اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راه اندازی ماژول (RFM12BP)

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : راه اندازی ماژول (RFM12BP)

    سلام
    من می دونم از این تاپیک زمان زیادی می گذره و همه ی تاپیکهایی که در مورد این ماژول بود رو هم خوندم اما
    من فقط تا 4شنبه وقت دارم واسه اینکه این ماژول رو راه اندازی کنم برنامه ای که در این تاپیک هست رو دیدم که البته خیلی کم می فهمم چی میگه اما مشکلم اینجاست که من می خوام یه کلید و دو تا ال ای دی داشته باشم که یکی از ال ای دیها همواره چشمک بزنه و دیگری با زدن کلید از سمت فرستنده روشن بشه و زمان روشن بودن ال ای دی قبل خاموش بشه و این عمل به صورت دو طرفه باشه حالا نمی دونم باید چه تغییراتی در برنامه ایجاد کنم اصلا می تونم روی این برنامه خواسته هام رو پیاده کنم یا نه ؟؟؟ خواهشا هر کدام از دوستان که بلدن راهنماییم کنن ممنون می شم بد جور موندم .... :cry: :cry2:
    زندگی کودکیست که اگر می خواهید به خواب نرود همیشه او را سرگرم کنید .

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : راه اندازی ماژول (RFM12BP)

      سلام من اومدم دباره این ماژول باید راه بیفته
      گفتم جدید ترین تاپیک رو بکشیم بالا
      تا بتونیم جوابی بگیریم
      برای شروع باید از بچه ها سوالی بپرسم این مازول که با پروتکل spi کار میکنه ایا میشه با این پروتکل به سرعت 128 کیلیو بیت رسید ؟
      کسی میتونه کمک کنه ؟
      نوع اطلا عات چی هستش ؟
      بر حسب بایت ارسال دیتا داریم
      خود ماژول کد گذاری داره ؟ مثل hmtr ?
      [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : اقایون حرفه ای تشریف بیارن یه کمکی بکنن (RFM12BP)

        نوشته اصلی توسط اٌمید حبیبی
        خیر مشکل این نیست دوست من
        من تا حالا تو 5 تا تاپیک(حد اقل)کامل فرق این 2 ماژول رو گفتم ولی هیچ کس حاضر نیست سرچ کنه و بخونه(می خوام که بچه نخوره دوباره می گم ببینم بازم میگین ادیسون خارجی بود من رو ناسا می خواد)

        دوست من برنامه کاملا درسته

        دوست من فرق rfm12b با rfm12bp در قسمت پاور هست که اون اینجوریه که 2 تا پایه اضافه تر داره text و rxest یا همچین اسمایی که اسمش درست یادم نیست.به هر حال وقتی می فرستی باید text رو ست کنی و وقتی در حالت recive هستی اون یکی رو یک کن.همین و همینو همین

