اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

منابع ارشد (قبول شدگان ارشد نگاه بندازند)

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : منابع ارشد (قبول شدگان ارشد نگاه بندازند)

    بسم الله الرحمن الرحیم

    توجه کنید ، پیشنهاداتی که اینجا مینویسم تجربیات و نظرات شخصی من هست و الزاما بهترین روش نیست .
    قبل از هرچیز این نکته را ازقول آقای آریاز برادرانی ذکر میکنم که که کنکور ارشد در رشته برق یک امتحان مفصل و جانانه است که برای موفقیت در اون احتیاج به داشتن اطلاعات زیادی است و انتظار نتیجه عالی در کوتاه مدت در آن زیاد منطقی نیست.
    لیست درس هایی را که در رشته قدرت ضریب دارند به ترتیب مینویسم و نکات لازم را ذکر میکنم .


    ۱- درس زبان

    . با توجه به اینکه از امسال به بعد سوالات درس های ریاضی و مدار و زبان همه با هم در یک دفترچه می آیند ، به نظر من وقت گذاشتن برای مطالعه زبان در طول سال ٰ کار درستی نیست . زیرا منابعی که از آنها در کنکور سوال طرح میشود مشخص نیست . بنده خودم با اطلاعات عمومی ، در کنکور سال ۸۹ درصد زبان ۴۳ را کسب کردم . آن موقع دفترچه ها جدا بود . اما الان که دفترچه ها یکی شده است ، اگر کسی زبانش خوب نباشد میتواند ۳۰ دقیقه را به حل سوالات مدار و ریاضی که عموما وقت بیشتری نیاز دارند اختصاص بدهد.

    ۲- ریاضیات

    تعداد بسیار زیادی از داوطلبان درصد بالایی در درس ریاضیات کسب میکنند . علت این امر آن است که سوالات درس ریاضیات ساده و تکراری و فرمولی است و با تسلط داشتن روی سوالات سال های قبل معمولا میتوان نتیجه خوبی در این درس گرفت . منبع بسیار مفیدی که برای درس ریاضی مهندسی میتوان معرفی کرد کتاب مهندس کریمی انتشارات نصیر است که روش های ابتکاری بسیار جالب و زیبایی برای حل سوالات دارد .
    برای درس معادلات هم کتاب مهندس کریمی که به تازگی چاپ شد و توسط انتشارات نصیر در اختیار داوطلبان قرار گرفت بسیار عالی است و تمام نکات را پوشش میدهد . من در کلاس های مهندس کریمی در موسسه نصیر شرکت کردم . ایشان بسیار باهوش و مسلط به ریاضیات هستند و روش هایی که ایشان در کتاب هایشان آورده اند ، بنده در جای دیگری ندیده ام .
    ویژگی های مثبت کتاب ریاضی مهندس کریمی عبارتند از :
    ۱-ارائه کوتاه ترین و بهترین روش ها که با کمترین دردسر و در کمترین زمان و به بهترین شکل ما را به جواب میرساند.
    ۲- به همراه داشتن سوالات کنکورهای سراسری سال های اخیر
    ۳-پرهیز کردن از حل تست های تکراری و تفکیک مطالب مهم در رشته های مختلف برای کسانی که وقت کمتری دارند.
    در انتخاب کتاب مهندس کریمی از بین کتاب های ماهان ، نیکوکار ، جمشیدی ، معتقدی و ... شک نکنید.
    برای درس آمار و احتمالات هم کتاب محسن طورانی متعلق به موسسه پارسه خوب است.

