اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

    نوشته اصلی توسط omid.irani
    مهنذس حان سلام وخسته نباشید. من همیشه مرام شما رو تحسین کردم و مطمینم هر کسی که بویی از انسانیت برده باشه نیت شما رو در لابلای اون همه یادداشت که با عشقو علاقه به دیگران و انتقال آموزه هات به اونها میبینه.من که خودم هنوز نتونستم این مرامو کسب کنم ومطمینم هنوز خیلیها مثل منن وگرنه اوضاع حامعمون این نبود .امیدوارم اونقدر به راهت ادامه بدی تا بالاخره رو من ودیگران هم اثر بذاره. یا علی

    دیدگاه


      #92
      پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

      نوشته اصلی توسط abmortezapour
      خیلی ممنون دوست عزیز . لطف داری . گاهی آدم برای یاد گرفتن یه مطلب روزها و شاید ماه ها تلاش میکنه و بالاخره هم اون موضوع رو یاد میگیره . مهم اینه وقتی یاد گرفت به دیگران هم یاد بده تا بقیه این راهو طی نکنن . من در مورد خودم نمیگم چون دانسته هامو اونقدر نمیبینم که بگم من بلدم . اما خوب دوست داشتم یسری مراحلی که داشتم جزوات و راه کارهایی که بوده رو برای دوستان ارائه بدم . اما خوب همیشه شاید کار آدم درست نباشه . دوست عزیزی تذکری داد و من وظیفه خودم دونستم اعلام کنم تا یه بررسی بشه که مبادا شرمنده عزیزان بشیم .

      دیدگاه


        #93
        پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

        نوشته اصلی توسط omid.irani
        سلام :
        استاد گرامی .من یک درایوره 33 ولت 750 میلی آمپر (البته با استفاده از راهنماییهای گرانبهای شما در همین بخش) ساحتم ولی هر چه تلاش میکنم راندمان از 67 بالاتز نمیره البته بعد از چند هفته سرو کله زدن باهاش الان تقریبا مطمینام که هر چی هست زیره سره آی سی و ماسفته .اگر براتون مقدور هست لطف کنید راهنمایی فرمایید .

        دیدگاه


          #94
          پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

          نوشته اصلی توسط abmortezapour
          کسی هست منو راهنمایی کنه ؟ :angry:

          دیدگاه


            #95
            پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

            نوشته اصلی توسط abmortezapour
            خواهشا یکی به من کمک کنه :angry: برای جلوگیری از داغ شدن ماسفت چه کنم ؟

            دیدگاه


              #96
              پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

              مبحث بسیار مفیدی بود اما کاش ادامه پیدا میکرد
              چه يافت آنــکه تــو را گم کرد وچه گم کرد آنـکه تــو را يافت.

              دیدگاه


                #97
                پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

                با سلام خدمت همگی.آقا ما یه منبع فلای بک ساختیم که خیلی ماسفتش داغ میکنه.ولتاژ 2 سر ماسفت باید مثل شکل زیر باشه میدونم


                ولی این شکل زیریست
                یعنی جای اینکه بعد از اون حالت میرایی و بعدش صاف شدن باید چندتا اسپایک با سطح ولتاژ کم بزنه ولی برای من 2 یا 3 تا اسپایک با سطح ولتاژ خیلی زیاد میزنه. اونجاش چطوری باید درست کنم یعنی؟؟ خیلیم مقدار مقاومت و خازن اسنابر تغییر دادم ولی هیچ فرقی نکرد.لازم به ذکره که فرکانس مدارم 100 کیلو هرتز هستش
                طب اسلامی

                دیدگاه


                  #98
                  پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

                  نوشته اصلی توسط havin نمایش پست ها
                  برای منابعی که فرکانس سوئیچینگ متغیره باید فرکانس بالاترین هارمونی رو حساب کنی و فیلتری که برای این فرکانس طراحی کردی هارمونی با فرکانس پایین تر رو هم ساپورت میکنه . در مدارات pfc هم رنج تغییر فرکانس هم در اونحد شدید نیست که مشکل خاصی در طراحی ایجاد کنه
                  منابع برای فیلتر emi زیادن . فایل زیر یه نمونشه که من طراحیشو آوردم:
                  http://uplod.ir/033jtlng32h3/EMI_Filter_Design.pdf.htm
                  سلام مهندس ممنون از اطلاعات خوبتون این لینک دانلود نمیشه
                  جدیدترین ویرایش توسط marnas; ۱۳:۳۰ ۱۳۹۶/۰۴/۲۱.

