اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافیکی

Collapse
این موضوع بسته شده است.
X
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافیکی

    نوشته اصلی توسط saeedeh.h
    خب وقتی از نرم افزار codvision استفاده میکنی تو خود نرم افزار با زدن تیک enable alpnanumeric lcd و بعد مشخص کردن این که lcd به چه پورتی وصل میشه ، دیگه نیازی به اینکار نیست
    نوشته اصلی توسط saeedeh.h
    در ورژن های چدید codvision با تنظیماتی که در پست قبل گفتم باید کتابخونه alcd رو اینکلود کرد و دیگه نیازی نیست پین های lcd رو معرفی کنی
    خب حالا چه پورتی رو معرفی کردید؟
    1 در دنیا 100 در آخرت (درس و مشق فعالیتمو تو انجمن کم کرده)
    من آنچه شرط بلاغست با تو میآ‌گویم. تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال. سعدی
    !Electronic On! Programming On
    هوشمندانه سوال بپرسیم!
    http://ir02x6.persiangig.com/logo/eca/tanks_01.png

    دیدگاه


      پاسخ : سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافیکی


      در ورژن های چدید codvision با تنظیماتی که در پست قبل گفتم باید کتابخونه alcd رو اینکلود کرد و دیگه نیازی نیست پین های lcd رو معرفی کنی
      [/quote]

      از کدوم port برای اتصال به ال سی دی استفاده کردین؟

      دیدگاه


        پاسخ : سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافیکی

        نوشته اصلی توسط Mahan.Rafiee
        خب حالا چه پورتی رو معرفی کردید؟
        اگر از پورت c استفاده کرده اید فیوز بیت جتگ را 1 (غیرفعال) کنید.(تیکشو برداید)
        1 در دنیا 100 در آخرت (درس و مشق فعالیتمو تو انجمن کم کرده)
        من آنچه شرط بلاغست با تو میآ‌گویم. تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال. سعدی
        !Electronic On! Programming On
        هوشمندانه سوال بپرسیم!
        http://ir02x6.persiangig.com/logo/eca/tanks_01.png

        دیدگاه


          پاسخ : سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافیکی

          نوشته اصلی توسط Masoud0711
          از کدوم port برای اتصال به ال سی دی استفاده کردین؟
          نوشته اصلی توسط Mahan.Rafiee
          اگر از پورت c استفاده کرده اید فیوز بیت جتگ را 1 (غیرفعال) کنید.(تیکشو برداید)
          نه از پورت D ، شما راهی برای تشخیص سالم بودن lcd سراغ دارید ؟ وقتی پایه 3 رو مستقیم زمین میکنم همه سطرهای lcd یه سری مربع سیاه نشون میدن، این نشون دهنده این نیست که lcd نسوخته؟!

          دیدگاه


            پاسخ : سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافیکی

            جواب دادن تو پروتئوس نشان از صحت برنامه داره. %85 مدارتون مشکل داره.

            دیدگاه


              پاسخ : سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافیکی

              نوشته اصلی توسط saeedeh.h
              ممنون از این که پاسخ دادید. اتصالات را چندبار چک کردم مشکلی نداره اینم برنامه:
              کد:
              #include <mega16a.h>
              #include <delay.h>
              #include <alcd.h>
              
              void main(void)
              {
              
              PORTA=0x00;
              DDRA=0xFF;
              
              lcd_init(20);
              lcd_clear();
              lcd_gotoxy(0,0);
              lcd_puts("test");
              
              while (1)
                 {
                  PORTA ^= 0x01;
                  delay_ms(500);
                 }
              }
              اون دستور تو حلقه while برای چشمک زدن led متصل به PA.0 هست که ببینم برنامه ام پروگرم شده یا نه که این led جشمک میزنه ولی lcd چیزی نشون نمیده فقط روشن میشه ، یه بار فقط lcd این کلمه رو نشون داد بعد از اون دیگه نه ! راهی برای تست سالم بودن lcd وجود داره؟
              باید بجای
              lcd_puts("test"

