اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تولید برق

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تولید برق

    با سلام من تازه عضو شدم و نمیدونم این سوال قبلا طرح شده یا نه
    میخواستم بدونم از دینام کولر میشه برق گرفت؟
    اگه میشه باید به چه دوری برسه یعنی سرعت چرخش دینام چقدر باشه؟
    و چون دینام چند تا سیم داره از کدوماش و چطوری باید استفاده کرد؟
    ممنون میشم اگه جواب بدید

    #2
    پاسخ : تولید برق

    سلام
    دینام کولر از نوع AC هست و نمیتونه تولید برق داشته باشه.
    دینامهایی از نوع DC مثل دینام خودرو برای تولید برق استفاده میشن.
    یه نوع دیگه از دینام DC هم آرمیچر اسباب بازی هست.
    برای تولید انرژی الکتریکی توسط موتورهای الکتریکی نیاز به آهنربای دائمی هست و یا چیزهایی از این دست.
    موفق باشید.
    شبنم از سعی به سرچشمه خورشید رسید صائب تبریزی

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تولید برق

      نوشته اصلی توسط شهاب طاهری
      سلام
      دینام کولر از نوع AC هست و نمیتونه تولید برق داشته باشه.
      دینامهایی از نوع DC مثل دینام خودرو برای تولید برق استفاده میشن.
      یه نوع دیگه از دینام DC هم آرمیچر اسباب بازی هست.
      برای تولید انرژی الکتریکی توسط موتورهای الکتریکی نیاز به آهنربای دائمی هست و یا چیزهایی از این دست.
      موفق باشید.
      میشه یکی یه چیزی رو برای من روشن کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من از هرکی می پرسم میگه دینام ماشینACهست شما میگی DC؟؟؟؟چرا؟؟؟
      Proudly @real_ahmadi
      #real_ahmadi

      واسه اسمت بجنگ

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تولید برق

        درسته. منظور من از موتور AC و DC ولتاژ ورودی هست که به دینام و استارت میره.
        ولی وقتی ولتاژی توسط دینام خودرو تولید میشه AC هست.
        وقتی میخواید ماشین رو روشن کنید ولتاژ دوسر باطری که DC هست به دوسر استارت میخوره و استارت زده میشه.
        آرمیچر اسباب بازی با ولتاژ باطری کار میکنه که DC هست ولی وقتی با دست این آرمیچر رو میچرخونید اگر شکل موج خروجی آرمیچر رو ببینید متوجه میشید که AC هست.
        حالا دینام و استارت خودرو AC هست یا DC؟
        با توجه به درخواستمون از دینام و استارت این مسئله رو جواب میدیم که استارت ولتژ DC رو میگیره و تبدیل به نیرو میکنه و دینام نیروی موتور رو میگیره و تولید ولتاژی از نوع AC میکنه.
        موفق باشید.
        شبنم از سعی به سرچشمه خورشید رسید صائب تبریزی

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تولید برق

          نوشته اصلی توسط شهاب طاهری
          درسته. منظور من از موتور AC و DC ولتاژ ورودی هست که به دینام میره.
          ولی وقتی ولتاژی توسط دینام خودرو تولید میشه AC هست. و وقتی میخواید ماشین رو روشن کنید ولتاژ دوسر باطری که DC هست به دوسر دینام میخوره و استارت زده میشه.
          آرمیچر اسباب بازی با ولتاژ باطری کار میکنه که DC هست ولی وقتی با دست این آرمیچر رو میچرخونید اگر شکل موج خروجی آرمیچر رو ببینید متوجه میشید که AC هست.
          حالا دینام خودرو AC هست یا DC؟
          با توجه به درخواستمون از دینام این مسئله رو جواب میدیم.
          موفق باشید.
          مرسی از راهنمایی...پسACهستش مکانیک بلد نیستمم نمی دونم چجوری استارت کار می کنه.....
          Proudly @real_ahmadi
          #real_ahmadi

          واسه اسمت بجنگ

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تولید برق

            نوشته اصلی توسط شهاب طاهری
            سلام
            دینام کولر از نوع AC هست و نمیتونه تولید برق داشته باشه.
            دینامهایی از نوع DC مثل دینام خودرو برای تولید برق استفاده میشن.
            یه نوع دیگه از دینام DC هم آرمیچر اسباب بازی هست.
            برای تولید انرژی الکتریکی توسط موتورهای الکتریکی نیاز به آهنربای دائمی هست و یا چیزهایی از این دست.
            موفق باشید.
            ممنون از جوابتون

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : تولید برق

              نوشته اصلی توسط Ali-Ahmadi
              مرسی از راهنمایی...پسACهستش مکانیک بلد نیستمم نمی دونم چجوری استارت کار می کنه.....
              ولتاژ باتری هرگز سر دینام یا همون آلترناتور نمیره.ولتاژتولیدی آلترناتور بعد از تبدیل شدن ب dc (که همه میدونن چطور)میره تو باتری.موقع استارت زدن هم میره سر استارت ک یک موتور dcهستش و دنده سر استارت با فلایویل درگیر میشه و ماشین روشن میشه.گفتم ک بدونی درستش چیه.همین.

