اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

یک سوال ساده در مورد سرعت avr و مفهوم 16 مگابایت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : یک سوال ساده در مورد سرعت avr و مفهوم 16 مگابایت

    n340 عزیز ظاهرا درست منظور من رو متوجه نشدید، من هم دارم همین رو میگم دیگه، من کی گفتم سی و بیسیک یکراست به هگزا تبدیل میشند؟! من میگم تعداد دستورالعمل رو بر حسب دستورات اسمبلی بیان میکنند و دستوراتی که توی بیسیک یا سی نوشته میشه از لحاظ زمان اجرا متفاوت هستند و نمیشه معیار قرارشون داد.
    aliila جان با فرکانس 16 مگاهرتز اجرای هر دستور اسمبلی شما 62.5 نانوثانیه طول میشکه، یعنی در ثانیه میتونید 16 میلیون دستورالعمل اسمبلی اجرا کنید، و واقعا هم میکنه، تازه تا حدی میشه فرکانس رو از فرکانس ماکزیموم هم بالاتر برد اما دیگه هر مشکلی پیش اومد مسئولش خودتون هستید، تا 16 مگاهرتز رو بدون هیچ مشکلی کار میکنه و درست هم کار میکنه. برای افزایش فقط یک کلاک نیاز هست، و برای مقایسه هم یکی برای پرش هم یک تا دوتا، نهایتا 4 تا هم که بشه، یعنی 16 میلیون تقسیم بر 4 میشه، در نتیجه در یک ثانیه میشه 4 میلیون بار این کار رو انجام داد ( برای عدد 8 بیتی ) شما چون عددت بزرگتر از 8 بیت هست حلقه طولانی تری میشه ( چندبار شرط بررسی میشه ) و بیشتر طول میکشه، اما مشکل از میکروکنترلر نیست. اگر فرصت شد و یادم موند بعد از امتحانات من این برنامه رو با اسمبلی مینویسم و همینجا قرار میدم و دقیق نشون میدم که چقدر زمان لازم هست که چی اجرا بشه و این 16 مگاهرتز چطور استفاده میشه و چرا این برنامه بیسیک شما با اون سرعتی که انتظار دارید اجرا نمیشه.
    از آنجا که گاهی فرصت بازخوانی پست نیست، بابت غلط های املایی و نگارشی احتمالی معذرت میخوام.
    هیچیک از پاسخ هایی که میدم را کاملا تایید نمیکنم و ممکن هست اشتباه کرده باشم، اگر من به نوشته ام مطمئن هستم شما مشکوک باشید.
    اگر در حل مشکل من کمک کردید و دکمه تشکر رو نزدم حتما فراموش کردم کوچکترین کمک شما برایم ارزشمند است!
    اگر به هر طریقی از من ناراحت شدید حتما با یک پیام خصوصی تذکر بدهید تا مشکل رو حل کنیم و رابطه ی صمیمانه، پایدار بماند.
    شاد و موفق باشید

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : یک سوال ساده در مورد سرعت avr و مفهوم 16 مگابایت

      سلام دوستان کسی میدونه چطور میشه سرعت میکرو کنترولر رو از این بیشتر کرد؟
      مثلا با تلفیق دو میکرو یا استفاده از cpu جانبی؟؟؟

      دیدگاه

      لطفا صبر کنید...
      X