              بنویسید
              lcd_putsf("test"
              1 در دنیا 100 در آخرت (درس و مشق فعالیتمو تو انجمن کم کرده)
              من آنچه شرط بلاغست با تو میآ‌گویم. تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال. سعدی
              !Electronic On! Programming On
              هوشمندانه سوال بپرسیم!
              http://ir02x6.persiangig.com/logo/eca/tanks_01.png

              دیدگاه


                پاسخ : سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافیکی

                نوشته اصلی توسط Mahan.Rafiee
                باید بجای
                lcd_puts("test"

                بنویسید
                lcd_putsf("test"
                هر دو دستور در پروتئوس اجرا میشوند ، ولی در عمل فرقی نکرد ، بازهم چیزی نشون نمیده :cry: :angry:

                دیدگاه


                  پاسخ : سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافیکی

                  نوشته اصلی توسط saeedeh.h
                  نه از پورت D ، شما راهی برای تشخیص سالم بودن lcd سراغ دارید ؟ وقتی پایه 3 رو مستقیم زمین میکنم همه سطرهای lcd یه سری مربع سیاه نشون میدن، این نشون دهنده این نیست که lcd نسوخته؟!
                  ببینید قبلا هم تونستید ال سی دی راه بیندازید؟(حالا هر سایزی...)

                  تنها راه تست کردن ال سی دی همین کاریه که شما میکنید! یعنی توسط یه میکرو کنترلر چیزی بنویسید رو ال سی دی.
                  نه نسوخته.
                  1 در دنیا 100 در آخرت (درس و مشق فعالیتمو تو انجمن کم کرده)
                  من آنچه شرط بلاغست با تو میآ‌گویم. تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال. سعدی
                  !Electronic On! Programming On
                  هوشمندانه سوال بپرسیم!
                  http://ir02x6.persiangig.com/logo/eca/tanks_01.png

                  دیدگاه


                    پاسخ : سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافیکی

                    نوشته اصلی توسط Mahan.Rafiee
                    ببینید قبلا هم تونستید ال سی دی راه بیندازید؟(حالا هر سایزی...)
                    بله ، یک بار همین lcd را با atega32 ، ولی الان با atmega16 نمیشه

                    دیدگاه


                      پاسخ : سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافی&#17

                      نوشته اصلی توسط saeedeh.h
                      بله ، یک بار همین lcd را با atega32 ، ولی الان با atmega16 نمیشه
                      با سلام منم مشکل شما رو در رابطه با lcd داشتم . مشکل من اینجا بود که من پایه ی 3 رو وصل میکردم به پایه ی وسط پتاسیومتر و یکی دیگه از پایه های پتانسیومترو وصل میکردم به ولتاژ و یکی از پایه های پتاسیومتر آزاد میموند
                      تو این حالت lcd روشن میشد و فقط با کم و زیاد کردن پتانسیومتر تو یکی از سطر های lcd کارکترها پررنگ میشدن
                      اما راه حل مشکل من :
                      باید اون پایه سوم پناسیومتر رو به جای اینکه آزاد بزارم ، زمین میکردم مثل شکل زیر . که با این کار مشکلم حل شد
                      امير مسعود مقدم

                      دیدگاه


                        پاسخ : سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافیکی

                        بایه مگا16 دیگه تست کن
                        بازهم اتصالات رو با اهم متر چک کن چون من بیشتر به اتصالاتت شک دارم!
                        1 در دنیا 100 در آخرت (درس و مشق فعالیتمو تو انجمن کم کرده)
                        من آنچه شرط بلاغست با تو میآ‌گویم. تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال. سعدی
                        !Electronic On! Programming On
                        هوشمندانه سوال بپرسیم!
                        http://ir02x6.persiangig.com/logo/eca/tanks_01.png

