اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

معرفی کتاب

Collapse
این موضوع برجسته شده است.
X
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : معرفی کتاب

    کتابای خیلی تاپ دیگه ای که میگم بخونید (البته من از بچگی تا حالا بالای 3000 جلد بدون کتب درسی،کتاب خوندم و نمیدونم به صورت کلی چی بگم طبعا!!): یعنی نیاز به دسته بندی دارم مثلا سیاسی،تاریخی،جاسوسی،اطلاعات عمومی و اجتماعی،عشقیییی، علمی،ادبی و ....... البته اسم کتابها زیاد یادم نیست.مثلا برای سیاسی
    1- بیراهه نوشته بوریس یلتسین (رییس جمهور سابق روسیه)
    2- زندگی من اثر هیلاری کلینتون :http://www.forouzesh.com/book/bookde...rdaYrdbzrdJXQk
    3- پاسخ به تاریخ نوشته محمد رضا پهلوی آخرین پادشاه ایران: http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%...B1%DB%8C%D8%AE
    لینک دانلودش: http://www.4shared.com/office/DxnPs7vZ/___-___.html
    فکر کنم 4- نبرد من اثر آدولف هیتلر
    4- خاطرات آندره ساخاروف (از بزرگترین فیزیکدانان کل تاریخ جهان از شوروی سابق)

    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%...B1%D9%88%D9%81
    جانم به فدای ائمه اطهار
    می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : معرفی کتاب

      نوشته اصلی توسط skyzare
      با سلام .
      بیشتر مطالب کتابش مفید هست ولی به نظرم بعضی از جاهاش اصلا درست نیست . ولی خوب به نظر من هم کتاب خوبی هست .
      ایشون از بزرگترین و مشهورترین دانشمندان جهان در رشته خودش هست ولی یادم نیست از اعضای هیات علمی کدوم دانشگاه آمریکا هست.به هر حال نظرات متفاوته و ضعف و تفاوتهای فرهنگی و دینی هم همیشه هست قطعا.ولی تحقیقات و کتابهاش بی نظیر هست.
      جانم به فدای ائمه اطهار
      می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : معرفی کتاب

        بچه ها اگر میشه واسه هر کتاب یه پست بزنید
        در مورد کتاب هم یه نمه توضیح بدید و عکسی از کتاب هم بزارید.
        همینجوری نگید فلان کتاب خوبه برید بخونید!
        می خواین کتاب رو معرفی بکنید تا دوستاتون هم برن دنبالش

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : معرفی کتاب

          ظهور و سقوط رایش سوم نوشته ویلیام شایرر و عکس هیتلر رو جلدش بود:
          «لهستان شب گذشته برای نخستین بار با سربازان ارتش منظم خود به خاک ما تیراندازی کرد. و حال از ساعت ۵:45 دقیقه بامداد با شلیک متقابل پاسخ دادیم. از این لحظه بمب را با بمب پاسخ میآ‌دهیم.»

          با این جملات هیتلر بود که دیو جنگ در اروپا نعره کشید.هیچ تهاجمی در کار نبود، در واقع این افراد واحد اس اس بودند که در اونیفورم نظامی لهستانی به یک فرستندهآ‌آ‌ رادیوی محلی منطقهآ‌ اشلزین در گلایآ‌ویتس آلمان حمله بردند تا بهانهآ‌ای برای آغاز جنگ بتراشند.در پی آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز آلمانی به سوی مرزهای لهستان گسیل شدند. حمله ی مرگباری که زندگی تمامی ساکنان زمین را تهدید می کرد.

          هیتلر به عنوان یک کهنهآ‌سرباز جنگ جهانی اول، در سال ۱۹۲۰ به حزب نازی پیوست و در ۱۹۲۱ به ریاست آن رسید. او پس از زندانی شدن به خاطر شرکت در کودتای نافرجام ۱۹۲۳، با ترویج ایدهآ‌ی رایش هزارساله و ایراد سخنرانیهای پرشور و تبلیغات وسیع ، حامیانی در آلمان به دست آورد.

