اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

درباره برق قطار

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    درباره برق قطار

    سلام
    از بچه های عزیز خواهش میکنم اگه مطلبی درباره سیستم برقی قطارها از قبیل(انواع موتورهای استفاده شده یا انواع سنسورها یا انواع مدارهای کنترلی ویا نحوه کنترل سرعت قطارها) یا هر چیزیکه درباره برق قطارها دارن لینک یا فایلشو برام بفرستن
    ممنون میشم اگه کمکم کنید

    #2
    پاسخ : درباره برق قطار

    سلام - من هر دفعه که سوار قطار می شم یه پیچ گوشتی شارژی همراهم دارم . که وسایل قطار رو باز کنم .
    چیزی که من پیدا کردم یه جعبه سیاه رنگ اندازه قوطی کبریت که ورودی 3 ولتdc داشت و خروجی 10 ولت 3 امپر acکه خودم هنوز از تعجب دهنم بازه و چند تا از اون ها رو دارم و لی تا حالا تستشون نکردم .
    ميشه به جاي امضا انگشت بزنم ؟؟؟

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : درباره برق قطار

      در دنیای قطارهای برقی تنوع زیادی هست ولی کلیتی به شرح زیر میتونم بهت بگم:
      1- معمولا یک دستگاه دیزل 4 سیلندر تا 16 سیلندر روی یکی از واگنها نصب میشه (معمولاً پشت سر راننده) که PRIME MOVER سیستم هستش.
      2- محور این دیزل به یک مولد برق با خروجی DC یا AC وصل میشه
      3- معمولا 6 عدد موتور که تو صنعت راه آهن به اونا ترکشن موتور میگن به چرخهای زیر همین واگن کوپل میشه (به بوژی) . و این واگن نقش ترکشن (کشنده ) رو داره و بقیه واگنها فقط سیاهی لشکرند.
      4 - موتور های قدیمی تر DC بودن : 400KW-600VDC فکر میکنم جدیداً AC هم کار میکنه (قرار بود آقای خاتمی 100 دستگاه از فرانسه بخره)
      5- کنترل قطارها بدلیل امنیت بار و مسافر تقریبا پیچیدست و تنوعش زیاده
      6- سیستم ترمز از نوع دینامیکی هست که در اون موتر به ژنراتور تبدیل میشه و انرژیش رو به یکشری مقاومت دینامیک ، فن خنک کننده و .... میده ........
      در کل اگه تو WEB چیزی پیدا نکردی باید دنبال یه آشنا تو مترو یا راهآهن باشی تا بتونی از منابع علمیشون استفاده کنی.
      یه شمع روشن با روشن کردن شمعهای خاموش چیزی از روشنیش خودش کم نمیکنه.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : درباره برق قطار

        نوشته اصلی توسط AHOORA.MAZDA
        سلام - من هر دفعه که سوار قطار می شم یه پیچ گوشتی شارژی همراهم دارم . که وسایل قطار رو باز کنم .
        چیزی که من پیدا کردم یه جعبه سیاه رنگ اندازه قوطی کبریت که ورودی 3 ولتdc داشت و خروجی 10 ولت 3 امپر acکه خودم هنوز از تعجب دهنم بازه و چند تا از اون ها رو دارم و لی تا حالا تستشون نکردم .
        امان از دست تو!
        فکر نکنم تو مکان های عمومی چیزی از دست تو دربره! :applause:
        فقط بی زحمت ایندفه تاکسی سوال میشی یه اچار چرخ همراهت ببر ببین ترمزای عقبش دیسکی یا کفشکی؟! :mrgreen: :mrgreen:(شوخی میکنم باهات! ناراحت نشی؟!)
        بیزحمت یه چند تا عکس از داخل اون مبدل بزار چشممون به جمالش روشن شه :wow:

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : درباره برق قطار

          نوشته اصلی توسط AHOORA.MAZDA
          سلام - من هر دفعه که سوار قطار می شم یه پیچ گوشتی شارژی همراهم دارم . که وسایل قطار رو باز کنم .
          چیزی که من پیدا کردم یه جعبه سیاه رنگ اندازه قوطی کبریت که ورودی 3 ولتdc داشت و خروجی 10 ولت 3 امپر acکه خودم هنوز از تعجب دهنم بازه و چند تا از اون ها رو دارم و لی تا حالا تستشون نکردم .
          ببخشید اون 10 ولت نبود 220 ولت بود !!
          اشتباهی بوده !!
          اگه می خوای عکسش رو بزارم.
          ميشه به جاي امضا انگشت بزنم ؟؟؟

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : درباره برق قطار

            نوشته اصلی توسط AHOORA.MAZDA
            ببخشید اون 10 ولت نبود 220 ولت بود !!
            اشتباهی بوده !!
            اگه می خوای عکسش رو بزارم.
            در ضمن این دستگاه باز بشو نیست این مدل که الان دارم 280 ولت و 25 آمپره -
            اما حیف که پرس کردست .
            بازم ببینم با چرخ سنگ می تون :mrgreen:م بازش کنم .
            ميشه به جاي امضا انگشت بزنم ؟؟؟