                        دیدگاه


                          پاسخ : سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافیکی

                          راستی پتانسیمتر ده کیلو هست دیگه؟
                          اگه نه ده کیلو بزار...
                          1 در دنیا 100 در آخرت (درس و مشق فعالیتمو تو انجمن کم کرده)
                          من آنچه شرط بلاغست با تو میآ‌گویم. تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال. سعدی
                          !Electronic On! Programming On
                          هوشمندانه سوال بپرسیم!
                          http://ir02x6.persiangig.com/logo/eca/tanks_01.png

                          دیدگاه


                            پاسخ : سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافیکی

                            سلام دوستان من میخوام با استفاده از قابلیت اضافه کردن glcd در کدویژن 2.05.3 یک lcd گرافیکی راه بندازم .حالا راه افتاده و متن را نمایش میده میخواستم یک تصویر را نمایش بدم توی هدر که گشتم این تابع وجود داشت .کسی با اینا کار کرده؟واسه نمایش تصویر از کدوم باید استفاده کرد؟ :rolleyes:با تشکر

                            unsigned long glcd_putimage(GLCDX_t left, GLCDY_t top, unsigned char *pimg,
                            GLCDBLOCKMODE_t mode);
                            // Displays an image located in FLASH at specified coordinates.
                            unsigned long glcd_putimagef(GLCDX_t left, GLCDY_t top, flash unsigned char *pimg,
                            GLCDBLOCKMODE_t mode);
                            // Displays an image located in EEPROM at specified coordinates.
                            unsigned long glcd_putimagee(GLCDX_t left, GLCDY_t top, eeprom unsigned char *pimg,
                            GLCDBLOCKMODE_t mode);
                            // Displays an image located in external memory at specified coordinates.
                            unsigned long glcd_putimagex(GLCDX_t left, GLCDY_t top, GLCDMEMADDR_t addr,
                            GLCDBLOCKMODE_t mode);
                            // Saves a rectangular display area to RAM.

                            دیدگاه


                              پاسخ : سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافیکی

                              نوشته اصلی توسط hero.seller17
                              سلام دوستان من میخوام با استفاده از قابلیت اضافه کردن glcd در کدویژن 2.05.3 یک lcd گرافیکی راه بندازم .حالا راه افتاده و متن را نمایش میده میخواستم یک تصویر را نمایش بدم توی هدر که گشتم این تابع وجود داشت .کسی با اینا کار کرده؟واسه نمایش تصویر از کدوم باید استفاده کرد؟ :rolleyes:با تشکر

                              کد:
                              unsigned long glcd_putimage(GLCDX_t left, GLCDY_t top, unsigned char *pimg,
                                 GLCDBLOCKMODE_t mode);
                              // Displays an image located in FLASH at specified coordinates.
                              unsigned long glcd_putimagef(GLCDX_t left, GLCDY_t top, flash unsigned char *pimg,
                                 GLCDBLOCKMODE_t mode);
                              // Displays an image located in EEPROM at specified coordinates.
                              unsigned long glcd_putimagee(GLCDX_t left, GLCDY_t top, eeprom unsigned char *pimg,
                                 GLCDBLOCKMODE_t mode);
                              // Displays an image located in external memory at specified coordinates.
                              unsigned long glcd_putimagex(GLCDX_t left, GLCDY_t top, GLCDMEMADDR_t addr,
                                 GLCDBLOCKMODE_t mode);
                              // Saves a rectangular display area to RAM.
                              سلام
                              برای استفاده از این توابع:
                              اول باید عکس مورد نظر رو به فرمت bmpبارزولوشن 128x64 یا کمتر از آن ذخیره کرد
                              بعدش باید عکس را با یه نرم افزار به کد تبدیل کرد اینم یه نرم افزار:http://uplood.ir/4nCF (البه باید با گذینه ی mikroC code به برنامه فهموند که ما سی کار میکنیم)
                              حالا کد ایجاد شده رو باید قبل از تابع main کپی پیست کرد
                              و بعد باید اسم عکس رو(مثلا aks_bmp) به تابع داد.
                              ===
                              خب حالا تابع ها:
                              glcd_putimage
                              این تابع عکس ذخیره شده در حافظه sramرا برای ال سی دی ارسال میکند ( unsigned char)
                              ---
                              glcd_putimagef
                              این تابع عکس ذخیره شده در حافظه flash را برای ال سی دی ارسال میکند ( flash unsigned char )
                              ---
                              glcd_putimagee
                              این تابع عکس ذخیره شده در حافظه eeprom را برای ال سی دی ارسال میکند ( eeprom unsigned char )
                              ---
                              glcd_putimagex
                              این تابع عکس ذخیره شده در حافظه جانبی را برای ال سی دی ارسال میکند
                              =====
                              مثال:
                              ما میخواهیم عکس زیر را که با رزولوشن 128x64ذخیره شده است و قرار است کدهای آنرا در eeprom ذخیره کنیم را روی glcd به نمایش دربیاریم:

                              کد:
                              .
                              .
                              .
                              eeprom unsigned char const truck_bmp[1024] = {
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,128,128,128,128, 
                               128, 64, 64, 64, 64, 64, 64, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 
                               32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 
                               32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 
                               32, 32,160,160,160, 96,224,224, 96, 96, 96, 32, 0, 32, 32, 32, 
                               32, 32, 32, 32, 32, 32, 0, 0, 64, 64, 64, 0,128, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0,254, 0, 1, 1, 1, 1, 1,253,253,253,253, 
                                1, 1, 1, 1, 1, 1,253,253,253,253, 1, 1, 1, 1,253,253, 
                               253,253,249,241,225,193,129,193,225,249,253,253,253,253,253, 1, 
                                1, 1, 1,253,253,253,253,221,221,221, 29, 17, 1,255, 1, 1, 
                                1, 1, 0,254, 1,168, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 
                                8, 8, 8, 8, 16,224, 24, 36,132, 0, 2,130, 5, 81, 68,112, 
                               160,192, 96, 96, 32, 0,128,128,192,192,192, 64, 0, 0, 0, 0, 
                                0,128, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 63, 96, 96, 96,224, 96, 96,127,127,127,127, 
                               124,124,124,124, 96, 96,127,127,127,127, 96, 96, 96, 96,127,127, 
                               127,127, 97,103,111,127,127,111,103, 99, 97,127,127,127,127, 96, 
                               96, 96, 96,127,127,127,127,125,125,125,124,116, 96,127, 64, 64, 
                               64,160, 96,252,246, 1, 14, 6, 6, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 
                                2, 2, 2, 2, 2, 66,114, 60, 32, 16, 16, 0, 4, 2, 3, 2, 
                                0, 0, 0, 4, 4, 4, 4, 20, 16, 16, 16, 16, 16, 9, 9, 41, 
                               112, 32, 67, 5,240,126,174,128, 56, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 
                                1, 1,127,127,127,127,255,255,247,251,123,191, 95, 93,125,189, 
                               189, 63, 93, 89,177,115,243,229,207, 27, 63,119,255,207,191,255, 
                               255,255,255,255,255,255,255,127,127,127,127,127,127,127,127,255, 
                               255,255,127,127,125,120,120,120,120,120,248,120,120,120,120,120, 
                               120,248,248,224,135, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,128,240,248, 
                               120,188,220, 92,252, 28, 28, 60, 92, 92, 60,120,248,248, 96,192, 
                               143,168,216,136, 49, 68, 72, 2,160, 96, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0,128,192,248,248,248,248,252,254,254,254,254,254,254, 
                               254,254,254,254,254,255,255,255,255,255,246,239,208,246,174,173, 
                               169,128,209,208,224,247,249,255,255,252,220,240,127,255,223,255, 
                               255,255,255,255,255,254,254,255,255,255,255,255,255,255,254,255, 
                               255,255,255,255,255,255,254,254,254,254,254,254,254,254,254,254, 
                               254,254,254,254,255,255,255,255,255,255,254,255,190,255,255,253, 
                               240,239,221,223,254,168,136,170,196,208,228,230,248,127,126,156, 
                               216,224,240,240,242,242,240,177, 32, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 3, 3, 3, 7, 7, 7, 7, 7, 15, 
                               15, 15, 7, 15, 15, 15, 7, 7, 15, 14, 15, 13, 15, 47, 43, 43, 
                               43, 43, 43, 47,111,239,255,253,253,255,254,255,255,255,255,255, 
                               191,191,239,239,239,191,255,191,255,255,255,255,255,255,255,255, 
                               255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255, 
                               255,255,255,255,127,127,127,127,255,255,191,191,191,191,255,254, 
                               255,253,255,255,255,251,255,255,255,127,125, 63, 31, 31, 31, 31, 
                               31, 31, 63, 15, 15, 7, 7, 3, 3, 3, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 0, 
                                1, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 
                                1, 1, 1, 1, 3, 3, 3, 11, 11, 11, 11, 7, 3, 14, 6, 6, 
                                6, 2, 18, 19, 19, 3, 23, 21, 21, 17, 1, 19, 19, 3, 6, 6, 
                               14, 15, 15, 7, 15, 15, 15, 11, 2, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0 
                              };
                              