    ۳- مدارهای الکتریکی

    قبل از هرچیز باید بگم که برای موفقیت در درس مدارهای الکتریکی باید سوالات زیادی حل کنید و دستتان کاملا گرم باشد . چون سوالات مدار راه حلی هستند و نیاز به مهارت در حل هستند. برای شروع من کتاب پارسه را که نوشته ی آقای عبدالعالی است پیشنهاد میکنم. این کتاب به روش منحصر به فرد و جالبی نوشته شده است که مطالب را به زبان ساده توضیح داده است . بعد از دو بار مطالعه این کتاب و تسلط بر آن پیشنهاد میکنم سراغ حل تست های کنکور سالهای اخیر بروید . از روی هر منبعی که دوست دارید . کتاب آبی دانشگاه تهران به نظر من زیاد برای اینکار جالب نیست . چون بجای حل تستی و مناسب سوال ، راه حل های رمان گونه و عجیب و غریب پیشنهاد کرده است که به هیچ وجه به درد یک آزمون تستی نمیخورد . من کتاب آقای کارو زرگر انتشارات پوران پژوهش را پیشنهاد میکنم . هرچند که این کتاب هم جواب های خوبی به سوالات کنکور نداده است و در بسیاری از موارد جواب کتاب آبی دانشگاه تهران را کپی کرده است ، اما به دلیل اینکه سوالات کنکور را از زمان دهه ۶۰ ( آن موقع که ما مشغول تیله بازی بودیم ) ، تا الان گردآوری کرده است ، مناسب است . البته کتاب جهش هم راه حل های خوبی برای تست های کنکور دارد . ولی مثل کتاب پوران پژوهش ، تست های سالهای مختلف را پشت سر هم نیاورده ... البته از سال حدود ۸۲ -۸۱ به بعد را انتهای کتاب آورده ... به نظر من اگر یکبار هم متن کتاب جهش را بخوانید بد نیست .

    ۴- سیستم های کنترل خطی

    کنترل درسی نکته ای و فرمولی است . قبل از هرچیز شما را از خواندن کتاب پردازش برحذر میدارم . علت این است که کتاب پردازش سوالات مختلف از زمان قدیم همین طوری با فرقون خالی کرده توی کتاب . نه دسته بندی درستی انجام داده ، نه سوالات تکراری را حذف کرده ، نه سوالات مهم را اول آورده ... عین کتاب آبی قلمچی که اون موقع ها میخوندیم ... مثلا از سال ۸۴ به بعد که ماشین حساب ممنوع شد ، بعضی از سوالات (مثل بدست آوردن نسبت میرایی از روی درصد اورشوت ) که احتیاج به ماشین حساب داشتند منسوخ شدند . اما کتاب پردازش ۱۰ بار آنها را تکرار کرده است . آدم دیوونه میشه!!!
    نقطه ی مقابل کتاب پردازش ، کتاب جهش است . سوال های سبک جدید کنکور سراسری رشته های برق و هسته ای و مکانیک در این کتاب آورده شده اند ، تست های اضافی و بدرد نخور حذف شده اند و نکات بسیار خوبی در طول کتاب معرفی شده اند .و اما معایب آن :
    ۱- مشابه سایر کتاب های انتشارات جهش ، گاهی اوقات مطالب به صورت فرمول های خشک و بی روح و صرفا حفظی آورده شده اند . مثلا در جدول راث که روش بسیار ساده ای دارد ، مولف فرمولهای بسیار بینمک و بیمصرفی را آورده است که به هیچ وجه نباید به آنها توجه کرد...
    ۲- به عنوان یک کتاب درس برای آموختن موضوع و فهمیدن اصل درس خیلی جاها ضعیف است . مثلا فصل دیاگرام بود و نایکوییست و مکان ریشه
    اما در کل کتاب جهش به نظر من بهترین کتاب کنترل موجود در بازار است .
    کتاب دیگری که حتما اسمش را شنیده اید و من آنرا به شما توصیه میکنم کتاب آریاز برادرانی است . ویژگی های مثبت این کتاب عبارتند از :
    ۱- فصل مکان ریشه بسیار خوب بیان شده است.
    ۲- درس فصل دیاگرام بود و نایکوییست و ... خیلی خوب بیان شده است.
    ۳- تست های سالهای اخیر در انتهای کتاب حل شده است.
    در کل من خواندن این دو کتاب را در کنار هم به شما توصیه میکنم . اگر در مباحث احساس ضعف میکنید بد نیست سری به کتاب دکتر خاکی صدیق از انتشارات پیام نور بزنید .

