اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل در کرک کردن IAR 5.30

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : مشکل در کرک کردن IAR 5.30

    سلام.
    شما لطف دارین.
    دردسر شد ها ! :mrgreen: من اون موقع کله ام داغ بود!
    حالا من یه چیزی گفتم که رجیسترها رو یاد گرفتم شما چرا جدی گرفتین؟! :mrgreen:
    جدی میگم. هنوز خیلی مبتدی هستم. یاد گرفتن رجیسترها که دلیل نیست. متاسفانه مشکل بزرگتر من نداشتن حوصله و وقت برای یاد گرفتن این میکروهاست.

    ضمنا شما یه جوری میگین انگار هیچکی اینجا IAR بلد نیست. اینجا افرادی هستند که در حد بوندس لیگا بلدند.

    اخه با چه رویی دو تا برنامه کوچیک (نهایتا LED چشمک زن) بزارم اینجا ؟
    در حالی که تو اینترنت پر مثال و شماتیک و .... هست.
    بزار یه خاطره ای رو تعریف کنم: در حقیقت یه انتقاد از یه سری دوستانه.
    کمی قبل از تابستون یه جوی ایجاد شده بود که با ARM کار کنیم. تاپیک های زیادی هم زده شد که اکثر تاپیکهایی که الان می بینید واسه اون موقع هستند. هر کی میومد یه میکرویی رو معرفی می کرد و می گفت فلان میکرو یه USB داره. فلان میکرو CAN داره. اون یکی نداره. اون یکی می گفت که فلان میکرو تازه یه CAN هم اشانتیون داره.
    خلاصه اونقدر گفتند و بحث کردند که اخرش نفهمیدیم چی شد. تاپیک " توافق بر سر ARM " رو میگم.
    البته تقریبا تمامی تاپیکهای این بخش شامل معرفی میکروها و امکانات میکرهای arm و صحبت در مورد اینکه این میکروها عجب میکروهای خری هستند و فرکانسشون به 660 مگ میرسه و می تونیم کروز بسازیم و ... میشه.
    یا بحث در مورد اینکه Cortex M3 می خواد جایگزین ARM7 بشه و ARM7 داره فراموش میشه و باید اونو تو موزه های تاریخ جستجو کرد .
    در حالیکه عده ای از همون دوستان مثل من مبتدی بودند و پیگیر این بحث بودند.
    در حالی که خودتون هم می دونید که نوکیا برای سری n از میکروهای arm7 استفاده می کنه.
    بنظر من برای شروع نباید دنبال وارد کردن میکرویی که تو ایران وجود نداره باشیم. اگه می خواهید چیزی وارد کنید بهتره که یه کله یه برد اموزشی وارد کنید که هم میکرو داره هم پروگرمر و کلی قطعات دیگه.
    خود من اگه امکانش رو داشتم یه برد اموزشی از سایت Olimex می خریدم و خیال خودم رو راحت می کردم. البته واسه arm9 اونم فقط ATMEL . چون arm7 های معمولی که در دسترس ما هستند اونقدر بسته بندی پیچیده ای ندارن که نتونیم خودمون براش برد بزنیم. کاری که عده ای از دوستان تو یکی از تاپیکها انجام دادن .
    به نظر من عده ای از دوستان فقط طمع کردند. وگرنه اگه از همون موقع رو برنامه نویسی کار میشد تا الان به یه جای خوبی میرسیدیم. واسه خود من که دیگه
    فقط تاپیکی که جناب سلیمانزاده زدن تا قسمتی رو بحث اموزش مرحله به مرحله کار می کنه. (آموزش ساخت برد اموزشی) و من از این بابت از ایشون ممنونم.
    منظور من این نیست که یکی کم لطفی کرده و تاپیک نزده به ما یاد بده. چون کسی از کسی نمیتونه و نباید انتظار داشته باشه که بیاد وقتشو برای آموزش بزاره. میگم ایکاش صحبت دوستان بیشتر به سمت برنامه نویسی و کار با یه نمونه می رفت.
    امگا جان شما هم از من انتظاری نداشته باشین . چون بلد نیستم. اگه بلد بودم سریع یه تاپیک می زدم و بحث رو شروع می کردیم. من نه خود میکرو رو دارم نه اون بردی که شما ساختین رو ساختم. یه شش ماهی هم میشه از نزدیک یه میکرو ARM ندیدم. یه جور میگین انگاری می خوام تکخوری کنم.
    بعد هم یه هفته دیگه باز کلاسا شروع میشه و دوباره زندگی تکراری همیشگی . برو سر کلاس بعد زود کلاس رو بپیچون بدو برو سر کار.
    مشکل دیگه اینکه تازه خود شما هنوز باور ندارید که برای کار با ARM باید C را بلد بود.
    من تو این دو روزه تازه فهمیدم که محیط IAR چطوریه و چطوری می توان پروژه ایجاد کرد و فایل Hex و ... تولید کرد و تنظیمات کامپایلر چی هستند و چه نکاتی داره و روش دیباگ کردن برنامه در محیط نرم افزاری چطوریه.
    ابتدایی ترین کاری که تونستم بکنم اینه که چطوری به رجیسترهای میکروهای ATMEL دسترسی پیدا کنم. و کار چند تا رجیستر هم فهمیدم. گفتم که ATMEL بخوبی تو فایلهای هدر میکروهاش هر رجیستر رو بخوبی توضیح داده و تقریبا نیازی به مطالعه دیتاشیت نیست.
    شما این فایلهای هدر میکروها که میگم رو مطالعه بکنید می بینید که هیچ نقطه ابهامی نداره. ( مثلا ATMEL/IOAT91SAM7S64.H)
    خب حالا چی کار کنم؟ بخاطر همین مورد دسترسی به رجیسترها تاپیک بزنم ؟
    اجازه بدید من این تاپیک اقای سلیمانزاده رو یه مرور بکنم ببینم چی به چیه .
    شما خودتون با محیط IAR که مشکلی ندارین و مواردی که گفتم رو بلدین ؟
    مثل اینکه هنوز با کامپایل مثالهای خود IAR مشکل دارین و IAR تون رجیستر نشده.
    ورژن 5.11 که خیلی راحت رجیستر میشه.
    در پایان ببخشید که یه مقدار رک بود. فقط خواستم مشکلات رو بگم.
    یه مورد دیگه هم هست که تو پیام خصوصی بهتون میگم.

