اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

توربین بادی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    توربین بادی

    سلام و عرض ادب خدمت همگی دوستان
    بنده یه توربین بادی دارم میسازم و میخوام که ژنراتورم فقط باتری رو شارژ کنه و مدار اینورترم فقط از باتری تغزیه بشه به اصطلاح ژنراتورم ایزوله بشه و فقط ژنراتور باتری رو شارژ کنه و مدار اینورتر هم فقط از باتری تغزیه بشه.
    اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.

    #2
    پاسخ : توربین بادی

    نوشته اصلی توسط Sodokom نمایش پست ها
    سلام و عرض ادب خدمت همگی دوستان
    بنده یه توربین بادی دارم میسازم و میخوام که ژنراتورم فقط باتری رو شارژ کنه و مدار اینورترم فقط از باتری تغزیه بشه به اصطلاح ژنراتورم ایزوله بشه و فقط ژنراتور باتری رو شارژ کنه و مدار اینورتر هم فقط از باتری تغزیه بشه.
    اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.

    دوست گرامی
    پروژه مورد نظر شما را میتوان در دو قسمت در نظر گرفت
    1- بخش الکترونیکی
    2- بخش مکانیکی
    در مرحله اول توانی که موردنظرتان را به طور واقع بینانه بررسی کنید ....مثلا اگر در نواحی بادخیز زندگی میکنید برای نیازهای کامل یک منزل نیاز به تجهیزات مکانیکی بزرگی دارید که در ارتفاع مناسب نصب گردیده باشد در حالی که اگر تنها روشن کردن چند LED مورد نظرتان باشد تنها با نصب چند فن کامپیوتر به عنوان توربین در پشت بام هم میتوانید توان مورد نطرتان را در باتری ذخیره نمایید ....همچنین با توجه افزایش زیاد قیمت باتری در زمان کنونی ( آبان 99 ) توان ذخیره شده با زمان باد مناسب متناسب میباشد که باید در نظر گرفته شود
    قسمتهای شارژ و باتری و اینورتر تقریبا مشابه دستگاههای خورشیدی بوده و به صورت استاندارد هم ساخته شده و پروژه کامل در نت یا بازار موجود میباشد
    پاره ای از رویکردهای دفاعی

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : توربین بادی

      نوشته اصلی توسط Sodokom نمایش پست ها
      سلام و عرض ادب خدمت همگی دوستان
      بنده یه توربین بادی دارم میسازم و میخوام که ژنراتورم فقط باتری رو شارژ کنه و مدار اینورترم فقط از باتری تغزیه بشه به اصطلاح ژنراتورم ایزوله بشه و فقط ژنراتور باتری رو شارژ کنه و مدار اینورتر هم فقط از باتری تغزیه بشه.
      اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.
      سلام ،برای اینکار میتونه حتی یه رله هم کافی باشه .
      مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
      https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : توربین بادی

        نوشته اصلی توسط emitor نمایش پست ها
        دوست گرامی
        پروژه مورد نظر شما را میتوان در دو قسمت در نظر گرفت
        1- بخش الکترونیکی
        2- بخش مکانیکی
        در مرحله اول توانی که موردنظرتان را به طور واقع بینانه بررسی کنید ....مثلا اگر در نواحی بادخیز زندگی میکنید برای نیازهای کامل یک منزل نیاز به تجهیزات مکانیکی بزرگی دارید که در ارتفاع مناسب نصب گردیده باشد در حالی که اگر تنها روشن کردن چند LED مورد نظرتان باشد تنها با نصب چند فن کامپیوتر به عنوان توربین در پشت بام هم میتوانید توان مورد نطرتان را در باتری ذخیره نمایید ....همچنین با توجه افزایش زیاد قیمت باتری در زمان کنونی ( آبان 99 ) توان ذخیره شده با زمان باد مناسب متناسب میباشد که باید در نظر گرفته شود
        قسمتهای شارژ و باتری و اینورتر تقریبا مشابه دستگاههای خورشیدی بوده و به صورت استاندارد هم ساخته شده و پروژه کامل در نت یا بازار موجود میباشد