                              void main(void)
                              {
                              while (1)
                                {
                                glcd_putimagee(1,1,truck_bmp);
                                }
                              }
                              و حالا همین عکس رو از حافظه flash رو ال سی دی مینویسیم:
                              کد:
                              flash unsigned char const truck_bmp[1024] = {
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,128,128,128,128, 
                               128, 64, 64, 64, 64, 64, 64, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 
                               32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 
                               32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 
                               32, 32,160,160,160, 96,224,224, 96, 96, 96, 32, 0, 32, 32, 32, 
                               32, 32, 32, 32, 32, 32, 0, 0, 64, 64, 64, 0,128, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0,254, 0, 1, 1, 1, 1, 1,253,253,253,253, 
                                1, 1, 1, 1, 1, 1,253,253,253,253, 1, 1, 1, 1,253,253, 
                               253,253,249,241,225,193,129,193,225,249,253,253,253,253,253, 1, 
                                1, 1, 1,253,253,253,253,221,221,221, 29, 17, 1,255, 1, 1, 
                                1, 1, 0,254, 1,168, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 
                                8, 8, 8, 8, 16,224, 24, 36,132, 0, 2,130, 5, 81, 68,112, 
                               160,192, 96, 96, 32, 0,128,128,192,192,192, 64, 0, 0, 0, 0, 
                                0,128, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 63, 96, 96, 96,224, 96, 96,127,127,127,127, 
                               124,124,124,124, 96, 96,127,127,127,127, 96, 96, 96, 96,127,127, 
                               127,127, 97,103,111,127,127,111,103, 99, 97,127,127,127,127, 96, 
                               96, 96, 96,127,127,127,127,125,125,125,124,116, 96,127, 64, 64, 
                               64,160, 96,252,246, 1, 14, 6, 6, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 
                                2, 2, 2, 2, 2, 66,114, 60, 32, 16, 16, 0, 4, 2, 3, 2, 
                                0, 0, 0, 4, 4, 4, 4, 20, 16, 16, 16, 16, 16, 9, 9, 41, 
                               112, 32, 67, 5,240,126,174,128, 56, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 
                                1, 1,127,127,127,127,255,255,247,251,123,191, 95, 93,125,189, 
                               189, 63, 93, 89,177,115,243,229,207, 27, 63,119,255,207,191,255, 
                               255,255,255,255,255,255,255,127,127,127,127,127,127,127,127,255, 
                               255,255,127,127,125,120,120,120,120,120,248,120,120,120,120,120, 
                               120,248,248,224,135, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,128,240,248, 
                               120,188,220, 92,252, 28, 28, 60, 92, 92, 60,120,248,248, 96,192, 
                               143,168,216,136, 49, 68, 72, 2,160, 96, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0,128,192,248,248,248,248,252,254,254,254,254,254,254, 
                               254,254,254,254,254,255,255,255,255,255,246,239,208,246,174,173, 
                               169,128,209,208,224,247,249,255,255,252,220,240,127,255,223,255, 
                               255,255,255,255,255,254,254,255,255,255,255,255,255,255,254,255, 
                               255,255,255,255,255,255,254,254,254,254,254,254,254,254,254,254, 
                               254,254,254,254,255,255,255,255,255,255,254,255,190,255,255,253, 
                               240,239,221,223,254,168,136,170,196,208,228,230,248,127,126,156, 
                               216,224,240,240,242,242,240,177, 32, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 3, 3, 3, 7, 7, 7, 7, 7, 15, 
                               15, 15, 7, 15, 15, 15, 7, 7, 15, 14, 15, 13, 15, 47, 43, 43, 
                               43, 43, 43, 47,111,239,255,253,253,255,254,255,255,255,255,255, 
                               191,191,239,239,239,191,255,191,255,255,255,255,255,255,255,255, 
                               255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255, 
                               255,255,255,255,127,127,127,127,255,255,191,191,191,191,255,254, 
                               255,253,255,255,255,251,255,255,255,127,125, 63, 31, 31, 31, 31, 
                               31, 31, 63, 15, 15, 7, 7, 3, 3, 3, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 0, 
                                1, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 
                                1, 1, 1, 1, 3, 3, 3, 11, 11, 11, 11, 7, 3, 14, 6, 6, 
                                6, 2, 18, 19, 19, 3, 23, 21, 21, 17, 1, 19, 19, 3, 6, 6, 
                               14, 15, 15, 7, 15, 15, 15, 11, 2, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0 
                              };
                              
