اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

    نوشته اصلی توسط masoodhashemy
    راستش این دوربین که گفتم چون یک ذره از کارم مربوط به فرستادن دوربین به درون حلق است. یک دوربین کوچک هست ولی بسیار با کیفیت! البته قیمتش هم بالا هست. در واقع از جزییات حرکت حنجره عکس برداری میکنه :mrgreen: میخواستم یک دوربین بگیرم که برای عکس برداری و یک کمی پردازش تصویر ازش استفاده کنم چون خودتون گفته بودید دوربین vga استفاده میکردید گفتم بگم 5M پیکسل شاید خیلی زیاد باشه.
    برد de1 رو میگیرم فقط خدا کنه مثل مرد تا 2سال برام کار کنه! نمیفهمم اون برد دوربین 5M pixel هم بدرد کار پردازش تصویرم میخوره یا نه! میترسم نگیرم بعد توی ایران چیز درست و حسابی گیرم نیاد بخرم. چون بهتره با برد باشه نه خود دوربین به تنهایی.
    اون دوربین برای شروع به کار پردازش تصویر روی FPGA خیلی مناسبه، اندازه تصویر در اولویت کار پردازش تصویر نیست و فقط در دقت کار تاثیر داره، البته با اون دوربین تصاویر کوچکتر هم میشه دریافت کرد، بستگی به الگوریتمتون و میزان حافظه لازم برای پیاده سازیش، اندازه تصویر هم نسبت به اونها محدود میشه.
    در ایران هم دوربین گیر میاد، من همون VGA رو از تهران خریدم که PCB آماده داشت و با یک کابل فلت به DE-1 وصلش کردم و عالی کار میکنه. فرقش با اون دوربین شما علاوه بر کیفیت تصویر، تنظیم لنز هم هست که دوربینی که من گرفتم چون لنز متحرک داشت میشه دستی فکوسش رو تغییر داد و اجسام رو خیلی بهش نزدیک کرد و با کیفیت پردازش کرد ولی اون دوربین 5 مگا پیکسلی تنظیم فکوس نداره(لااقل نه به اندازه VGA)
    اون برد DE-1 رو هم اگه همیشه تمیز نگهش دارین سالهای سال کار میکنه.

    اسمایل، تومورو ویل بی وُرس

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

      با سلام
      (در ابتدا از اینکه مطلب تقریبا غیر مرتبط درج مینمایم، عذرخواهی میکنم.)
      دنبال دیکودر می گشتم ، تا از سایت NXP به سایت TRIDENTMICRO منتقل شدم.

      |pp=[t=pfp,i=71605]]http://www.nxp.com/#/homepage/cb=[t=p,p=/71605]|pp=[t=pfp,i=71605]
      ,
      |pp=[t=pip,i=CX24254-24UZ_PL_1]]http://www.nxp.com/#/pip/pip=[pip=CX24254-24UZ_PL_1,jp=Features]|pp=[t=pip,i=CX24254-24UZ_PL_1]


      چون مطالب این تاپیک را در حیطه پردازش صوت و تصویر دنبال می کردم، و پست های جناب ژوپیتر را که صاحب تجربه می باشند ، مطالعه می کردم،

      ترجیح دادم لینک ذیل را قرار دهم تا شما هم مروری داشته باشید، شاید راه حل آماده تری را بیابید.

      http://www.tridentmicro.com/productt...tv/svp/svp-wx/

      با سپاس

      پ.ن:
      پردازنده جدید اتمل هم برای این امور ارایه شده است. و Atmel SAM9M SAM9M10

      http://www.atmel.com/dyn/products/pr...tainment-video


      A 400MHz ARM926-based embedded microprocessor with video playback, DDR2 and LPDDR support, wide range of connectivity and user interface peripherals, as well as a dual external bus enterface. The hardware video decoder supports multiple formats (H264, H263, MPEG4, MPEG2, VC1) in resolutions up to WVGA or D1 at 30fps. It includes graphics acceleration, such as scaling, rotation, color conversion and picture-in-picture The multi-layer bus architecture with 36 DMA channel and 64KB of SRAM can be configured as TCM, and the dual bus interface sustains the high bandwidth required by the processor and its high-speed peripherals. it includes multiple communication interfaces, such as high speed USB host and device with transceivers, 10/100 Mbps Ethernet controller and high-speed SDIO/MMC interface. It also comes with an LCD controller supporting up to 1280x860 resolution, resistive touchscreen controller and camera interface. The SAM9M10 is available in a BGA324 package with 0.8mm ball pitch.
      گشتی در لاله زار
      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76138.0

      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76141

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

        برای کارهای تاخیر و تغییر فرکانس آنلاین صوت میشه از fpga های ساده تری هم استفاده کرد؟ fpga برد de1 پکیج خفنی دارد و کار رو سخت میکنه و البته قیمتش هم بین 50 تا 60 دلاره! باید 2 تا 3 تا fpga کار کنم که توی دستم بیاد چی انتخاب کنم! البته باید قابل اطمینان باشد مثل altera .

