اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تفاوت های ارتباط سریال و موازی در میکروها و نقاط تمایز

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تفاوت های ارتباط سریال و موازی در میکروها و نقاط تمایز

    سلام دوستان.ممنون میشم کسی این موضوع رو کامل توضیح بده که چه تفاوت هایی بین ارتباط سریال و موازی در میکروها وجود دارد همچنین کدام روش مناسب تر هست؟

    #2
    پاسخ : تفاوت های ارتباط سریال و موازی در میکروها و نقاط تمایز

    عمده فرقش تعداد سیم هایی هست که برای ارتباط استفاده میشه که در مسافات کوتاه قیمت خودش رو نشون نمیده ولی در مسافات بلند هزینه رو بشدت بالا میبره. تا جایی که میدونم قبلا برای سرعت ارتباطی بالا از روش موازی استفاده میشد ولی الان با توجه به پیشرفت تکنولوژی ارتباط سریال در حد چند گیگابیت در ثانیه رو هم داریم. بنا براین مشکل سرعت هم بنظر میاد حل شده باشه. نمونه اش سیستم های قدیمی PC دارای پورت موازی سنترونیکس با سرعت انتقال داده ماکزیمم 40 کیلو بایت در ثانیه بودن و الان یک اینترفیس usb در حد 480 مگا بیت یعنی بطور اسمی چیزی حدود 50 مگا بایت در ثانیه. یا خط 1394 نسخه 2 با سرعت 3.2 گیگابیت در ثانیه یا بطور اسمی نزدیک 400 مگابایت در ثانیه.
    اما مسئله مناسب بودن؛ بستگی به مورد و نیاز داره. معمولا ارتباطات سریال دارای سخت افزار پیچیده تری نسبت به پارالل هستن که ممکنه در میکرو این کانالها محدودتر باشه ولی اگر در شرایط مساوی بگیریم شاید همون ارتباطات سریال بیشتر به صرفه نزدیک باشه.

    دیدگاه

    لطفا صبر کنید...
    X