اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل این برنامه 10 خطی ساده چیه؟!

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : مشکل این برنامه 10 خطی ساده چیه؟!

    خب ، خدارو شکر یه زنگ تفریح پیدا کردمو وقت شد که برنامه رو برات اصلاح کنم. :nerd:

    در برنامه ای که شما نوشتی مشکل اینه که در هر بار ارسال متغیر Value توسط دستور Print در طرف گیرنده از هر دستوری که استفاده کنید مقدار اسکی متغیر دریافت میشه! بنابراین وقتی شما می خواید اعداد 0 تا 255 رو بفرستید مشاهده می کنید که روی LCD اعداد 48 تا 57 نشون داده میشن و شمارش دوباره بر میگرده به 48 و میره تا 57 و این روند همچنان ادامه خواهد داشت!

    دلیلش اینه که 48 کد اسکی عدد 0 هست و کد اسکی فقط تا عدد 9 رو پشتیبانی می کنه! بنابراین عدد 10 میشه کد اسکی 0 و کد اسکی 1 ! که متاسفانه میکرو فقط بایت اول این کد دو قسمتی رو می گیره! یعنی فقط 48 رو نشون میده. و بهمین ترتیب برای اعداد بعدی ، مثلا برای عدد 12 کد اسکی 1 و کد اسکی 2 که بازم میکرو فقط کد اسکی 2 رو دریافت می کنه.

    بنابراین در این حالت بهترین روش استفاده از دستورهای Printbin و inputbin هست که داده ها رو بصورت کد باینری ارسال و دریافت می کنن و میکرو گیرنده هم جای کد اسکی کد باینری دریافت می کنه. بنابراین آب از آب تکون نمی خوره.

    البته روش های دیگه ای هم باید وجود داشته باشه که روش فکر نکردم اما مطمئن باشید این روش از همه آسون تره. از طرفی فقط در ارتباط میکروها با همدیگه این قبیل مشکلات وجود داره وگرنه در ارتباط با PC خبری از این مشکلات نیست.

    http://mortezark.persiangig.com/docu...20to%20AVR.rar

    موفق باشید.

    اَللّهُمَ صَلّ عَلي مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجّل الفَرَجَهُم

    {خلاف قوانین}
    [img width=124 height=100]http://mortezark.persiangig.com/image/Web/6_3.PNG[/img]

    دیدگاه

    لطفا صبر کنید...
    X