        سلام مجدد دوستان گل خیلی ممنون از راهنماییتون
        دو تا سوال دیگم داشتم با عرض پوزش
        باتری ماشین توسط ژنراتور مغناطیس دائم شارژ میشه ؟چه طوری شارژش کنم
        و اینکه تو یه سایت خارجی یه اینورتر 10 کیلو وات شماتیکش رو گذاشته می خواستم بدونم کارایی داره و میشه سینوسیش کرد؟ https://www..com/watch?v=z9Jjkc2EN8M سایت رو یوتیوب قرار بدین
        خیلی خیلی متشکرم

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : توربین بادی

          نوشته اصلی توسط Sodokom نمایش پست ها
          سلام مجدد دوستان گل خیلی ممنون از راهنماییتون
          دو تا سوال دیگم داشتم با عرض پوزش
          باتری ماشین توسط ژنراتور مغناطیس دائم شارژ میشه ؟چه طوری شارژش کنم
          و اینکه تو یه سایت خارجی یه اینورتر 10 کیلو وات شماتیکش رو گذاشته می خواستم بدونم کارایی داره و میشه سینوسیش کرد؟ https://www..com/watch?v=z9Jjkc2EN8M سایت رو یوتیوب قرار بدین
          خیلی خیلی متشکرم

          دوست عزیز
          از یک باتری ماشین با ظرفیت 75 آمپر -ساعت میتوانید حداکثر جریانی معادل 7.5 آمپر اخذ نمایید که معادل توان 90 وات میگردد و با اینوتر 10 کیلووات مورد نظر شما بسیار فاصله دارد .... همچنین برای شارژ باتری با ظرفیت 75 آمپر-ساعت در زمان قابل قبول مجددا به جریان 7.5 آمپر نیاز خواهید داشت که با سلولهای خورشیدی بزرگ و یا توربین متوسط در شرایط بادشدید قابل دسترس خواهد بود
          در مجموع اگر توان مورد نظر شما ده کیلووات میباشد برای استفاده از انرژی باد نیاز به سرمایه گذاری بالایی خواهید داشت که شامد دکل ، توربین بادی قوی و تعداد زیادی باتری میگردد
          پاره ای از رویکردهای دفاعی

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : توربین بادی

            نوشته اصلی توسط emitor نمایش پست ها
            دوست عزیز
            از یک باتری ماشین با ظرفیت 75 آمپر -ساعت میتوانید حداکثر جریانی معادل 7.5 آمپر اخذ نمایید که معادل توان 90 وات میگردد و با اینوتر 10 کیلووات مورد نظر شما بسیار فاصله دارد
            سلام.
            میشه لطفا توضیح بیشتری بدین؟ 7.5 آمپر چرا؟
            توی کانال یوتیوب من قراراه طراحی انواع بردهای الکترونیکی مثل بردهای تک لایه، دو لایه یا به طور کلی بردهای چند لایه، بردهای مبتنی بر میکروکنترلر، بردهای صنعتی، بردهای الکترونیک قدرت و بردهای فرکانس بالارو یاد بگیریم.
            همینطور کدنویسی انواع میکروکنترلرهای 8 بینی مثل میکروکنترلرهای خانواده AVR-STM8، میکروکنترلرهای میبتی بر معماری ARM مثل STM32 و پردازنده های مخصوص اینترنت اشیاء مثل ESP32-ESP8266 و DSPها یاد میگیریم.
            https://www.youtube.com/@aKaReZa75​

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : توربین بادی

              نوشته اصلی توسط akaReza نمایش پست ها
              سلام.
              میشه لطفا توضیح بیشتری بدین؟ 7.5 آمپر چرا؟

              دوست عزیز
              برای باتری های سرب- اسیدی و نیکل- کادمیوم/متال حداکثر جریان مجاز چه برای شارژ و چه دشارژ معادل ده درصد ظرفیت اسمی تعریف گردیده است .... مثلا برای یک باتری 3 آمپر -ساعت حداکثر جریان مجاز 300 میلی آمپر میباشد
              پاره ای از رویکردهای دفاعی

