اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کار نکردن دستورات کانفیگ lcd و adc بعلت کرک ناقص

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    کار نکردن دستورات کانفیگ lcd و adc بعلت کرک ناقص

    اول یک نکته رو من بگم :
    میدونم که کامپایلر بسکام کامپایلر خیلی قوی نیس و کار کردن با کامپایلرهای دیگه برای کار با xmega توصیه میشه و در این مورد تو سایت خیلی بحث و دعوا !!! شده و حتی بعضی ها اومدن xmega رو با ARM مقایسه کردن از لحاظ قیمت و کارایی.تمام اون پست ها رو خوندم. پس خواهش میکنم برای اینکه پست به مسیر غیر عادی هدایت نشه اون مباحث رو در جای خودش مطرح کنید.
    مشکل من اینه که یک سری برنامه ها رو قبلا برای سری مگا تو بسکام نوشتم و برنامه ها هم خیلی خوب و بدون هیچ مشکلی دارن کارشونو انجام میدن.حجم برنامه ها زیاد هست. میخوام بعضی از سخت افزار ها رو ارتقا بدم.بیشتر مشکلم هم کار با adc هست.که میخوام از 12 بیتی استفاده کنم. بهترین گزینه هم برام استفاده از همین xmega با همین کامپایلر بسکام هست تا کدهای قبلی بدون تغییر زیاد قابل اجرا باشن.
    برای شروع کار یک بورد نمونه زدم و adc رو تو بسکام تست کردم تا از عملکردش مطمئن بشم.این قضیه مال 2 سال پیشه. ولی دیدم مقداری که تو lcd نمایش میدم اصلن معتبر نیست.ولی با همون سخت افزار وقتی از کدی که از کدویژن نوشتم استفاده میکنم خیلی دقیق جواب میده.
    از طرفی وقتی تو بسکام کد رو کامپایل میکنم وقتی میکرو رو ریست میکنم میکرو بعد 2 ثانیه شروع بکا میکنه!
    از تمام این مشاهدات باین نتیجه رسیدم که اشکال از کرک بسکام هست. دنبالش نرفتم تا الان که امروز نیت کردم برم بسکام رو بخرم. تو سایتا سرچ که کردم دیدم قیمت خودش 480 و اگه بخوام از تمام اون لایبری هایی که تو کد هام استفاده کردم رو هم بخرم چیزی حدود 1 تومن باید پول بدم.
    که این برام توجیه اقتصادی نداره.
    اول اینکه آیا کسی هست که با کرک های موجود جواب درستی از adc بسکام گرفته باشه؟
    دوم اینکه آیا بقیه هم وقتی از بسکام استفاده میکنن وقتی میکرو ریست میشه همین مشکل 2 ثانیه تاخیر در راه اندازی رو دارن؟
    سوم : اگه جواب خیر هست محبت کنید یک لینک برای دانلودش معرفی کنید.

    ممنون
لطفا صبر کنید...
X