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

          با عرض سلام و البته با طلب پوزش بابت پریدن وسط بحث شما دوستان
          ایراداتی که جناب ژوپیتر از ISE گرفتند باعث نشده در کارهای نظامی و حرفه ای، xilinx کنار گذاشته بشه. بگذریم. قصد قیاس یا خرده گیری ندارم.
          فقط خواستم بپرسم که سری Cyclone داخلش Slice های DSP داره؟ :question:
          در MATLAB با استفاده از System Generator فراهم شده توسط ISE میشه خیلی راحت انواع پردازش مورد نیاز رو بدون کد نویسی پیاده و به FPGA منتقل کرد. در سایت Xilinx در چند سند مقایسه ای بین زمان پردازش FFT با پهنای باند مختلف توسط Spartan-6 و 674x انجام شده. با افزایش پهنا، سرعت پردازش توسط FPGA به صورت نمایی افزایش پیدا می کنه.
          اگر پول در اختیار دارید یه بردی بگیرین که هم FPGA داشته باشه و هم DSP که خیالتون راحت باشه. بعد از پیاده سازی کارها می تونین طراحی نهایی رو انتخاب کنید.
          برای تصویر برداری با رزولوشن بالا همونطور که جناب ژوپیتر فرمودند باید از ماشین ویژن استفاده کنید که مشکل حافظه و ذخیره سازی مطرح میشه.
          نوشته اصلی توسط masoodhashemy
          برای کارهای تاخیر و تغییر فرکانس آنلاین صوت میشه از fpga های ساده تری هم استفاده کرد؟ fpga برد de1 پکیج خفنی دارد و کار رو سخت میکنه و البته قیمتش هم بین 50 تا 60 دلاره! باید 2 تا 3 تا fpga کار کنم که توی دستم بیاد چی انتخاب کنم! البته باید قابل اطمینان باشد مثل altera .
          ندیدم جاهای معتبر بگن این قابل اطمینانه اون یکی نیست. در گزارش های ناسا با آزمایش و دلیل و مدرک استفاده از FPGA های ALTERA رو کاملا در پروژه هاشون رد کردند. در اونجا Xilinx و ACTEL خودنمایی می کنند. از نظر من Cyclone2 مثلا برای کارهایی مثل تلویزیون شهری که فقط دریافت داده و پخش کردن بین پیکسل ها باشه خیلی مناسبه. ولی برای پردازش خفن نه!
          بردهای DE هم به دلیل ابزارهای جانبی فراوان برای کارهای دانشجویی بسیار بسیار عالی هستند. ولی برای پردازش خفن؟!
          بسته بندی های FPGA که به صورت BGA هستند معمولا با تعداد پین ها بیان میشن مثلا 484
          هرچقدر بزرگتر باشه، برد هم تعداد لایه هاش بیشتر میشه.
          بخش بردهای Spartan-6 سایت xilinx رو یک نگاه بنداز چیزای بدی نیست.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

            neopisha من در مورد هدفم که صحبت کردم (پردازش صوت آنلاین مثل fft و ... و البته در کنار مثلا fft باید فیلتر دیجیتال هم داشته باشم). میشه یک fpga و dsp مناسب پیشنهاد بدهید؟ بهتره low power یا ultra low power باشه. مشکل بر سر انتخاب است :mrgreen: جناب ژوپیتر هم کمک بسیاری کردند. البته میخوام حرفها رو کنار هم بگذارم ببینم چی داخلش در میاد.
            برد de1 چیزهایی داره که آب از دهان می آید :mrgreen:
            یکی از اصلی ترین آیتمهای من low power بودن است. چون باید با باتری بتوانند چند ساعتی کار کنند مثلا اگر fpga با این مشخصات نیست dsp 200Mhz برای کارم خوبه؟

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

              فقط خواستم بپرسم که سری Cyclone داخلش Slice های DSP داره؟ :question:
              اینجا کاملا توضیح داده : http://www.altera.com/products/devices/cyclone2/features/multipliers/cy2-multipliers.html

