اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    پاسخ : چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

    سلام
    من قبلا" هم گفتم استادها اگر هم حالیشون باشه سعی بر این دارن تا مطالبو به تخته بفهمونن نه به بچه ها.عملی هم که توی آزمایشگاه بچه ها رو به حال خودشون رها می کنند ویه مداره که اگه جواب گرفتن که هیچ نگرفته باشن هم از روی هم دیگه یه چیزایی می نویسن و تحویل می دن و تمام .اینه اوضاعه تحصیلی .
    مولای من
    نخواهمت که بگریی ولی به گریه دعا کن که وقت رفتن ایام انتظار بیاید

    یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین بظهورالحجه

    دیدگاه


      #32
      پاسخ : چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

      نتایج بحث خیلی خیلی جالب هست ... تقریبا هیچ کس از شرایط آموزشی و دانشگاه ها راضی نیست. هیچ کس از نحوه تدریس راضی نیست. هیچ کس از همه درس ها خوشش نمیاد ! اصولا نمیشه رو 144 واحد تمرکز کرد ! آموزش تخصصی هم که تو دانشگاه ها نداریم......
      فکر کنم این نوع آموزش باعث زده شدن خیلی ها از درس شده حتی خود من در مقاطعی واقعا علاقه ای به ادامه تحصیل نداشتم

      دیدگاه


        #33
        پاسخ : چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

        با هزار امید و ارزو کنکور دادیم بریم ارشد
        فکر کنم اونجا از کارشناسیم بد تر باشه
        www.tehranelec.com

        دیدگاه


          #34
          پاسخ : چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

          نوشته اصلی توسط محسن محمد خانی
          با هزار امید و ارزو کنکور دادیم بریم ارشد
          فکر کنم اونجا از کارشناسیم بد تر باشه
          شک نکن !!!!

          دیدگاه


            #35
            پاسخ : چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

            نوشته اصلی توسط امیرعلی بلورچیان
            سوال جدید :
            شما چند درصد از توانایی های شغلی و کاری خودتون رو از دانشگاه ها کسب کردید؟

            من شخصا حدودا10%
            من حدودا 3%!!!

            این 3 درصد هم مال استاد میکروم بوده که خدائیش خیلی چیز ازش یاد گرفتم!

            دیدگاه


              #36
              پاسخ : چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

              نوشته اصلی توسط امیرعلی بلورچیان
              سوال جدید :
              شما چند درصد از توانایی های شغلی و کاری خودتون رو از دانشگاه ها کسب کردید؟

              من شخصا حدودا10%
              سوال جالبیه
              من حدود 10 در صد
              شاید بعضی از اون کارگاه ها و یکی دو تا درس تخصصی
              من چون هنرستانی بودم بعد فوق دیپلم و بعد هم لیسانس اطلاعات دوره های قبلی به مراتب پر بار تر از دوره های بالاتر بود
              به جرات می تونم بگم بیشتر درس ها رو الکی یاد گرفتم (البته یاد هم نگرفتم فقط پاس کردم )
              با این شغلی که الان دارم (تاسیسات برقی ) انصافن 10-12 واحد بدرد خورد بقیه ش تا حالا به کار من نیومده
              اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

              دیدگاه


                #37
                پاسخ : چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

                و اما سوال آخر ...... !

                اگر بخواهیم یک آموزشگاه تخصصی الکترونیک کاملا مجازی با هدف تدریس علمی و عملی مطالب و فراگیر نمودن علوم روز ایجاد کنیم آیا میتواند تا حدی خلاء موجود را پرکند؟
                آیا این قدم بزرگ و البته سنگین مورد استقبال شما دوستان قرار خواهد گرفت؟


                متشکرم

                دیدگاه


                  #38
                  پاسخ : چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

                  ببینید الان اموزشگاه خیلی زیاده بعضیاش خیلی خوبن(مجتمع فنی) بعضیام خیلی ضعیفن
                  این ها مشکل دانشگاه و بی خود بودن اون رو حل نمی کنن ولی مشکل دانشجو رو حل میکنن
                  تنها راه حلی که می تونه دانشگاه های ما رو تو مسیر درست قرار بده ارتباطش با صنعت هست چون اون موقع به سمت تکنولوژی میره نه تئوری محض
                  که در کشور ما این دو مقوله کاملا از هم مستقل هستند
                  خوب من کاملا موافق همچین طرحی هستم چون اگه مطلبی رو بخوام یاد بگیرم(همین ارم) وقت اموزشگاه رفتنو ندارم پولشم ندارم(خیلی قیمت بالاست) ولی اگه مطمئن باشم که در اموزشهای مجازی کسی هست که بتونه نیاز های منو رفع کنه با کمال میل موافقم
                  www.tehranelec.com

                  دیدگاه


                    #39
                    پاسخ : چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

