اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

    مرد حسابی همش 16 pwm داره
    بعدام کی می خواد اون همه پایه رو لحیم کنه
    بعدم همه ی ocr ها به صورت مستقیم قابل دسترسی نیستن
    فکر کنم 7 8 تا دستتو بگیره
    هرچه سعی کنیم لایه های نرم افزاری زیاد کرده و از سخت افزار دور کنیم مشکلات(باگ ها) کمتر خواهد شد(امنیت بیشتری خواهید داشت)
    بهترین جواب دهنده برای سوال شما، خود شما هستید البته بعد تلاش،پشتکار و مطالعه بیشتر
    میدونی مشکل ما کجاست؟سرمایه و مغز ها رو نمیتونیم یکجا جمع کنیم...

    تعدادی ماژول GPS GP5MX1513F1 با بالاتریت حساسیت -170db به قیمت خرید بفروش میرسد

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

      بنام خدا
      با سلام
      نوشته اصلی توسط asadi_keyhan
      سلام,

      راستش این همون هلیکوپتر هست که قراره 3 تا سروو 1 BLDC و 1 L298 توسط RFM12BP با PWM کنترل بشه. الان من نمیدونم که دقیقا BLDC چه جوری راه اندازی میشه. انجمن رو زیرو رو کردم اما اکثر مطالب یا نیمه کاره مونده بود یا به درد من نمیخورد. اونجور که من فهمیدم 3 تا PWM هم برای BLDC میخوان که جمعا میشه 7 تا. حالا اگر روشی برای داشتن 7 PWM + راه اندازی BLDC دارید اینجا بزارید ممنون میشم.
      تا جایی که اطلاع دارم ، موتورهای مورد استفاده در هلیکوپتر ، نوع 3 فاز موتورهای BLDC میباشد ،" 3phase brushless dc motor " نظیر موتور هارد دیسک .
      و برای کنترل و یا درایو این نوع از موتورها ، باید یک درایور 3 فاز بسازید .

      ساده ترین مدار برای ساخت درایور 3 فاز موتور ، استفاده از 3 خروجی متوالی یک آی سی سی موس 4017 میباشد .

      سایتهای مفید در رابطه با bldc motor :
      atmel.com/dyn/resources/ prod_documents/doc8012.pdf
      www.st.com/stonline/products/ literature/an/9214.pdf
      http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/215472/TOSHIBA/TA8470AF_06.html

      http://en.wikipedia.org/wiki/Brushless_DC_electric_motor

      http://www.rctoys.com/rc-products-catalog/RC-PARTS-BRUSHLESS-MOTORS.html

      http://www.stefanv.com/rcstuff/qf200212.html

      http://en.nanotec.com/steppermotor_animation.html

      http://www.stefanv.com/#projects

      با احترام
      2/1/89

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

        موتورآ‌های Brushless همونطور که از نامشون پیداست بدون زغال هستند و در آنها برای تعیین موقعیت روتور از سنسورهای اثر هال استفاده میآ‌شه.

        حالا راهآ‌اندازی این موتورها به دو صورت صورت می گیره
        Sensor Based و Sensorless

        مطالعهٔ این Apllication Note ها خالی از از لطف نیست :

        www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc8138.pdf
        www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc2596.pdf
        www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc8012.pdf
        چگونه هوشمندانه بپرسیم

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

          سلام,
          ممنون از همه دوستان. چند سوال و درخواست داشتم.

          1- اگر میشه در مورد روش Senser less کمی بیشتر توضیح بدید.

          2-من یک موتور هارد 7200 دور در دقیقه دارم که هیچ سنسور هالی در ان استفاده نشده و 4 سیم ورودی دارد که فکر کنم به صورت ستاره ای سیم پیچی شده است. اگر میشه راجب این موتور و چگونگی راه اندازیش هم توضیحی بدید.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

            نوشته اصلی توسط asadi_keyhan
            سلام,
            ممنون از همه دوستان. چند سوال و درخواست داشتم.

            1- اگر میشه در مورد روش Senser less کمی بیشتر توضیح بدید.