                              void main(void)
                              {
                              while (1)
                                {
                                glcd_putimagef(1,1,truck_bmp);
                                }
                              }
                              بازم همین عکس اما رو sram:
                              کد:
                              .
                              .
                              .
                               unsigned char const truck_bmp[1024] = {
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,128,128,128,128, 
                               128, 64, 64, 64, 64, 64, 64, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 
                               32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 
                               32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 32, 
                               32, 32,160,160,160, 96,224,224, 96, 96, 96, 32, 0, 32, 32, 32, 
                               32, 32, 32, 32, 32, 32, 0, 0, 64, 64, 64, 0,128, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0,254, 0, 1, 1, 1, 1, 1,253,253,253,253, 
                                1, 1, 1, 1, 1, 1,253,253,253,253, 1, 1, 1, 1,253,253, 
                               253,253,249,241,225,193,129,193,225,249,253,253,253,253,253, 1, 
                                1, 1, 1,253,253,253,253,221,221,221, 29, 17, 1,255, 1, 1, 
                                1, 1, 0,254, 1,168, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 
                                8, 8, 8, 8, 16,224, 24, 36,132, 0, 2,130, 5, 81, 68,112, 
                               160,192, 96, 96, 32, 0,128,128,192,192,192, 64, 0, 0, 0, 0, 
                                0,128, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 63, 96, 96, 96,224, 96, 96,127,127,127,127, 
                               124,124,124,124, 96, 96,127,127,127,127, 96, 96, 96, 96,127,127, 
                               127,127, 97,103,111,127,127,111,103, 99, 97,127,127,127,127, 96, 
                               96, 96, 96,127,127,127,127,125,125,125,124,116, 96,127, 64, 64, 
                               64,160, 96,252,246, 1, 14, 6, 6, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 
                                2, 2, 2, 2, 2, 66,114, 60, 32, 16, 16, 0, 4, 2, 3, 2, 
                                0, 0, 0, 4, 4, 4, 4, 20, 16, 16, 16, 16, 16, 9, 9, 41, 
                               112, 32, 67, 5,240,126,174,128, 56, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 
                                1, 1,127,127,127,127,255,255,247,251,123,191, 95, 93,125,189, 
                               189, 63, 93, 89,177,115,243,229,207, 27, 63,119,255,207,191,255, 
                               255,255,255,255,255,255,255,127,127,127,127,127,127,127,127,255, 
                               255,255,127,127,125,120,120,120,120,120,248,120,120,120,120,120, 
                               120,248,248,224,135, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,128,240,248, 
                               120,188,220, 92,252, 28, 28, 60, 92, 92, 60,120,248,248, 96,192, 
                               143,168,216,136, 49, 68, 72, 2,160, 96, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0,128,192,248,248,248,248,252,254,254,254,254,254,254, 
