اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تاثیر led قرمز و آبی روی پوست انسان

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تاثیر led قرمز و آبی روی پوست انسان


    در بی بی سی برنامه ای پخش شد ( از نتایج ناسا با تایید هالیوود ) که نور آبی و قرمز led بدون عوارض باعث کش آمدن پوست و جوان شدن صورت میشود
    آیا این led ها از همون هایی است که تو کوره راه های ایران پیدا میشه
    تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
    داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

    #2
    پاسخ : تاثیر led قرمز و آبی روی پوست انسان

    ینی چی :surprised: بابا نگو از این حرفا :redface: از این به بعد همه ی زنا و دخترا ال ای دی به صورتوشون وصل میکنن شایعه پراکنی نکن بابا oo: خانوما این اقا دوروغ میگه :eek: :eek:
    (بزار به موقش به حسابت میرسم :NO: )
    این یه شوخی است فقط واسه مزاح
    [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تاثیر led قرمز و آبی روی پوست انسان

      این خبری رو که شما گفتید رو من یه مدل دیگه شنیده بودم اونم نورهایی که خانمها برای برنزه کردن پوستشون به صورت مصنوعی استفاده میکنن ( اگه اشتباه نکنم اسمش سولاریوم بود ) که با تاباندن اشعه uv این کارو انجام میدن ، حتی در مواردی باعث مرگشون هم میشه .