        حالا چرا مدار شما کار نمیکنه
        به یکی از دلایل زیر
        1برنامه واسه فرکانس 434 نوشته شده پس حتما ماژول رو چک کن که 434 مگاهرتزش رو خریده باشی
        2حتما فاصله ها بیش از 1 متر باشه
        3 پول اپ رو ببین گزاشتی؟
        4 rfm12bp به جز این پایه یه پایه دیگش هم هست که باید با مقاومت به vcc وصل بشه.تو دیتا شیت نگاه کن یادم نیست کدومشه
        4 اگه ولتاژ بیش از 3.3 و یا اتصال کوتاه(حتی ا میلی ثانیه کردی ماژول سوخته
        5 اگه ماژول رو بدون انتن یا حد اقل سیم روش روشن کنی یا قسمت پاور رو نیمسوز میکنی یا جواب نمیگیری مگر اینکه گراند هر دو ماژول یکی باشه
        با سلام
        تو این تاپیکها خوندم که به جز افراد کمی همه میگن فرق RFM-12B با RFM-12BP فقط و فقط در قدرت خروجیش هست!!!.
        لطفا بیهوده بیچاره هارو گمراه نکنید.تا حدودی این حرف درست هست RFM-12B دارای خروجی 20mw هست در صورتی که RFM-12BP قدرتی در حدود 500mw داره، این یکی از فرقاش هست.
        فرق اصلی که باعث میشه نتونید و نتونم اون رو راه اندازی کنید اضافه شدن 2 پایه TXEN و RXEN هست که در اصل برای فعال و غیر فعال کردن بخش فرستنده و گیرنده این ماژول هست.
        من خودم برای اولین باری که برنامه RFM-12B رو که نوشتم ازش جواب گرفتم ولی با تمام تفاسیر "اعم از ولتاژ تا حد اکثر 3.8 ولت و فعال و غیر فعال کردن دو پایه TXEN و RXEN" و اینکه قبل از روشن کردن ماژول باید حتما از آنتن برای قسمت خروجی آنتن استفاده شود "چون قدرت برگشتی آنتن موسوم به VSWR که باعث سوختن و گرم شدن بیش از حد طبقه خروجی تقویت کننده آر اف و در نتیجه سوختن این بخش میشود" رو رعایت کردم ولی از این ماژول RFM-12BP هنوز جواب نگرفتم.
        هنوز نمی دونم کجای کار مشکل داره.
        در مورد تایین فرکانس کاری هم به اونهایی که میگن باید حتما از فرکانسی که روی ماژول نوشته باید در برنامه هم حتما همون فرکانس رو ست کنی باید بگم که اصلا این چنین نیست.مهم فقط این هست که باید هر دو یونیت شما روی یک فرکانس فیکس بشن. فرق تمام این ماژولها در قسمت فرکانس این هست که قسمت مچینگ تقویت کننده آر اف و فیلتر های آنالوگ بخش خروجی آنتن با هم فرق دارند.یعنی اگر روی یک ماژول عدد 434Mhz تیک خورده به این معنی نیست که فقط و فقط روی این فرکانس کار میکنه. نه اگر در همین ماژول شما در برنامه فرکانس 868 یا 915 مگا هرتز رو معرفی کنید باز هم این ماژول کار خواهد کرد فقط به دلیل اینکه چون از نظر سخت افزاری و مدار شرکت سازنده از قطعات و فیلتری که روی هارمونیکهای فرکانسی که روی مدار تیک خورده استفاده شده فقط اون بردی که حداکثرش هست رو نخاهید داشت مثلا اگر روی مدار عدد 434 مگاهرتز تیک خورده یعنی بیشترین توان خروجی این ماژول روی این فرکانس هست ولی اگر شما بخاهید روی دو فرکانس دیگر یعنی 868 یا 915 هم ست کنید باز هم از مدار جواب میگیرید منتهی به جای مثلا 500 میلی وات، شاید 50 یا 100 میلی وات توان را در قسمت خروجی آنتن داشته باشید و اینکه به دلیل مچ نبودن فرکانس با فرکانسی که روی برد تیک خورده، دچار هارمونیکهای بیشتر و تداخل اندک باشید.
        بهترین فرکانس هم 868 مگا هرتز هست به دو دلیل یکی اینکه ابعاد آنتن اون نسبت به 434 نصف هست و دیگری اینکه فرکانس 915 چون نزدیک به فرکانس موبایل هست، با موبایل تداخل شدید داره یعنی اگر تا فاصله 10 متریش موبایلی در حال ارتباط با BTS "در حال کار کردن یا آنتن دهی" باشد، دستگاه شما که روی 915 هست اصلا کار نخاهد کرد. من خودم تمام این صحبتهایی که میگم رو به صورت تجربی تست و امتحان کردم منتها با RFM-12B .
        متاسفانه در بازار ایران "تهران" بیشترین فرکانس 434 و بعد 915 و در آخر 868 مگاهرتز موجود هست.سعی کنید اول دنبال 868 بگردید و اگر نبود ناچارا از 434 استفاده کنید و به هیچ وجه دنبال 915 نرید چون اگر تمام نکات رو رعایت کنید و مدار و برنامه هم درست باشه به دلیل تداخل با شبکه موبایل همواره دچار قعطی و تداخل در ارتباط خواهید شد.
        پس میشه فرق ماژول RFM-12B با RFM-12BP رو فقط در ولتاژ VCC و دو پایه اضافی TXEN و RXEN دانست.
        از عزیزانی که با RFM-12BP کار کردند و جواب گرفتند خواهش میکنم اگر اطلاعات دقیقتری در مورد این ماژول دارند و توانسته اند اون رو راه اندازی کنند از این فداکاری دریغ نکنند.
        این رو هم بگم که من با برنامه بیسیک و نرم افزار basecom این برنامه رو نوشتم و کامپایل کردم و برای RFM-12B خیلی راحت جواب گرفتم.
        دیگه طوری شده که کم کم به سالم بودن و صحت کار RFM-12BP دارم شک میکنم و فکر کنم بیشتر یک ماژول تبلیغاتی باشه تا یک ماژول عملی :NO:
        مطمئن باشید که اگر هر موقع توانستم این ماژول رو راه اندازی کنم از گذاشتن سورس کد و مدار اون هیچگونه کوتاهی و کم کاری رو دریغ نمیکنم. به امید روزی که همه دوستان بدون هیچ چشم داشتی به ارائه معلومات و اطلاعات خود در هر زمینه علمی بپردازند :applause: :applause: :applause:
        زکات علم به آموختن آنست