              در MATLAB با استفاده از System Generator فراهم شده توسط ISE میشه خیلی راحت انواع پردازش مورد نیاز رو بدون کد نویسی پیاده و به FPGA منتقل کرد.
              آیا تا به حال به صورت عملی شما اینکار رو انجام دادید و یا کسی رو میشناسید که مثلا یک پردازش ساده، مثل سیاه و سفید کردن تصویر رو در متلب انجام داده باشه و کد VHDL اون رو همونطور که فرمودید تبدیل و استفاده کرده باشه؟ چون از بچه های همین فروم به دنبال همچین کاری بودند.
              http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=29487.0

              در گزارش های ناسا با آزمایش و دلیل و مدرک استفاده از FPGA های ALTERA رو کاملا در پروژه هاشون رد کردند.
              در چه پروژه ای و کدوم خانواده FPGA؟ آزمایشاتی که روی کلیه قطعات الکترونیکی برای استفاده در فضا انجام میشه درجه بندی داره و باید دید توی چه درجه ای اون نوع FPGA رد شده. هر قطعه وابسته به نوع مصرفش ممکنه در چندین پکیج متفاوت تولید بشه، مثلا Stratix هم نوع تجاری داره هم نوع Military داره و انواع دیگه هم داره که از نظر مقاومت در برابر دما، نویز مارجین و خیلی چیزهای دیگه با هم متفاوت هستند و همین نکات هم در نتیجه آزمایشات تاثیر داره. در ضمن نمونه یک CPU که در شاتلهای فضایی استفاده میشه AP101S هست که اتفاقا بر روی Stratix پیاده شده و اینکه NASA اصلا از FPGA های ALTERA در پروژه هاش استفاده نمیکنه، فکر کنم کمی قلو درش نهفته است. :agree:

              خوب برگردیم به بحث خودمون:
              کلا بحث کم مصرف بودن و ذخیره انرژی در همه FPGA ها و یا بهتر بگم همه مدارات الکترونیکی ممکن هست و در هر نوع سیستم روشهای مختلفی برای انجام اینکار استفاده میشه(البته خود مشخصات مصرفی هم بی تاثیر نیست)، مثلا در FPGA ها( حالا از هر نوعی که باشه) با کم کردن فرکانس کلاک ها(مثلا اگه در FPGA با استفاده از DCO کلاک یک بخش لاجیک رو فراهم میکنید) و غیر فعال کردن خروجی های پایه های بدون استفاده و تنظیم صحیح هر بانک I/O و ولتاژ و جریان مورد نیازش نسبت به نوع مصرفش، تا حد بسیار زیادی مصرفش پایین میاد.
              همیشه سعی کنید جایی برای Expand کردن پروژتون بذارید تا اگه وسط کار موضوعی پیش اومد بشه اون رو حلش کرد. در FPGA شما علاوه بر همه کارهایی که در DSP انجام میدید خیلی کارهای دیگه که با DSP امکان پذیر نیست رو میتونید انجام بدید، تصمیم با خود شماست.
              اسمایل، تومورو ویل بی وُرس

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

                کیت مورد نظر من باید بتونه با باتری حداقل 8 ساعت کار کنه. باتری هم 1000 تا 2000mAh هست.

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

                  نوشته اصلی توسط masoodhashemy
                  این منحنی رو ببینید:
                  کیت مورد نظر من باید بتونه با باتری حداقل 8 ساعت کار کنه. باتری هم 1000 تا 2000mAh هست.
                  فکر کنم این منحنی ها چیزهایی بگویند.
                  http://www.altera.com/products/devices/cyclone2/features/power/cy2-power.html
                  http://www.altera.com/products/devices/cyclone3/overview/power/cy3-power.html
                  مثلا برای 8 ساعت باید در هر ساعت 125mA با باتری 1000mAh که 1 وات توان داره مصرف بکنه که البته برای استفاده از LCD و غیره هم باید مصرفشون رو در نظر گرفت و اینکه مبدلهایی که باهاشون ولتاژهای مختلف رو میسازید مثل رگولاتور عناصر خطی نباشن و باید از DC2DC استفاده کنید که تلفات تبدیل ولتاژ خیلی پایین بیاد. از اونجایی هم که سیستم همیشه در مدت 8 ساعت مداوم در حال کار نیست باید نسبت به مصرف کاربر حالتهای Power Saving مثل موبایلها قابل تنظیم باشه، مثلا بعد از چند ثانیه اگه کاربر دیگه باسیستم کار نکرد LCD خاموش شه یا قسمتهای دیگه غیر فعال بشن.
                  مثلا سرعت پردازش که وابسته به کلاک سیستم هست آیا با Power Saving همکاری کنه که اگه باتری ضعیف شد سیستم Down Clock بکنه یا نه با همون سرعت ماکزیمم به کار خودش ادامه بده.
                  نمودارها هم در کل اطلاعات خوبی در اختیار شما میذارند ولی تا واقعا روی برد نبندین و کار نکنین هرگز نمیشه با نمودارها مقایسشون کرد.
                  اسمایل، تومورو ویل بی وُرس