      تمامی دستگاه های سولاریوم موجود در جهان برای سلامتی خطرناک است .
      بنا بر اظهار متخصصان پوست برنزه کردن پوست و استفاده از دستگاه ها و سالن های سولاریوم در دراز مدت عوارض و مشکلاتی جدی پوستی را به دنبال دارد که با توجه به گرایش هایی که امروزه برای انجام برنزه شدن پوست ایجاد شده زنگ خطری است برای ابتلا به سرطان های پوست.
      به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ایرنا در کشور ایران یعنی در سرزمینی که در شمار کشورهای آفتابی جهان است و متخصصان پوست توصیه می کنند افراد به هنگام بیرون آمدن از خانه باید با هر وسیله ای اعم از کرم های ضد آفتاب و یا پوشش های فیزیکی پوست خود را در مقابل اشعه های ماورائ بنفش خورشید محافظت کنند دیگر نیازی به روی آوردن به راههای مصنوعی برنزه کردن پوست نیست.
      از طرف دیگر استفاده از دستگاه های برنزه کننده پوست یا سولاریوم در منطقه ای که بطور طبیعی و ژنتیکی مردم آن دارای پوستی گندم گون و تیره هستند اصراری بیهوده و یا شاید تقلیدی ناشیانه از انجام یک کار در سایر مناطق است که نه تنها زیبایی ایجاد نمی کند بلکه در دراز مدت با ایجاد لکه های تیره، نازیبایی پوست را به دنبال دارد.
      در اواخر قرن بیستم استفاده از آفتاب به منظور برنزه شدن پوست در کشورهای کم آفتاب غربی رایج شده بود به همین منظور دستگاه های تابش دهنده اشعه های ماورای بنفش A و B نور آفتاب وارد حرفه پوست شدند تا بتوانند در روزهای فراوان بدون آفتاب غرب ، پوست بسیار سفید علاقمندان را برنزه کنند.
      پوست برنزه هر چند امروزه تا حد زیادی در میان عامه مردم مقبولیت یافته است اما در گذشتهآ‌های نه چندان دور، در جوامع اروپایی و آمریکای شمالی نمادی از طبقه کارگر و فرودست بود که به علت کار در مزرعه پوستشان نسبت به اشراف و مردمان شهری تیره تر بود.
      گذشت زمان و گرایش مدسازان و پیروان آنها به ایجاد چهرهآ‌های جدید منجر به زیبا شناخته شدن پوست برنزه شد و در عین حال استفاده از دستگاه های تابش دهنده اشعه خورشید برای برنزه شدن پوست از نظر تجاری برای مدیران سالن های زیبایی سود آور بود و استفاده از این دستگاه ها بیشتر شد.
      این در حالیست که طبق نظر متخصصان پوست، طیف ماورای بنفش نور خورشید یا هر منبع نوری دیگری، باعث تمایل سلول های پوست به سمت سرطانی شدن می شود و باید به طور جدی از آن خودداری کرد و در مواردی هم که فرد مجبور است در معرض اشعه خورشید باشد توصیه می کنند حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.
      برنزگی:
      برنزگی عبارت است از واکنش طبیعی پوست نسبت به اشعه ماوربنفش ساطع شده از خورشید یا لامپآ‌های سولاریوم و تولید عنصر ملانین درسلولآ‌های پوست که در نهایت منجر به تیره شدن رنگ سطح پوست میآ‌شود.
      یکی از راههای مصنوعی برنزه شدن استفاده از دستگاهآ‌های سولاریوم است در این دستگاه ها فرد در مواجهه با طیفآ‌های مختلف اشعه ماوراءبنفش قرار میآ‌گیرد تا پوستش تیره یا به اصطلاح برنزه شود.
      دیدگاه انجمن متخصصین پوست ایران در مورد سولاریوم
      دکتر “حسین طباطبایی” دبیر ا نجمن متخصصین پوست ایران در این باره در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت مشخص شده تابش مستقیم و مستمر نور خورشید علاوه بر سوختگی خفیف پوست و ایجاد لک های تیره پوستی ، در میات مدت نیز باعث افزایش چین و چروک زودرس و افزایش پیری پوست در سنین پایین تر می شود.
      وی افزود علاوه بر این، تابش مستمر نور خورشید در دراز مدت امکان بروز برخی سرطان های پوست را افزایش می دهد به همین دلیل در بسیاری از کشورها، به دنبال ارایه آموزش های مداوم استفاده از سولاریوم محدود شده است.
      دکتر طباطبایی یادآور شد در ایران با پیشنهاداتی که از جانب انجمن متخصصین پوست ایران صورت گرفته است استفاده از دستگاه های سولاریوم توسط وزارت بهداشت ممنوع شده است.
      وی گفت استفاده از دستگاه های سولاریوم که حاوی اشعه های A و B هستند همانند نور مستمر آفتاب، عوارضی را به دنبال دارد به همین دلیل امروزه کمتر دیده می شود جوانان کشورهای غربی از آفتاب و یادستگاه های سولاریوم برای برنزه شدن پوست استفاده اما متاسفانه از زمانی که در آن کشورها مصرف آفتاب و سولاریوم محدود شده است در ایران استفاده از این دستگاه ها رایج شده است.
      دکتر طباطبایی اضافه کرد برخی افراد تصور می کنند استفاده از دستگاه سولاریوم مضرات نور خورشید را ندارد و اقدام به استفاده از آن می کنند این در حالیست که دستگاه های برنزه کردن پوست همانند نور خورشید برای پوست مضر هستند.
      دبیر انجمن متخصصین پوست ایران گفت یک نکته مهم در مورد اثر برنزگی روی پوست های مختلف این است که در کشورهای اروپای شرقی به دلیل خصویت ژنتیکی پوست و سفید بودن آن برنزه شدن با آفتاب و یا با استفاده از سولاریوم باعث قهوه ای شدن پوست می شود اما در کشورهای شرقی و خصوصا در خاورمیانه به دلیل تیرگی و گندم گونی پوست برنزه کردن باعث سیاهی و در مواردی ایجاد لک صورت می شود که نه تنها زیبا نیست بلکه باید با درمان طبی مداوا شود.
      دکتر طباطبایی در پایان گفت افرادی که به هر دلیلی اصرار به برنزه شدن پوست خود دارند بهتر است به جای استفاده از سولاریوم از کرم های برنزه که اثرات آنها ۳ تا ۴ روز باقی می ماند استفاده کنند.
      دبیر انجمن متخصصین پوست ایران یادآور شد وزارت بهداشت نیر به توصیه این انجمن تا کنون اطلاعیه هایی در مورد زیانبار بودن دستگاه های سولاریوم صادر کرده و مانع از فعالیت این مراکز شده است.
      سولاریوم و سرطان