            2-من یک موتور هارد 7200 دور در دقیقه دارم که هیچ سنسور هالی در ان استفاده نشده و 4 سیم ورودی دارد که فکر کنم به صورت ستاره ای سیم پیچی شده است. اگر میشه راجب این موتور و چگونگی راه اندازیش هم توضیحی بدید.
            سنسور لس ها از back EMF ایجاد شده روی سیم های ورودی به عنوان مرجع استفاده میکنند.

            نوشته اصلی توسط asadi_keyhan
            راستش این همون هلیکوپتر هست که قراره 3 تا سروو 1 BLDC و 1 L298 توسط RFM12BP با PWM کنترل بشه.
            مگه هلیکوپتر شما چه سایزیه که با یه موتور هارد میخواید اون رو + خود موتور + 3 تا سرور رو بلند کنید؟ :eek:
            برای کارهای RC از براشلس موتور استفاده میکنند، ولی شما باید یه حدودی از وزن نهایی هلیکوپتر + اندازه ملخ اون داشته باشید، بعد میتونید موتور مناسب رو انتخاب کنید مثلا این سایت کمک میکنه:
            http://www.modelmotors.cz/axisetuphobby-lobby
            تو سایت های ایرانی فروش وسایل RC هم اینارو میفروشن و هم کمک میکنن برای انتخاب موتور. :smile:
            یه نوع موتور و اسپید کنترلرش:

            اسپید کنترلر:

            بازم موتور:

            برای درایو کردن براشلس موتور هم یه راهش اینه که درایورش رو بسازید ولی اگه توان موتور بالا باشه دیگه با این آی سی های راه انداز نمیشه کار کرد و باید با MOSFET و مدارهای غیر مجتمع بسازیش که دیگه دردسره (راه اندازی نرم، استفاده از Back EMF ...)
            در این صورت باید درایور آمادش رو بخرید که همون سایت هایی که گفتم دارن. اسم درایور براشلس موتور هم اسپید کنترلره (بهش ESC هم میگن) که از 4-5 آمپر هست تا 100 آمپر (من یه بار برای درایو دوتا موتور از دوتا 90 آمپر استفاده کردم)
            حالا میمونه مساله برقرای ارتباط با این اسپید کنترلر :question: :
            همونطور که از عکسا پیداست اسپید کنترلر ها دو تا سیم ورودی ولتاژ دارن که هیچ، سه تا خروجی هم دارن که به موتور وصل میشه که اینم مشخصه. یه کابل ورودی سه سیمه هم دارن که از این برای کنترل سرعت موتور استفاده میشه. مشکی= زمین، قرمز= 5 ولت، و به سیم سفید هم همون پالسی که قبلا گفتم رو باید اعمال کنید (مثل سروو ... :agree البته رنگ سیم ها ممکنه متفاوت باشه.
            اگه اسپید کنترلر گرفتی حتما کاتالوگش رو هم از فروشنده بگیر چون نحوه پروگرام کردنش تو کاتالوگ نوشته شده. (از این پروگرام کردن هم اصلا نترس منظور یه سری دستور العمل هاییه که باید قبل از شروع به کار بهش بدی مثلا اگه ولتاژ ورودی از چه حدی پایین تر بره موتور خاموش بشه و ...)
            It's your attitude, not your aptitude,that makes your altitude

            << اللهم عجل لولیک الفرج >>

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

              سلام,
              من قره برای هلیکوپترم از موتور هارد لپ تاپ (خیلی سبکه) با گیر بکس استفاده کنم که فکر کنم جواب بده. حالا اگر جواب نداد...... این موتور های هارد هم Brushless هستند و اون موتور هاردی که من دارم (4 سیم) هیچ سنسوری کنارش نیست.
              بر عکس یک موتور هارد قدیمی دارم که 3 سیم برای درایو موتور داره و 6 سیم برای سنسور های هال.
              حالا راهنمایی کنید برای راه اندازی این دو موتور.
              ممنون.