    ۵-بررسی سیستم های قدرت

    من در دوره لیسانس ، رشته ام قدرت نبود و درمورد بررسی سیستم های قدرت خیلی نمیتونم نظر بدم . فقط میتونم بگم که این درس هم فرمولی است . در مورد این درس بارها از افراد مختلف شنیده ام که فقط با مطالعه کنکورهای سالهای قبل میتوان درصد ۳۰-۴۰ را کسب کرد .
    برای درس بررسی کتاب پردازش را پیشنهاد میکنم . برای توضیحات بیشتر میتوان به کتاب هادی سعادت مراجه کرد. کتاب جهش هم بد نیست . ولی همانطور که گفتم انتشارات جهش عاشق فرمول های خشک و بی روح است . کتاب پردازش مفهومی تر و عمیق تر است.

    ۶-ماشین های الکتریکی
    برخلاف درس های کنترل و بررسی که فرمولی بودند ، درس ماشین مفهومی است و احتیاج به تسلط بیشتری دارد . اگر در این درس پایه ی ضعیفی دارید ، به شما کلاس مهندس انتصار را در موسسه ی نصیر پیشنهاد میکنم .
    به عنوان کتاب درس ، کتاب پردازش کتاب خوبی است . برای حل تست ، کتاب راهیان ارشد خوب است . محاسن کتاب های راهین ارشد:
    ۱- داشتن تست های کنکور از زمان قدیم تا الان به صورت مرتب و پشت سر هم
    ۲- هرچی فکر میکنم هیچ حسن دیگه ای نداره!!!
    معایب کتاب راهیان ارشد :
    ۱- داشتن غلطهای علمی و تایپی زیاد
    ۲- بعضی موارد جواب های بسیار مزخرفی به سوالها داده اند . که در این مواقع بهتر است به جوابهای کتاب دانشگاه تهران یا پردازش مراجعه کرد.
    به نظر من پس از یادگیری درس ماشین ، زدن تست های کنکور (چند بار) ، کفایت میکند.

    ۷- الکترومغناطیس

    بسیاری از بچه ها را دیده ام که از این درس واهمه دارند و آنرا نمیزنند . به نظر من اگر فقط یک درس باشد که به کلاس کنکور احتیاج داشته باشد ، همین الکترومغناطیس است. چون اگر کسی در مفاهیم این درس مشکل داشته و ضعیف باشد ،با کتاب و ... (به نظر من) ، نمیتوان مشکل را حل کرد . من کلاس مهندس اشرفیان در موسسه ی نصیر را رفته ام . ایشان مغناطیس را میجوند و در دهن دانشجو میگذارند. ایشان تسلط بسیار زیادی بر مطالب مغناطیس دارند و دل و جیگر مغناطیس را بیرون میکشند . به نظر شرکت در کلاس مغناطیس برای کسی که در مفاهیم مشکل دارد ، ضروری است .
    اما از بین کتاب ها ، کتاب آقای عبدالعالی از موسسه پارسه کتاب بسیار خوبی است که به سبک کتاب مدار پارسه نوشته شده است و مطالب را با زبان ساده و روان توضیح داده .
    و سپس حل تست های کنکور را از کتاب راهیان ارشد توصیه میکنم. راستی خیلی ها کتاب پردازش رامیخوانند ( محمدطاهری) . بد نیست کتاب پردازش را داشته باشید . البته خود مولف انگار با پردازش دعواش شده و نسخه جدید کتابش را در انتشارات جهش چاپ کرده .

