اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

علم در عمل یا نمره؟؟؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    علمی با ارزش است که درآمدزا باشد و علمی درآمدزا است که عملی و کاربردی باشد!

    بنده دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه ای هستم.

    یکی از مهمترین علت انتخاب بنده برای گذراندن دوران دانشگاهی در این دانشگاه شرایط علمی و کاربردی اون بود.

    نمی خواهم تبلیغ کنم چیزیه که واقعیت داره!

    دانشجو اگه یک ساعت درس می خونه باید 1000 ساعت تمرین عملی کنه!

    مثالی که دوستمون در مورد رشته های پزشکی زدند خیلی مناسب بود. حالا کاری نداریم که شرایط کاری در رشته های فنی کمتر است از رشته های پزشکی (چون توی رشته های پزشکی یکی از عوامل پیشرفت بشر و پیشرفت ایران اینکه، ابزار کار مفت و فراوان است، این همه انسان ....)

    البته به همین آزمایشگاه های معمولی دانشگاه نباید اکتفا کرد.

    ---------------
    شما برید توی موضوع صندلی داغ صحبت های استاد کی نژاد رو مطالعه بفرمایید:

    ایشون می فرمایند که یکی از علل موفقیت شون یادگیری اصولی مسائل تئوری و محاسباتی و تکیه بر آزمایشات عملی هست.

    ایشون می گویند که عامل دیگر پیشرفت شون این بوده که یک آزمایشگاه مجهز در منزل داشته اند.

    ----------------
    این نشون می ده که علم و عمل در کنار هم و نقش عمل پر رنگ تر است.


    لذا توصیه می کنم که حداقل مدرک یعنی کارشناسی رو بگیرید (بشتر توام بودن با کارهای عملی و کاربردی) و بعد اشتغال پیدا کنید یا اشتغال ایجاد کنید.
    در نهایت اگر احساس کردید که ادامه ی تحصیل می تونه در مسیر پیشرفت کاری تون موثر باشه، اقدام به ادامه ی تحصیل کنید.
    همواره يادمان باشد:
    1-مردان بزرگ اراده مي کنند و مردان کوچک آرزو
    2-افراد بزرگ، هميشه به دنبال ايده هاي بزرگند و افراد کوچک به دنبال افراد بزرگ
    3-هميشه سعي کن آنقدر کامل باشي که بزرگترين تنبيه تو براي ديگران گرفتن خودت از آنها باشد.

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : علم در عمل یا نمره؟؟؟

      نوشته اصلی توسط ahmadpashaei
      کار عملی در دانشگاه یعنی همون آزمایشگاه ها و کارگاه ها که متاسفانه اکثریت مطلق دانشجو نماها فقط میخوان فرار کنن و در ترمهای آخر هم میشه همون آز و کارگاه ها + پروژه ای که بازم همه یا در میرن یا پول میدن امثال من و اون زرنگای م انقلاب و خ جمهوری بسازیم براشون.ای حیف که دیگه وقت برای کارای خودمم ندارم وگرنه میدونستم چکار کنم.شما شناخت و برداشتت از دانشگاه اشتباه در اشتباه هست و بهتره برید تحقیق کنید بقیه جاها چکار می کنن! قراره در دانشگاه تعمیرکار تربیت کنن یا مونتاژکار؟!! شما مدار فرمان و قدرت و PLC رو یاد بگیر برو کارآموزی نه کار اصلی،بعد اونجا یاد میگیرید که چجوری خودتون قطعه بخرید و قیمت بدین و چه برندهایی در بازار تو بورسه و چجوری کار کنید میصرفه و ..... .دانشگاه علم و روش تحقیق یاد میده بهتون با کمی مهارت و میتونید با خواست خودتون زیادشم بکنید.از آموزشهای فنی و حرفه ای استفاده کنید و در نهایت برید نمایشگاه های تهران و ... و دیدن کنید از شرکتهای بزرگ و کارهای به روز و از شرکتها بپرسید کارآموز رایگان میگیرن یا نه؟
      این کاری هست که من همین الانم دارم میکنم.شده حکایت آقای بلورچیان که میگه یارو هیچی بلد نیست انتظار حقوق آنچنانی هم داره!!! اکثریت دانشجوها حتی کار با ابزار آزمایشگاهی و فرایند مونتاژ و PCB رو هم بلد نیستن،کالیبراسیون نمیدونن چیه،معیارای انتخاب چند دستگاه ساده هم بلد نیستن و .... و گله از دانشگاه می کنن!دیگه اینارو که یاد دادن.ندادن؟
      دیگران رو نمی دونم ولی من از اونایی نبودم که از زیر کار عملی فرار می کنن...مثلا درس میکروپروسسور که خیلی جنبه عملیش زیاد هست رو با استادی داشتیم از قدمای اساتید، خیلی از دانشجوها این درس رو یک یا دو بار از استاد می افتادن ولی بعد آزمایشگاه همین درس رو با نمره های بالا پاس می کردن یا مثلا خودم این درس رو افتادم ولی پروژه رو از همین استاد 20 گرفتم و کارم هم مونتاژ نبود.
      یا استاد درس مدار مخابراتی منو پاس نکرد چون نمی رفتم سر کلاسش...آخر سر یه روز رفتم توی اتاقش ،و نهایتا خودش اعتراف کرد که این درس اصلا نباید به دانشجو ها درس داده بشه و گفت که با اکراه این درس رو ارئه می ده.
      خیلی وقت ها همون نظام آموزشی مشکل داره دوست عزیز.

