else {
                              (CurrentPosition > 1) LiftMove (Down);
                              else if (CurrentPosition < 1) LiftMove (Up);
                              ElevatorSimulator_State = 6;
                              }
                              }
                              else ElevatorSimulator_State++;
                              break;
                              }
                              case 3:{
                              if (But_L2_Down == 0 || But_D3 == 0) {
                              if (CurrentPosition == 2) ElevatorSimulator_State++;
                              else {

                              if (CurrentPosition > 2) LiftMove (Down);
                              else if (CurrentPosition < 2) LiftMove (Up);
                              ElevatorSimulator_State = 7;
                              }
                              }
                              else if (But_L2_Up == 0 || But_D3 == 0) {

                              if (CurrentPosition == 2) ElevatorSimulator_State++;
                              else {

                              if (CurrentPosition > 2) LiftMove (Down);
                              else if (CurrentPosition < 2) LiftMove (Up);
                              ElevatorSimulator_State = 7;
                              }
                              }
                              else ElevatorSimulator_State++;
                              break;
                              }
                              case 4:{
                              if (But_L3_Down == 0 || But_D4 == 0) {
                              if (CurrentPosition == 3) ElevatorSimulator_State = 1;
                              else {

                              if (CurrentPosition < 3) LiftMove (Up);
                              ElevatorSimulator_State = 8;
                              }
                              }
                              else ElevatorSimulator_State = 9;
                              break;
                              }

                              case 5:{
                              if (Sensor_L0==0) {
                              LiftMove (Stop);
                              ElevatorSimulator_State = 11;
                              }
                              break;
                              }
                              case 6:{
                              if (Sensor_L1==0) {
                              LiftMove (Stop);
                              ElevatorSimulator_State = 11;
                              }
                              break;
                              }
                              case 7:{
                              if (Sensor_L2==0) {
                              LiftMove (Stop);
                              ElevatorSimulator_State = 11;
                              }
                              break;
                              }
                              case 8:{
                              if (Sensor_L3==0) {
                              LiftMove (Stop);
                              ElevatorSimulator_State = 11;
                              }
                              break;
                              }
                              case 9:{
                              if (But_D5 == 0) {
                              ElevatorSimulator_State = 11;
                              Door = 1;
                              }
                              else {
                              ElevatorSimulator_State++;
                              }
                              break;
                              }
                              case 10:{
                              if (But_D6 == 0) {
                              ElevatorSimulator_State = 12;
                              }
                              else {
                              ElevatorSimulator_State = 1;
                              }
                              break;
                              }
                              case 11:{
                              P3= 0x81

                              Delay_s (2);
                              if (Door == 1) {
                              while (But_D1 != 0&& But_D2 != 0&& But_D3 != 0&& But_D4 != 0&& But_D6 != 0&& But_L1_Up != 0&& But_L0_Up != 0&& But_L1_Down != 0&& But_L2_Up != 0&& But_L2_Down != 0&& But_L3_Down != 0);
                              ElevatorSimulator_State ++;
                              Door = 0;
                              }
                              else {
                              ElevatorSimulator_State ++;
                              }
                              break;
                              }

                              case 12:{
                              P3= 0xFF

                              Delay_s (2);

                              ElevatorSimulator_State = 1;

                              break;
                              }

                              default:{
                              LiftMove (Stop);
                              break;
                              }
                              }

                              SevenSegment (CurrentPosition);

                              }


                              void LiftMove (unsigned char Dir)
                              {
                              if (Dir == Up){
                              Motor_B = 1;
                              Motor_A = 0;
                              }
                              else if (Dir == Down){
                              Motor_A = 1;
                              Motor_B = 0;
                              }
                              else{
                              Motor_A = 1;
                              Motor_B = 1;
                              }
                              }


                              void SevenSegment (unsigned char num)
                              {
                              if (num < 0) num=0;
                              else if (num > 3) num=3;
                              if (num/2 == 1) Seven_Segment_B=1;
                              else Seven_Segment_B=0;
                              if (num%2 == 1) Seven_Segment_A=1;
                              else Seven_Segment_A=0;
                              }


                              void Delay_s (unsigned int duration)
                              {
                              unsigned int j;
                              duration = 2*duration;
                              duration = duration * 100;
                              for (j = 1; j <= duration; j++){
                              TH0 = 0x67;
                              TL0 = 0xFF;
                              TR0 = 1;
                              while (!TF0);
                              TF0 = 0;
                              TR0 = 0;
                              }
                              }

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : طراحی اسانسور

                                سلام دوستان
                                شاید کسی نیاد جواب بده ولی بازم شاید کسی اومد و جواب داد
                                من تمام ورودی و خروجی هاشو به دست آوردم حدودا بیش از 50 تا میشن میخوام با atmega16 یه تابلو در واقعه بردشو درست کنم کسی میتونه کمکم کنه که من چطوری این 50 تا رو تو میکروی 32 پایه ای کنم؟ :eek: میشه از دیکدر استفاده کرد؟

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X