اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

نیاز به کمک دوستان در یافتن قطعات مورد نیاز برای بورد ARM9

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : نیاز به کمک دوستان در یافتن قطعات مورد نیاز برای بورد ARM9

    نوشته اصلی توسط black-scorpion
    سلام، جواب مارو که کسی نداد ولی ما جواب می دیم. اگر نیاز به یه همچین ولتاژی دارید می توانید از ماسفت روی مادربورد که در اطراف cpu وجود دارد استفاده کنید. این قطعات از با +5 یا +12 ولت از یک پایه حدود 4 ولت که همون تقریبا 3.3 یا یکم بیشتر ولتاژ می دهند و در پایه دیگر نیز حدود 1.8 ولت خروجی می دهند و بسیار مناسب برای میکروی آرم می باشند که هم ولتاژ هسته را تهیه کنند و هم ولتاژ ماژولهای آنرا و ضمنا می شود برای مدار ریست نیز مناسب خواهند بود. ضمنا ولتاژ موجود در این ماسفت ها نیز تثبیت می شود و دارای نوسان بسیار پایینی می باشد که به نظر نخواهد آمد. برای استاتیک رم نیز می توانید از یکسری آی سی های بخصوص استفاده کنید که حتما با سرچ در گوگل می توانید پیدا کنید و یا هم از گفته دوستان استفاده کنید یعنی از رم استاتیک کامپیوتر استفاده کنید که قیمت هم ندارد و هم اینکه دارای جذابیت بیشتری روی بوردتان خواهد بود. و هم اینکه برقراری ارتباط با این رم ها ساده می باشد و همانند خواندن یا نوشتن در آی سی های حافظه eeprom پارالل می باشد. اگر در زمینه ماسفت و یا برای تهیه آن مشکلی داشتید می توانید برای من پیغام خصوصی بگذارید تا برایتان تهیه کنم.

    امیدوارم موفق باشد.
    برای ریست کردن من یه فکر مسخره به نظرم رسیده. اگر به فرض چیپ موردآ‌نظر پیدا نشد، برای ریست کردن از یک میکرو avr استفاده کنیم، در واقع مدار power on reset تراشه را برای این کار استفاده کنیم. البته همان طور که مشخص است، باید از تراآ‌شهآ‌های با ولتاژ تغذیه زیر ۵ ولت استفاده کرد.
    من دوست دارم آزاد فکر کنم، نرمآ‌افزارآ‌ و سختآ‌افزارهای آزاد را به کار ببرم و اگر توانستم نرمآ‌افزار، سختآ‌افزار و محتوای آزاد درست کنم!

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : نیاز به کمک دوستان در یافتن قطعات مورد نیاز برای بورد ARM9

      اگر منظورتون از ریست اینه که میکرو زمان روشن شدن یک دور ریست بشه که کار خیلی ساده ای هستش، شما می تونید از یه خازن 22 میکروفاراد و یک مقاومت 10 کیلو اینکار رو انجام دهید یعنی سر مثبت خازن رو به برق و سر منفی رو به پایه ریست و مقاومت رو یک سر به زمین و سر دیگر رو به پایه ریست، این باعث می شه تا میکرو تا زمانی که خازن شارژ بشه در حالت ریست باشه. اگه منظورتون رو بد فهمیدم ببخشید. موفق باشید
      {امضاء خلاف قوانین}

      دیدگاه

      لطفا صبر کنید...
      X