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : علم در عمل یا نمره؟؟؟

        mjd عزیز من کلی گفتم و نمی خوام سو تفاهم بشه. به هر حال این بحث ها زیاد شده و الانم فکر کنم که دیگه استارتر محترم هم به نتیجه رسیده. دوستمون S-Ahmad هم به جای خوبی اشاره کردن که تجربه های خیلی از اساتید توش جمع شده.میتونید اونجا رو هم دنبال کنید و دیگه اینجا رو کم کم تمام کنید که این بحث ها به جنجال و ... کشیده نشه.
        ممنون از همکاریتون
        جانم به فدای ائمه اطهار
        می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : علم در عمل یا نمره؟؟؟

          اخباری تأسف برانگیز!!!
          http://vista.ir/news/6550989/%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%AA%DA%A9%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%B1%D9%87+%D8%B9%DA%A9%D8%B3

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : علم در عمل یا نمره؟؟؟

            نوشته اصلی توسط damola

            بنده خودم لیسانس رو نیمه کاره رها کردم وقتی دیدم هیچ بار علمی ای برام نداره
            قصد هندونه دادن زیر بقل خودم رو ندارم اما همین الان با مدرک کاردانی چندین شرکت دائم دنبال اینن که کاراشونو بریزن رو سرم
            خیلی از مواقع هم وقت نمیکنم چندین کار رو بگیرم و مجبورم یا ردش کنم و یا بدمش به افرادی که میشناسم
            اگر شما لیسانس داشتید برای کار پول بیشتری طلب نمی کردید؟ منظور اینه هر چقدر سطح تحصیلات پایینتر باشه دستمزد هم کمتر میشه به این دلیل که افراد با تحصیلات پایینتر از نظر تعداد بیشتر هستند. این از لحاظ آماری هست با حالتهای خاص کاری نداریم . اگر کار در سطح مملکت اینطوریه که فرقی نکنه لیسانس و یا دیپلمه انجامش بدن اشکال در جای دیگه هست.

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : علم در عمل یا نمره؟؟؟

              به نظر من اگه انسان میخواد موفق بشه باید بره دنبال کارافرینی و کار ایجاد کنه نه اینکه منتظر باشه استخدامش کنن مهم اینه که بتونی یه سرمایه اولیه درست کنی حالا شده با وام و غرض و ... و از مدرکت هم تو جاهایی که شاید لازم بشه استفاده کنی بعدش فکرو به کار بندازی و بزنی تو یه کار.تا این جا مقدمات فراهم شده و قسمت مهمش که پشتکاره مونده، باید پشتکار داشته باشی تا موفق بشی.به نظر من باید درسارو فقط پاس کنی و سریع وارد یه کار شی وگرنه ول معطلیم من خودم مدرکو 50 درصد واسه خواستگاری و 50 درصد هم واسه آشنایی جزیی از یه حرفس دارم میگیرم.
              انصاف نباشد که من خسته رنجور پروانه او باشم و او شمع جماعت