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

                    نوشته اصلی توسط ژوپیتر
                    آیا تا به حال به صورت عملی شما اینکار رو انجام دادید و یا کسی رو میشناسید که مثلا یک پردازش ساده، مثل سیاه و سفید کردن تصویر رو در متلب انجام داده باشه و کد VHDL اون رو همونطور که فرمودید تبدیل و استفاده کرده باشه؟ چون از بچه های همین فروم به دنبال همچین کاری بودند.
                    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=29487.0
                    در حال حاضر یک برد دارای Spartan-6 به همراه دکدر تصویر ADV7180 و انکدر ADV7179 و Audio Codec TLV320AIC3106 در اختیار دارم ولی هنوز فرصت راه اندازی شونو نکردم. دیتاشیت های System Generator موضوع پیجیده ای برای کار نداشت. ان شاءالله اگر همت حاصل شد و جواب گرفتیم نتایج رو میگم خدمتتون.
                    سیاه و سفید کردن که چند تا جمع و تفریقه. فکر می کنم خیلی راحت بشه مدل های تشخیص تصاویر و اجسام مختلف و تحرک رو بدون اینکه درگیر کد نویسی HDL شد، از طریق ******** روی FPGA پیاده کرد.

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

                      ببخشید پکیج 484FBGA ساخت بردش سخته؟ معمولا چند لایه میشه؟

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

                        نوشته اصلی توسط masoodhashemy
                        ببخشید پکیج 484FBGA ساخت بردش سخته؟ معمولا چند لایه میشه؟
                        وابسته به چینش بالهای اون داره، بعضی هاشون چینش ستاره ای دارند که خیلی کار روتینگ رو راحت میکنه و تعداد لایه های کمتری هم لازم میشه بعضی ها هم کلا مثل مربع میمونن که کار باهاش رو سخت میکنه( کمپانی کار خودش رو توی طراحی چیپ راحت کرده، البته خوب چیپش هم از نوع ستاره ای ارزونتره).
                        معمولا FPGA های ALTERA چینش مربعی دارند و کمتر از 600 پایه با 4 یا 6 لایه قابل طراحیه. اگه از قطعاتی مثل DDR استفاده میکنید که حساسیت ترکها توشون خیلی تاثیر داره مجبورید 6 لایه بزنید وگرنه با همون 4 لایه هم جواب میده.
                        اسمایل، تومورو ویل بی وُرس

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

                          آقای ژوپیتر من قصد دارم DE2 را به همراه مخلفاتش برای خودم و آزمایشگاه دانشگاهمون خریداری کنم ولی تو ایران فروشنده نداره. می تونید به من کمک کنید. چه طوری از خارج تهیه شون کنم؟

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

                            نوشته اصلی توسط alifgpa
                            آقای ژوپیتر من قصد دارم DE2 را به همراه مخلفاتش برای خودم و آزمایشگاه دانشگاهمون خریداری کنم ولی تو ایران فروشنده نداره. می تونید به من کمک کنید. چه طوری از خارج تهیه شون کنم؟
                            در اینجا لیست کلیه فروشنده های خارجی هست:
                            http://www.altera.com/education/univ/materials/boards/unv-up-board-distributors.html
                            من خودم از Arrow Electronics تهیه میکنم و در بانکوک مستقیم تهویل میگیرم، البته اگه کسی دانشجوی خارجی باشه با کارت دانشجویی ارزونتره.
                            ببینید از کجا براتون ارزونتر میفته همون رو بگیرید واگه موجود نداشت ازشون درخواست نکنین چون خودشون میگن تهیه میکنیم ولی پول شیپینگش رو از آمریکا اضافه میگیرن.
                            اسمایل، تومورو ویل بی وُرس

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

                              بچه ها بورد آموزشی FPGA زیر چطوره:
                              مدلش : Spartan-3AN XC3S700AN-FG484

                              اطلاعات بیشتر در مورد بورد : http://www.xilinx.com/products/board...N-SK-UNI-G.htm

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : راهنمایی برای خرید بورد آموزشی FPGA خارجی

                                .

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X