اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سنسور دورموتور پراید و میکرو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : سنسور دورموتور پراید و میکرو

    نوشته اصلی توسط ardeshir74 نمایش پست ها
    کاملن درس میگی،برای همینم توی بیشتر موتورا از یه سنسور دگ به اسم سنسور میل سوپاپ استفاده میشه که فقط موقعیت فلایویل مرجع نباشه
    نبود این سنسور میل سوپاپ مشکلی ایجاد نمیکنه،فقط همونطور ک گفتی آوانس جرقه رو میریزه بهم
    البته میشه این خطارو با یه فیدبک مناسب مثل ناک تا حدودی برطرف کرد
    البته اون ادون و ریتارد فقط از روی سنسور میل بادامک نیست و خیلی سنسور های دیگه و کوقعه های دیگه جرقه عقب و جلو میشه مصل دور موتور های متفاوت یا مثلا دما هوای بسار پایین یا ...

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نوشته اصلی توسط 92_ezraeell نمایش پست ها
    اهان متوجه شدم الان

    برنامه رو تست کردم الان روی پراید
    کار نکرد:(انگار جرقه تایمش به موقع نیست موتور نیم پله میزنه و نیم پله دوم اونو خنثی میکنه انگار قبل به مرحله انفجار رسیدن جرقه میخوره
    من حتی پالس 58 ام رو به جلو تر هم بردم مثلا جرقه رو در پالس یکم یا دوم بزنه و همینطور پالس 29 ام رو به 30 ام و 31 ام بردم بازم کار موتور منفی بود
    موتور روشن میشه ؟؟؟
    ممکنه کویل ها رو برعکس زده باشی؟؟؟
    شاید جوری ک کویل رو تحریک میکنی جرقه ضعیف میشه
    اگه ی فیلم بزاری خیلی بهتر میشه راهنمایی کرد

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : سنسور دورموتور پراید و میکرو

      نوشته اصلی توسط 92_ezraeell نمایش پست ها
      برنامه رو تست کردم الان روی پراید
      کار نکرد:(انگار جرقه تایمش به موقع نیست موتور نیم پله میزنه و نیم پله دوم اونو خنثی میکنه انگار قبل به مرحله انفجار رسیدن جرقه میخوره
      من حتی پالس 58 ام رو به جلو تر هم بردم مثلا جرقه رو در پالس یکم یا دوم بزنه و همینطور پالس 29 ام رو به 30 ام و 31 ام بردم بازم کار موتور منفی بود
      درسته ک ما اینجا با کمک هم تونستیم تا حدودی یه برنامه بنویسیم که شبیه ECU یه ماشینه ولی یادت نره که اگه از خبره ترین برنامه نویسای AVR باشی با این کنترلرا نمیشه یه موتورو اونطور ک باید روشن کرد
      دلیلشم خیلی واضحه
      سرعت این آی سیهاحتی اگه رو16مگ باشه هم خیلی پایینه،ضمنه اینکه ما همیشه برنامه هامونو به روش سرکشی مینویسیم
      این روش باعث میشه که میکرو در هر لحظه بیشتر از یک کارو نتونه انجام بده،این اینتراپت های میکرو هم دردی رو دوا نمیکنه
      برای همین میگم که زیاد امید نداشته باش،برای سرگرمی و آموزش کار خوبیه ولی برای عمل که بتونی 100درصد جواب بگیری نه
      پردازنده های سری Xmega اتمل هم سرعتشون پایینه چه برسه به اینه
      این کارار رو باید با میکروهایی انجام داد ک معماریشون ARM باشه
      تو الان با یه سنسور داری کار میکنی و یه عملگر داری،فرض کن سنسورایی مثه map,mas,tps,os و ....هم باشه،پردازش این همه اطلاعات اونم تو دورای حدود 4 تا 5 هزار دور دقیقه موتو کار آسونی نیست
      در همین حد بگم که یه ECU معمولی 206 تو دور 5000 تا 11 آمپر از باتری جریان میکشه
      اگرم دقت کنی بدنه همه ECU ها کلن هیت سینکه،سوای حرارت ماسفت کویلا و سوزنا،این حرارت از پردازش سریع به وجود میاد