    همچنین پیشنهاد میکنم حتما در آزمون های آزمایشی یک موسسه شرکت کنید . مجددا عرض میکنم که مطالبی که عنوان کردم نظر سلیقه ای و شخصی من بود و ممکن است خیلی ها با نظرات من موافق نباشند . در پایان امیدوارم نتایج خوبی در کنکور کارشناسی ارشد بگیرید . خدانگهدار :bye
    دلا خوبـــان دل خونيــــن پســـندند
    دلا خون شو که خوبان اين پسندند
    متاع کفر و دين بيآ‌مشتري نيست
    گروهــــي آن گروهي اين پســـندند

    دیدگاه


      پاسخ : منابع ارشد (قبول شدگان ارشد نگاه بندازند)

      من امسال تو گرایش کنترل شرکت کرده بودم رتبه ی کنترل من هم شده 1220 . به نظر من این کتابا خوبه :
      1 . ریاضی مهندسی : من کلا امسال روی ریاضی وقت نذاشتم ، تو کنکور هم 3 تا رو زدم که هر سه تا درست بود و چون 2 تا سوال ریاضی امسال حذف شد درصد ریاضی من شد 23.08 . من اصلا معادلات و مدار رو نخونده بودم و درصدی که برای ریاضی زدم نسبت به زمانی که براش گذاشتم واقعا راضیم . این کتاب فرزین حاجی جمشیدی پوران پژوهش کتاب خوبیه البته من کتابهای مهندس کریمی و ... ندیدم . کتاب فرزین حاجی جمشیدی هم تست زیاد داره و روش های تستی رو گفته ، ولی یه عیبی که داره اینه که جایی که تو احتیاج داری واقعا مفهومی بفهمی که چرا مثلا جواب فلان تست فلان گزینه شده با جایگذازی به جواب رسیده . ولی در کل من ازش راضیم . در ضمن تستم تو این کتاب تا دلت بخواد هست .
      2. مدار : من مدار امسال رو 43.33 زدم . جلد 1 و 2 پارسه رو خوندم که برای شروع خیلی خوب بود ، ولی بعضی از فصلهاش مثل فرکانسهای طییعی رو به نظرم مسخره درس داده ، در کل من از مدار 1 پارسه نسبت به مدار 2 بیشتر راضیم ، فک کنم خود آقای علی عبدالعالی وقتی که داشت مدار 2 رو می نوشت خسته شده بود . بعد از پارسه پوران رو خوندم که کلا همه جور تستی توش وجود داره از سراسری و آزاد گرفته تا تالیفی فقط تستهای تالیفیش پاسخ تشریحی نداره و فقط کلیده . ولی هر برعکس پارسه پوران واقعا مدار 2 خیلی بهتر از یکشه . کلا من این دو تا رو خوندم دیگه هیچ کتاب مداری رو نخوندم و تا 80 درصد راضیم این دو تا کتاب مکمل هم هستند .
      3. کنترل : من کنترل هم آریاز رو خوندم هم جهش رو و هم یه قسمتهایی از پارسه . کنترل رو زدم 35.56 . در مورد پارسه نظری نمی دم چون فقط یه نگاهی بهش کردم . اون دوتا کتاب دیگه هم عالی نیست ولی به نظر من بهترین کتابهای بازارن ، جهش یه جاهاییش خوبه یه جاهاییش بد ، اریازهم اون فصلهایی که جهش بد درس داده خوبه و اون جاهاییش که جهش خوبه ضعیف کار کرده .
      4. سیگنال : عشق من این درسه با اینکه کمترین نمره مقطع کارشناسی رو از این درس شدم ولی واقعا عاشق این درسم ، تو کنکور کلا زیاد خوب نزدمش چون سیگنال امسال واقعا سخت بود ولی اگه با علاقه این درس و بخونی واقعا عاشقش می شی . نمی دونم چرا بعضی ها از این درس متنفرن .من برای شروع پارسه رو خوندم و برای شروع خوبه ، بعد تستهای کنکور سراسری سالهای گذشته رو از راهیان خوندم بعد از اون دو ماه آخر رو بانک تست پوران پژوهش آقای امیر علی مومن زاده ( کتاب نارنجی ) رو خوندم ، کلا همه ی این مطالب رو نوشتم که از این کتاب تعریف کنم ، چون تست سیگنال تو بازار کمه این کتاب رو واقعا بهتون پیشنهاد می کنم ، یعنی اگه گرایشی از برق رو می خواین شرکت کنید که توش سیگنال داره اگه این کتاب رو نخونید سرتون کلاه رفته . تستهای این کتاب همه تالیفیه ولی واقعا از اون تالیفی هایی که استاندارده و وقتی دارید می خونید مثل اینه که سوالای سراسری رو دارید می زنید . یعنی هرچی از این کتاب بگم از نظر من کمه . من کتاب پوران آبی رنگ آقای آئین اکبری رو نخوندم ولی بعضی از بچه ها از اونم تعریف می کردن .
      5 . ماشین : چون کلا از درسهای قدرت خوشم نمیاد نظری نمیدم ولی فقط بهتون بگم که کتاب آبی پوران پژوهش آقای فرشاد احسانی رو نخونید چون واقعا کتاب مسخره ایه ، هم غلط املایی زیاد داره و هم تو تستاش فقط از چندتا فرمول سوالا رو حل کرده و هیچ توضیحی نداده .
      6 . الکترونیک : الک 1 رو از پوران آقای اشرفیان خوندم ، کتاب بدی نبود ولی خیلی هم عالی نیست . الک 2 رواز مدرسان شریف آقای کاشی خوندم و اونم کتب خوبی نیست بهتون پیشنهاد نمی کنم . کلا الکترونیک درسیه که هر چی گیر آوردی باید بخونی تا می تونی تست بزنی ولی منم با این جمله که کتاب الکترونیک خوب تو بازار موجود نیست موافقم . در ضمن الکترونیک درسیه که هر استادی روش خودش رو واسه حل سوالا داره ( سطح سوالای الکترونیک امسال هم سخت بود )