          کتاب نوشته شده ی او در زندان به نام "نبرد من"ضمن شرح حال ولگردی های هیتلر در کوچه های محلات فرودست و دشنام به نژادهای غیر ژرمن از طرحی به نام رایش سوم می گفت که هزار ساله خواهد بود و جهان را چنین و چنان خواهد ساخت.

          مهملات او با تبلیغات نازی به فروش می رسید اما بعدها خریداران کتاب معنی نوشته های مزخرف 782 صفحه ای او را عملا فهمیدند.

          هیتلر در سال ۱۹۳۳ به مقام صدراعظمی رسید و بیدرنگ به قبضه ی قدرت پرداخت تا فاجعه ای بزرگ را رقم زند. اما چگونه فاجعه ای این چنین ویرانگر ممکن شد!

          بازخوانی متن کامل "ظهور و سقوط رایش سوم" نوشته ی "ویلیام شایرر" فرصتی است برای مطالعه این تجربه دهشتناک بشری.

          نشر کتاب آمه متن کامل "ظهور و سقوط رایش سوم" نوشته ی "ویلیام شایرر" با ترجمه ی"کاوه دهگان" را به تازگی منتشر کرده است.

          شایرر با نثری سرشار از کنایه و خواندنی نشان می دهد که هیتلر با آرای حداقلی و در شرایطی آشفته و سوار بر امواج شعارهای تند ناسیونالیستی صدراعظم شد.

          با مرگ رئیس جمهور آلمان، پل فن هایدنبرگ در اوت 1934، هیتلر به عنوان رئیس جمهور قدرت را بدست گرفت و به خود لقب پیشوا داد. او می خواست داورى 1918را ابطال کند وقیدوبندهاى میثاق ورساى را بگسلد و ارتشى بزرگ، دوباره بنیاد نهد و با قدرت نظامى خویش، منزلت ‏کشور را بار دگر به ماه و ثریا رساند.

          گزاش دقیق شایرر حاکی از این است که هیتلر با نژادپرستی جنون آمیزی تمامی هنرکده ها را در راستای دمیدن به روحیه ی تنفر نژادی منفعل ساخت و رسانه های مستقل را به بهانه "اهانت به فرهنگ ژرمن" توقیف و بقیه را از رهگذر "بخشنامه روزانه" به تبلیغاتچی نژادپرستی تبدیل کرد و حتی کلیساها را هم در امان از خشم و عتاب نگذاشت و از آنها خواست "اصل مربوط به نژاد آریا را در اساسنامه خود بگنجانند."

          دارودسته نازی با راه اندازی"دانش نازی"اوهام بی معنی را به نام علم منتشر می کرد و فیزیک و دیگر علوم را آلمانی می خواند چون اساسا علم هم مانند هر محصول دیگری مشروط به خون است!به همین جهت بود که خونخواران نازی تئوری اینشتین را هم "دغلبازی بیگانه"دانسته و از قبول آن سر باز زدند.

          مسابقات المپیک، که ماه اوت سال 1936 در برلن برگزار شد، فرصت زرینی به نازیان داد تا جهان را تحت تأثیر کارهای بزرگ رایش سوم قرار دهند و باید گفت از این فرصت، سود بسیار بردند.

          در جریان المپیک 1936 برلین نازی ها در فیلمی مستند به نام المپیاد: جشن زیبایی که توسط یک فیلمساز آلمانی و طرفدار نازی ها، لنی رایفنشتال کارگردانی شده بود برای تلفیق المپیک با مفاهیم اسطورهآ‌ای و افسانهآ‌ای اندیشه ی نژادپرستانه خود سنگ تمام گذاشتند.

          آلمان نازی بهترین رفتار را پیش گرفت. هیچ یک از مسابقات پیشین المپیک، چنان تشکیلات تماشایی و چنان پذیرایی پرخرج پرشکوهی به خود ندیده بود. گورینگ و ریبنآ‌تروپ و گوبلس، به افتخار مهمانان خارجی، ضیافتآ‌های خیرهآ‌کننده میآ‌دادند. در «شبآ‌نشینی ایتالیاییِ» وزیر تبلیغات که در فونینسل نزدیک دریاچه وان ترتیب یافت، بیش از هزار مهمان به شام دعوت داشتند ــ در صحنهآ‌ای که نظیر مناظر «هزارویک شب» بود.