      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

      نوشته اصلی توسط AMIR_N نمایش پست ها
      البته اون ادون و ریتارد فقط از روی سنسور میل بادامک نیست و خیلی سنسور های دیگه و کوقعه های دیگه جرقه عقب و جلو میشه مصل دور موتور های متفاوت یا مثلا دما هوای بسار پایین یا ...
      بله درسته، اطلاعاتی مثله موقعیت دریچه گاز،پاشش انژکتورا،سینک بودن دو کانال کویل ها،فشار منیفولد هوای ورودی،میزان رقیق یا غلیظ بودنه اکسیژن موجود در منیفولد خروج دود،تو ماشینای پیشرفته تر جرم هوای ورودی به هر سیلندر از چیزاییه که تو میزان اوانس جرقه موثره

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : سنسور دورموتور پراید و میکرو

        سلام
        جناب ardeshir74
        با avr هم میشه موتور ی ماشین رو روشن کرد
        فرکانس ecu هایی خودرو های داخلی رو ک ببینید متوجه میشید اونقدر ها هم ecu قوی ندارن و فقط طبق چنتا جدول ک از قبل بهشون دادن دارم خروجی هاشونو ک 4 تا چیز هم بیشتر نیس تغییر میدن ((استپر سوزن انژکتور کویل شیر کنستر )) ی سری خروجی هم دارن ک به صورت یونیتی هست مثلا فن ها
        واسه فرکانس هم ک میفرمایید توی بالا ترین دور موتور ک 8000 دور در نظر بگیریم میشه ی چیزی حدود 140 هرتز
        این ها رو گفتم چون من خودم موتور ی zzr600 رو با میکرو روشن کردم و و انجین این موتور تا 16000 دور در دیقه گاز میخوره نه مثل پراید تا 6000 هزار دور
        جدیدترین ویرایش توسط AMIR_N; ۰۹:۵۸ ۱۳۹۵/۰۹/۱۳.

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : سنسور دورموتور پراید و میکرو

          نوشته اصلی توسط AMIR_N نمایش پست ها
          البته اون ادون و ریتارد فقط از روی سنسور میل بادامک نیست و خیلی سنسور های دیگه و کوقعه های دیگه جرقه عقب و جلو میشه مصل دور موتور های متفاوت یا مثلا دما هوای بسار پایین یا ...

          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


          موتور روشن میشه ؟؟؟
          ممکنه کویل ها رو برعکس زده باشی؟؟؟
          شاید جوری ک کویل رو تحریک میکنی جرقه ضعیف میشه
          اگه ی فیلم بزاری خیلی بهتر میشه راهنمایی کرد
          ببین پراید که اصلا سنسور میل سوپاپ نداره تازه موتوری که من بعد از تست روی پراید قراره روشن اینو نصب کنم موتور 5 سیلندر گاز سوز اسکانیاس که اصلا غیر از سنسور دور سنج هیچ سنسوری نداره و حداکثر دور موتورشم 3000 دوره

          فیلم از مدارم بگیرم یا موتور؟من توخونه هم یک فلاویل و سنسور و کویل تهیه کردم که با دلر تا دوهزار دور هم میچرخونمش و عالی کار میکنه اما رو ماشین روشن نمیشه و هم استارت میخوره موتور پس میزنه یعنی جرقه سر جاش نمیخوره
          کویل رو با یه روش غیر محاسباتی توسط خود میکرو بهش پالس میدم البته در زمان دنده مناسب و جرقه خوبی میزنه چون از پس زدن موتور مشخصه جرقه بنزینو مشتعل میکنه

          نکته دیگه اینکه من دیشب میخوندم که موتور هنگام روشن شدن ده درجه یا ده دندانه قبل نقطه مرگ بالا جرقه میخوره و دردور های مختلف اوانس جرقه جلو عقب میشه:(اینجوری که من اطلاعات دقیقی از جرقه ندارم و نمیتونم به میکرو بگم چه زمانی بزن:(