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : توربین بادی

                نوشته اصلی توسط emitor نمایش پست ها
                دوست عزیز
                برای باتری های سرب- اسیدی و نیکل- کادمیوم/متال حداکثر جریان مجاز چه برای شارژ و چه دشارژ معادل ده درصد ظرفیت اسمی تعریف گردیده است .... مثلا برای یک باتری 3 آمپر -ساعت حداکثر جریان مجاز 300 میلی آمپر میباشد
                میشه لطف کنید مرجع این حداکثر جریان مجاز رو که 10 درصد تعیین شده رو اینجا قرار بدین؟ ممنونم.
                توی کانال یوتیوب من قراراه طراحی انواع بردهای الکترونیکی مثل بردهای تک لایه، دو لایه یا به طور کلی بردهای چند لایه، بردهای مبتنی بر میکروکنترلر، بردهای صنعتی، بردهای الکترونیک قدرت و بردهای فرکانس بالارو یاد بگیریم.
                همینطور کدنویسی انواع میکروکنترلرهای 8 بینی مثل میکروکنترلرهای خانواده AVR-STM8، میکروکنترلرهای میبتی بر معماری ARM مثل STM32 و پردازنده های مخصوص اینترنت اشیاء مثل ESP32-ESP8266 و DSPها یاد میگیریم.
                https://www.youtube.com/@aKaReZa75​

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : توربین بادی

                  نوشته اصلی توسط emitor نمایش پست ها
                  دوست عزیز
                  از یک باتری ماشین با ظرفیت 75 آمپر -ساعت میتوانید حداکثر جریانی معادل 7.5 آمپر اخذ نمایید که معادل توان 90 وات میگردد و با اینوتر 10 کیلووات مورد نظر شما بسیار فاصله دارد .... همچنین برای شارژ باتری با ظرفیت 75 آمپر-ساعت در زمان قابل قبول مجددا به جریان 7.5 آمپر نیاز خواهید داشت که با سلولهای خورشیدی بزرگ و یا توربین متوسط در شرایط بادشدید قابل دسترس خواهد بود
                  در مجموع اگر توان مورد نظر شما ده کیلووات میباشد برای استفاده از انرژی باد نیاز به سرمایه گذاری بالایی خواهید داشت که شامد دکل ، توربین بادی قوی و تعداد زیادی باتری میگردد

                  یعنی اگر اینطور که شما میگین باشه ،پس باید نزدیک به 100 عدد باتری خودرو نیازه.برای باتری های لیتیومی یا سیلد اسید هم این قانون صادقه؟
                  نظرتون درباره اینورتر چیه؟
                  متشکرم

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : توربین بادی

                    نوشته اصلی توسط Sodokom نمایش پست ها
                    یعنی اگر اینطور که شما میگین باشه ،پس باید نزدیک به 100 عدد باتری خودرو نیازه.برای باتری های لیتیومی یا سیلد اسید هم این قانون صادقه؟
                    نظرتون درباره اینورتر چیه؟
                    متشکرم

                    دوست عزیز 10 کیلوولت برای اینورتر و باتری توان بالایی محسوب میشه ...یعنی در صورت استفاده از باتری های 24 ولت برای ایجاد 10K وات بدون در نظر گرفتن تلفات نیاز به جریان بیشتر از 400 آمپر خواهید داشت و اینورتر مورد نظر هم باید طرحی بسیار دقیق داشته باشد ساخت آن به صصورت آماتوری نیاز به تجربه فراوان و امکانات بسیار دارد و نهایتا هزینه چنین پروژه ای با قیمتهای کنونی ( آذر-99 ) بالغ بر دهها میلیون تومان میگردد ....برای نمونه میتوایند قیمت چند مدل UPS که از فن آوری مشابهی استفاده میکنند را در بارار جستجو نمایید
                    پاره ای از رویکردهای دفاعی

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : توربین بادی

                      نوشته اصلی توسط emitor نمایش پست ها
                      دوست عزیز
                      برای باتری های سرب- اسیدی و نیکل- کادمیوم/متال حداکثر جریان مجاز چه برای شارژ و چه دشارژ معادل ده درصد ظرفیت اسمی تعریف گردیده است .... مثلا برای یک باتری 3 آمپر -ساعت حداکثر جریان مجاز 300 میلی آمپر میباشد
                      من کماکان منتظر پاسخ شما هستم.
                      توی کانال یوتیوب من قراراه طراحی انواع بردهای الکترونیکی مثل بردهای تک لایه، دو لایه یا به طور کلی بردهای چند لایه، بردهای مبتنی بر میکروکنترلر، بردهای صنعتی، بردهای الکترونیک قدرت و بردهای فرکانس بالارو یاد بگیریم.
                      همینطور کدنویسی انواع میکروکنترلرهای 8 بینی مثل میکروکنترلرهای خانواده AVR-STM8، میکروکنترلرهای میبتی بر معماری ARM مثل STM32 و پردازنده های مخصوص اینترنت اشیاء مثل ESP32-ESP8266 و DSPها یاد میگیریم.
                      https://www.youtube.com/@aKaReZa75​