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : راه اندازی ماژول (RFM12BP)

          نوشته اصلی توسط حامد رحیمی
          سلام من اومدم دباره این ماژول باید راه بیفته
          گفتم جدید ترین تاپیک رو بکشیم بالا
          تا بتونیم جوابی بگیریم
          برای شروع باید از بچه ها سوالی بپرسم این مازول که با پروتکل spi کار میکنه ایا میشه با این پروتکل به سرعت 128 کیلیو بیت رسید ؟
          کسی میتونه کمک کنه ؟
          نوع اطلا عات چی هستش ؟
          بر حسب بایت ارسال دیتا داریم
          خود ماژول کد گذاری داره ؟ مثل hmtr ?
          در جواب شما دوست عزیز باید بگم که این ماژول RFM-12B تا 172kbps هم جواب میده منتهی هر چه قدر سرعت رو بیشتر کنید برد و دقتش کمتر میشه و این یک چیز طبیعی هست بهترین نرخ ارسال و دریافت در این ماژول 64 هست ولی من روی 128 به راحتی ازش جواب گرفتم. برد اون هم روی 128 و در شرایط دید مستقیم و بدون مانع و فرکانس 868Mhz و پهنای باند 400khz در گیرنده و پهنای باند PLL256kbps "به دلیل دیجیتال بودن نوع ارسال از kbps استفاده میشود"در فرستنده و دقت دریافت LNA -6 dbm در پری آمپلیفایر آر اف گیرنده و DRSSI-103 dbm در حدود 40 متر و در دید غیر مستقیم و با وجود 3 تا دیوار و یک طبقه ساختمان در فرکانس 868 با همین فاکتورها در حدود 15 تا 20 متر هست. بسیاری از فاکتورها هم هست که در بخش فرستنده و گیرنده باعث کاهش و افزایش برد این ماژول میشود که به دلیل بی ربط بودنش با این تاپیک از گفتنش خودداری کردم.
          برای عزیزانی که برد زیاد و در حد چند کیلومتر میخواهند باید بگم که از ماژولهای تقویت کننده آر اف "ماژولهای هایبرید" که در بازار به اسم آمپلی فایر آر اف یا ... میشناسند استفاده کنید. این ماژولهای هایبرید تنوع زیادی دارند.سه عامل 1. فرکانس 2. وات ورودی 3. وات خروجی باعث تنوع در این ماژولها شده.
          از 3-4 وات خروجیش هست تا 12 و حتی 30 واتش رو هم یکجا در تهران دیدم.با قرار دادن این ماژولهای آر اف در قسمت خروجی آنتن RFM-12B شما میتونید قدرت خروجی آنتن را از 20 میلی وات به 3 تا 30 وات "بستگی به شماره ماژول داره "اکثرا هم ساخت شرکت میتسوبیشی و کمی هم موتورولا هست" افزایش بدید.من خودم از نمونه 12 واتش استفاده کردم که در شرایط دید مستقیم و فرکانس 868 بردی در حدود 25 تا 28 کیلومتر ازش گرفتم. منتهی برای ساختن چنین مداری باید اطلاعات کافی و زیادی در زمینه ساخت و طراحی مدارات فرکانس رادیویی "آر اف" داشته باشید در غیر اینصورت اصلا و به هیچ وجه به جواب نمیرسید و پول اضافی خرج کردنه.
          من خودم بعد مدت 15 سال به این تجربیات رسیدم و فقط با خوندن کتاب و مطالب این سایت و اون فرام نمیشه به این اطلاعات و تجربیات رسید و پشتکار زیادی میخاد.
          اگر فکر میکنید از پس چنین کارها و هزینه هایی بر میاد به آدرس من ایمیل بزنید تا بتونم کمکتون کنم "خواهشن افراد با تجربه و اینکاره ایمیل بزنن و کسی نگه که مثلا فلان مقاومت رنگهاش اینه و پی سی بی چطوری ساخته میشه و... که با عرض شرمندگی جواب داده نخواهد شد" چون دیگه همه میدونن که این اطلاعات تو رشته الکترونیک جزء هیچ حساب میشه و کسی که هنوز این اطلاعات و تجربیات رو نداره باید چند سال علاقه و سعی و پشت کار داشته باشه و با سوال کردن از این و اون نمیشه به این نتایج رسید.
          این هم آدرس ایمیل من دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره :icon_razz:
          "در عنوان ایمیلتون هم حتما و حتما قید کنید از سایت ای سی ای. آی آر"
          Exaspam102000@yahoo.com
          ممنون