      دیدگاه


        پاسخ : منابع ارشد (قبول شدگان ارشد نگاه بندازند)

        نوشته اصلی توسط MostafaFaramin
        2. مدار : من مدار امسال رو 43.33 زدم . جلد 1 و 2 پارسه رو خوندم که برای شروع خیلی خوب بود ، ولی بعضی از فصلهاش مثل فرکانسهای طییعی رو به نظرم مسخره درس داده ، در کل من از مدار 1 پارسه نسبت به مدار 2 بیشتر راضیم ، فک کنم خود آقای علی عبدالعالی وقتی که داشت مدار 2 رو می نوشت خسته شده بود . بعد از پارسه پوران رو خوندم که کلا همه جور تستی توش وجود داره از سراسری و آزاد گرفته تا تالیفی فقط تستهای تالیفیش پاسخ تشریحی نداره و فقط کلیده . ولی هر برعکس پارسه پوران واقعا مدار 2 خیلی بهتر از یکشه . کلا من این دو تا رو خوندم دیگه هیچ کتاب مداری رو نخوندم و تا 80 درصد راضیم این دو تا کتاب مکمل هم هستند .
        من سال 87 کنکور دادم و با اینکه اون سال کنکور مدار خیلی سخت بود 78 درصد مدار زدم و اصلا بهمین خاطر رتبم 2 رقمی شد. اینم بگم که گرچه تمام کتابای بازاری رو خونده بودم (از مدار پوران پژوهش تا پردازش و ....) اما تنها چیزی که واقعا بدردم خورد، شرکت توی کلاسای دکتر عبدالعالی ، و مطالعه کتاب مدار مهندس تقوی بود. انصافا جفتشون محشرن البته چون مدار بیشتر حل تسته ، پیشنهاد میکنم فقط تست بزنید. پوران پژوهش کپی برداری از کتاب سورمه ایه ، پردازش هم تستهاش خیلی قدیمیه ، جزوه مهندس ملک محمد خیلی پراکنده و بی محتواست و ... . فقط مدار راهیان ارشد مهندس تقوی + مدار پارسه دکتر عبدالعالی +کتاب دسور (البته اگه وقت کردید ) :nice:

        دیدگاه


          منابع پیشنهادی کنکور ارشد برق

          منابع پیشنهادی کنکور ارشد برق

          زبان : معلوم نیست

          ریاضی مهندسی : انتشارات نصیر ، مهندس کریمی
          معادلات : انتشارات نصیر ، مهندس کریمی
          آمار : پارسه

          مدار الکتریکی : پوران پژوهش
          مدار منطقی : پوران پژوهش
          ریزپردازنده : کتاب تست ندارد ، انتشارات نص یک کتاب دارد که هم 8088 و هم z80 را توضیح داده ، همین کتاب کفایت می کند

          کنترل : مدرسان شریف
          الکترونیک : مدرسان شریف

          ماشین : مدرسان شریف ، کسانی که نمی خواهند زیاد وقت بگذارند = پردازش

          توصیه 1 : به جای اینکه چندین کتاب بخوانید ، یک کتاب را چندین بار بخوانید

          توصیه 2 : ماشین را به هیچ وجه حذف نکنید اگر سختتان است فقط دو مبحث آن را مطالعه کنید و بقیه را حذف کنید مباحث به قرار زیر است

          * مدار های مغناطیسی و تبدیل انرژی
          * ماشین های دی سی
          * ترانس ها
          * ماشین های القایی

          توصیه 3 : در درس الکترونیک به قسمت فیدبک نگاه ویژه ای داشته باشید.

          توصیه 4 : اگر زبانتان ضعیف است ، وقت نگذارید طی یک سال به هیچی نمی رسید.
          هرکه را اسرار حق آموختند
          مهر کردند و دهانش دوختند

          دیدگاه


            پاسخ : منابع ارشد (قبول شدگان ارشد نگاه بندازند)

            منابع کنکور ارشد از نظر من:
            ریاضی مهندسی : کتاب مهندس کریمی (نصیر) ، و جزوه ایشان
            معادلات : کتاب مهندس کریمی (نصیر) ، و جزوه ایشان ، (کتاب دکتر معتقدی هم خوبه )
            مدار : کتاب پوران پژوهش ، جزوه مهندس کهن ، جزوه دکتر جبه دار
            سیگنال : جزوه مهندس کهن ، جزوه مهندس تقدسی ، کتاب پارسه ( استاد صائب)
            کنترل : جزوه دکتر جاهد ، جزوه یا کتاب دکتر سجادیان ، کتاب آریاز (برای مفهوم و شروع این درس برای مبتدیان)
            الکترونیک : جزوه استاد لطیفی ، جزوه استاد باغستانی (خلاصه تره) ، جزوه استاد اشرفیان (مفصل تره)
            مغناطیس : جزوه استاد اشرفیان (مفصل تره) ، جزوه و دی وی دی استاد باغستانی ، کتاب پردازش (دکتر طاهری)
            زبان: باید لغات و واژگان قوی و درک مطلب خوبی داشته باشید وگرنه ... ( 504 خوبه)

            موفق باشید
            http://www.kamangari.blogfa.com
            ارسال برترین جزوات کنکور ارشد برق

            دیدگاه


              پاسخ : منابع ارشد (قبول شدگان ارشد نگاه بندازند)

              آخه دوستان قیمت کلاسای پارسه بیداد می کنه.من 2روز پیش اونجا بودم فرار کردم. :angry:نصیر و ماهان قیمتاشون بهتره و اساتیدشم در همون سطح هستن.نظر شما چیه؟
              جانم به فدای ائمه اطهار
              می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

              دیدگاه


                پاسخ : منابع ارشد (قبول شدگان ارشد نگاه بندازند)