                    هدف ما درست کردن ساختار دانشگاه ها نیست چون این اصلا در اختیار ما نیست... هدف رفع نیاز دانشجویان و صنعت کشور هست

                    دیدگاه


                      #40
                      پاسخ : چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

                      بذارین ما هم یه روضه بخونیم .
                      یادش بخیر اون موقع که کوچیک ( قبل مدرسه ) بودم میگفتم میخوام رادیو ساز ( تعمیرکار رادیو ) :biggrin: بشم .
                      بعدش فهمیدم که یه رشته ای بنام الکترونیک وجود دارهگفتیم میخوام مهندس الکترونیک بشم
                      خلاصه بخت باهامون یار بود زد و قبول شدیم رفتیم دانشگاه گفتیم که وارد مدینه فاضله شدیم ولی اساسی خورد تو برجکمون ترم اول چی بهمون دادن ریاضی یک فیزیک مکانیک زبان و دوتا درس عمومی دیگه
                      گفتیم پس الکترونیکی کو گفت اوه.. تا دو سه ترم دیگه باید علوم پایه پاس کنی خلاصه تنها چیزی که اون ترمای اول از دانشکده برق داشتیم این بود که ظهر از دانشکده علوم پایه راه می افتادیم دانشکده برق نهار می خوردیم برمیگشتیم دانشکده علوم پایه یه چند باری هم مسئول فروش ژتون گیر داد که شما که ترم پایین هستین چرا تو دانشکده علوم پایه نهار نمی خورین دید خیلی سمجیم دیگه گیر نداد .
                      خلاصه اینکه درسای علوم پایه فاجعه دروس تئوری محض رو خراب و درسایی مثل مدار 1الک 1و 2 و تکنیک پالس مدار منطقی میکرو رو خوب پاس کردم آزمایشگاهها رو که همیشه جزء نمرهای اول بودم بجر یکی دو تا شون که یکی رو استاد خودش هم نفهمید چرا همچین نمره ای بهم داده و یکی دیگه هم بماند که ازش خوشم نیومد و گند زدم
                      بنظر من دانشگاه فقط استارت کاره مهم خود دانشجو هستش یکی فقط میشه ماشین پاس واحد و فارغ التحصیل میشه پروژه رو هم یه چیز تئوری بر میداره یا بقول یکی از بچه ها یه نقشه پیدا میکنه میره جمهوری میگه ترانزیستورQ1 میخوام دیود D1 میخوام .
                      یا خودش میخواد یاد بگیره و یاد میگیره .

                      یادش بخیر زیر زمین دانشکده برق یه جایی بود بنام آزمایشگاه آزاد با چند تا اسکوپ پنج مگ قدیمی و چند تا منبع تغذیه که موقع خاموش کردنش ولتاژش یه لحظه بالا می رفت . یادش بخیر چه دورانی بود .

                      البته الان فکر کنم وضعیت بهتر باشه قبلا تجهیزات آزمایشگاهی خیلی گرون بودند خلاف سنگین ما اون موقع داشتن مولتی متر بود یه زمانی هم خواستیم با یکی از بچه ها یه اسکوپ روسی شریکی بخریم پولش جور نشد .
                      الآن راحت یه منبع تغذیه میخرین 35 تومن یه اسکوپ میخرین 200 تومن یه مولتی متر 15 تومن این چین چیکار که نکرده حافظه میکرو ها هم که همه فلش شده دیگه پختن :mrgreen: آی سی توی eprom eraser هم منتفی شده امولاتور eprom هم خود به خود بازنشسته شده یه پروگرمر ساده همه کار آدمو راه میندازه زمان ما یه پروگرامر خوب HI LO بود حدود یه میلیون تومن ( تقریبا هم قیمت یه پراید صفر اون موقع)
                      خوش بحال اونایی که الان تازه اول خطن

                      دیدگاه


                        #41
                        پاسخ : چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

                        راستش من می خوام نظر خودمو نسبت به دانشگاه بگم.دانشگاه اصلا چیزی به آدم یادنمیده اگه هم بده فقط تیوری هستش حتی آزمایشگاه هم چیزی به آدم یاد نمیده .آدم باید خودش عملی کار کنه .به قول یکی از بچه های همین تاپیک استادا فقط تیوری بلدن مخصوصا ریاضی(البته قصد توهین ندارم) وقتی هم چیزی ازشون میپرسی یه جوری میپیچوننت که خودتم نمی فهمی.
                        من خودم خیلی به الکترونیک علاقه دارم مخصوصا بحثهای دیجیتالی و برنامه نویسیش.کتابهامم بیشترشون تو لین موضوعاتن.

                        آقا ما کوچیک همه ایم امید وارم به اساتید بر نخورده باشه.
                        می بینیم و نادیده می گیریم!