          دیدارکنندگان، بهآ‌ویژه آنانآ‌که از انگلستان و آمریکا آمده بودند، از آنچه میآ‌دیدند سخت تحت تأثیر قرار میآ‌گرفتند: به ظاهر، مردمی شادکام، سالم و دوست میآ‌دیدند که به رهبری هیتلر متحد شده بودند .حتی، هوشمند خردمندی چون لوید جورج که در 1918 انگلستان را بر آلمان فایق کرده بود و آن سال با شعار «قیصر را به دار آویزید» در مبارزات انتخاباتی بریتانیا شرکت جسته بود، میآ‌توانست به سال 1936 هیتلر را در اوبرسالزبرگ دیدار کند و در حالی که شیفته «پیشوا» شده است، بازگردد و آشکارا او را به عنوان «مرد بزرگ» بستاید و بگوید: هیتلر مردی است که بینش و اراده حل مسائل اجتماعی یک ملت نو، و مهمآ‌تر از همه، توانایی حل مشکلات را دارد.

          از نظر نازی ها پیروزی قاطع آلمان در همه ی رشته ها نماد قدرتمندی و پیروزی ملت آلمان بود اما کسب چهار مدال طلا توسط دونده سیاهپوست آمریکایی بنام -جسی اوونز تمام رویاهای هیتلر در مورد نژاد برتر چشم آبی و مو طلایی را بر باد داد.

          نازی ها در مسابقات دیگر هم شانسی نداشتند .درمسابقهآ‌ های وزنهآ‌ برداری در بازیهای المپیک 1936 برلین تیم وزنهآ‌برداری آلمان که در سالآ‌های اوایل دهه 30 در پیکارهای اروپایی بیآ‌رقیب بود و با امید فراوان در بازیها حضور پیدا کرده بود ، در خانه خود در برابر حیرت و تأسف هزاران تماشاگر آلمانی از تیم قدرتمند مصر شکست خورد.

          تصویر کارت پستالی از برلین زیبا و بانشاط در پیش چشم ناظرانی چون ویلیام شایرر رنگ باخته بود چرا که آنها متوجه بودند که تصویر هزار و یک شبی از آلمان کاملا باطل و با واقعیت تفاوتی فاحش دارد.

          سه سال بعد در اول سپتامبر ۱۹۳۹ با یورش نازی ها خواب هیتلر در نبرد من تعبیر شد.

          شهرهایی مخروبه و کشورهایی ویران با میلیونها کشته و مجروح و آواره ،حاصل جنون نکبتبار نازی ها بود که هیچ نسبتی با تصاویر زیبای فیلم هنری لنی رایفنشتال نداشت.

          آدولف هیتلر در طول دوازده سال و چهار ماه عمر حکومت خود با جنگهایی خونین از اقیانوس اطلس تا رود ولگا، از دماغه شمالی نروژ تا دریای مدیترانه را به نابودی کشید و سرانجام خود نیز در شامگاه سی ام آوریل ۱۹۴۵ پس از مسجل شدن شکست تمام عیار در جبهه های جنگ به ماجراجویی بی حاصل خود پایان داد و با ذهنی پریشان و روحی سرگردان رهسپار دوزخ شد.

          اما گویا هیتلر از تمام سربازان خویش خوش اقبالتر بود چرا که او به همراه نامزدش اوا براون پس از سی ساعت از مراسم رسمی ازدواج مرگ را در پناهگاه خود پذیرفت اما لشکر درهم شکسته ی او بود که تاوانی تلخ تر را در بیابانهای یخزده روسیه و صندلی های سرد دادگاه نورنبرگ پرداخت.

          هزارسالی در کار نبود تنها 12سال کافی بود تا رایش سوم شکست را پذیرا شود.