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : علم در عمل یا نمره؟؟؟

                نوشته اصلی توسط mohammad751
                اگر شما لیسانس داشتید برای کار پول بیشتری طلب نمی کردید؟ منظور اینه هر چقدر سطح تحصیلات پایینتر باشه دستمزد هم کمتر میشه به این دلیل که افراد با تحصیلات پایینتر از نظر تعداد بیشتر هستند. این از لحاظ آماری هست با حالتهای خاص کاری نداریم . اگر کار در سطح مملکت اینطوریه که فرقی نکنه لیسانس و یا دیپلمه انجامش بدن اشکال در جای دیگه هست.
                قطعا"!
                اما متاسفانه امروزه تو کشور تا دلتون بخواد انواع و اقسام مدارک رو داریم و دیگه نمیشه مثل قدیم گفت که همه مدرکشون پایینه
                ماشاا... الان دیگه همه کم کمش لیسانس هستند و یا بالاتر!
                منتها چه لیسانسی!!!!!
                قصد اهانت ندارم و اگر هم کسی اینچنین برداشت میکنه عذر میخوام

                اگر با شرکت های خصوصی وارد کار بشید متوجه منظورم میشید
                در اونجا کار رو قبول دارند نه کاغذ پاره و کلکسیون مدارک رو
                نمونه بارزش همین شرکت ECA
                مطمئنا" میگرده و افرادی رو در کادرش میپذیره که حداقل تفاوت بین سی موس و تی تی ال رو بدونن، وگرنه اگر قرار باشه هر چی لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه بیرون اومد و مدرکش دستش بود رو بپذیره سر یک ماه کلاهش پس معرکه هستش
                (جناب بلورچیان میتونن نظر بدن در این زمینه)

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : علم در عمل یا نمره؟؟؟

                  نوشته اصلی توسط damola
                  نمونه بارزش همین شرکت ECA
                  مطمئنا" میگرده و افرادی رو در کادرش میپذیره که حداقل تفاوت بین سی موس و تی تی ال رو بدونن، وگرنه اگر قرار باشه هر چی لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه بیرون اومد و مدرکش دستش بود رو بپذیره سر یک ماه کلاهش پس معرکه هستش
                  سلام
                  دقیقا اینطور هست که میفرمایید
                  من دانشجو ترم 5 دانشگاه تبریز با معدل الف دیدم ..... ازم میپرسه ترانزیستور ttl اونا که اولش 74 هست کارش چیه ؟ !!!!!!
                  من دانشجو ترم 7 دیدم حتی یک آزمایشگاه هم پاس نکرده چون دانشگاش امکانات نداشته و همه نمره آزمایشگاه های 18-19 هست
                  من همکلاس لیسانس خودم الان تو شهرش بقالی زده !
                  ......

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : علم در عمل یا نمره؟؟؟

                    نوشته اصلی توسط damola
                    قطعا"!
                    اما متاسفانه امروزه تو کشور تا دلتون بخواد انواع و اقسام مدارک رو داریم و دیگه نمیشه مثل قدیم گفت که همه مدرکشون پایینه
                    ماشاا... الان دیگه همه کم کمش لیسانس هستند و یا بالاتر!
                    منتها چه لیسانسی!!!!!
                    قصد اهانت ندارم و اگر هم کسی اینچنین برداشت میکنه عذر میخوام

                    اگر با شرکت های خصوصی وارد کار بشید متوجه منظورم میشید
                    در اونجا کار رو قبول دارند نه کاغذ پاره و کلکسیون مدارک رو
                    نمونه بارزش همین شرکت ECA
                    مطمئنا" میگرده و افرادی رو در کادرش میپذیره که حداقل تفاوت بین سی موس و تی تی ال رو بدونن، وگرنه اگر قرار باشه هر چی لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه بیرون اومد و مدرکش دستش بود رو بپذیره سر یک ماه کلاهش پس معرکه هستش
                    (جناب بلورچیان میتونن نظر بدن در این زمینه)
                    این تفاوت بین افرادی که در یک سطح تحصیلات هستند بهش میگن سابقه کار و تجربه . مطمئنا بخش خصوصی در شرایط مساوی تحصیلی ، ادم با تجربه تر رو انتخاب میکنه ولی اگر بخش خصوصی در شرایط تجربه مساوی ادم با تحصیلات کمترو انتخاب کنه اسمش هست صرفه جویی مالی. خلاصه اینکه یک تحصیلکرده اگر به اندازه یک با ادم با تجربه ولی با تحصیلات کمتر ، سابقه کار داشته باشه (اگه از توقع مالیش صرف نظر کنی) بهتره چون ممکنه جایی تحصیلاتش بدرد بخوره. حالتهای خاص که مثلا طرف استعداد کار داره و یا مثلا پوست کلفته از نظر آماری قابل بحث نیست چون تعداد این افراد کمه.

