اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشاغل پردرآمد در ایران

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    پاسخ : مشاغل پردرآمد در ایران

    http://shafaf.ir/fa/news/317599/%D9%...85%D8%A7%D9%86

    پزشکانی با درآمد روزانه صد میلیون تومان!
    مهران مدیری سریالی با نام «اتاق عمل» برای به طنز کشیدن وضعیت جامعه پزشکی امروز ایران، ساخته که ازآ‌آ‌ همان بدو رونمایی از موضوع، مورد انتقاد جدی جامعه پزشکی قرار گرفت! تا جایی که او را مجبور به تغییر نام سریال به «مرکز حاشیه» کردند! در تاریخ 24 اسفند 93 بود که وزیر بهداشت با انتشار نامه ای خطاب به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به پخش سریال «در حاشیه» اعتراض کرد.
    درآمد بالای پزشکان در جامعه شهرت دارد و به طور کلی همه می دانند که پزشکان جز قشر مرفه جامعه به حساب می آیند. اما گاهی اتفاق می افتد که برطرف کردن جان انسان ها از سوی پزشکان به نوعی تجارت تبدیل می شود.

    در این راستا مهران مدیری سریالی با نام «اتاق عمل» برای به طنز کشیدن وضعیت جامعه پزشکی امروز ایران، ساخته که ازآ‌آ‌ همان بدو رونمایی از موضوع، مورد انتقاد جدی جامعه پزشکی قرار گرفت! تا جایی که او را مجبور به تغییر نام سریال به «مرکز حاشیه» کردند!

    دی ماه 93 در آستانه پخش سریال طنز «در حاشیه» علیرضا زالی، رئیس نظام پزشکی در نامه ای به معاون سیما ضمن ابراز نگرانی از مضامین مطرح شده دراین سریال گفت: «بدون شک نظام سلامت و جامعه پزشکی ایران یکی از موفق ترین نظام های سلامت در منطقه و حتی جهان است.»

    همچنین در تاریخ 24 اسفند 93 بود که سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت و درمان با انتشار نامه ای خطاب به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به پخش سریال «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری اعتراض کرد.

    داستان «در حاشیه»، در مورد مامور شدن هومن صحرایی در یک مرکز درمانی تعطیل است تا آن را راه اندازی کند. اما در این مسیر با «سهراب کاشف» و «بهروز عشقی» که سابقه کلاهبرداری و شیادی دارند همراه می شود. وی که فردی متعهد و آرمانگرا ست بزودی به اهداف سود جویانه آنها گاهی پیدا می کند و با کمک «دکتر کی مرام» که از اساتید معتبر دانشگاه و حوزه درمان است در جهت راه اندازی یک مرکز درمانی استاندارد و کار آمد برمیآ‌آید.


    تشکیل چند جلسه پیآ‌درپی طی آخرین روزهای سال ۹۳ در سازمان نظام پزشکی و به دنبال آن شورایعالی بیمه منجر به تصویب افزایش ۱۵درصدی تعرفهآ‌های پزشکی در سال 1394 شد تا باز هم همه چیز به نفع پزشکان باشد و به ضرر بیماران!

    طبق بررسی های انجام شده در راستای مقایسه درآمد پزشکان با درآمد دیگر شغل ها در سال 92 ملاحظه می شود که درآمد پزشکان کم که نبوده بلکه درآمد روزانه اغلب آنها از درآمد ماهیانه سایر شغل ها بیشتر است!

    پزشکانی با درآمد روزانه صد میلیون تومان!

    برای محاسبه میانگین حقوق مشاغل در سال 92، دو برابر حداقل حقوق را به عنوان میانگین حقوق در نظر گرفته ایم:

    کمترین حقوق مربوط به «کارگران» و «پرستاران» می باشد. میانگین حقوق «کارگران» در سال 92 یک میلیون تومان و «پرستاران» یک و نیم میلیون تومان است!

    پس از آن «مهندس ماهر» با میانگین حقوق 4 میلیون تومان و «اساتید دانشگاه» نیز با درآمد 4 میلیون تومان در ردیف بعدی قرار می گیرند.

