اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راهنمایی در مورد ماژولهای محافظ شارژ باتری

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راهنمایی در مورد ماژولهای محافظ شارژ باتری

    با سلام خدمته تمامه دوستان و اساتید و تبریک سال نو انشاالله که این سال جدید برای همگی ساله خوب با اتفاقهای خوب باشه و شرایط زندگی برای همه از سال قبل بهتر بشه


    بریم سراغ سوال

    اقا ما با این ماژول های محافظ شارژ کلا درگیری شدید داریم
    ما چندتا پیچ گوشتی شارژی و دریل شارژی داریم که تک سل و 3 سل و 4 سل هستن که ماژولهاشون خراب شد به دلایلی ما واسه اون 3 سل اومدیم ماژول 3 سل 40 امپر، 3 سل 8 امپر و 3 سل 10 امپر رو خریدیم و متاسفانه هیچ کدوم جواب نداد (از همون مدلهای مثلثی توی بازار) همشون وقتی پیچ گوشتی میرفت توی زور قطع میکردن و یا باید یکی از پایه های باتری رو از ماژول قطع و وصل میکردیم تا مجدد کار کنه و یا شارژر وصل کنیم و فقط نمونه 3 سل 6 امپر جواب داد خواستم ببینم علت چیه مگه هرچی این امپر بالاتر باشه بازدهی نباید بیشتر شه؟
    سوال بعدیم اینه که یکی از این مدل ماژولها وقتی کلید دریل رو که به صورت گازی بود یک دفعه تا اخر میگرفتی قطع میکرد جریان رو و باید کلید رو اروم اروم فشار میدادی که قطع نشه حالا همین مشکل رو روی مدل تک سل دارم که اون کلید پیچ گوشتی هم گازی نیست و محض گرفتن کلید ماژول جریان رو قطع میکنه عکس ماژول هم میزارم ببینید یدونه پایه داره که با حرف T هست خواستم ببینم اون پایه مربوط به چیه و ارتباطی به این مشکلم نداره؟!

    #2
    نوشته اصلی توسط Siavashxxxx نمایش پست ها
    با سلام خدمته تمامه دوستان و اساتید و تبریک سال نو انشاالله که این سال جدید برای همگی ساله خوب با اتفاقهای خوب باشه و شرایط زندگی برای همه از سال قبل بهتر بشه




    بریم سراغ سوال

    اقا ما با این ماژول های محافظ شارژ کلا درگیری شدید داریم
    ما چندتا پیچ گوشتی شارژی و دریل شارژی داریم که تک سل و 3 سل و 4 سل هستن که ماژولهاشون خراب شد به دلایلی ما واسه اون 3 سل اومدیم ماژول 3 سل 40 امپر، 3 سل 8 امپر و 3 سل 10 امپر رو خریدیم و متاسفانه هیچ کدوم جواب نداد (از همون مدلهای مثلثی توی بازار) همشون وقتی پیچ گوشتی میرفت توی زور قطع میکردن و یا باید یکی از پایه های باتری رو از ماژول قطع و وصل میکردیم تا مجدد کار کنه و یا شارژر وصل کنیم و فقط نمونه 3 سل 6 امپر جواب داد خواستم ببینم علت چیه مگه هرچی این امپر بالاتر باشه بازدهی نباید بیشتر شه؟
    سوال بعدیم اینه که یکی از این مدل ماژولها وقتی کلید دریل رو که به صورت گازی بود یک دفعه تا اخر میگرفتی قطع میکرد جریان رو و باید کلید رو اروم اروم فشار میدادی که قطع نشه حالا همین مشکل رو روی مدل تک سل دارم که اون کلید پیچ گوشتی هم گازی نیست و محض گرفتن کلید ماژول جریان رو قطع میکنه عکس ماژول هم میزارم ببینید یدونه پایه داره که با حرف T هست خواستم ببینم اون پایه مربوط به چیه و ارتباطی به این مشکلم نداره؟!
    نوع باتری که استفاده کردید چیه؟ شاید باتری ها جریان دهی کمی دارند و افت ولتاژ زیاد هست!
    T میتواند ورودی منفی برای شارژ باشد بعضی از ماژول ها ماسفت برای ورودی شارژ دارند و ماسفت خروجی هم جدا هست این ماژول ها سنسور دما هم دارند که برای شارژ سریع استفاده می شود.
    جدیدترین ویرایش توسط mmmiii1234; ۱۸:۳۹ ۱۴۰۳/۰۱/۲۰.

    دیدگاه


      #3
      نوشته اصلی توسط Siavashxxxx نمایش پست ها
      با سلام خدمته تمامه دوستان و اساتید و تبریک سال نو انشاالله که این سال جدید برای همگی ساله خوب با اتفاقهای خوب باشه و شرایط زندگی برای همه از سال قبل بهتر بشه