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : علم در عمل یا نمره؟؟؟

                      نوشته اصلی توسط امیرعلی بلورچیان
                      قطعا"!
                      اما متاسفانه امروزه تو کشور تا دلتون بخواد انواع و اقسام مدارک رو داریم و دیگه نمیشه مثل قدیم گفت که همه مدرکشون پایینه
                      ماشاا... الان دیگه همه کم کمش لیسانس هستند و یا بالاتر!
                      منتها چه لیسانسی!!!!!
                      قصد اهانت ندارم و اگر هم کسی اینچنین برداشت میکنه عذر میخوام
                      توی همین چندساله که اومدیم مدرک بگیریم انقدر ارزش دانشگاه ها و مدرک اومد پایین و انقدر دانشگاه بی کیفیت در زمینه ی مهندسی درست شد که دچار یاس فلسفی شدیم.
                      دانشگاه های اینجا رو هم که کسی قبول نداره به خصوص وقتی سر نمره دادن سرت هم بریده شده باشه!

                      توی یک جمله بخوام بگم، دانشگاه و برخی استادان سر ما کلاه گذاشتن، یه آبم روش!
                      الانم سربازی رو پولیش نمی کنن ما بریم یه جایی خودمون گم و گور کنیم که انقدر سرمون کلاه نره!

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : علم در عمل یا نمره؟؟؟

                        شما برید توی موضوع صندلی داغ صحبت های استاد کی نژاد رو مطالعه بفرمایید:
                        این تاپیک صندلی داغ حذف شده؟کجاست؟

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : علم در عمل یا نمره؟؟؟

                          برای یه دوم هنرستانی چه معدلی پیشنهاد میدید؟
                          http://s6.uplod.ir/i/00674/9cm41hm4inx0.jpg

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : علم در عمل یا نمره؟؟؟

                            به طور خلاصه عملی بالا در حد ساخت تجهیزات جدید و معدل تقریبا 15 خوبه
                            گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
                            همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : علم در عمل یا نمره؟؟؟

                              بحث جالبیه.
                              معدل و فهم و عملی و.....
                              یه بار ادم کلاشو قاضی کنه میفهمه چند چنده.
                              چی بگویم ک غم از دل برود.
                              باهردو موافقم
                              رو به خودت نسبت هستی مده!**دل به چنین مستی و پستی مده! //زانچه نداری ز چه افسردهآ‌ای*و زغم و اندوه دل آزردهآ‌ای؟!//گر ببرد ور بدهد دست دوست*ور بِبَرد ور بنهد مُلک اوست//ور بِکِشی یا بکُشی دیو غم **کج نشود دست قضا را قلم//آنچه خدا خواست همان میآ‌شود**وآنچه دلت خواست نه آن میآ‌شود.
                              ....

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : علم در عمل یا نمره؟؟؟

                                سلام
                                مسئله چیزی نیست جز پووووووول !!!
                                دانشگاه میخاد با واحد های الکی و درس هایی که حتی 1 کلمه از اون هم به دردتون نمیخوره ، پول رو از جیبتون در بیاره و بزاره توی جیب خودش
                                نه مشروطی مطرحه (اگر 5 ترم هم مشروط بشی بهت میگن سعی کن ترم بعدی مشروط نشی !!! چون میدونه که پول رو میخاد از تو جیب تو دربیاره پس نباید ناراحتت کنه) هیچ چیز دیگری مهم نیست ، نه وقت شما و نه انتظامات دانشگاه و نه .... فقط پول مهم است
                                کل دروسی که برای یک مهندس برق یا مکانیک یا ... مهمه و توی کل دنیا هم تدریس میشه فکر نکنم 40 واحد بیشتر باشه ، ولی چی شده که شده 146 واحد !!!

                                ***پول*** دلیلش فقط پوله ، و استاد ها و دکتر های خوبی که همشون دارن تک به تک مهاجرت میکنن و استادیار هایی که لیسانس کامپیوتر دارن و فقط 2 ترم توی دانشگاهن و حقوق ناچیزی میگیرن و تدریس ریاضی مهندسی میکنن و نتیجش میشه منه دانشجو !!!
                                http://vz.iminent.com/vz/39a77668-19...h-fishing.giff

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X