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : توربین بادی

                        نوشته اصلی توسط akaReza نمایش پست ها
                        میشه لطف کنید مرجع این حداکثر جریان مجاز رو که 10 درصد تعیین شده رو اینجا قرار بدین؟ ممنونم.
                        دوست عزیز
                        کاش در تاپیک دیگه ای در مورد این موضوع بحث میشد که از مسئله مورد نظر استاتر تاپیک هم منحرف نشده باشیم .....
                        به صورت خلاصه ....
                        ظرفیت باتری به مقدر انرژی الکتریکی ذخیره شده در باتری اطلاق میگردد که واحد آن آمپر-ساعت میباشد
                        این ظرفیت مبین مقدار آمپری میباشد که باتری میتواند در یک ساعت ایجاد نماید ....به این معنی که مثلا یک باتری با طرفیت 70 آمپر ساعت میتواند برای مدت یک ساعت 70 آمپر جریان ایجاد کند
                        ظرفیت یک باتری مقداری ثابت نبوده و و بستگی کامل به عوامل مختلف دارد که مهمترین آنها عبارتند از -- دمای محیط -- جریان تخلیه یا دشارژ --عمر باتری -- و از همه مهمتر مخصوصا در کشور ما کیفیت باتری که معمولا با تکنولوژی های بسیار قدیمی ساخته شده و بدون کنترل کیفی مناسب وارد و در بازار عرضه میگردد.
                        دوستان لطفا دقت داشته باشند که از نظر تئوری یک باتری میتواند با Rate حدود 1C یا مطابق مثال بالا 70 آمپر یک ساعت فعال باشد ولی در عمل استفاده از چنین جریان بالایی علاوه بر کاهش عمر بانری میتواند موجب پایین آمدن ظرفیت باتری و خطرات مربوط به ایجاد حرارت و گاز گردد ...
                        در حقیقت نشان داده شده است که کاهش جریان شارژ و دشارژ باعث افزایش قابل توجه در عمر بانری به معنی حفظ ظرفیت در تعداد دفعات شارژ و دشارژ میگردد به طور مثال در یک باتری با کیفیت بسیار بالا با ظرفیت 70 آمپر-ساعت بعد از 1000 بار شارژ و دشارژ تنها یک باتری با ظرفیت مثلا ( بسته به کیفیت ) 60 آمپر-ساعت در اختیار خواهیم داشت و بعد از آن هم به سرعت ظرفیت باتری کاهش یافته تا عملا عیر قابل استفاده گردد ....در باتری های با کیفیت نازل ممکن است بعد از 700 بار چرخه شارژ تنها 50% ظرفیت باتری قابل استفاده باشد ولی در صورت محدود کردن جریان شارژ و دشارژ به 0.1C ( یا یک دهم ظرفیت اسمی ) باتری عمر معمولی قید شده در برگه اطلاعاتی یا دیتا شت را خواهد داشت ...همچنین در صورت استفاده از جریان کمتر از 0.1C عمر باتری به صورت قابل ملاحظه ای افزایش میابد ....مثلا در صورت استفاده از 0.01C ممکن است در باتری های مرغوب بعد از 5000 نوبت شارژ و دشارژ باز 90% ظرفیت باتری در دسترس باشد
                        دوستان توجه داشته باشند از باتری های اسیدی به طور لحظه ای میتوان جریان بیشتر اخذ نمود جنانکه در زمان استارت اتومبیل در چند ثانیه اول جریانی بیشتر از 50 آمپر نیز استفاده میشود .... برای یک باتری بسیار مرغوب ( استاندارد اتحادیه اروپا ) جریان دشارژ مجاز برای استفاده کوتاه مطابق جدول زیر تعیین گردیده


                        که نشان میدهد جریان 1C یا همان 70 آمپر مثال بالا در 30 دقیقه باعث کاهش قابل توجهی در ولتاژ باتری میگردد ....
                        جدول زیر نشان دهنده مقادیر جریان دشارژ در محدوده بی خطر برای باتری میباشد ....