    به این ترتیب متوسط حقوق تمام وقت،
    مربوط به 176 ساعت کاری در بیمارستان دولتی یا بخش عمومی
    «متخصص اورولوژی» ماهانه 26 میلیون تومان،
    «متخصص جراح چشم» 30 میلیون تومان،
    «متخصص زنان و زایمان» 31 میلیون تومان،
    «متخصص گوش و حلق و بینی» 32 میلیون تومان،
    «جراح قلب» 38 میلیون تومان،
    «متخصص ارتوپدی» 49 میلیون تومان و
    «جراح مغز و اعصاب» 65 میلیون تومان ماهانه درآمد دارند!


    به وضوح مشاهده می شود «اساتید دانشگاه» و «مهندس ماهر» که همانند پزشکان تحصیل کرده اند، درآمد این چنینی ندارند.

    لازم به ذکر است که این درآمد بخش دولتی است و در بخش خصوصی مبلغ حقوق پزشکان 5 برابر می شود!!! یعنی یک پزشک جراح مغز و اعصاب مبلغی حدود 300 میلیون تومان در ماه درآمد دارد! البته یک پزشک خصوصی در بخش خصوصی با تعرفه های قانونی!

    جالب است که بدانید ما 300 پزشک با درآمد یک میلیارد تومان در ماه داریم که اغلب شان مالیات هم نمی دهند! و حدود 2هزار پزشک در کشورمان که درآمدشان ماهیانه بالای 500 میلیون تومان است، وجود دارد!

    در این میان پزشکانی هم هستند به صورت شاخص از آنها سوال شده است که روزی صد میلیون تومن درآمد دارند که حالا ثانیه ای هم می توانیم درآمدشان را حساب کنیم!!!

    پزشکان ایران ۵ برابر همکاران آلمانی خود درآمد دارند

    علی گرجی رئیس مرکز علوم اعصاب دانشگاه مونستر آلمان حلقه مفقوده پزشکی کشور را اخلاق نامید و تأکید کرد که مشکل پزشکی ایران نه بیمارستان است و نه تجهیزات پزشکی و گفت: درآمد یک جراح مغز و اعصاب در ایران ۵ برابر کشور آلمان است.

    وی افزود: در ایران یک پزشک متخصص نسبت به پزشک آلمانی پول خیلی زیادتریآ‌ میآ‌گیرد اما سرویسی که در مقایسه با آنها ارائه میآ‌کند بسیار پایینآ‌تر است.

    رئیس مرکز علوم اعصاب دانشگاه مونستر آلمان ادامه داد: درآمد یک متخصص مغز و اعصاب در ایران با احتساب درآمد در بخش خصوصی، دولتی و زیرمیزیآ‌ها از همتای آلمانی به مراتب بیشتر است.

    وی با بیان اینکه اگر تنها حقوق پزشکان از بخش دولتی را در نظر بگیریم درآمد پزشکان ایرانیآ‌ به مراتبآ‌ کمتر از آلمانیآ‌ها است، گفت: متخصص جراح مغز و اعصاب در ایران نسبت به همتای آلمانی خود پول کمتری از دانشگاه میآ‌گیرد. اما نکته مهم این است که پزشک آلمانی تنها میآ‌تواند در یکی از ۲بخش دولتی یا خصوصی فعالیت کند. اما در ایران این طور نیست!

    گرجی خاطر نشان کرد: سرویسی که پزشکان ایرانی ارایه میآ‌کنند ۵ درصد سرویس پزشکان آلمانی است و من واقعاً متاسفم که در سیستم پزشکی چند سال اخیر مواردی دیده شده که جای تأسف دارد.

    وی با اشاره به وجود پزشکانی پاک دست در جامعه پزشکی ایران گفت: البته همکارانی داریم که درست و با جان و دل کار میآ‌کنند اما مسأله پول در جامعه پزشکی بسیار پررنگ شده است.
    رئیس مرکز علوم اعصاب دانشگاه مونستر آلمان با اشاره به الگوی پزشکان قدیمی گفت: زمانی الگوی ما دکتر «شیخ» نامی بود که در مشهد طبابت میآ‌کرد وی برای آنکه مستضعف هم بتواند هزینه درمان را بپردازند یک پاتیل در مطب قرار داده بود تا افراد سکهآ‌های خود را در آن بیندازند.

