اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

برد آموزشی برای CPLD یا FPGA

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : برد آموزشی برای CPLD یا FPGA

    بورد Mojo گزینه‌ی مناسبیه برای کسانی که قصد دارن با IDE خود Mojo کار کنند، نه برای کسانی که قصد دارند با ISE کار کنند. دلیلش هم اینه که با Mojo شما نمیتونی دیباگ نرم افزاری و سخت افزاری انجام بدی. برای دیباگ نرم افزاری باید پروگرامرتون توسط Xilinx SDK شناخته بشه که پروگرامر روی بورد Mojo این قابلیت را نداره. برای دیباگ سخت افزارتون هم باید پروگرامرتون توسط Xilinx Chipscope شناخته بشه که باز هم Mojo این قابلیت را نداره. البته این موضوع شاید برای کسانی که قصد کار حرفه ای با FPGA نداشته باشند مهم نباشد. در کل میشه گفت Mojo در دنیای FPGA همون نقشی را داره که Arduino در دنیای میکرو.
    عیب دیگه ای که Mojo داره نداشتن SRAM هست. به این ترتیب شما یکم حجم کدی که بر فرض برای MicroBlaze میزنی زیاد بشه یا مثلا اگه بخواهی تصویری را روی خروجی VGA داشته باشی دیگه نمیتونی از Mojo استفاده کنی و باید یا شیلد SRAM ش را سفارش بدی (که من توی ایران ندیدم) یا بری سراغ یه بورد دیگه.
    بورد چینی هم میتونین بخرین ولی در خوشبینانه ترین حالت اگه داکیومنتی براش گیر بیاد با یک مشت در و پنجره مواجه میشید!
    البته این موارد برای کسی هست که بخواهد با Xilinx کار کنه. اگه قصد دارید سمت Altera برین مشکلی برای پروگرامر ندارین و با قیمت کم میتونید گیر بیارید یا حتی خودتون بسازید.

    پ.ن: اینکه یک سری از دوستان اینقدر سریع در مورد یک محصول ایرانی که حتی هنوز توی بازار نیومده و کیفیتش را ندیدن قضاوت میکنند جای تعجب و البته تاسف داره. البته مطمئن هستم قضاوت این دسته از دوستان از سر ناگاهی هست وگرنه کسی که FPGA کار حرفه ای باشه قطعا متوجه اهمیت شناخته شدن پروگرمر توسط نرم افزارهای Xilinx هست.

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : برد آموزشی برای CPLD یا FPGA

      سلام ، اگر امکانش هست لطفا موضوع اصلی را پیش بریم ، من منتظرم :read:
      Reveng will surely come... Your hard time are ahead
      // - - - - - - - - - -
      برگه های کتاب به منزله بالهایی هستند که روح ما را به عالم نور و روشنایی پرواز میآ*دهند. فرانسوا ولتر
      // - - - - - - - - - -
      اگر برای هرچیزی به غیر از علاقه ی شدیدتان به الکترونیک تلاش کنید ، خیلی دور نخواهید رفت / خیلی هم خوب نخواهید شد.
      // - - - - - - - - - -

      دیدگاه

      لطفا صبر کنید...
      X