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : راه اندازی ماژول (RFM12BP)

            چند هفته ای است که در حال کار روی پروژه راه اندازی ماژول RFM12B هستم.از مطالب این سایت استفاده کردم و برنامه ای که توسط خود شرکت hope پیشنهاد داده شده بود ("rfm12bp_code.pdf&quot را با میکروی atmega32a و کامپایلر کدویژن به طور دقیق و مو به مو اجرا کردم و یک فرستنده و گیرنده بر مبنای آن طراحی کردم.از آنتن سیمی به عنوان آنتن ماژول استفاده کردم.اما هیچ چیزی نتوانستم دریافت کنم.موضوع دیگر این است که چطور می توان فهمید ماژول سالم است و آیا امکان دریافت داده از ماژول به میکرو وجود دارد تا مطمئن شویم ماژول سالم است؟آیا روشی برای تست کردن آن و یا نرم افزاری برای شبیه سازی این سیستم وجود دارد؟

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : راه اندازی ماژول (RFM12BP)

              سلام به همه دوستان
              این برنامه کاملا درسته و جواب میده

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : راه اندازی ماژول (RFM12BP)

                برنامه های نوشته شده در تاپیک ها تقریبا درسته ولی در فرستنده باید یک مدار تقویت صدای ساده برای میکروفن بذارید
                در ضمن rfm 12bp هایی که جدیدا در بازار هست دیگر نیازی به تغذیه 3.3 ولتی نیست و با همان 5 ولت مشکلی ایجاد نمی کنه
                و در مورد بردش من434 مگا هرتز رو تا فاصله 1 کیلو متری بردم جواب داد البته صدا خش زیادی داشت ولی قابل فهم بود

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : راه اندازی ماژول (RFM12BP)

                  سلام
                  یک سوال وحشتناک!
                  من برنامه ی پست اول را نفهمیدم! میشه کمی توضیح دهید ! oo: چی شده چی بود چی هست! :angry: :angry:
                  [glow=red,2,300]برنامه هاي آموزشي تست شده براي NXP LPC1768 با توابع CMSIS[/glow]
                  http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76623.0

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : راه اندازی ماژول (RFM12BP)

                    دوستان آخر چی شد!!!؟؟؟ جواب گرفتین یا نههههه؟؟؟ بخرمش یا نه!؟؟؟

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : راه اندازی ماژول (RFM12BP)

                      دوستان عزیز فایلهای زیر از سایت www.iseee.ir گرفتم که متاسفانه سایت الان آفلاین شده که واقعا" جامع و عالی توضیح داده پیشنهاد میکنم که این فایل رو بخونید تا دیگه هیچ ابهامی براتون نمونه.
                      فقط اگه مفید بود یه دعا بخیر برای آقای محمود حسنی پژو (تهییه کننده این فایل) کنید.