                  دیدگاه


                    #99
                    پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

                    یه سوال داشتم اینکه THD و PF چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ آیا امکان پذیره که مثلا THD پایین باشه (مثلا زیر 20 درصد) ولی PF پایین باشه (مثلا 70 درصد)؟ یا نه اگه THD پایینه، PF حتما بالاست؟

                    دیدگاه


                      پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

                      نوشته اصلی توسط marnas نمایش پست ها
                      یه سوال داشتم اینکه THD و PF چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ آیا امکان پذیره که مثلا THD پایین باشه (مثلا زیر 20 درصد) ولی PF پایین باشه (مثلا 70 درصد)؟ یا نه اگه THD پایینه، PF حتما بالاست؟
                      فکر میکنم به هم ربطی ندارن اصلا
                      البته در این زمینه مطالعه ای نداشتم ولی تعریف هر کدومو میدونم
                      thd برای کیفیت موجه....مثلا برای خروجی اینورتر
                      در حالیکه پاور فکتور میشه گفت برای راندمان یه دستگاهه(البته با راندمان فرق داره)
                      خب این مال خروجیه و اون مال ورودی!
                      یا در حالت دیگه میشه گفت مثلا thd برق شهر فلان قدره و پاور فکتور این دستگاه فلان قدر
                      خب خیلی تاثیری روی هم ندارن....ینی پاور فکتور که اصلا تاثیری روی thd نداره....چون شبکه برق اونو تعیین میکنه ولی خب میشه گفت thd روی پاور فکتور میتونه تا حدود خیلی کمی تاثیر داشته باشه که البته بازم اون تاثیرش خیلی کمه و البته به دستگاهش هم خیلی مربوطه....مثلا توی منابع سوئیچینگ عادی واقعا فکر میکنم اثرش در حد یک درصد هم نباشه روی پاور فکتور......البته به ظرطی که thd خیلی دیگه زیاد نباشه
                      بازم کسی نظری داره بگه...شاید اشتباه میکنم......
                      ................Fx7SAM................

                      دیدگاه


                        پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

                        یه سوال اگر ما فلای بکی داشته باشیم که +12 ولت بده و الان به سرمون بزنه که یه -12 هم ازش بگیریم آیا باید نسبت تبدیل اولیه ترانس رو هم تعییر بدیم یا نه یه سیم پیچ دیگه مثل ثانویه +12 میپیچیم و سرهای نقطه ار رو برعکس می کنیم. لطفا جواب صحیح داده بشه پون می خوام مدار رو ببندم.
                        گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
                        همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

                        دیدگاه


                          پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

                          نوشته اصلی توسط amin20107 نمایش پست ها
                          یه سوال اگر ما فلای بکی داشته باشیم که +12 ولت بده و الان به سرمون بزنه که یه -12 هم ازش بگیریم آیا باید نسبت تبدیل اولیه ترانس رو هم تعییر بدیم یا نه یه سیم پیچ دیگه مثل ثانویه +12 میپیچیم و سرهای نقطه ار رو برعکس می کنیم. لطفا جواب صحیح داده بشه پون می خوام مدار رو ببندم.
                          در صورتی که از 12 مثبت جریان نکشی احتیاج به تغییر اولیه نیست
                          یه راه دیگه اینه که سیم پیچ خروجی را کامل باز کنی و دوبرابر سیم
                          درنظر بگیری و از وسط سیم سر مشترک بگیری ..

                          دیدگاه


                            پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

                            نوشته اصلی توسط amin20107 نمایش پست ها
                            یه سوال اگر ما فلای بکی داشته باشیم که +12 ولت بده و الان به سرمون بزنه که یه -12 هم ازش بگیریم آیا باید نسبت تبدیل اولیه ترانس رو هم تعییر بدیم یا نه یه سیم پیچ دیگه مثل ثانویه +12 میپیچیم و سرهای نقطه ار رو برعکس می کنیم. لطفا جواب صحیح داده بشه پون می خوام مدار رو ببندم.
                            با سلام
                            ترانس باید از نو طراحی بشه.
                            تغییر تو سیم پیچهای ثانویه منجر به تغییر ولتاژ برگشتی که روی اولیه میفته هم میشه. با سوئیچینگ اصلا شوخی نکنین.
                            کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.

                            دیدگاه


                              پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

                              نوشته اصلی توسط نو رسیده نمایش پست ها
                              با سلام
                              ترانس باید از نو طراحی بشه.
                              تغییر تو سیم پیچهای ثانویه منجر به تغییر ولتاژ برگشتی که روی اولیه میفته هم میشه. با سوئیچینگ اصلا شوخی نکنین.
                              سلام مهندس خسته نباشین....من توی این سر های ترانس گیر کردم....ترانس من فلای بک هست...همه رو توی یه جهت بپیچم و فقط نقاط شروع و پایان رو رعایت کنم یا اینکه هم نقاط شروع و پایان رو رعایت کنم و هم اولیه برعکس ثانویه باشه؟؟
                              ممنون میشم راهنمایی کنین

                              دیدگاه


                                پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

                                نوشته اصلی توسط saeeddelshad0020 نمایش پست ها
                                سلام مهندس خسته نباشین....من توی این سر های ترانس گیر کردم....ترانس من فلای بک هست...همه رو توی یه جهت بپیچم و فقط نقاط شروع و پایان رو رعایت کنم یا اینکه هم نقاط شروع و پایان رو رعایت کنم و هم اولیه برعکس ثانویه باشه؟؟
                                ممنون میشم راهنمایی کنین
                                هم جهت پیچیدن مهمه و هم جهت جریان.
                                در واقع علاوه بر جهت پیچیدن به مدار هم وابسته هست.
                                اما در کل شما همه رو تو یک جهت ببپیچین. اما دقت کنین که جهت جریان تو اولیه و ثانویه عکس هم باشه.
                                ضمنا حتما برای اولین بار با برق شهر ورودی مدار یه لامپ 100 سری کنین. اگه مشکلی باشه لامپ روشن میشه.
                                کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X