                        دیدگاه


                          #42
                          پاسخ : چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

                          منم درس خوندن رو دوست ندارم (آخه به من چه که شونصد سال پیش شرودینگر چه سیخونکی به فوتون وارد کرد! این تاریخه علمه، نه علم!)
                          ولی یاد گرفتن رو دوست دارم... جوری کع اینقدر توش غرق شم تا حتی از گذر زمان هم چیری نفهمم!
                          ولی متاسفانه دانشگاه (یا حداقل دانشگاه ما) اون چیزی که من از الکترونیک میخواستم رو بهم نداد، یا نخواست بده.
                          قبل از دانشگاه حساب دیگه ایی روی الکترونیک باز کرده بودم، که فهمیدم تو دانشگاه (یا هر جای دیگه) این دیدگاه رو به آدم نمیدن و خودم باید دنبالش باشم. این دیدگاه و آشنایی رو استاد باید خودش درک کرده باشه تا بتونه به دانشجو منتقل کنه، وگرنه میشه کوری عصا کش ِ کور دگر!!

                          من استادی (حیف لفظ استاد!) داشتم که اصلاً KCL بلد نبود :surprised:.
                          استادی داشتم که در ترم فقط 4 ساعت در کلاس حضور پیدا کرد oo:.
                          استادی داشتم که عشقش انداختن بود، حتی با 3.5 در درس 3 واحدی :cry:!
                          استادی داشتم که فقط به دخترا نمره میداد :redface:
                          استادی داشتم که فرق Vcc و Gnd رو بیرون از آزمایشگاه نمیفهمید!.....
                          .......
                          استاد خوب هم داشتم، ولی نسبتشون خیلی کم بود.

                          بخدا چیزی که الان سر کلاسها به بچه ها میگن، علم نیست! یعنی علم هست، ولی بدرد 100 سال قبل از میلاد میخوره. با اینا به هیچ جا نمیرسین. هر کس باید خودش بره دنبال هدفش تا جذب کنه، بگیره، بفهمه، درک کنه و عمل کنه و لذتش رو ببره.
                          خیلی ها از چیزی که خوندن فقط تئوری طوطی وار حفظ کردند و کپی پیست میکنن تو برگه امتحانی. آخرشم مثل من، یا 9 میشن یا 10!!
                          واقعاً درک عملی و شهودی ندارند از چیزی که بهشون گفته میشه (حتی بچه هایی که عملی یادشون دادند).
                          دلي دارم که از تنگي در او جز غم نمي گنجد........ غمي دارم ز دلتنگي که در عالم نميگنجد

                          دیدگاه


                            #43
                            پاسخ : چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

                            نوشته اصلی توسط امیرعلی بلورچیان

                            اگر بخواهیم یک آموزشگاه تخصصی الکترونیک کاملا مجازی با هدف تدریس علمی و عملی مطالب و فراگیر نمودن علوم روز ایجاد کنیم آیا میتواند تا حدی خلاء موجود را پرکند؟
                            آیا این قدم بزرگ و البته سنگین مورد استقبال شما دوستان قرار خواهد گرفت؟
                            ایده جالبیه ! البته خیلی وقت گیر خواهد بود.

                            پیشنهاد من اینه که برای شروع کار ، مباحث مربوط به میکروکنترولر/برنامه نویسی/دروس دانشگاهی
                            گفته نشه. ( شاید خیلی ها موافق نباشند )

                            اینطوری ، خیلی از مباحث اصلی و مفهومی الکترونیک می تونه درست منتقل بشه.

                            یه چیزی تو مایه های "رادیو آماتور" که عملا الکترونیک را از آخر ، بعنی شناخت و استفاده عملی قطعات ، شروع می کنه
                            It's not the Strongest that Survive, Nor the Most Intelligence, But the ones Most Responsive to Change
                            گونه هایی که شانس بقا دارند ، نه قویترین هستند و نه باهوشترین بلکه آنهایی هستند که بیشترین آمادگی تغییرات را دارند !
                            چارلز داروین - بنیانگذار نظریه تکامل

                            دیدگاه


                              #44
                              پاسخ : چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

                              سلام
                              به نظر من هم ایده خیلی خوبیه و اگر اون طوری که باید باشه میتونه خیلی راه گشا باشه بخصوص برای امثال من که قصد دارم یه جورایی آنالوگ رو از صفر شروع کنم اما کار درست و فنی.
                              مولای من
                              نخواهمت که بگریی ولی به گریه دعا کن که وقت رفتن ایام انتظار بیاید

                              یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین بظهورالحجه

                              دیدگاه


                                #45
                                پاسخ : چقدر درس خواندن را دوست دارید؟!!!

                                نوشته اصلی توسط صادق ساعی اصفهانی
                                میتونه خیلی راه گشا باشه بخصوص برای امثال من که قصد دارم یه جورایی آنالوگ رو از صفر شروع کنم اما کار درست و فنی.
                                آقا خوش گفتی ،منم توی آنالوگ مشکل دارم اما نمی دونم از کجا شروع کنم
                                می بینیم و نادیده می گیریم!

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X