    وی ادامه داد: مردم مستضعف سرهای شیشه نوشابه(تشتک) را جمعآ‌آوری میآ‌کردند و به جای پول در داخل این پاتیل میآ‌انداختند و این پزشک آنها را جمعآ‌آوری میآ‌کرد و پس از استریل کردن مجدداً جلوی در مطب به زمین میآ‌ریخت تا مستضعفان دیگر آنها را بردارند.

    گرجی با اظهار تأسف از وضعیت کنونی جامعه پزشکی گفت: اکنون اگر از یک جوان بپرسید که میآ‌خواهید چه رشتهآ‌ای بخوانی میآ‌گوید جراحی و در چرایی آن نیز تأکید میآ‌کند «چون پول در آن است».

    وی گفت: متأسفانه این افراد محققان را آدم حساب نمیآ‌کنند و میآ‌گویند که این افراد مغز ... خوردهآ‌اند که محقق شدهآ‌اند.

    رئیس مرکز علوم اعصاب دانشگاه مونستر آلمان خاطر نشان کرد: مشکل پزشکی ما نه بیمارستان است و نه تجهیزات چرا که تجهیزاتی که در بیمارستانآ‌های آلمان موجود است با اندک تفاوتی در ایران نیز وجود دارد؛ مشکل این است که پزشکان ما دل به کار نمیآ‌دهند با یکدیگر همکاری نمیآ‌کنند و وقت لازم را برای کار نمیآ‌گذارند.

    به گفتهآ‌ وی حلقه مفقودهآ‌ جامعهآ‌ پزشکی امروز اخلاق است و تا زمانیآ‌ که این مساله درست نشود بهترین امکانات و بهترین اموال پزشکی نیز برای کشور هیچ فایدآ‌هآ‌ای در پی نخواهند داشت.

    گرجی در پاسخ به این سوال که آیا سیستم باید فرد را ملزم به اخلاقمداری کند گفت: خیر سیستم اجباری را نباید داشته باشد بلکه مسائلی که در سیستم به آنها ارزش داده میآ‌شود خود به خود مهم میآ‌شوند و همه آن را رعایت میآ‌کنند.

    وی با ذکر مثالی افزود: اگر در خانه یک پدر به درس و مدرسه اهمیت بدهد فرزند وی پی علم میآ‌رود و اگر پدری به پول اهمیت دهد فرزند او به سراغ کاسبی میآ‌رود.

    رئیس مرکز علوم اعصاب دانشگاه مونستر آلمان ادامه داد: در سیستم پزشکی کنونی ما پول دارای اهمیت است به طوری که پزشک موفق را پزشکی میآ‌دانند که درآمد بالاتری داشته باشد.

    وی در ادامه صحبتآ‌های خود در مورد ضعف اخلاق پزشکی گفت: امروز حتی استاد نیز معنای خود را از دست داده است موارد بسیاری دیدم که استاد راهنما پول پایانآ‌نامه را میآ‌گیرد اما به دانشجو میآ‌گوید که پایانآ‌نامه مشکل خودت است و خودت باید آن را انجام دهی.

    گرجی با طرح این سوال که آیا تا به حال در جامعه ما از پزشکی به عنوان پزشک نمونه در اخلاق تقدیر شده است؟ گفت: ساعت کاری یک جراح مغز و اعصاب در آلمان از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ است و معمولاً این افراد یکی دو ساعت نیز بیشتر کار میآ‌کنند بدون آن که اضافه حقوقی دریافت کنند.

    وی با بیان اینکه در کشور آلمان تعداد ویزیت و تعداد عملآ‌ها در درآمد ماهیانه پزشکان نقشی ندارد گفت: آنها رابطه میان ویزیت، پول و بیمار را از بین بردهآ‌اند و در آنجا برخلاف ایران از کارانه خبری نیست.


    به گفته وی در کشور آلمان برای یک پزشک فرقی نمیآ‌کند که روزی ۵۰ بیمار ویزیت کند و یا روزی ۲ بیمار چرا که رابطه پولی این موضوع از بین رفته است.

    گرجی خاطرنشان کرد: آلمانآ‌ها اخلاق را در جامعه خود نهادینه کرده اند اما مشابه رفتار پزشکان آنها با بیمار را از سوی هیچ پزشک ایرانی نمیآ‌بینیم.