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

                نوشته اصلی توسط asadi_keyhan
                سلام,
                من قره برای هلیکوپترم از موتور هارد لپ تاپ (خیلی سبکه) با گیر بکس استفاده کنم که فکر کنم جواب بده. حالا اگر جواب نداد...... این موتور های هارد هم Brushless هستند و اون موتور هاردی که من دارم (4 سیم) هیچ سنسوری کنارش نیست.
                بر عکس یک موتور هارد قدیمی دارم که 3 سیم برای درایو موتور داره و 6 سیم برای سنسور های هال.
                حالا راهنمایی کنید برای راه اندازی این دو موتور.
                ممنون.
                من تو پست قبلیم گفتم که "این موتور چون 4 تا سیم داره Sensor Based هستش." که اشتباهه :redface:
                درستش اینه: 4 سیمه ها به صورت ستاره بسته شده که سه سیم برای سه فازه و سیم دیگه هم سیم مشترکشونه. سه سیمه ها دلتا بسته شدن. :nerd:

                یه نکته دیگه اینکه سنسور ها اگه باشند داخل خود موتور هستند نه کنارش
                It's your attitude, not your aptitude,that makes your altitude

                << اللهم عجل لولیک الفرج >>

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

                  سلام,
                  بله درسته... :agree: حالا دو سوال:

                  1-این 4 سیمه ها هم باید با PWM راه اندازی بشن؟ اگر میشه یک مدار برام بزارین. موتور هم بیشتر از 2 امپر جریان میکشه.
                  2- این موتور 3 سیمه ای که من دارم در اصل 12 سیم داره که من روی برد اصلی هارد این سیم هارو دنبال کردم. به Ic به نام HA13441 میرسن. سیم های موتور که به این IC وصل شدن اسم های زیر رو دارن که 3 تا ورودی برای راه اندازی موتور رو فهمیدم کدوما هستن و یک 12 ولت و یک زمین هم میخواد که اونا رو هم پیدا کردم اما نمیدونم پین های زیر برای چیه؟

                  1- + U Hall
                  2- - U Hall
                  3- + V Hall
                  4- - V Hall
                  5- + W Hall
                  6- - W Hall

                  خودم فکر میکنم این ها برای سنسور Hall Effect هستن ولی چرا + و - دارن؟ هر کدوم از این + و - ها برای چیه؟

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

                    نوشته اصلی توسط asadi_keyhan
                    سلام,
                    من قره برای هلیکوپترم از موتور هارد لپ تاپ (خیلی سبکه) با گیر بکس استفاده کنم که فکر کنم جواب بده. حالا اگر جواب نداد...... این موتور های هارد هم Brushless هستند و اون موتور هاردی که من دارم (4 سیم) هیچ سنسوری کنارش نیست.
                    بر عکس یک موتور هارد قدیمی دارم که 3 سیم برای درایو موتور داره و 6 سیم برای سنسور های هال.
                    حالا راهنمایی کنید برای راه اندازی این دو موتور.
                    ممنون.
                    مطمئنید موتور هارد Brushless هست ؟
                    من قبلا یک موتور هارد درایو کردم ، Step Motor بود.
                    چگونه هوشمندانه بپرسیم

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

                      نوشته اصلی توسط حمید رستمی


                      مطمئنید موتور هارد Brushless هست ؟
                      من قبلا یک موتور هارد درایو کردم ، Step Motor بود.
                      اکثرا موتوری که دیسک رو میگردونه و بهش spindle motor میگن براشلسه، ضمنا اون 12 سیمه که 100% براشلس سنسور داره. اون 4 سیمه هم یا استپره که بعیده یا براشلس، بهترین کار اینه که دوستمون با یه اهم متر سیمها رو چک کنه، اگه همه سیم ها به هم وصل بودند احتمالا براشلس ستاره بسته شده هست، برا مطمئن شدن و پیدا کردن سیم مشترک : سیم مشترک اونیه که مقاومتش از بقیه یه کمی کمتره
                      It's your attitude, not your aptitude,that makes your altitude

                      << اللهم عجل لولیک الفرج >>

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

                        نوشته اصلی توسط asadi_keyhan
                        سلام,
                        بله درسته... :agree: حالا دو سوال:

                        1-این 4 سیمه ها هم باید با PWM راه اندازی بشن؟ اگر میشه یک مدار برام بزارین. موتور هم بیشتر از 2 امپر جریان میکشه.
                        2- این موتور 3 سیمه ای که من دارم در اصل 12 سیم داره که من روی برد اصلی هارد این سیم هارو دنبال کردم. به Ic به نام HA13441 میرسن. سیم های موتور که به این IC وصل شدن اسم های زیر رو دارن که 3 تا ورودی برای راه اندازی موتور رو فهمیدم کدوما هستن و یک 12 ولت و یک زمین هم میخواد که اونا رو هم پیدا کردم اما نمیدونم پین های زیر برای چیه؟

                        1- + U Hall
                        2- - U Hall
                        3- + V Hall
                        4- - V Hall
                        5- + W Hall
                        6- - W Hall

                        خودم فکر میکنم این ها برای سنسور Hall Effect هستن ولی چرا + و - دارن؟ هر کدوم از این + و - ها برای چیه؟
                        برای درایو کردن این موتور چون توانش پایینه میتونی از آی سی های این کار استفاده کنی، اگه موتورت سنسور اثر هال داره همونطور که آقای رستمی گفتن میتونی از L6235 استفاده کنی : http://www.st.com/stonline/products/...re/an/9214.pdf
                        برای براشلس های سنسور لس (با استفاده از back EMF) میتونی از آی سی TDA5140A (نمیدونم تو ایران هست یا نه) استفاده کنی. مدارش اینطوریه:

                        با تغییر VMOT سرعت تغییر میکنه. :nerd:

                        یه راه ساده هم برای درایو کردن این موتورها هست که حلقه بازه، ولی خوب میتونه برا بعضی کارا مفید باشه:
                        همونطور که میدونید این موتورها مثل موتورای سه فاز سیم پیچی میشند و برای کار کردن باید هرکدوم از سیمها به ترتیب با اختلاف فاز 120 درجه تحریک بشند.
                        برای اینکه موتور با بیشترین بازدهی و قدرت کار کنه این تحریک باید در بهترین موقعیت زاویه ای شفت انجام بشه.تو موتورای سنسور دار این موقعیت با سنسورهای اثر هال به دست میاد.
                        ولی تو موتور های سنسور لس آی سی درایور میاد دوتا سیم رو تحریک میکنه و از سیم سوم مقدار back EMF رو میخونه و وقتی این مقدار حداکثر شد (یعنی بهترین موقعیت ایجاد شد ) سیم سوم رو تحریک میکنه و اولی رو رها میکنه و همین طور تا آخر.
                        حالا اون راه ساده برا درایو کردن موتور اینه که به فکر بهترین مکان شفت برای تحریک بعدی نباشیم یعنی درایورopen loop بسازیم :
                        با یه شیف رجیستر یا یه میکرو، یه پالس بسازیم که به ترتیب از یه خروجی به خروجی دیگه میره. حالا این سه تا خروجی رو به یه درایور موتور مثل L293 وصلم میکنیم و بعدشم موتور.
                        شکل های زیر فکر کنم واضح باشه:
                        شیفت رجیستر: S1 =ریست، S2= برای رفتن از قرمز به سبزه (دستی)


                        L293:

                        حالا اگه کلاک ورودی رو زیاد تر کنی سرعت هم زیاد تر میشه ...
                        فقط این روش برای کارای مهم و حرفه ای اصلا مناسب نیست چون از تمام قدرت موتور استفاده نمکنه و هیچ نظارتی هم به زمان تحریک کردن سیمها نداره (مثلا ممکنه سرعت موتور زیاد بشه و شفت از موقعیت مناسب برای تحریک یه سیم دور شده باشه و ما تازه اونو تحریک کنیم) و ... خوب نیست دیگه :icon_razz: .فقط برای کارای به اصطلاح funyه. :biggrin:
                        نکته دیگه اینکه تو کارای توان بالا اصلا نباید از این روش استفاده کرد چون موتور میسوزه.