                سلام
                بچه ها کسی واسه الک کتابه خوبی سراغ داره؟
                کتاب استاد باغستانیو که جدید چاپ شده رو کسی خونده؟
                خودش که خیلی تعریف میکنه...
                البته در هیچ کتاب فروشی پیدا نمیشه باید از موسسه بینش سفارش داد :cry2:
                اخه من کتابیو که ندیدم چجور بخرم :cry2:

                دیدگاه


                  پاسخ : منابع ارشد (قبول شدگان ارشد نگاه بندازند)

                  نوشته اصلی توسط zahra284
                  سلام
                  بچه ها کسی واسه الک کتابه خوبی سراغ داره؟
                  کتاب استاد باغستانیو که جدید چاپ شده رو کسی خونده؟
                  خودش که خیلی تعریف میکنه...
                  البته در هیچ کتاب فروشی پیدا نمیشه باید از موسسه بینش سفارش داد :cry2:
                  اخه من کتابیو که ندیدم چجور بخرم :cry2:
                  باور کن بیشتر از یه سالو نیمه با الک درگیریم همه
                  چیزی که من تو این مدت دستم اومده:
                  برای اموزش تقی شفیعی عالیه
                  برای تستم مدرسان خوبه
                  این دوتا رو خوب که خوندی برا تکمیل اطلاعاتت از منابع دیگم استفاده کن اگه وقت داشتی.
                  من همین کارو کردم امسال ارشد 66% زدم ولی بقیرو بجز مدار 0% زدم :mrgreen:
                  ایشالا سال بعد همه قبولیم :wow:
                  با مشتی گره کرده نمی توان دستی را به گرمی فشرد (گاندی)
                  (خیام اگر ز باده مستی خوش باش
                  باماهرخی اگر نشستی خوش باش
                  چون عاقبت کار جهان نیستی است
                  انگار که نیستی چو هستی خوش باش)

                  دیدگاه


                    پاسخ : منابع ارشد (قبول شدگان ارشد نگاه بندازند)

                    سلام میدونم شاید سوالم خیلی تکراری باشه ولی چه کنم که این تاپیک رو که خوندم صد نفر صدجور جواب به این سوال داده بودن الان خیلی سردر گم شدم میشه یه نفر به من بگه:
                    مدار 1و2 رو با چی شروع کنم بخونم واسه ارشد؟

                    ممنون

                    دیدگاه


                      پاسخ : منابع ارشد (قبول شدگان ارشد نگاه بندازند)

                      دوست عزیز من تجربه خودمو و تجربه دیگران رو بهت می گم
                      اگه مدارت قوی هست فقط پوران کافی هست
                      اما اگر ضعف داری کتاب پارسه برای شروع عالی هست تا بتونی مدارو درک کنی و به یک مهارت اولیه برسی فقط یادت نره که اگه همه کتابای مدارو هزار بار بخونی به درد نمی خوره باید تست زیاد بزنی
                      موفق باشی

                      دیدگاه


                        پاسخ : منابع ارشد (قبول شدگان ارشد نگاه بندازند)

                        سلام دوستان من 2 سال دیگه میخوام کنکور بدم اگه از الان بخوام زبان بخونم چی پیشنهاد میکنید؟505 یا کتابای ایلتس یا تافل یا ...؟ :read:
                        پایه زبانم خوبه...