      بریم سراغ سوال

      اقا ما با این ماژول های محافظ شارژ کلا درگیری شدید داریم
      ما چندتا پیچ گوشتی شارژی و دریل شارژی داریم که تک سل و 3 سل و 4 سل هستن که ماژولهاشون خراب شد به دلایلی ما واسه اون 3 سل اومدیم ماژول 3 سل 40 امپر، 3 سل 8 امپر و 3 سل 10 امپر رو خریدیم و متاسفانه هیچ کدوم جواب نداد (از همون مدلهای مثلثی توی بازار) همشون وقتی پیچ گوشتی میرفت توی زور قطع میکردن و یا باید یکی از پایه های باتری رو از ماژول قطع و وصل میکردیم تا مجدد کار کنه و یا شارژر وصل کنیم و فقط نمونه 3 سل 6 امپر جواب داد خواستم ببینم علت چیه مگه هرچی این امپر بالاتر باشه بازدهی نباید بیشتر شه؟
      سوال بعدیم اینه که یکی از این مدل ماژولها وقتی کلید دریل رو که به صورت گازی بود یک دفعه تا اخر میگرفتی قطع میکرد جریان رو و باید کلید رو اروم اروم فشار میدادی که قطع نشه حالا همین مشکل رو روی مدل تک سل دارم که اون کلید پیچ گوشتی هم گازی نیست و محض گرفتن کلید ماژول جریان رو قطع میکنه عکس ماژول هم میزارم ببینید یدونه پایه داره که با حرف T هست خواستم ببینم اون پایه مربوط به چیه و ارتباطی به این مشکلم نداره؟!
      سلام و درود ،
      جریان کشی دریل شارژی در لحظه اول بالا هست و میتونه به 60 آمپر هم برسه و طبیعی هست که ماژول ها قطع کنن.
      و باید باتری های مورد استفاده هم سالم و سلامتت باشن تا در جریان کشی کم نیارن و حفاظت افت ولتاژ بیش از حد فعال نشه.
      و بنظر میرسه ماژولی که استفاده کردید و مشکل کمتر شد ، ماژولی هست که حفاظت ضعیفتری داره.
      پایه T هم میتونه برای سنسور NTC باشه..
      مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
      https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

      دیدگاه


        #4
        نوشته اصلی توسط mmmiii1234 نمایش پست ها

        نوع باتری که استفاده کردید چیه؟ شاید باتری ها جریان دهی کمی دارند و افت ولتاژ زیاد هست!
        T میتواند ورودی منفی برای شارژ باشد بعضی از ماژول ها ماسفت برای ورودی شارژ دارند و ماسفت خروجی هم جدا هست این ماژول ها سنسور دما هم دارند که برای شارژ سریع استفاده می شود.
        این ماژول هم سنسور دما داره
        نوع باتری 18650
        3.7v
        4-7wh
        مدلش هم gl4k191ej
        حالا راه حل چیه به نظرتون
        البته این رو هم اضافه کنم باتریه فابریک خود پیچ گوشتی شارژی باتری نیکل کادمیوم بوده که اون باتری ها مدار محافظ ندارن و خود شارژرشون مدار داره فکر کنم و من زدمش توی شارژ فراموش کردم و باتری ها تقریبا میشه گفت منفجر شد ولی بدون صدا و منم چون یه تعداد باتری 18650 و ماژولش رو داشتم تو خونه این رو گذاشتم

        دیدگاه


          #5
          نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

          سلام و درود ،
          جریان کشی دریل شارژی در لحظه اول بالا هست و میتونه به 60 آمپر هم برسه و طبیعی هست که ماژول ها قطع کنن.
          و باید باتری های مورد استفاده هم سالم و سلامتت باشن تا در جریان کشی کم نیارن و حفاظت افت ولتاژ بیش از حد فعال نشه.
          و بنظر میرسه ماژولی که استفاده کردید و مشکل کمتر شد ، ماژولی هست که حفاظت ضعیفتری داره.
          پایه T هم میتونه برای سنسور NTC باشه..
          سلام ممنون از راهنماییتون حالا راه حل چیه به نظرتون

          دیدگاه


            #6
            خود پیچ گوشتی این برد رو هم داشته که میزان شارژش رو نشون میده که اون سمتش 3 تا ال ای دی هستش این ماژول روی باتری لیتیومی هم جواب میده یا نه فقط روی نیکل کادمیوم جواب میده ؟! چون وصل که کردم باتری رو چراغ ال ای دی قرمزش همینجوری روشن میمونه در صورتی که خود ماژول شصتی داره که با فشار دادنش ال ای دی روشن میشد. البته شاید هم خراب شده

            دیدگاه


              #7
              نوشته اصلی توسط Siavashxxxx نمایش پست ها
              خود پیچ گوشتی این برد رو هم داشته که میزان شارژش رو نشون میده که اون سمتش 3 تا ال ای دی هستش این ماژول روی باتری لیتیومی هم جواب میده یا نه فقط روی نیکل کادمیوم جواب میده ؟! چون وصل که کردم باتری رو چراغ ال ای دی قرمزش همینجوری روشن میمونه در صورتی که خود ماژول شصتی داره که با فشار دادنش ال ای دی روشن میشد. البته شاید هم خراب شده
              سلام
              خب باید ببینی چقدر جریان میکشه قطع میکنه، من دو تا دریل ۱۲ ولت رو بررسی کردم ۳۰ آمپر تحت فشار قطع میکنه که بستگی به باتری داره

              دیدگاه


                #8
                نوشته اصلی توسط Siavashxxxx نمایش پست ها

                سلام ممنون از راهنماییتون حالا راه حل چیه به نظرتون
                از باتری لیتیوم یون معمولی استفاده کردید؟
                در این صورت جواب نمیده.
                باتری رو به دریل وصل کنید و ولتاژ یکی از سلول ها رو اندازه بگیرید،بعد از زدن کلید دریل هم تغییرات رو اندازه بگیرید.
                معمولا برای باتری های نیکل کادمیوم از ماژول محافظ شارژ استفاده نمیشه.
                مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                دیدگاه

                لطفا صبر کنید...
                X