                               254,254,254,254,254,255,255,255,255,255,246,239,208,246,174,173, 
                               169,128,209,208,224,247,249,255,255,252,220,240,127,255,223,255, 
                               255,255,255,255,255,254,254,255,255,255,255,255,255,255,254,255, 
                               255,255,255,255,255,255,254,254,254,254,254,254,254,254,254,254, 
                               254,254,254,254,255,255,255,255,255,255,254,255,190,255,255,253, 
                               240,239,221,223,254,168,136,170,196,208,228,230,248,127,126,156, 
                               216,224,240,240,242,242,240,177, 32, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 3, 3, 3, 7, 7, 7, 7, 7, 15, 
                               15, 15, 7, 15, 15, 15, 7, 7, 15, 14, 15, 13, 15, 47, 43, 43, 
                               43, 43, 43, 47,111,239,255,253,253,255,254,255,255,255,255,255, 
                               191,191,239,239,239,191,255,191,255,255,255,255,255,255,255,255, 
                               255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255, 
                               255,255,255,255,127,127,127,127,255,255,191,191,191,191,255,254, 
                               255,253,255,255,255,251,255,255,255,127,125, 63, 31, 31, 31, 31, 
                               31, 31, 63, 15, 15, 7, 7, 3, 3, 3, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 0, 
                                1, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 
                                1, 1, 1, 1, 3, 3, 3, 11, 11, 11, 11, 7, 3, 14, 6, 6, 
                                6, 2, 18, 19, 19, 3, 23, 21, 21, 17, 1, 19, 19, 3, 6, 6, 
                               14, 15, 15, 7, 15, 15, 15, 11, 2, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 
                                0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0 
                              };
                              
                              void main(void)
                              {
                              while (1)
                                {
                                glcd_putimage(1,1,truck_bmp);
                                }
                              }
                              1 در دنیا 100 در آخرت (درس و مشق فعالیتمو تو انجمن کم کرده)
                              من آنچه شرط بلاغست با تو میآ‌گویم. تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال. سعدی
                              !Electronic On! Programming On
                              هوشمندانه سوال بپرسیم!
                              http://ir02x6.persiangig.com/logo/eca/tanks_01.png

                              دیدگاه


                                پاسخ : سوالات مربوط به LCD های کاراکتری و گرافیکی

                                اقا ماهان عالیییییییییییی دستت درد نکنه خدا هم انشالا خیرت میده
                                فقط یک سوال دیگه اینکه مثلا اگر تصویر کوکتر هم بخوام بندازم وسط lcd و اطرافش text بنویسم که مشکل نداره؟بید فقط سایزشو کوچکتر کنم دیگه؟
                                و یک سوال دیگه اینکه معمولا من دیدم از حافظه flash استفاده میشه.ایا هیمینطوره؟
                                با سپاس فراوان :job:

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X