اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ایجاد انجمن برق خودرو!

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : ایجاد انجمن برق خودرو!

    نوشته اصلی توسط Javad Moosavi نمایش پست ها
    منظورتون از فشاری که کولر میاره چیه؟ کولر روی موتور فشار میاره ، البته اگر منظورتون فن های رادیاتور و فن های داخل کابین نباشه. که اون ها هم فکر نکنم جریان زیادی مصرف کنند.
    جریانی که کولر می کشه زیاده پس باتری و دینام هردو میان توی مدار
    پولی بلبرینگ هم توسط تسمه به موتور وصله و هرچی جریان بیشتر بکشی از دینام موتور باید قدرت بیشتری صرف کنه تا بتونه پولی دینام رو بچرخونه اینجور فشار میاد روی کل سیستم ماشین مصرف سوخت هم میره بالا
    همین
    Proudly @real_ahmadi
    #real_ahmadi

    واسه اسمت بجنگ

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : ایجاد انجمن برق خودرو!

      نوشته اصلی توسط Aramesh222 نمایش پست ها
      سلام دوستان، من وسیله ای ترکیبی از چند وسیله برقی ساختم که کلا 30 امپر برق لازم داره، از پشت سوییچ گرفتم سیم برق خیلی داغ میشه، ایا از باتری ماشین مستقیم برق بگیرم مشکل حل میشه و برای باتری ضرر نداره؟
      مشکل گرم شدن بخاطر اینه که سیمتون نمیتونه 30 امپر رو بکشه یا بیشتر از 30 امپر مصرف میکنه وسیلتون
      ولی در کل نظر من اینه مستقیم از باتری گرفته بشه جریان

      در ضمن دوستان همه اینهایی که شما و من نوشتیم اسپمه :|
      کلا ربطی به موضوع تاپیک نداره

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : ایجاد انجمن برق خودرو!

        نوشته اصلی توسط مهندس احمدی نمایش پست ها
        جریانی که کولر می کشه زیاده پس باتری و دینام هردو میان توی مدار
        پولی بلبرینگ هم توسط تسمه به موتور وصله و هرچی جریان بیشتر بکشی از دینام موتور باید قدرت بیشتری صرف کنه تا بتونه پولی دینام رو بچرخونه اینجور فشار میاد روی کل سیستم ماشین مصرف سوخت هم میره بالا
        همین
        شاید من درست متوجه نمیشم. اما کمپرسورکولر جریانی مصرف نمی کنه. کاملا مکانیکی هست.!
        STM32 واقعا یه چیز دیگه است...

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : ایجاد انجمن برق خودرو!

          نوشته اصلی توسط Javad Moosavi نمایش پست ها
          شاید من درست متوجه نمیشم. اما کمپرسورکولر جریانی مصرف نمی کنه. کاملا مکانیکی هست.!
          کمپرسورش بله ولی فنش؟؟
          Proudly @real_ahmadi
          #real_ahmadi

          واسه اسمت بجنگ

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : ایجاد انجمن برق خودرو!

            نوشته اصلی توسط Javad Moosavi نمایش پست ها
            شاید من درست متوجه نمیشم. اما کمپرسورکولر جریانی مصرف نمی کنه. کاملا مکانیکی هست.!
            با سلام:
            دوست عزیز، درست است که کمپرسور کولر خودرو مکانیکی است، اما سرشفت بیرونی این کمپرسور مکانیکی دارای یک پولی است که تسمه کولر به ان وصل و توسط میلنگ حرکت می کند. در حالت عادی تسمه کولر با هرزه گرد پولی کولر می چرخد و فقط مقدار کمی از فشار مکانیکی موتور کم می کند. اما در هنگام استفاده از کولر، پشت هرزه گرد یک آهنربای الکتریکی قوی وجود دارد که با جذب نیروی آهنربایی پولی کمپرسور را با کمپرسور در گیر می کند، در اینجا فشار مکانیکی متور بیشتر می شود، اما آن سیم پیچ آهنربای الکتریکی حد اقل 10 آمپر مصرف می کند و بعلاوه فن رادیاتور کولر هم حدود 10 آمپر و فن کولر داخل اتاق هم حدود 6 الی10 آمپر در خودرو های مختلف که برای کولر فیوز 40 آمپری می گذارند. پس تا اینجا حکولردود 30 آمپر مصرف می کند. اگر چراغ نور بالا هر دو روشن باشند و هر لامپ هم 100 وات حداکثر، 16 آمپر هم دو لامپ 100 وات. با توجه به انژکتوری بودن خودرو و پمپ بنزین الکتریکی و سایر ادوات برقی دیگر جایی برای کشیدن برق 30 آمپری وجود ندارد. فرض کنید شما ازیک دینام 60 آمپری بخواهید حدود نیم ساعت 60 آمپر برق بگیرید، مطمئنباشد دینام زیر نیم ساعت هم دوام نمی آورد.
            علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
            نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : ایجاد انجمن برق خودرو!

              جناب رضا
              هرکسی میدونه که دینام برق تولید میکنه!
              وقتی از دینام بیش از حد برق بکشی میسوزه (درواقع سیم پیچ های توش میسوزه)
              ببخشید شما از دینامی که داره با سرعت دده دور در دقیقه میچرخه و جریان 0.1 امپر و 5 ولت رو میده مثلا چطور میخاین بیشتر جریان بکشین و به سیم پیچش یا به قول شما فشار بیاریم ؟! عجب ! یه حرفایی میزنین ادم شک میکنه انجمن الکترونیکه

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : ایجاد انجمن برق خودرو!

                نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
                با سلام:
                دوست عزیز، درست است که کمپرسور کولر خودرو مکانیکی است، اما سرشفت بیرونی این کمپرسور مکانیکی دارای یک پولی است که تسمه کولر به ان وصل و توسط میلنگ حرکت می کند. در حالت عادی تسمه کولر با هرزه گرد پولی کولر می چرخد و فقط مقدار کمی از فشار مکانیکی موتور کم می کند. اما در هنگام استفاده از کولر، پشت هرزه گرد یک آهنربای الکتریکی قوی وجود دارد که با جذب نیروی آهنربایی پولی کمپرسور را با کمپرسور در گیر می کند، در اینجا فشار مکانیکی متور بیشتر می شود، اما آن سیم پیچ آهنربای الکتریکی حد اقل 10 آمپر مصرف می کند و بعلاوه فن رادیاتور کولر هم حدود 10 آمپر و فن کولر داخل اتاق هم حدود 6 الی10 آمپر در خودرو های مختلف که برای کولر فیوز 40 آمپری می گذارند. پس تا اینجا حکولردود 30 آمپر مصرف می کند. اگر چراغ نور بالا هر دو روشن باشند و هر لامپ هم 100 وات حداکثر، 16 آمپر هم دو لامپ 100 وات. با توجه به انژکتوری بودن خودرو و پمپ بنزین الکتریکی و سایر ادوات برقی دیگر جایی برای کشیدن برق 30 آمپری وجود ندارد. فرض کنید شما ازیک دینام 60 آمپری بخواهید حدود نیم ساعت 60 آمپر برق بگیرید، مطمئنباشد دینام زیر نیم ساعت هم دوام نمی آورد.
                با تشکر از پاسخ جنابعالی. من در خصوص آهنربای کلاچ کولر اطلاعی نداشتم. کاملا درست می فرمایید. بازهم مشتکرم
                STM32 واقعا یه چیز دیگه است...

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : ایجاد انجمن برق خودرو!

                  سلام، کسی میتونه راهنمایی کنه چطور میتونم کویل پیکان رو دوبل کنم که برای خودرو
                  ضرر نداشته باشه

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : ایجاد انجمن برق خودرو!

                    نوشته اصلی توسط Reza Azimy_RW نمایش پست ها
                    ببخشید شما از دینامی که داره با سرعت دده دور در دقیقه میچرخه و جریان 0.1 امپر و 5 ولت رو میده مثلا چطور میخاین بیشتر جریان بکشین و به سیم پیچش یا به قول شما فشار بیاریم ؟! عجب ! یه حرفایی میزنین ادم شک میکنه انجمن الکترونیکه
                    با سلام
                    شما دوسر همین دینام را اتصال کوتاه کنید بعد ازمدتی بعلت گرم شدن زیاد میسوزد همینطور اگر مصرف کننده متصل به دینام بیش از حد جریان بکشد که دینام نتواند آنرا تامین کند بعد از مدتی سیم پیچهای دینام بعلت داغ شدن می سوزند . همین مطلب در نیروگاههای برق هم هست اگر بعلت خارج شدن یک یا چند نیروگاه بار شبکه بالا رود و دیگر نیروگاهها نتوانند آنرا تامین کنند جهت حفاظت از ژنراتورها سیستمهای ایمنی شبکه بکار افتاده آن نیروگاهها را از مدار خارج میکند که صدمه نبینند در این حالت امکان دارد شبکه ناپایدار شده و بتدریج کل نیروگاهها از مدار خارج شوند .
                    بهتر است قبل از محکوم کردن دیگران کمی مطالعه بفرمایید.

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : ایجاد انجمن برق خودرو!

                      نوشته اصلی توسط nimdar نمایش پست ها
                      با سلام
                      شما دوسر همین دینام را اتصال کوتاه کنید بعد ازمدتی بعلت گرم شدن زیاد میسوزد همینطور اگر مصرف کننده متصل به دینام بیش از حد جریان بکشد که دینام نتواند آنرا تامین کند بعد از مدتی سیم پیچهای دینام بعلت داغ شدن می سوزند . همین مطلب در نیروگاههای برق هم هست اگر بعلت خارج شدن یک یا چند نیروگاه بار شبکه بالا رود و دیگر نیروگاهها نتوانند آنرا تامین کنند جهت حفاظت از ژنراتورها سیستمهای ایمنی شبکه بکار افتاده آن نیروگاهها را از مدار خارج میکند که صدمه نبینند در این حالت امکان دارد شبکه ناپایدار شده و بتدریج کل نیروگاهها از مدار خارج شوند .
                      بهتر است قبل از محکوم کردن دیگران کمی مطالعه بفرمایید.



                      ببخشید من نمیدونم تو چه فازی بودم اون پستو دادم شرمنده درست میفرمایید

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : ایجاد انجمن برق خودرو!

                        سلام دوستان وثت بخیر.لطفا راهنمایی کنید.من درموردکامیونت باری ایسوزومربوط به برقش مشکل دارم سایتی یالینکی چیزی اگه سراغ دارین راهنماییم کنید.من گیرکرده ام.سپاسگذارم

                        فرستاده شده از Redmi Note 8 Proِ من با Tapatalk

                        دیدگاه

                        لطفا صبر کنید...
                        X