اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تشخیص مانع به روش ارزان

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : تشخیص مانع به روش ارزان

    شما باید در حالتی که موتور روشن هست ولی باری روش نیست مقدار ولتاژ باتری رو بخونید . این مقدار میشه مقدار مرجعتون . حالا برای اینکه بفهمید موتور قفل کرده یا نه باید ولتاژ موتور رو دائم بخونید و از اون کم کنید . این طور که من متوجه شدم شما دائم دارید ولتاژ باتری و موتور رو می خونید و از هم کم می کنید . این باعث میشه مقدارش تقریبا ثابت باشه . در اصل فقط شما باید فقط یکبار ولتاژ باتری رو بخونید و اون رو مرجع بگیرید و اون هم وقتی هست که موتور بدون بار کار می کنه. از اون جایی که ممکنه ولتاژ باتری پس از مدتی کاهش پیدا کنه می تونید عمل خوندن ولتاژ باتری رو در لحظاتی که موتور قفل نیست انجام بدید و به عنوان مرجع در نظر بگیرید .

    در تست هایی که من روی دو موتور 12 ولت با گشتاور 13kg.cm داشتم مقدار ولتاژ در حال بدون بار تقریبا 12 و در حالت قفل تقریبا 8 بوده . یعنی 4 ولت کاهش ولتاژ داشته .
    تاپیک جامع سیستم مدیریت ساختمان BMS و خانه هوشمند Smart Home
    دانلود مجموعه آموزشی شرکت Altium ا (Altium Training)
    مقالات و فایل های آموزشی نرم افزار Labview
    حل مشکل درایور و راه اندازی FT232 های غیراورجینال

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : تشخیص مانع به روش ارزان

      نوشته اصلی توسط محمد م
      شما باید در حالتی که موتور روشن هست ولی باری روش نیست مقدار ولتاژ باتری رو بخونید . این مقدار میشه مقدار مرجعتون . حالا برای اینکه بفهمید موتور قفل کرده یا نه باید ولتاژ موتور رو دائم بخونید و از اون کم کنید . این طور که من متوجه شدم شما دائم دارید ولتاژ باتری و موتور رو می خونید و از هم کم می کنید . این باعث میشه مقدارش تقریبا ثابت باشه . در اصل فقط شما باید فقط یکبار ولتاژ باتری رو بخونید و اون رو مرجع بگیرید و اون هم وقتی هست که موتور بدون بار کار می کنه. از اون جایی که ممکنه ولتاژ باتری پس از مدتی کاهش پیدا کنه می تونید عمل خوندن ولتاژ باتری رو در لحظاتی که موتور قفل نیست انجام بدید و به عنوان مرجع در نظر بگیرید .
      متوجه نشدم هنوز . :redface: :redface:
      شما میگید که ولتاژ باتری وقتی موتور بدون بار هست با وقتی با بار هست فرق میکنه ؟
      اگه اینه منظورتون که باید بگم که ولتاژ باتری تقریبا همیشه ثابته . فقط وقتی که داریم ازش جریان میکشیم حدود 2 الی 5 صدم وات ممکنه تغییر کنه که این اصلا اون مقداری نیست که من در نظرمه .

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : تشخیص مانع به روش ارزان

        نوشته اصلی توسط armin485
        متوجه نشدم هنوز . :redface: :redface:
        شما میگید که ولتاژ باتری وقتی موتور بدون بار هست با وقتی با بار هست فرق میکنه ؟
        بله فرق می کنه . اگر از ترانزیستور برای روشن کردن موتور استفاده کرده باشید / با صرفنظر از افت ولتاژ کلکتور امیتر / و در صورتی که از رله برای این کار استفاده کرده باشید با دادن فرمان به رله / باتری مستقیما به موتور وصل میشه . پس یعنی در هر دونوع تقریبا میشه گفت موتور و باتری باهم هم پتانسیل اند. وقتی موتور قفل میکنه هر چقدر موتور افت ولتاژ داشته باشه باتری هم همونقدر داره . چون هم پتانسیل اند . پس وقتی که موتور بی بار هست مقدار ولتاژ باتری یک چیز و در صورتی که موتور قفل کنه مقدار باتری یک مقدار دیگه ای هست .
        تاپیک جامع سیستم مدیریت ساختمان BMS و خانه هوشمند Smart Home
        دانلود مجموعه آموزشی شرکت Altium ا (Altium Training)
        مقالات و فایل های آموزشی نرم افزار Labview
        حل مشکل درایور و راه اندازی FT232 های غیراورجینال

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X