                        چنانکه دوستان گرلمی ملاحظه میکنند تنها مقادیر C/10 - C/20 - C/100 در محدوده Safe یا بی خطر برای باتری قرار دارند
                        قانون وابستگی جریان شارژ و دشارژ باتری مبتنی بر ظرفیت در سال 1897 توسط ویلیام پکرت دانشمند آلمانی مورد مطالعه قرار گرفت و به Peukert's law معروف میباشد

                        توضیحات ویکی پدیا در مورد Peukert's law

                        https://www.off-grid-europe.com/info/battery-voltage/
                        پاره ای از رویکردهای دفاعی

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : توربین بادی

                          سلام و عرض ادب.....
                          من و محمد عزیز حدود 15 سال پیش روی توربین بادی در همین انجمن کار کردیم
                          و حدود 7-8 سال پیش روی اینورتر سینوسی هم بنده مطالعات بسیاری داشتم... خلاصه:
                          باتری ماشین جواب نمیدهد و فقط برای ماشین است و باید با تکان ماشین اسیدش مخلوط
                          و گاز جابجا شود.... کلا باتری ماشین ثبات زیادی برای اتصال به اینورتر ندارد....
                          باید از باتری های UPS یا همان سیلد اسید یا خشک ... استفاده شود.... که خیلی گرانتر است
                          جریان کشی بالا از باتری اسیدی امکانپذیر است ولی خوب سریع خالی میشود (کلا این جریان
                          کشی به مقاومت داخلی باتری بر میگردد که در این سری باتری ها خیلی پایین است و به همین دلیل در
                          ماشین و UPS استفاده میشود.... یک UPS مثلا در 5 تا 10 دقیقه باتری را خالی میکند و یا استارت ماشین
                          البته بگم... زیاد برای باتری خوب نیست.... اما خوب این سری باتری ها تحمل دارند...)
                          اینورتر سینوسی خیلی خیلی پیچیده و کنترل فیدبک موج خروجی بسیار سخت است تا یک
                          موج درست و حسابی و با THD پایین در خروجی آن هم در زمان اتصال بارهای مختلف هم زمان
                          مخصوصا غیر خطی و خازنی ... داشته باشیم.... من فیلم را ندیدم ولی تکنولوژی اینورتر حرفه ای
                          را هر کسی ندارد و داشته باشد ...آن را در یک فیلم عمومی به همه نشان نمیدهد......
                          توربین بادی یکی از پیچیده ترین و حرفه ای ترین منابع تولید برق است که چالشهای فراوانی در
                          ساخت آن وجود دارد.....بعد شما ژنراتور مغناتیس داعم از کجا میخواهید تهیه کنید.... در ایران است؟
                          اماده توربین بادی هم .... که در بازار موجود است همه چینی میباشد.... یک شرکتی مدل امریکایی آن را
                          وارد میکرد که من در دلار 1000 تومان میخواستم 1 تا 3 کیلو واتش را بخرم حدود 2 تا 5 میلیونی قیمت داشت
                          حالا با دلار 30 تومان حدود چند ده میلیونی در خواهد آمد.....بعد نکته دیگر .... ایران اصلا باد ندارد.... فقط منجیل و
                          قسمتی از شمال خراسان..... ایران کشوری آفتابی است نه بادخیز.....
                          آموزش ساخت دستگاه برف ساز خانگی : https://www.eca.ir/forums/thread55009.html
                          مقاله آموزشی 11 پروژه با AVR و بسکام: https://www.eca.ir/forums/thread31760.html
                          _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : توربین بادی