          جانم به فدای ائمه اطهار
          می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : معرفی کتاب

            کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر(PLC)



            ناشر : فنی ایران
            نویسنده : مارکو کستانزو
            مترجم : مصطفی رضائی ساروی
            1379, ویرایش اول, چاپ اول
            شابک : 9646232620
            وزن و نوع جلد : 250 گرم، سخت


            1000 تومانه :mrgreen:
            کتاب خوبیه توی 1-2 ساعت می تونید تمومش کنید فقط plc را معرفی میکنه.
            يادش بخير يه وقتايي هر روز ميومدم اينجا !

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : معرفی کتاب

              اگر بخواهم فقط یک کتاب به کسی معرفی کنم کتاب جهان همچون اراده و تصور نوشته شوپنهاور رو معرفی می کنم.شوپنهاور با زبان تلخ و طعنه زننده اش همانند یک روان شناس و فیلسوف ما را با واقعیت های تلخ خودمان آشنا می کند.خواندن این کتاب دید و نگرش انسان را به خود و جهان تغییر می دهد و بعد از خواندنش،متوجه این تغییر شگرف می شوید.



              جان نباشد جز خبر در آزمون
              هر که را افزون خبر جانش فزون

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : معرفی کتاب

                The 8051 Microcontroller and Embedded Systems Using Assembly and C-2nd-ed BY Mazidi


                کتاب خیلی خوبیه همشو نخوندم ولی خوندنش خیلی آسونه. بصورت Ebook هم هستش.

                بیشتر بحثش در مورد میکروکنترلر های 8051 هستش ولی خیلی آسون توضیح داده.

                يادش بخير يه وقتايي هر روز ميومدم اينجا !

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : معرفی کتاب

                  فوق العاده اســــــــــت....خیلیییییییییی خیلی فوق العاده است این تاپیک.

                  ممنون جناب اکرمی...تاپیک فوق العاده ای رو زدین.

                  من شخصا عاشق کتاب خوندنم و معروف به کتاب خوار!!! خیلی از این تاپیک لذت بردم.
                  فقر ، شب را " بي غذا " سر كردن نيست ................ فقر ، روز را " بي انديشه" سر كردن است

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : معرفی کتاب

                    خشم و هیاهو

                    «خشم و هیاهو»ی ویلیام فاکنر را بهآ‌سختی میآ‌توان تا انتها خواند و بهآ‌دشواری میآ‌توان داستانش را تمام و کمال فهمید اما این رمان پررمز و راز ویژگیآ‌های منحصربهآ‌فردی دارد که آن را در کنار شاهکارهای ادبیات جهان قرار میآ‌دهد.


                    ویلیام فاکنر در مقدمه این کتاب می نویسد:«این کتاب را نوشتم و یاد گرفتم که چطور کتاب بخوانم.»
                    شاید مهمآ‌ترین ویژگی رمان «خشم و هیاهو» در همین عبارت کوتاه فاکنر نهفته باشد، اینــکه با ایــن رمان میآ‌توان یاد گرفت که چطور کتاب خواند. فاکنر در ادامهآ‌ی این مقدمه توضیح میآ‌دهد که پیــش از این نیز در بهآ‌کار بردن کلمات و «زبان» و بهآ‌تبع آن نزدیکی به آن دو محتاط بوده است، همچون احتیــاط یک مقالهآ‌نویس در بهآ‌کارگیری کلمات، اما با نوشتن «خشم و هیاهو»یاد گرفته که در نزدیکی به زبان و کلمه احترام یا پروای خاصــــی را هم داشته باشد، مثل ترس همراه با لذت نزدیک شدن به دینامیــت.

