اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

چه مقاومتی با کلید سری میشود تا به میکرو برسد؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : چه مقاومتی با کلید سری میشود تا به میکرو برسد؟

    مقاومته بالا در مدار پول آاپ باعث جریان کشیآ‌ پایین و افته ولتاژ کم میآ‌شه. شما بافر ورودی رو با ولتاژ تحریک میآ‌کنید نه با جریان!
    ببخشید یعنی مشکل از پول اپ داخلی نبوده؟...اگه اینطوره پس چرا اینقدر بعضی ها تاکید دارند که حتما از پول اپ خارجی استفاده بشه؟
    تولید کننده تجهیزات برنامه پذیر اتوماسیون صنعتی

    www.intelart.ir


    ساخت کنترلر دما PID فازي با AVR [آموزشی]

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : چه مقاومتی با کلید سری میشود تا به میکرو برسد؟

      نوشته اصلی توسط jh_topgraph
      میآ‌شه لطفا توضیح بدید جریانِ بالا چطور باعث کم شدن نویز میآ‌شه؟
      جریان باعث تثبیت ولتاژ ودوری پین از فلوت شدن میشه اگه اینجوری که شما میفرمایید برای صفر کردن ولتاژ گیت ماسفتها باید اونو مستقیم به زمین وصل کنند
      اما این کارو نمی کنند و با یه مقاومت RG به زمین وصل میکنند.
      اینکه شما جاییآ‌ دیدی که کار نکرده دلیل بر بد بودنه اون نمیآ‌شه. هرجا که مدار شما به دلیلیآ‌ کار نکرده بهتره دنباله دلیل اون باشید.
      من هم تو خیلی جاهها دیدم که کار کرده اما اون بهترین طراحی نیست بعدش ما وقتی که میدونیم باید پول پ کنیم چرا جریان از داخل آی سی عبور بدیم که باعث جریان کشی تو میکرو بشه !بذار از یه مقاومت بیرونی عبور کنه هیچ باکش هم نیس قیمتش هم 10تک تومن بیشتر نیس! بهترین طراحی از اطمینان 100% مدار در شرایط سخته تو پروژه های صنعتی باید نظامی فکر کنیم. چینی فکر نکنیم .
      راه اندازی enc28j60 و enc424j600 برای RL-TCPnet

      راه اندازیks0108 با emwin

      راه اندازی lcd7 اینچ با داریور داخلی stm32f429

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : چه مقاومتی با کلید سری میشود تا به میکرو برسد؟

        سلام

        حرف شما در مورد تثبیت کاملا درسته اما ربطیآ‌ به نویز نداره. شما مدار رو دربرابر نویز تثبیت میآ‌کنید ولیآ‌ یک منبع برای ایجاد نویز تولید میآ‌کنید باز هم همون مساله همیشگیآ‌ trade off هست. در مورد فلوت پین در مداری که این دوستمون گذاشته من هیچ فلوت پینی نمیآ‌بینم. مدار چه در حالت پول آاپ داخلی و چه خارجیآ‌ باعث فلوت پین نمیآ‌شه. مادامی که مدار پول آاپ داره چطور ممکنه فلوت پین به وجود بیاد؟ میآ‌شه لطفا دقیقا بگید منظورتون چیه شاید من درست متوجه نشدم.

        در مورد جریان کشیآ‌ از میکرو باز هم حرفه شما درسته اما این جریان کشیآ‌ در حدی نیست که حتی به حساب بیاد. حالا در مورد این مدار که اصلا حتی جای فکر کردن هم نداره!

        طراحی خوب یا به قوله شما نظامی! لزوماً استفاده از بهترین قطعات و بهترین کیفیت نیست. مثلا اگر همین مدار قرار باشه در یک اسباب بازی به کار بره آیا شما باز هم نظامی فکر میآ‌کنید؟ تا حالا سربازی رو دیدید که یک ماشین کنترلی با خودش به میدان جنگ ببره؟ اگر قرار باشه این مدار به وسیله باتری تغذیه بشه باز هم باید گفت بذار جریان از مقاومت بگذره ولو اینکه مصرف انرژی بالاتری داشته باشه؟ در مورد ابعاد مدار چطور؟ و یا الان اینجا فقط در مورد یک ورودی صحبت میآ‌کنیم اما در یک مدارِ بزرگتر با تعداد بیشتری ورودی خروجی آیا بهتر نیست واقعا هرجا که نیاز هست از پول آاپ خارجیآ‌ استفاده کنیم؟ ( که البته به ندرت هم بوجود میاد)

        یک طراحی خوب زمانیآ‌ معنیآ‌ پیدا میکنه که شما همهٔ ابعاد کاربردی شرایطه تولید و خیلیآ‌ پارامترآ‌های دیگه رو در نظر داشته باشید.

        موفق باشید
        Work with what you have .Never limit yourself by things you could have had

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : چه مقاومتی با کلید سری میشود تا به میکرو برسد؟

          نوشته اصلی توسط حمید رضا ریاحی
          من که همیشه 1 کیلو مزارم یه خازن عدسی هم با کلید موازی میکنم
          میشه لطفا نقشه دقیقشو بذارید؟
          ممنون
          STM32 واقعا یه چیز دیگه است...

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X