اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

اتصال 4 سنسور ds18b20 به باس 1wire

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : اتصال 4 سنسور ds18b20 به باس 1wire

    بله .منم با شما موافقم . زمانی که تعداد دیوایس های روی خط زیاد میشن و از طرفی بروز وقفه در سیستم یکی از عواملی میشه که باعث ایجاد محدودیت میشه .
    این که گفتم توی این پروتکل از فرکانس 2 مگ بیشتر نباید استفاده کرد (در شبیه سازی پروتیوس ) رو تو یه مرجع AVR خوندم که اگه پیداش کنم حتما می زارم .
    اما برای محدودیت فرکانسی جالب اینجاست که تو شبیه سازی سیستم به خطا میوفته و در عمل هیچ مشکلی پیش نیاد .
    بابت راهنمایی ممنون . با کد ویژن کار نمی کنم اما با خوندم دیتا شیت سنسور تونستم رجیستر های داخلی سنسور رو مقدار دهی کنم .
    اما یه سوال : این طور که من فهمیدم با مقدار دهی به دو رجیستر TL و TH میشه حد بالا و پایین دما رو برای سنسور مشخص کرد . و زمانی که دمای خونده شده توسطسنسور خارج از این بازه باشه می تونه به شما اطاع بده .(اگه درست فهمیده باشم) حالا ایین که سنسور چه طور و در قالب چند بیت به شما این
    اطلاع رو میده نمی دونم . آیا کدی در Scrachpad قرار میده ؟ با کامند [ALARM SEARCH [ECh میشه فهمید اما سنسور چه طور وقوع این اتفاق رو خبر میده ؟
    ممنون

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : اتصال 4 سنسور ds18b20 به باس 1wire

      من خودم این دستور رو استفاده نکردم تا به حال ولی اونطور که از دیتا شیت برمیاد اگه این شرایط پیش بیاد یه فلگ ست میشه. البته برای اینکه بفهمید که این اتفاق توسط کدوم یکی از سنسورها افتاده باید از همون الگوریتم سرچ استفاده کرد.

      حالا فرض کنید که مثلا همون یدونه رو روی خط داریم، اول reset/pre.. بعد کامند آلارم و بعد خط رو بخونید اگه اون اتفاق افتاده باشه یه بیت باید ست بشه یا ریست بشه که احتمالا بیت صفر هست.

      دیدگاه

      لطفا صبر کنید...
      X