          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

          نوشته اصلی توسط ardeshir74 نمایش پست ها
          درسته ک ما اینجا با کمک هم تونستیم تا حدودی یه برنامه بنویسیم که شبیه ECU یه ماشینه ولی یادت نره که اگه از خبره ترین برنامه نویسای AVR باشی با این کنترلرا نمیشه یه موتورو اونطور ک باید روشن کرد
          دلیلشم خیلی واضحه
          سرعت این آی سیهاحتی اگه رو16مگ باشه هم خیلی پایینه،ضمنه اینکه ما همیشه برنامه هامونو به روش سرکشی مینویسیم
          این روش باعث میشه که میکرو در هر لحظه بیشتر از یک کارو نتونه انجام بده،این اینتراپت های میکرو هم دردی رو دوا نمیکنه
          برای همین میگم که زیاد امید نداشته باش،برای سرگرمی و آموزش کار خوبیه ولی برای عمل که بتونی 100درصد جواب بگیری نه
          پردازنده های سری Xmega اتمل هم سرعتشون پایینه چه برسه به اینه
          این کارار رو باید با میکروهایی انجام داد ک معماریشون ARM باشه
          تو الان با یه سنسور داری کار میکنی و یه عملگر داری،فرض کن سنسورایی مثه map,mas,tps,os و ....هم باشه،پردازش این همه اطلاعات اونم تو دورای حدود 4 تا 5 هزار دور دقیقه موتو کار آسونی نیست
          در همین حد بگم که یه ECU معمولی 206 تو دور 5000 تا 11 آمپر از باتری جریان میکشه
          اگرم دقت کنی بدنه همه ECU ها کلن هیت سینکه،سوای حرارت ماسفت کویلا و سوزنا،این حرارت از پردازش سریع به وجود میاد

          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


          بله درسته، اطلاعاتی مثله موقعیت دریچه گاز،پاشش انژکتورا،سینک بودن دو کانال کویل ها،فشار منیفولد هوای ورودی،میزان رقیق یا غلیظ بودنه اکسیژن موجود در منیفولد خروج دود،تو ماشینای پیشرفته تر جرم هوای ورودی به هر سیلندر از چیزاییه که تو میزان اوانس جرقه موثره
          ببین داخل ecu همون موتور اسکانیا از میکرو pic18f با کریستال خارجی 8 مگا استفاده شده بود نباید اینقد نا امیدانه نگاه کرد
          میکرواگر یه برنامه منظم داشته باشه کارشو انجام میده
          تازه موتور اسکانیا نه سنسور اضافه داره و نه دور موتورش از 3000 بیشتر میشه
          مشکل همینجاس که یه اطلاعت از برنامه منظم ecu نداریم
          تازه اینجا که پردازش سختی هم در کار نیست فقط یه شمارش پالس و صفر و یک کردن یک خروجی بر اساس مقدار پالس هاست
          تازه تو خودور حتی همون پیچیده ترین هاس از سنسور های انالوگ بهره میبرند که با adc ها و تایمر کانتر ها میشه همه رو به زبان میکرو تبدیل کرد
          اگر اون برنامه مدومی که کارخانه به میکرو های ecu داده رو ما هم میداشتیم میشد با همین میکرو avr ماشین روشن کرد
          درضمن فلزی شدن قاب ecu دلیل بزرگترش جلو گیری از دریافت نویز هست اون 8 امپر هم بخاطر قطعاتی نظیر کویل هست چون در دور 3000 به بالا کویل تا ده امپر جریان میکشه و این جریان از ترانزیستور سوییچ داخل ecu میگذره سایر خروجی ها نظیر استپر و انژکتور و پمپ بنزین و ... از جریان هایی زیر یک امپر استفاده میکنند

          درضمن نمونه ازمایشی ما در حال حاظر پراید هست که برای روشن شدن از سنسور دور موتور فقط استفاده میکنه و سایر سنسور ها برای بهبود کار موتور بعد از روشن شدن استفاده میشن و فعلا مشکل ما روشن نشدن موتوره

          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

          من یه برنامه نوشتم که مقدار دندانه فلاویل رو میگه و از دستگاهی که در این میان صفر و یک بشه رو از لحظه مرجع تا صفر و یک شدن اون دستگاه تعداد دندانه های بین رو روی ال سی دی نشون میده

          عجیبه بعد از روشن شدن ک دستگاهو به سنسور دور موتور و یک سیمش رو هم به کویل دوبل ،پین جرقه سیلندر یک و چهار وصل کردم نشون میداد که پالس اون جا در دندانه 15 ام اتفاق میوفته (یا مدار من خطا داره یا احتمالا پالس های متوالی به اون واحد از کویل اعمال میشه که مدار من دقیقا اخرین پالس رو محاسبه میکنه)
          و برای واحد دوم کویل یعنی جرقه سیلندر دو و سه مقدار 45 پالس یا دندانه رو نشون میداد!!!