    رئیس مرکز علوم اعصاب دانشگاه مونستر آلمان تأکید کرد: در آلمان پزشکان زیر ۲۰ دقیقه برای هر بیمار وقت نمیآ‌گذارند و اگر کمتر از این مدت با بیمار خود صحبت کنند از نظر اخلاقی صحیح به شمار نمیآ‌رود. اما در ایران نمونهآ‌ای سراغ ندارید که این مقدار زمان را برای یک بیمار خود بگذارد.

    وی خاطرنشان کرد: به طور مثال درآمد ماهیانه یک جراح درجه یک مغز و اعصاب با تمام درآمدهای بخش خصوصی، دولتی، زیرمیزیآ‌ها و ... ۴ یا ۵ برابر یک پزشک آلمانی است.
    منبع: فردا
    برچسب ها: جامعه پزشکی ، مهران مدیری ، وزیر بهداشت
    Bookmark and Share
    برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید
    ارسال نظر
    نام:
    ایمیل:
    * نظر:
    گشتی در لاله زار
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76138.0

    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76141

    دیدگاه


      #77
      پاسخ : مشاغل پردرآمد در ایران

      جالب اینه که وقتی به یک پزشک خرده بگیری که چرا مردم رو سرکیسه میکنی به راحتی بر میگرده و میگه کلی وقت گذاشتم درس خوندم! تخصصشو دارم! میتونم!!!
      نزدیک 2 سال در زیر گروه وزارت بهداشت کار کردم
      دزدیهایی رو دیدم که تصورش رو هم نمیتونید بکنید!
      پارتی بازی و رانت هایی رو دیدم که در خواب هم نمیتونید ببینید!
      خیلی وقته از اونجا اومدم بیرون. منتها هر وقت یادم میفته به خودم میگم آیا واقعا این کشور جایی برای زندگیه؟ یا ما مهره های شطرنج یه عده دزد شدیم؟
      جالبه برام یه عده هم خودشونو به خواب زدن و از دزدها هم حمایت میکنن!
      به چشم دیدم که یه نفر که تو آژانس کار میکرد و پیک میشد برا همون نهاد و هیچ دانشی هم نداشت ، ظرف 8 ماه 260 ملیون داد خونه و ماکسیما زیر پاش افتاد!تازه ناراضی هم بود
      بعضی وقتها آلودگی و کثیفی محیط به چشم نمیاد. باید رفت به قله کوه و از اون بالا دید چه خبره!

      دیدگاه


        #78
        پاسخ : مشاغل پردرآمد در ایران

        من همین یک ماه پیش پدرم مشکل روده داشت قرار شد عمل کنه
        رفتیم سراغ یه دکتر اسم و رسم دار گفت بیمارستان خصوصی عمل میکنم ، دو هفته ای باید بستری باشه ، 5 میلیون هم پول عمل میگیرم ، هزینه های بیمارستانم که با خودتونه
        همون عمل رو استاد این آقای دکتر تو بیمارستان دولتی کرد با دو هفته بستری ، خیلی هم عالی عمل کرد الانم هیچ مشکلی نداره با 350 هزار تومن تموم شد
        حالا اون آقای دکتر برچه اساسی دستمزدش رو محاشبه میکنه؟
        فقط یه اسمی در کرده حالا دیگه به قول استاد ما جولان میده
        telgram:09396888049

        دیدگاه


          #79
          پاسخ : مشاغل پردرآمد در ایران

          http://www.entekhab.ir/fa/news/20088...B1%D8%A7%D9%86

          متوسط درآمد پزشکان متخصص و پرستاران در ایران
          پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

          قائم مقام وزیر بهداشت گفت: با هر گونه افراط و تفریط در مورد تعرفهآ‌های پزشکی مخالفیم، در زمان حاضر متوسط کل درآمد یک پزشک متخصص در ایران ۱۲.۵ تا ۱۲.۷ میلیون تومان و متوسط کل درآمد یک پرستار حدود ۲.۴ میلیون تومان است.

          ایرج حریرچی در گفتآ‌وآ‌گو با فارس افزود: طی روزها و هفتهآ‌های اخیر مطالبی در رسانهآ‌ها درباره درآمد جامعه پزشکی و تعرفهآ‌های این حرفه منتشر شده است که حاوی افراط و تفریط است، این افراط و تفریط ها نظر وزارت بهداشت نیست و نه به نفع سلامت مردم است و نه به نقع جامعه پزشکی.

          معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد:آ‌ این بحثهایی که به صورت غلوآمیز مطرح می شود،باعث میآ‌شود که مخالفین در هر دو طرف به همدیگر تهاجم بیشتری بکنند و دودش به چشم مردم و جامعه میآ‌رود.

          وی ادامه داد: اینکه مثلاً میآ‌گویند درآمد یک ساعت کار پزشک ایرانی معادل ۲۰۰ ساعت کار یک پزشک اروپایی است یا یک پزشک ایرانی ۷ برابر یک پزشک متخصص آمریکایی درآمد دارد یا تعرفه پزشکان ایران یک سوم یا یک ششم تعرفه کشورهای فقیر است و باید چندین برابر شود،آ‌هیچکدام درست نیست.

          قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در هر قشری از جمله پزشکان یا وکلا یا ورزشکان افراد معدود و انگشت شماری هستند که درآمدهای خیلی بالا دارند،آ‌اینها کمتر از یک دهم یا یک صدم کل آن جامعه هستند و قطعاً وضعیت و درآمد آنها ملاک عمل کل آن جامعه و صنف نیست و باید درآمد متوسط یک صنف برای مقایسه مد نظر قرار گیرد.

          حریرچی اضافه کرد: یک پزشک متخصص آمریکایی به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۳۰ هزار دلار درآمد دارد که با دلار ۳۲۰۰ تومانی بالای ۷۰۰ میلیون تومان میآ‌شود، واقعاً چند پزشک ایرانی داریم که چنین درآمدی داشته باشد.

          وی گفت: بر اساس محاسبات دقیق وزارت بهداشت متوسط درآمد پزشکان متخصص در ایران بین ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. جامعه حدود ۲۱هزار نفری پزشکان متخصص در بخش دولتی که حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد آنها تمام وقت فقط در بخش دولتی کار میآ‌کنند.

          قائم مقام وزیر بهداشت افزود:آ‌ بر همین اساس متوسط درآمد یک پرستار در ایران حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که در مقایسه با درآمد یک پزشک حدود ۶ برابر کمتر است و این فاصله زیادی نیست ضمن اینکه درآمد یک پزشک عمومی به مراتب از متوسط درآمد یک پزشک متخصص کمتر است.

          حریرچی اضافه کرد: چنین درآمدهایی در بین پزشکان متخصص ایران در حالی است که ۸۰ درصد خدمات بستری به مردم در بخش دولتی و با تعرفه دولتی ارائه میآ‌شود و به خصوص از آبان سال ۹۳ که تعرفهآ‌های جدید ابلاغ شده است بیش از ۹۹ درصد جامعه پزشکی به تعرفهآ‌ها پایبند هستند و ریالی بیش از رقم های مصوب دریافت نمیآ‌کنند.

          وی گفت:آ‌ حتی بعد از تصویب کتاب جدید ارزشهای نسبی خدمات سلامت و از آبان سال گذشته تعداد زیادی از گروههای پزشکی در بخش خصوصی به احترام وزارت بهداشت از درآمدهایی که قبل از این کتاب داشتند و بیشتر از تعرفهآ‌های مصوب بود؛ گذشتند و اکنون با تعرفه و ارقامی کار میآ‌کنند که کمتر از قیمت سال ۹۲ است و دیگر حتی در بخش خصوصی نیز خبری از جراحی قلب با تعرفه ۲۰، ۳۰ یا ۴۰ میلیون تومانی نیست در حالی که در سال ۹۲ چنین درآمدهایی وجود داشت.

          معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در چنین فضایی اگر پزشکی هست که بر اساس تعرفهآ‌های مصوب کار میآ‌کند و درآمد بالا دارد نباید مورد توهین و تحقیر قرار گیرد، ضمن اینکه مکانیزم مالیات هم وجود دارد.
          گشتی در لاله زار
          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76138.0

          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76141

          دیدگاه


            #80
            پاسخ : پاسخ : مشاغل پردرآمد در ایران

            نوشته اصلی توسط مهران چمنی
            خداوکیلی مشاورین یا دفتر فروش املاکی رو دیدین که جلوش یک ماشین ساده پارک باشه !
            از پول واسته گری یا خرید و فروششون اینقد پول راحت و مفت در میارند که میشه گفت !
            در آمد سالانشون از جراح زیبایی هم بالاتر میزنه !
            یه ساختمون بسازن و بندازن به مردم....ملیون ملیون پول تو جیبشون رفته...
            البته بی احترامی نباشه....تعریف بود
            اره عزیزم مغازه خودمون همراه با پراید...
            گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
            همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

            دیدگاه


              #81
              پاسخ : مشاغل پردرآمد در ایران

              هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت .

              اونی که شاهده خودش قاضیه !
              إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَهُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ.
              کسانى که دوست دارند زشتی ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد عذاب دردناکى براى آنها در دنیا و آخرت است، و خداوند میداند و شما نمی‏دانید. (نور19)

              دیدگاه


                #82
                پاسخ : مشاغل پردرآمد در ایران

                توی قران اومده که به هر کس به اندازه ای که طلب کند مال و ... میدیم درست معنیش یادم نیست فکر کنم منظورش این بوده که هرچقدر حاضر باشی انسانیت رو زیر پا بگذاری و مال حروم بخوری به همون نسبت گیرد میاد البته چه خوردنی به نظر من خوردن این مال ها مثل خوردن گوشت پدر مرحومش خود ادم هست والا به نظر خودم یه سرپناه یه ماشین بقیش زندگی و علم و یه شکم سیر یه زن خوب و دوسه تا بچه که مایه افتخار باشند مگه ما چند سال عمر می کنیم
                گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
                همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

                دیدگاه


                  #83
                  پاسخ : مشاغل پردرآمد در ایران

                  ریشه مشکل عقب ماندگی صنعتی کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته همین چرتکه اندازی هنگام انتخاب رشته و فرهنگ نگرش کاسبکارانه به علم است. مطمئن باشید مثلا اگر روزی درآمد دندانپزشکی ناچیز باشد، هیچ جوان این شاخه از علم را دوست ندارد و همه می گویند دوست نداریم چون بوی دهان مردم مشمئز کننده است! اونوقت دندانپزشکان جایگاه و شان اجتماعی بالائی را نیز احساس نمی کنند.

                  سالهاست به همین دلیل فرهنگی و وجود تبعیضهای درآمدی؛ برترین نخبگان علمی ما، به چند رشته محدود و خاص دانشگاهی کشیده می شوند و عاقبت کار همین است که می بینید. وقتی نفت و سوئیفت را تحریم کردند، تهیه دارو، ماشین آلات صنعتی، قطعات CKD خودرو و ... مشکل شد و تولید عمدتا مونتازی ما به کما رفت.

                  دیدگاه


                    #84
                    پاسخ : مشاغل پردرآمد در ایران

                    سالهاست به همین دلیل فرهنگی و وجود تبعیضهای درآمدی؛ برترین نخبگان علمی ما، به چند رشته محدود و خاص دانشگاهی کشیده می شوند
                    یه سوال :
                    الان مثلا رشته برق نسبت به رشته های دیگر درآمد بالایی داره که نخبگان ما به این رشته میان؟! oo:

                    دیدگاه


                      #85
                      پاسخ : مشاغل پردرآمد در ایران

                      یه سوال :
                      الان مثلا رشته برق نسبت به رشته های دیگر درآمد بالایی داره که نخبگان ما به این رشته میان؟!
                      نخبه ها نمیرن برق علی اباد کتول که .
                      میرن برق شریف .
                      برق شریف هم پرواز مستقیم به دانشگاه های خارجه .
                      إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَهُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ.
                      کسانى که دوست دارند زشتی ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد عذاب دردناکى براى آنها در دنیا و آخرت است، و خداوند میداند و شما نمی‏دانید. (نور19)