      آنچه که امروزه مورد تایید بیشتر متخصصان پوست و مجامع علمی پزشکی است ارتباط بین سولاریوم و سرطان های پوستی است دکتر “پروین منصوری” رییس و موسس بخش بیماری های پوست بیمارستان امام خمینی در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت استفاده از دستگاه های سولاریوم با قرار گرفتن فرد در معرض اشعه ماورای بنفش خوشید در دراز مدت احتمال بروز سرطان های پوستی را افزایش می دهد.
      وی گفت امروزه تاثیر ایجاد سرطان های پوست در اثر مواجهه با اشعه های ماواری بنفش A و B بطور قطعی مورد پذیرش علمی قرار گرفته است و ادامه دادن تماس با این اشعه ها بسیار خطرناک است.
      سولاریوم و مرگ سلول های رنگدانه ای پوست
      هر چند سولاریوم و برنزه کردن پوست با هدف تیره شدن پوست و تحریک سلول های پوست به سمت پررنگ شدن است اما تکرار و انجام مداوم آن نتیجه ای خلاف این هدف را دارد.
      دکتر منصوری در این زمینه گفت استفاده زیاد از دستگاه سولاریوم و یا در تماس طولانی بودن با اشعه ماورای بنفش خورشید جهش ژنی در سلول های پوست ایجاد می کند و منجر به مرگ سلول های رنگدانه ای پوست می شود.
      وی افزود بطور طبیعی اشعه ماورای بنفش خورشید باعث پر رنگ شدن پوست می شود اما در افرادیکه برای مدت های طولانی در معرض این اشعه باشند و یا اینکه در مدت زمانی کوتاه با شدت بالایی از این اشعه مواجه شوند منجر به مرگ سلولی می شود.
      استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد این امر در نهایت منجر به بروز لکه های سفید کوچک پراکنده ای همانند لکه های بیماری برص در سطح پوست می شود و علاوه بر این در مواردی نیز پوست دو رنگ می شود که به حالت طبیعی برنخواهد گشت.
      سولاریوم و پیری پوست
      یکی دیگر از عوارض استفاده از سولاریوم که در دراز مدت خود را نشان می دهد پیری پوست ؛ افرایش چین و چروک های پوست ، شلی و افتادگی پوست است که مجموع آنها تصویری نازیبا و ناخوشایند از پوست را نشان می دهد.
      دکتر منصوری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه می گوید اشعه ماورای بنفش خورشید پیری پوست را به دنبال دارد و کسانیکه بیشتر در معرض آن قرار بگیرند نسبت به افرادی که کمتر مواجه شده اند و خود را در برابر آن محافظت کرده اند ۲۰ سال زودتر گرفتار پیری پوست می شوند.
      وی افزود در این افراد علایم و نشانه های پیری پوست که شامل بروز لکه های پوست، کک و مک، کدر شدن پوست، چین و چروک پوست و ضخیم شدن سطح پوست است زودتر از دیگران نمایان می شوند.
      دکتر منصوری ادامه داد این علایم و نشانه های پیر شدن پوست در پوست صورت و پشت دست ها بیشتر خود را نشان می دهند.
      سولاریوم و اعتیاد
      متقاضیان همیشگی سولاریوم علی رغم هشدارهای جدی پزشکان و متخصصان پوست، در مورد خطر بروز سرطان پوست بر اثر قرار گرفتن در زیر اشعه ماورای بنفش برای برنزه شدن، باز هم اصرار دارند که از این ابزار برای زیبا نشان دادن پوست و ظاهر خود استفاده کنند.
      مطالعات نشان داده است ؛ بسیاری از کسانی که به طور منظم خود را در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید قرار می دهند تا برنزه شوند، گاهند که با این کار خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهند اما همچنان بر ادامه آن اصرار می ورزند.
      دکتر “علیرضا فیروز” متخصص پوست و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت استفاده مرتب از دستگاه های سولاریوم و در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید قرار گرفتن هورمون آندروفین و مورفین های درونی بدن را افزایش می دهد و نوعی تسکین به فرد می دهد که علتی برای ادامه دادن آن می شود.
      وی گفت فرد برای به دست آوردن مقبولیت اجتماعی و یا احساس زیبایی بیشتر به سمت استفاده از دستگاه های سولاریوم گرایش پیدا می کند همزمان با استفاده از این دستگاه ها فرد احساس رضایت و خوشحالی کاذب می کند و به استفاده از این روش ادامه می دهد.
      دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه استفاده از دستگاه های سولاریوم در جهان از استانداردهای خاصی برخوردار است گفت متاسفانه این دستگاه ها در ایران بدون هیچ گونه نظارتی فعالیت می کنند.
      دکتر فیروز با اشاره به گرایشی که جوانان امروز به برنزه شدن دارند گفت برنزه شدن پوست چه بصورت استفاده از دستگاه های سولاریوم و یا نور آفتاب باشد زمینه ابتلا به سرطان های پوست و نوع خطرناک آن که به ملانوما معروف است را فراهم می کند.
      سرطان پوستی ملانوما بر اثر تماس های مکرر با اشعه ماورای بنفش خورشید و یا اینکه بر اثر مواجه شدن با شدت بالای اشعه که در دستگاه های سولاریوم به کار می رود اتفاق می افتد.
      این متخصص پوست با تاکید بر اینکه برنزه شدن بی خطر وجود ندارد گفت توصیه ما به جوانان و افرادیکه تمایل به انجام این کار دارند پرهیز از برنزه کردن چه بصورت سولاریوم و چه بصورت حمام آفتاب است.
      با توجه به خطراتی که اشعه ماورای بنفش خورشید دارد در برخی کشورها استفاده از این اشعه ممنوع شده است و افراد باید به هنگام شنا بدن خود را بپوشانند.
      هم اکنون سازمان بهداشت جهانی استفاده از پوشش بلند و پوشاندن تمام پوست و استفاده از کلاه های لبه دار و کلاه هایی که پشت گردن را نیز بپوشاند برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید توصیه می کند

      منبع : http://www.pezeshk.us/?p=13300

      http://www.google.com/search?q=%D8%B3%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%8 8%D9%85&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-USfficial&client=firefox-a
      A-Hosseini

      دیدگاه

      لطفا صبر کنید...
      X