                      send receive data by rfm12b + avr (1).rar
                      send receive data by rfm12b + avr (2).rar

                      راههايي که به آينده ختم مي شوند رفتني نيستند، ساختني اند!
                      No Risk, No Reward

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : راه اندازی ماژول (RFM12BP)

                        نوشته اصلی توسط omid soltani
                        دوستان عزیز فایلهای زیر از سایت www.iseee.ir گرفتم که متاسفانه سایت الان آفلاین شده که واقعا" جامع و عالی توضیح داده پیشنهاد میکنم که این فایل رو بخونید تا دیگه هیچ ابهامی براتون نمونه.
                        فقط اگه مفید بود یه دعا بخیر برای آقای محمود حسنی پژو (تهییه کننده این فایل) کنید.

                        send receive data by rfm12b + avr (1).rar
                        send receive data by rfm12b + avr (2).rar
                        سلام
                        ممنون از فایل هاتون :biggrin:
                        این چه جای مزخرفیه اپ کردید؟ یک جای دیگه اپ کنید!
                        [glow=red,2,300]برنامه هاي آموزشي تست شده براي NXP LPC1768 با توابع CMSIS[/glow]
                        http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76623.0

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : راه اندازی ماژول (RFM12BP)

                          دوستان فایل در پلود سنتر قرار داده شد :http://vip.eca.ir/sharing/uploads/13626014771.rar
                          چرا ناراحتی پاتریک!
                          + امروز ی بچه دیدم سرچهارراه گل میفروخت
                          - از دیدنش ناراحت شدی؟
                          + نه
                          پس چی ناراحتت کرده
                          + اینکه دیدن اینجور بچه ها انقدر واسم عادی شده که دیگه ناراحتم نمیکنه
                          ------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          تاحالا فکر کردی بیسواد کیه؟- بی سواد یعنی کسی که نمیتونه ذهنیاتش رو عملی کنه!
                          ------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          محصولات

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : راه اندازی ماژول (RFM12BP)

                            سلام
                            راه اندازی RFM12b با راه اندازی rfm12bp تفاوت داره؟
                            کسی تونسته واقعا جواب بگیره؟
                            میتونه یک عکس 5 مگا بایتی را بفرسته؟
                            مگه سرعتش 11500 کیلو بیت نیست؟ خب میشه 1437.5 کیلو بایت بر ثانیه که توی 3 ثانیه و نیم اون می فرسته! درسته؟ :wow:
                            [glow=red,2,300]برنامه هاي آموزشي تست شده براي NXP LPC1768 با توابع CMSIS[/glow]
                            http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76623.0

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : راه اندازی ماژول (RFM12BP)

                              نوشته اصلی توسط omid soltani
                              دوستان عزیز فایلهای زیر از سایت www.iseee.ir گرفتم که متاسفانه سایت الان آفلاین شده که واقعا" جامع و عالی توضیح داده پیشنهاد میکنم که این فایل رو بخونید تا دیگه هیچ ابهامی براتون نمونه.
                              فقط اگه مفید بود یه دعا بخیر برای آقای محمود حسنی پژو (تهییه کننده این فایل) کنید.

                              send receive data by rfm12b + avr (1).rar
                              send receive data by rfm12b + avr (2).rar
                              ممنون از راهنماییتون...فقط یه مسأله ای هست...اون نرم افزار rfm12b comman calculatorداخل فایل نیست...سایت www.iseee.irهم باز نمیشه...!!!! راه چاره چیه؟؟

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : راه اندازی ماژول (RFM12BP)

                                سلام از این لینک میتونی یه جای نرم افزار RFM12 Calculator استفاده کنی :applause:
                                http://tools.jeelabs.org/rfm12b
                                زندگي را تو بساز ،
                                نه بدان ساز که سازند و پذيري بي حرف ،
                                زندگي يعني جنگ ، تو بجنگ ،
                                زندگي يعني عشق ، تو بدان عشق بورز.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X