                        دیدگاه


                          پاسخ : منابع ارشد (قبول شدگان ارشد نگاه بندازند)

                          کاش دوباره بچه ها جمع شن این پستو واسه ماها به روز کنن :rolleyes:
                          لطفــــــــــــــا :job:

                          دیدگاه


                            پاسخ : منابع ارشد (قبول شدگان ارشد نگاه بندازند)

                            سلام
                            من خودم کارشناسی تو تهران روزانه میخوندم معدلمم 17/...بودبا 2 سال فاصله از فارغ التحصیلیم تصمیم گرفتم بخونم و از اول مهر سرسختانه خوندم ولی چندان موفق نشدم و غیرانتفاعی قبول شدم.نمیخوام بگم نمیشه ولی آدم باید واقع بین باشه>اولا من چون شاغل بودم حداقل نصف روزم میرفت حالا مدت زمان کار رو هم حساب نمیکردیم اون فکر مشغولی های بعد کار ،راندمانمو می یاورد پایین>دوما من یه اشتباهی که کردم این بود که نمیدونستم دفترچه اول رو میگیرن و دفترچه دوم رو میدن و من رو مدار خیلی سرمایه گذاری کرده بودم و بعد ازمعادلات تنهادرسی بود که کامل خونده بودم و در حد 50رو صددر صد میزدم که سرجلسه خشکم زد وقتی گفتن 5دقیقه دیگه دفترچه اولو میگیرن و من دیگه نفهمیدم بقیه درسا رو چطوری زدم چون نمیتونستم باور کنم که مدارو از دست دادم و امیدمو از دست داده بودم :cry:
                            نکات کلیدی:
                            اول خودتونو بشناسید و بدونید پایه درسیتون چطوریه و اینکه از اونایی هستین که خیلی آروم میخونند یا سرعتشون بالاست (من که آروم میخوندم ولی برای مدت بیشتری یادم میموندالبته اونایی رو هم که میخوندم میفهمیدم مثلا من معادله کامل خوندم و 3تا سوال میتونستم بزنم که 3تاشو هم درست زدم)اما تا میتونید با دقت بخونید و اگه لازمه حتی هزینه کنید ولی مثل من بعد از این هزینه نکنید.
                            دوما تا جایی که ممکنه تحت تاثیر محیط قرار نگیرید
                            سوما تو برنامه ریزیتون واسه خوندن حتما وقتهایی که به هر دفترچه رو میدن لحاظ کنید
                            چهارما سر جلسه حتی اگه اتفاق غیر منتظره ای(ناراحت کننده ای)هم افتاد امیدتونو از دست ندید و با تمام قوا به بقیه سوالاتون جواب بدین
                            برای همتون آرزوی موفقیت دارم :applause:
                            واسه منم دعا کنید :nice:

                            دیدگاه


                              پاسخ : منابع ارشد (قبول شدگان ارشد نگاه بندازند)

                              سلام دوستان
                              واسه ریاضی مهندسی چه کتابی خوبه
                              من توی انتخاب کتاب مومن زاده و کریمی موندم!!!
                              البته یه کتاب کریمی رو داشتم چون توش خیلی اشتباه داشت همون اولش خسته شدم
                              الان دیدم که کریمی کتابش رو 2 جلدی کرده و با ویرایش جدید
                              کسبی این دو کتاب رو مطالعه کرده ؟؟
                              پیشنهاد شما چیه

                              دیدگاه


                                پاسخ : منابع ارشد (قبول شدگان ارشد نگاه بندازند)

                                نوشته اصلی توسط باب اسفنجی
                                سلام دوستان
                                واسه ریاضی مهندسی چه کتابی خوبه
                                من توی انتخاب کتاب مومن زاده و کریمی موندم!!!
                                البته یه کتاب کریمی رو داشتم چون توش خیلی اشتباه داشت همون اولش خسته شدم
                                الان دیدم که کریمی کتابش رو 2 جلدی کرده و با ویرایش جدید
                                کسبی این دو کتاب رو مطالعه کرده ؟؟
                                پیشنهاد شما چیه
                                شما واقعا میگین کتاب کریمی اشتباه زیاد داشت؟!! کلا کتاب ریاضی های نصیر و پارسه عالی هستن.
                                جانم به فدای ائمه اطهار
                                می دونستم تحمل مرگ اعضای خانواده خیلی سخته ولی نه تا این حد،ایکاش پدرم بیشتر می موند.روحش شاد.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X