                            نوشته اصلی توسط sina1359 نمایش پست ها
                            سلام و عرض ادب.....
                            من و محمد عزیز حدود 15 سال پیش روی توربین بادی در همین انجمن کار کردیم
                            و حدود 7-8 سال پیش روی اینورتر سینوسی هم بنده مطالعات بسیاری داشتم... خلاصه:
                            باتری ماشین جواب نمیدهد و فقط برای ماشین است و باید با تکان ماشین اسیدش مخلوط
                            و گاز جابجا شود.... کلا باتری ماشین ثبات زیادی برای اتصال به اینورتر ندارد....
                            باید از باتری های UPS یا همان سیلد اسید یا خشک ... استفاده شود.... که خیلی گرانتر است
                            جریان کشی بالا از باتری اسیدی امکانپذیر است ولی خوب سریع خالی میشود (کلا این جریان
                            کشی به مقاومت داخلی باتری بر میگردد که در این سری باتری ها خیلی پایین است و به همین دلیل در
                            ماشین و UPS استفاده میشود.... یک UPS مثلا در 5 تا 10 دقیقه باتری را خالی میکند و یا استارت ماشین
                            البته بگم... زیاد برای باتری خوب نیست.... اما خوب این سری باتری ها تحمل دارند...)
                            اینورتر سینوسی خیلی خیلی پیچیده و کنترل فیدبک موج خروجی بسیار سخت است تا یک
                            موج درست و حسابی و با THD پایین در خروجی آن هم در زمان اتصال بارهای مختلف هم زمان
                            مخصوصا غیر خطی و خازنی ... داشته باشیم.... من فیلم را ندیدم ولی تکنولوژی اینورتر حرفه ای
                            را هر کسی ندارد و داشته باشد ...آن را در یک فیلم عمومی به همه نشان نمیدهد......
                            توربین بادی یکی از پیچیده ترین و حرفه ای ترین منابع تولید برق است که چالشهای فراوانی در
                            ساخت آن وجود دارد.....بعد شما ژنراتور مغناتیس داعم از کجا میخواهید تهیه کنید.... در ایران است؟
                            اماده توربین بادی هم .... که در بازار موجود است همه چینی میباشد.... یک شرکتی مدل امریکایی آن را
                            وارد میکرد که من در دلار 1000 تومان میخواستم 1 تا 3 کیلو واتش را بخرم حدود 2 تا 5 میلیونی قیمت داشت
                            حالا با دلار 30 تومان حدود چند ده میلیونی در خواهد آمد.....بعد نکته دیگر .... ایران اصلا باد ندارد.... فقط منجیل و
                            قسمتی از شمال خراسان..... ایران کشوری آفتابی است نه بادخیز.....

                            سلام دوست عزیز ممنون از پاسختون
                            من یه توربین ساختم و از مدارات مربعی در اینترنت استفاده کردم و یه برق 200 وات تونستم بگیرم، ولی الان می خوام در این ابعاد اگر بشه بسازم .میدونم بسیار مشکله ساخته اینورترش ولی می خوام تلاشمو بکنم.یک بنده خدایی در تبریز ژنراتور های مغناطیس دائم تولید میکنه تا 40kw که 500 دور هستش.

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : توربین بادی

                              نوشته اصلی توسط Sodokom نمایش پست ها
                              سلام دوست عزیز ممنون از پاسختون
                              من یه توربین ساختم و از مدارات مربعی در اینترنت استفاده کردم و یه برق 200 وات تونستم بگیرم، ولی الان می خوام در این ابعاد اگر بشه بسازم .میدونم بسیار مشکله ساخته اینورترش ولی می خوام تلاشمو بکنم.یک بنده خدایی در تبریز ژنراتور های مغناطیس دائم تولید میکنه تا 40kw که 500 دور هستش.
                              سلام و عرض ادب.... خواهش میکنم.....
                              ممنون میشم چند عکس از توربین تولید خودتون در این تاپیک قرار دهید....
                              بیصبرانه منتظر نمایش عکسهای توربین بادی شما هستم...
                              پ.ن: راستی دوست عزیز .... شما در چه محلی ساکن هستید ؟ باد در آنجا
                              زیاد است یا خیر؟؟؟؟
                              شماره دوست عزیزمان در تبریز را هم اگر امکانش هست در PM برایم بفرستید...
                              آموزش ساخت دستگاه برف ساز خانگی : https://www.eca.ir/forums/thread55009.html
                              مقاله آموزشی 11 پروژه با AVR و بسکام: https://www.eca.ir/forums/thread31760.html
                              _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡__*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X