                      دیدگاه


                        #86
                        پاسخ : مشاغل پردرآمد در ایران

                        نوشته اصلی توسط " سید محمد "
                        نخبه ها نمیرن برق علی اباد کتول که .
                        میرن برق شریف .
                        برق شریف هم پرواز مستقیم به دانشگاه های خارجه .
                        خوب البته این هم هست ولی همه که شریف و تهران و امیرکبیر و.... نمیرن و همه ی نخبه ها هم نه قصد رفتن داشتن و نه میرن و در نتیجه وضع میشه اینی که هست(تعداد بالای بیکاران فارغ التحصیلان رشته برق)!
                        میخواستم اینو بگم که حرف شما رو قبول دارم و خوشبختانه یا متاسفانه خیل عظیمی از دانشجویان فقط به دنبال مقاصد اقتصادی هستند ولی راه دست یافتن به آن را نمیدانند و جامعه به آنها راه غلطی را نشان داده است و گرنه الان رشته های بسیار زیادی هست که درآمد بسیار بالایی در ایران دارند(و در عین حال نسبت به برق رشته آسان تری هستند) و از دیدگاه حل مشکلات هم الان مشکلات عدیده ای وجود دارد که نیاز نخبگان در این حوزه ها احساس میشه(تا زمینه ی برق)!

                        دیدگاه


                          #87
                          پاسخ : مشاغل پردرآمد در ایران

                          نوشته اصلی توسط like_electronic
                          خوب البته این هم هست ولی همه که شریف و تهران و امیرکبیر و.... نمیرن و همه ی نخبه ها هم نه قصد رفتن داشتن و نه میرن و در نتیجه وضع میشه اینی که هست(تعداد بالای بیکاران فارغ التحصیلان رشته برق)!
                          میخواستم اینو بگم که حرف شما رو قبول دارم و خوشبختانه یا متاسفانه خیل عظیمی از دانشجویان فقط به دنبال مقاصد اقتصادی هستند ولی راه دست یافتن به آن را نمیدانند و جامعه به آنها راه غلطی را نشان داده است و گرنه الان رشته های بسیار زیادی هست که درآمد بسیار بالایی در ایران دارند(و در عین حال نسبت به برق رشته آسان تری هستند) و از دیدگاه حل مشکلات هم الان مشکلات عدیده ای وجود دارد که نیاز نخبگان در این حوزه ها احساس میشه(تا زمینه ی برق)!
                          سلام.
                          لطفا رشته هایی که به نظرتون درآمد خوبی دارن رو نام ببرید. شاید برای یه دبیرستانی که می خواد انتخاب رشته کنه راه گشا باشه..
                          Vision without action is a daydream. Action without vision is a nightmare

                          دیدگاه


                            #88
                            پاسخ : مشاغل پردرآمد در ایران

                            نوشته اصلی توسط like_electronic
                            یه سوال :
                            الان مثلا رشته برق نسبت به رشته های دیگر درآمد بالایی داره که نخبگان ما به این رشته میان؟! oo:
                            برق زمینه های تحقیقاتی بسیار بالایی داره و برای نخبگانی که قصد رفتن از کشور رو دارن رشته ی بسیار مناسبی به حساب میاد..
                            یکی از دلایل ورود نخبگان به این رشته همینه..
                            Vision without action is a daydream. Action without vision is a nightmare

                            دیدگاه


                              #89
                              پاسخ : مشاغل پردرآمد در ایران

                              یه اوستا داشتم که میگفت دکترا دزدن

                              در کلا دکترا به صورت علمی ادما میچاپن
                              --------------------------- --------------------------

                              دیدگاه


                                #90
                                پاسخ : مشاغل پردرآمد در ایران

                                نوشته اصلی توسط Ascendant
                                سلام.
                                لطفا رشته هایی که به نظرتون درآمد خوبی دارن رو نام ببرید. شاید برای یه دبیرستانی که می خواد انتخاب رشته کنه راه گشا باشه..
                                دو تا نکته رو حاصل تجربه و تحقیق خدمتتون عرض میکنم:
                                1- اگر مسیری رو در زندگی صرفا به خاطر جنبه های اقتصادی برین احتمال موفقیت در آن کم است.
                                2- به هر چیزی که علاقه داشته باشید(اگر علاقه واقعی باشد((به تعبیری عاشق آن کار باشید) نه صرفا به خاطر مسائل ظاهری و اقتصادی) توی اون زمینه قطعا برایتان اتفاقی خواهد افتاد!
                                رشته هایی مانند حقوق و وکالت و پزشکی و.... با توجه به نکات بالا میتواند جزو پر درآمدترین شغل ها باشند.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X