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : تولید برق

                در ضمن بعضی از ژنراتورها هم هستن که آهنربای دائم ندارند و هر دو تا استاتور و روتور سیم پیچ هستند...
                تولید کننده تجهیزات برنامه پذیر اتوماسیون صنعتی

                www.intelart.ir


                ساخت کنترلر دما PID فازي با AVR [آموزشی]

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : تولید برق

                  نوشته اصلی توسط Mahdi.Faani
                  در ضمن بعضی از ژنراتورها هم هستن که آهنربای دائم ندارند و هر دو تا استاتور و روتور سیم پیچ هستند...
                  اونها از طریق ایجاد میدان از طریق سیم پیچ های تحریک فعال میشن

                  مثلا شنتشو با ی ولتاژ تحریک میکنن
                  اشک هایی که پس از هر شکست ریخته میشوند همان عرق هاییست که برای پیروزی ریخته نشده است

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : تولید برق

                    نوشته اصلی توسط شهاب طاهری
                    درسته. منظور من از موتور AC و DC ولتاژ ورودی هست که به دینام و استارت میره.
                    ولی وقتی ولتاژی توسط دینام خودرو تولید میشه AC هست.
                    وقتی میخواید ماشین رو روشن کنید ولتاژ دوسر باطری که DC هست به دوسر استارت میخوره و استارت زده میشه.
                    آرمیچر اسباب بازی با ولتاژ باطری کار میکنه که DC هست ولی وقتی با دست این آرمیچر رو میچرخونید اگر شکل موج خروجی آرمیچر رو ببینید متوجه میشید که AC هست.
                    حالا دینام و استارت خودرو AC هست یا DC؟
                    با توجه به درخواستمون از دینام و استارت این مسئله رو جواب میدیم که استارت ولتژ DC رو میگیره و تبدیل به نیرو میکنه و دینام نیروی موتور رو میگیره و تولید ولتاژی از نوع AC میکنه.
                    موفق باشید.
                    یه سوال فلسفی برام پیش اومد :mrgreen: من واقعیتش ساختار داخلی موتور استارت ماشین رو ندیدم ولی اگه کوموتاتور داشته باشه این باعث نمیشه ولتاژ تولیدی DC باشه ؟
                    خداوند بی نهایت است اما به قدر نیاز تو فرود می آید ، به قدر آرزوی تو گسترده می شود و به قدر ایمان تو کارگشاست.
                    [hr]

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : تولید برق

                      نوشته اصلی توسط A M I N™
                      یه سوال فلسفی برام پیش اومد :mrgreen: من واقعیتش ساختار داخلی موتور استارت ماشین رو ندیدم ولی اگه کوموتاتور داشته باشه این باعث نمیشه ولتاژ تولیدی DC باشه ؟
                      منظور از برق تولیدی دینام ماشین استفاده از استارت موتور نیست
                      دینام ی جای دیگه با تسمه به میل لنگ موتور وصله...خروجیش هم یک یکسوساز و رگولاتور داره واسه شارژ باتری و مصارف دیگه ماشین...
                      تولید کننده تجهیزات برنامه پذیر اتوماسیون صنعتی

                      www.intelart.ir


                      ساخت کنترلر دما PID فازي با AVR [آموزشی]

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : تولید برق

                        با سلام دوستان میدانید دور دینام خودرو برای برق دادن چقدر است


                        فرستاده شده از Lenovo TB3-710Iِ من با Tapatalk

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : تولید برق

                          نوشته اصلی توسط محمود رمضانی نمایش پست ها
                          با سلام دوستان میدانید دور دینام خودرو برای برق دادن چقدر است
                          سلام
                          دینام توسط تسمه به موتور متصل هست برای همین دورش با دور موتور تنظیم می شه ، البته به علت تفاوت سایز فولی موتور با فولی دینام با یک نسبت تناسب بسته به طراحی موتور ماشین دورش با دور موتور متناسب هست.

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : تولید برق

                            نوشته اصلی توسط محمود رمضانی نمایش پست ها
                            با سلام دوستان میدانید دور دینام خودرو برای برق دادن چقدر است
                            فرستاده شده از Lenovo TB3-710Iِ من با Tapatalk
                            با سلام:
                            دور دینام خودرو حدودا 2 برابر دور موتور خودرو با کمی اختلاف می باشد.

                            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                            نوشته اصلی توسط AMIN GHAFFARI نمایش پست ها
                            یه سوال فلسفی برام پیش اومد :mrgreen: من واقعیتش ساختار داخلی موتور استارت ماشین رو ندیدم ولی اگه کوموتاتور داشته باشه این باعث نمیشه ولتاژ تولیدی DC باشه ؟
                            باسلام:
                            کاربر گرامی استارت ماشین یک مصرف کننده برق و دینام تولید کننده برق می باشد. ان کامیوتیتوری که در قسمت ته آرمیچر استارت وجود داردو باتریساز به آن کولکتور می گویند، در دینام خودرو های قدیمی وجود داشته بود که بدون نیاز به دیود برق را بطور مستقیم یکسو یا دیسی می کرد. ولی آلترناتور های ( دینام) خودرو های از 4 دهه به این طرف دارای کامیوتیتور نیستند و ولتاژخروجی را توسطپل دیود گرتز یا 6 دیودی یکسومی کنند. درشکل زیر نمای یک آرمیچر دینام قدیمی که از تکه های مسی زیادی تشکیل شده جهت آشنایی کاربران آپلود می گردد.
                            Click image for larger version

Name:	GENRATOR.jpg
Views:	1
Size:	20.1 کیلو بایت
ID:	1125350
                            علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                            نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                            دیدگاه

                            لطفا صبر کنید...
                            X