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : سنسور دورموتور پراید و میکرو

            شما 2 تا کار انجام بده
            یکی این ک کویل ها رو یکی یکی وصل کن به مدار خودت
            مثلا کویل 1و4 رو ecu بزنه و کویل 3و2 مداری ک ساختی
            اینطوری تا حدود مشخص میشه مشکل از کجاس
            دوم این ک خروجی سنسور دور موتور رو تا میدی به مدار سیمشو قطع میکنی ک به ecu نره ؟؟؟
            ممکنه ecu روی شکل موج تاثییر بزاره و مدار شما نتونه درست کار انجام بده

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : سنسور دورموتور پراید و میکرو

              نوشته اصلی توسط AMIR_N نمایش پست ها
              شما 2 تا کار انجام بده
              یکی این ک کویل ها رو یکی یکی وصل کن به مدار خودت
              مثلا کویل 1و4 رو ecu بزنه و کویل 3و2 مداری ک ساختی
              اینطوری تا حدود مشخص میشه مشکل از کجاس
              دوم این ک خروجی سنسور دور موتور رو تا میدی به مدار سیمشو قطع میکنی ک به ecu نره ؟؟؟
              ممکنه ecu روی شکل موج تاثییر بزاره و مدار شما نتونه درست کار انجام بده
              عع چه فکر خوبی همینکارو فردا عصر تست میکنم

              نه از ecu قطع نمیکنم میزارم موتور با ecu روشن بشه و مدار خودمو برای سنجش پالس ها روی سوکت های کویل و دور موتور با یک مقاومت وصل میکنم که نه روی کار ecu نویز بندازه و نه روی مدار من
              البته اگ منظور برای تست مدار جرقه هست بازم قطع نمیکنم چون اگ سنسور دور موتور از ای سی یو قطع بشه حالا بر فرض هم که جرقه رو مدار من به موقع بزنه بازم روشن نمیشه چون انژکتور ها بر اساس پالس دریافتی از این سنسور پاشش سوخت میکنن و اگر قطع کنم سوخت هم نمیاد
              برای تست مدار جرقه فقط سوکت کویل رو از ecu قطع میکنم

              به نظرم پالسی که نشون میداد پالس اخر بوده اخه خود کویل برای بار دار شدن چند پالس متوالی بهش باید برسه تا جرقه بزنه و مدار منم همیشه اخرین پالس رو نسبت به نقطه مرجع نشون میده

              تو فکرم مدار سنجش رو تغییر بدم تا از لحظه استارت داده های در یافتی از سنسور و داده های ارسالی به کویل رو بر اساس هر دندانه یا همون پالس ضبط کنه تا یک دقیقه پس از روشن شدن موتور

              اینطوری میشه بهتر بررسی کرد
              البته از بس حافظه sram میکرو پایینه باید یه فکری براش بردارم


              راستی وقتی موتور رو به دیاگ میزنم در دور 800 یا همون دور درجا
              زمان شارژ کویل را 4 میلی ثانیه و اوانس جرقه را +3تا-3 نشون میده
              اینا یعنی چی؟
              جدیدترین ویرایش توسط 92_ezraeell; ۲۳:۱۰ ۱۳۹۵/۰۹/۱۳.

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : سنسور دورموتور پراید و میکرو

                من فک فکر میکنم اون سنسور چون هم به میکرو وصله هم به ecu باعث میشه نویز بندازه
                مدل ماشین چیه؟؟؟
                اگه زیمنس هست ecu با سنسور میل بادامک هم کار میکنه و پاشش رو انجام میده

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : سنسور دورموتور پراید و میکرو

                  نوشته اصلی توسط AMIR_N نمایش پست ها
                  من فک فکر میکنم اون سنسور چون هم به میکرو وصله هم به ecu باعث میشه نویز بندازه
                  مدل ماشین چیه؟؟؟
                  اگه زیمنس هست ecu با سنسور میل بادامک هم کار میکنه و پاشش رو انجام میده
                  در حال حاظر پراید هست
                  نه چک کردم فقط سنسور میل لنگ داره و با همون پاشش رو انجام میده

                  دیدگاه

                  لطفا صبر کنید...
                  X