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : درباره برق قطار

              نوشته اصلی توسط hgh961
              سلام
              از بچه های عزیز خواهش میکنم اگه مطلبی درباره سیستم برقی قطارها از قبیل(انواع موتورهای استفاده شده یا انواع سنسورها یا انواع مدارهای کنترلی ویا نحوه کنترل سرعت قطارها) یا هر چیزیکه درباره برق قطارها دارن لینک یا فایلشو برام بفرستن
              ممنون میشم اگه کمکم کنید
              سلام
              خیلی سوالت کلی هست .
              اگه منظورت از قطار قطارهای داخل شهری هست باید بگم در سیستم قطار های شهری تغذیه سیستم از طریق خطوط بالا سری تامین میشه . براساس استاندارد اروپا این مقدار میتونه بین 500 تا 900 ولت DC باشه که اکثرا 750 ولت DC هستن. حالا یک مدار داخل قطار وجود داره که 750 ولت dc رو از شبکه می گیره و تبدیل به 24 ولت DC جهت تامین تغذیه مدارات الکترونیکی قطار میکنه و همچنین تبدیل به 380 ولت AC جهت تامین نیروی موتورها یا ترکشن های .
              تاپیک جامع سیستم مدیریت ساختمان BMS و خانه هوشمند Smart Home
              دانلود مجموعه آموزشی شرکت Altium ا (Altium Training)
              مقالات و فایل های آموزشی نرم افزار Labview
              حل مشکل درایور و راه اندازی FT232 های غیراورجینال

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : درباره برق قطار

                سیستم های قطار بسیار بسیار پیچیده تر از چیزی هست که تصور می کنید.من در اولین فرصت بعد از تعطیلات سعی می کنم در صورت امکان و موجود بودن منابع و امکان خروجشون اطلاعاتی جمع آوری کنم البته فقط درباره متروهای موجود در ایران.
                جانم به فدای ائمه اطهار
                می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : درباره برق قطار

                  تا اینجا که من شکافتم .
                  مثل یه آی سی می مونه وسط یک مستطیل پلاستیکی . بهش می یاد که پلاستیک آب شده روش ریخته باشند.
                  تا اینجا مرحله به مرحله و تیکه تیکه عکس گرفتم .
                  تا اینجا یه ترانزیستور و 4 تا مقاومت و یک مداری مثل اونکه داخل استارت مهتابی هستش یافتم .
                  ميشه به جاي امضا انگشت بزنم ؟؟؟

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : درباره برق قطار

                    نوشته اصلی توسط AHOORA.MAZDA
                    در ضمن این دستگاه باز بشو نیست این مدل که الان دارم 280 ولت و 25 آمپره -
                    اما حیف که پرس کردست .
                    بازم ببینم با چرخ سنگ می تون :mrgreen:م بازش کنم .
                    مطمئئنی 25 امپره؟!!!؟؟!
                    فکر نکنم با اون ابعادی که گفتی بیشتر از 1 امپر بده!
                    منتظر عکس ها هستیم

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : درباره برق قطار

                      روی خودش نوشته ورودی 3 ولت .
                      خروجی 280 ولت ac و 25 آمپر .
                      وقتی که کامل بازش کردم و همه ی عکس ها رو گرفتم . عکس برچسب روش رو نشونتون می دم .
                      با تشکر
                      ميشه به جاي امضا انگشت بزنم ؟؟؟

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : درباره برق قطار

                        من نفهمیدم! 280 ولت هست یا 220؟
                        280 واسه چی؟
                        راستی این جریانی که گفتی محاله! توانش با جریان 25 میشه 7 کیلو وات!
                        این اینورتر های جوشکاری 200 امپر با اون ابعادشون 5 کیلو وات هستند ....

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : درباره برق قطار

                          من چند تا دارم . اینی که الان خراب کردم 280 ولت و 25 آمپر بود .
                          عکس ها رو خیلی کوچیک کردم چون در حالت معمولی 15 مگ بود .
                          تقریبا 40 تا عکس دارم که اونا میشه 102 مگ .
                          فعلا اینا رو ببین فردا همه ی مشخصات قطعه ها رو می زارم .
                          فقط حواستون باشه موقعی که سوار قطار و مخصوصا هواپیما می شید . انواع اچار رو بردارید .
                          ميشه به جاي امضا انگشت بزنم ؟؟؟

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : درباره برق قطار

                            لینک رو یادم رفت اینم لینک :http://up98.org/upload/server1/02/g/mryjpshgrjbh3t4tewf.rar
                            ميشه به جاي امضا انگشت بزنم ؟؟؟

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : درباره برق قطار

                              اگه دقت کنی ورودیش نوشته 3 الی 32 ولت.....

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X