                    ویلیام فاکنر در «خشم و هیاهو» داستان زوال زندگی «کامپسون» را از سال 1898 تا سال 1928 را از چهار نگاه مختلف نشان میآ‌دهد.از ذهن ناتوان بنجی به ذهن وسواسی کونتین و سپس حرکت به ذهن متفاوت و یا بیآ‌اندازه وسواسی جیسون و در آخر نیز به سوی دنیای عینی دیلسی. به این ترتیب حرکت خواننده را در این رمان، حرکتی از سادهآ‌لوحی و معصومیت به سوی روشنگری فزاینده میآ‌یابیم.
                    میآ‌شود گفت زیبایی «خشم و هیاهو» در این است که راویان اول شخص متعدد دارد که هر کدام وقایع را از زاویه دید خود بیان میآ‌کنند. یعنی ما با وجوه گوناگونی از حقیقت روآ‌ بهآ‌ روییــــــــــم و این به معنی فرصتـــی دوباره دادن به خواننده برای بازی کشـــف و شهود است. در فصل پایانی هم که راوی ســــوم شخص میآ‌شـــــود ما با یک راوی همه چیز دان مواجه نیسـتـیم. راوی فصل سوم با لحنـی گزارشـی و بیآ‌طرف اتفاقات را بیان میآ‌کند و این لحن ســـرد در کنار شخصیتآ‌ پـــــردازی مستحکـــــــم نویسنده و باورپذیری که در خواننده ایجاد شده، چنان فضای تلخی را میآ‌سازد که آدم آن « نفرین ابــــــدی » را که خانوادهآ‌ی « کامپسونآ‌ها » دچارش هستند عمیقا حس میآ‌کند. خانوادهآ‌ای که در دوران گذار از زندگـی سنتی به سمت ماشینیزم به سر میآ‌برد و تنشی که از این تغییر دچارش شده. باید گفت «فالکنر» با خلق چهرهآ‌ی «جیسن» که فردی بیآ‌عاطفه و کاسبکار است، اشارهآ‌ی مستقیم به جامعهآ‌ی بورژوایی و خشونت حاکم بر این اجتماع دارد.
                    فقر ، شب را " بي غذا " سر كردن نيست ................ فقر ، روز را " بي انديشه" سر كردن است

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : معرفی کتاب

                      حکمت شادان

                      براستی چیست که شما را به سمت نیچه جذب میکند؟
                      روان تراژیک او . خرد نابش . شمشیر آخته اش بهر سلاخی انسان در برابر ابرانسان. عریانی افکاراش...
                      فردریش ویلیام نیچه فیلسوف بزرگ المانی مکتب اگزیستانسیالیسم بود.از مشهورترین عقاید وی نقدفرهنگ,
                      دین و فلسفه امروزی بر مبنای سوالات بنیادینی درباره بنیان ارزشها و اخلاق بوده است.
                      وی در روزی مقارن با روز تولد فردریش ویلهلم چهارم پادشاه وقت پروس متولد گردید از اینرو نیچه در یکی از کتابهایش میگوید: ((این مقارنت به هر حال به نفع من بود.زیرا در سراسر ایام کودکی روز تولد من با جشنی عمومی همراه بود.))
                      وی از کودکی تحت تاثیر محیطی دیندارانه قرار داشته تا جایی که همدرسانش او را کشیش کوچک خطاب میکردند ویکی از انان وی را عیسی در محراب نامید.ولی در پشت این پرده غرور شدید و میل فراوان به تحمل الام جسمانی نهان بود تا جایی که در تمام عمر در جستجوی وسایل روحی و جسمی بود تا خود را چنان سخت و نیرومند سازد که به کمال مردی برسد.
                      حکمت شادان خصوصی ترین نوشته نیچه و حاصل شش سال کار و زندگی پرتلاطم اوست.در این کتاب مفاهیم بنیادین وفلسفه نیچه مانند ابرانسان , بازگشت ازلی و اراده معطوف به قدرت مطرح تعریف میشود.

                      بخش هایی از کتاب:

                      دعوت
                      ای کسانیکه اهل خوراکی هستید ، از غذای من بچشید ،
                      فردا مزه غذایم بهتر خواهد بود
                      و پس فردا عالی به نظرتان خواهد بود .
                      باز هم می خواهید ؟
                      من از آن هفت دستورالعمل کهنه که بلدم
                      می توانم هفت نوع غذای جدید درست کنم .

                      عادت
                      عادت دستان مارا هوشمند تر و هوش ما را بی دست و پا تر میسازد.

                      افکار
                      افکار ما سایه هایی از احساسات ما و همیشه سایه هایی تیره تر و تهی تر از احساسات ما هستند.