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : مشکل در کرک کردن IAR 5.30

      ضمنا من با Keil کار نکردم . از اظهار نظر در مورد اینکه فقط با IAR کار کنید پشیمونم. چون نمی دونم امکاناتش چطوریه و در کل چه فنتیه.
      از 8051 بخاطر دارم که امکانات و محیطش خوب بود .
      اما خب ARM با 8051 از زمین تا اسمون فرق می کنه.
      اما اینو مطمئنم که IAR بینظره . مخصوصا ابزار POWERPAC ش که من بتازگی باهاش اشنا شدم و بدرد شما می خوره که شب و روز تو فکر نصب کردن سیستم عامل بر روی این میکرو هستید! :mrgreen:
      مطمئنا Keil همچین ابزاری رو در اختیار قرار نمیده.

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : مشکل در کرک کردن IAR 5.30

        ممنون از رک بودنتون ولی فرق من و شما اینه که من الکترونیکم و تو سخت افزار دستی دارم و شما (اگر اشتباه نکرده باشم)کامپیوتری و تو برنامه ها واردین پس انتظار نداشته باشین منی که تازه از بیسکام فارق شدم با یکی دوروز نگاه کردن به iar از ریجیستر ها و ... سر در بیارم
        علم چندانکه بيشتر خواني چون عمل در تو نيست ناداني

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : مشکل در کرک کردن IAR 5.30

          به نام خدا سلام دوستان یعنی برای ورژن 5.30 هیچ چاره دیگری وجود نداره ؟ خوب باز هم از همه دوستان عزیز متشکرم :applause: در ضمن اگر برای نرم افزار keil دنبال مثالهای خیلی خوب میگردید مثل lcd و lcd graphic ,ds1820,spi,i2c,ps2,adc,uart,LED Blinking ,I2C softغیره میتونید به سایت www.mikroe.com برید و از قسمت برد های آموزشی برد آموزشی arm رو انتخاب کنید و مثالهای اون رو که برای میکروهای lpc2148,lpc2214 هست رو دانلود کنید من خودم اونها رو دانلود کردم خیلی خوب کامپایل میشن در هر صورت باز هم از همه دوستان عزیز که سوال من رو پاسخ دادند متشکرم.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : مشکل در کرک کردن IAR 5.30

            نوشته اصلی توسط omega_adiban
            ممنون از رک بودنتون ولی فرق من و شما اینه که من الکترونیکم و تو سخت افزار دستی دارم و شما (اگر اشتباه نکرده باشم)کامپیوتری و تو برنامه ها واردین پس انتظار نداشته باشین منی که تازه از بیسکام فارق شدم با یکی دوروز نگاه کردن به iar از ریجیستر ها و ... سر در بیارم
            سلام.
            منم الکترونیکی هستم. فقط الکترونیک رو عشقه !

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : مشکل در کرک کردن IAR 5.30

              نوشته اصلی توسط arsalan681
              فایل txt رو کامل بخون بعد از اتمام چندین سریال میده که اگه اولی جواب نداد باید تا آخر هر کدوم که جواب بده رو امتحان کنی با dial up دمارم در اومد تا up shod حجمش 600 kb
              :nerd:

              http://www.4shared.com/file/94562633/79d76f1e/crackIAR_511.html

              من کرک این رو تولید کردم و سریال مربوطه(چهارمی )رو تا جایی که به # رسیدم ک÷ی کردم(بدون #) و بعد نصب کردم و برنامه رو باز کردم و یه مثال اوردم ولی وقتی F7 رو میزنم واسه کام÷ایل بازم ERROR میده :cry:
              مشکل از منه بازم یا کرک یا برنامه
              علم چندانکه بيشتر خواني چون عمل در تو نيست ناداني

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X