                      و براستی حکمت شادان کتابی است که باید بارها و بارها خواند.
                      فقر ، شب را " بي غذا " سر كردن نيست ................ فقر ، روز را " بي انديشه" سر كردن است

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : معرفی کتاب

                        توصیه های پدر ثروتمند، پدر فقیر


                        نویسنده:رابرت کیوساکی، شارون لشتر
                        کتاب درمورد خود نویسنده است که چطور پولدارشده
                        توصیه هایی از پدر واقعی نویسنده که شخصی تحصیل کرده وبرای دولت کار میکنه(پدر فقیر)
                        وپدر دوستش (پدر ثروتمند) که اون رو هم پدرخوش خطاب میکنه رو در این کتاب نوشته
                        یک جا نوشته {فرد با هوش کسی هست که افراد باهوش تر رو به خدمت بگیره}
                        چه يافت آنــکه تــو را گم کرد وچه گم کرد آنـکه تــو را يافت.

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : معرفی کتاب

                          می خوام جو معرفی کتاب های فلسفی و زندگی متحول کن رو عوض کنم. دوستانی که به داستانهای تخیلی و فکری علاقه دارند کتاب زیر توصیه میشه.

                          «آرتمیس فاول» نام یک مجموعه رمان فانتزی به قلم ا این کالفر نویسنده ایرلندی است که به صورت مصور برای نوجوانان منتشر می*شود. آرتمیس نام شخصیت اصلی این مجموعه است. او نوجوانی است بسیار هوشیار و البته بدجنس. از این مجموعه تاکنون «آرتمیس فاول»، «آرتمیس فاول و ماجرای شمالی»، «آرتمیس فاول و انتقال اپال»، «آرتمیس فاول و رمز ادبی» و «آرتمیس فاول و مهاجران گمشده» و «آرتمیس فاول و معمای زمان» به فارسی ترجمه شده است.

                          انتشار این مجموعه از سال ۲۰۰۱ میلادی *آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۸ میلیون نسخه از ۶ جلد آن منتشر شده است. همچنین درسال*های اخیر مجموعه «آرتمیس فاول» در ایران هم به مجموعه*ای پرطرفدار تبدیل شده است. نوجوانان علاقه*مند به داستان*های پر رمز و راز و فانتزی وبلاگ*هایی برای بحث در مورد این مجموعه راه*اندازی کرده*اند و حتی نسخه اینترنتی این مجموعه هم به زبان فارسی روی شبکه اینترنت قابل دسترسی است.


                          آرتمیس فاول، پسری دوازده ساله که هنوز به وجود جن و پری اعتقاد دارد و همین اعتقاد باعث میشود طی نقشه ای به همراه محافظ غول پیکرش باتلر دست به گروگان گیری و سرقت طلاهای اجنه بزند.
                          آرتمیس دوازده ساله، لاغر با موهای مشکلی و چهره ای رنگ پریده است.در کامپیوتر استعدادی شگرف دارد و تاکنون مقالات متعددی به نام های مختلف به چاپ رسانده است.


                          It's nice to be important but it's important to be nice!

                          از اینکه نمی رسم جواب دوستان را بدم معذرت می خوام.

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : معرفی کتاب

                            بعضی ها هیچ وقت نمیفهمن!

                            "بعضی ها هیچ وقت نمیفهمن!" عنوان کتابیه از "کورت توخولسکی" روزنامه نگار و طنزپرداز آلمانی، با ترجمه "دکتر محمد حسین عضدانلو". انتشارات افراز این کتاب رو منتشر کرده.کتاب مجموعه ای از داستانها و قطعات کوتاه طنزه و مترجم هم بسیار ساده و روان و با یه طنز زیبا و ظریف اون رو به فارسی برگردونده.
                            "عامه مردم یه نفر رو میخوان که از هر خطایی مصون باشه و هیچ وقت مرتکب اشتباه نشه"
                            کورت توخولسکی
                            مترجم با این جمله مقدمه کتاب رو شروع کرده و در ادامه به بهترین نحو و با یه طنز گیرا، اثر رو معرفی میکنه:

                            "طرف صحبت توخولسکی اون دسته از خواننده هان که میخوان سردر بیارن بنی آدم واقعا" چه جوری هستن. اون معتقده که در این زمینه ی خاص کلا" تا حالا خیلی کم فکرو کارشده. چیزی که تا به حال سرش کلی وقت و انرژی صرف شده اینه که به آدما فهمونده بشه اونا چه جوری بایستی باشن. میشه گفت توی تمام آثار ادبی این روزنامه نگار آلمانی میل و هدفی جز نشون دادن واقعیت آدما به چشم نمیخوره. این واقعیت، ممکنه برای خیلی ها تلخ و ناگوار باشه. اینه که این کتاب فقط و فقط به افرادی توصیه میشه که کنجکاون و میخوان بفهمن توی ارگانیسمشون چه خبره و هورمونهاشون چه موجوداتی ازشون ساختن. به این قبیل خواننده ها توصیه میشه که حتما" بعد از خوندن هر قطعه از این کتاب مقداری وقت جهت نشخوار اون در نظر بگیرن "

                            برخی جملات کتاب برای اشنایی بیشتر با اون :

                            - نذار ابهت هیچ آدم خبره ای تو رو بگیره. اون با ابهت میگه که: "دوست عزیز، من بیست ساله که این کارمه!" آدم ممکنه کاری رو بیست سال تموم هم غلط انجام بده.
                            - یه کاتولیک و یه یهودی داشتن راجع به مسائل دینی با هم گفتگو میکردن. کاتولیکه گفت: "من یه چیزو نمیفهمم: چطور یه آدم تحصیلکرده میتونه باور کنه که جهودا از وسط دریای سرخ رد شدن." یهودیه در جواب گفت: "شاید حق با شما باشه. اما آدم چه طوری میتونه باور کنه که عیسی مسیح بعد از مرگ دوباره زنده شده؟" کاتولیکه گفت: "این قضیه ش فرق میکنه. حقیقت هم داره"
                            - تو اسپانیا یه سازمان حمایت از حیوانات تاسیس کرده بودن که احتیاج مبرم به پول داشت. سازمان برای پرکردن صندوقش یه مسابقه ی بزرگ گاوبازی راه انداخت.
                            توخولسکی که در زمان به قدرت رسیدن هیتلر و حزب نازی به دلیل نوشته های طنز و منتقدانه اش در روزنامه ها، عضویت در حزب سوسیالیست مستقل آلمان و همین طور یهودی بودن، به سوئد تبعید میشه و تابعیت آلمانیش لغو میشه در یکی از نوشته هاش میگه:
                            "تو زندگیم فقط یه آرزوی کوچولو دارم و اون اینه که یه بار چشمامو واکنم، ببینم زندونیای سیاسی آلمان و قاضیای اونا جاهاشون با هم عوض شده."
                            فقر ، شب را " بي غذا " سر كردن نيست ................ فقر ، روز را " بي انديشه" سر كردن است

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : معرفی کتاب

                              شدید هوس کردم یه رمان علمی تخیلی بخونم
                              کسی رمانی خونده که باحال باشه ؟

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : معرفی کتاب

                                نوشته اصلی توسط فرشاد اکرمی
                                شدید هوس کردم یه رمان علمی تخیلی بخونم
                                کسی رمانی خونده که باحال باشه ؟
                                نمیتونم بگم علمی تخیلی....اصلا تو این حیطه نیست اما فضای جالبی داره!!!

                                ارابه خدایان....
                                "اساس این کتاب بر پایهٔ این فرضیهآ‌است که بسیاری از تکنولوژیآ‌های تمدنآ‌های باستانی و ادیان برگرفته از مسافران فضایی هستند که به نام خدایان پذیرفته شدهآ‌اند.در این کتاب، نویسنده به بررسی آثار و نشانهآ‌های باقی مانده از مسافران فضایی در میان آثار تاریخی و باستانی دورانآ‌های عتیق می پردازد"


                                خوندین؟
                                فقر ، شب را " بي غذا " سر كردن نيست ................ فقر ، روز را " بي انديشه" سر كردن است

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X