                        پس اگه کارت مهمه (که اگه هلیکوپتر مدله پس مهمه) یا از آی سی های راه انداز استفاده کن، یا یه ESC توان پایین بخر، یا اینم که خودت بسازش ( کار جالب و تقریبا آسونیه فقط باید اطلاعاتت رو در مورد روش های کار ESC ها زیاد کنی که خدا نت را از ما نگیراد :agree
                        ولی سریع ترین و راحت ترین و بهترین راه همون آی سی های راه اندازه
                        It's your attitude, not your aptitude,that makes your altitude

                        << اللهم عجل لولیک الفرج >>

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

                          سلام,
                          دوستان ممنون از جوابتون. به خصوص fule جان.

                          چند سوال:

                          1- Back EMF چیست؟

                          2- شیفت رجیستر چیست؟

                          3- من برای هلیکوپتر قرار نیست از این دو تی موتور استفاده کنم.(موتور هارد لپ تاپ).

                          4- نگفتید برای ستاره ای (4 سیم) باید از PWM استفاده کنم؟

                          5- برای راه اندازی دلتا (3 سیم) با یکرو راهنمایی کنید.

                          6- + و - در پین های سنسور هال در موتور دلتا چیه؟

                          برای راه اندازی موتور 5 ولت ستاره ای باید چیکار کنم؟

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

                            نوشته اصلی توسط asadi_keyhan
                            سلام,
                            دوستان ممنون از جوابتون. به خصوص fule جان.

                            چند سوال:

                            1- Back EMF چیست؟

                            2- شیفت رجیستر چیست؟

                            3- من برای هلیکوپتر قرار نیست از این دو تی موتور استفاده کنم.(موتور هارد لپ تاپ).

                            4- نگفتید برای ستاره ای (4 سیم) باید از PWM استفاده کنم؟

                            5- برای راه اندازی دلتا (3 سیم) با یکرو راهنمایی کنید.

                            6- + و - در پین های سنسور هال در موتور دلتا چیه؟

                            برای راه اندازی موتور 5 ولت ستاره ای باید چیکار کنم؟
                            سلام.
                            کلی نوشتم همش از بین رفت
                            .
                            1- Back EMF همون ولتاژ القاییه که طبق قانون لنز در سلف به وجود میاد و جهتش طوریه که با عامل به وجود آورندش مخالفت میکنه. مدار زیر رو در نظر بگیر:

                            فرض کن کلید بستس و لامپ روشنه، حالا اگه کلید رو باز کنیم، برای یه لحظه لامپ به شدت پر نور میشه و بعدش خاموش میشه. دلیل این پر نور شدن لامپ Back EMFیه که در لحظه باز کردن کلید تو سلف به وجود میاد و چون سلف میخواد از کم شدن جریان داخل خودش جلوگیری کنه، جهت این ولتاژ القایی هم جهت با ولتاژ قبلیه و بنابراین نور لامپ زیاد میشه. Back EMF در اصل اینه ولی اینجا تو مساله درایو کردن براشلس موتور منظور از Back EMF ولتاژیه که در اثر چرخش آرمیچر در میدان مغناطیسی دایم، تو سیم پیچ سوم موتور به وجود میاد (مثل ژنراتور. قبلا گفته بودم که درایور دو تا سیم پیچ رو تحریک میکنه، آرمیچر شروع به چرخیدن میکنه و حالا مقدارBack EMF ایجاد شده روی سیم پیچ سوم رو میخونه و همینطور تا آخر). هرچی هم سیم پیچ سوم به قطب N یا Sه استاتور نزدیک تر باشه، این ولتاژ بیشتره.

                            2- شیفت رجیستر یه مدار منطقیه که میتونه مکان بیت های داده ورودی رو به چپ یا راست جا به جا کنه.(من مداری رو که با شیفت رجیستر تو پست قبلیم گذاشتم نساختم و بیشتر برای نشون دادن شکل موج های خروجی اون رو گذاشتم و مسئولیتی در مورد کار کردن یا نکردنش قبول نمیکنم. هر چند که چیز خاصی نداره و باید کار کنه ولی من پیشنهاد میکنم اگه میکرو بلدی با میکرو بسازش. تروتمیز تره، کم دردسر تره)

                            3- :agree:

                            4- ببین PWM رو وقتی استفاده می کنن که ESC های استاندارد موجود تو بازار رو به عنوان درایور موتورت انتخاب کرده باشی. پس اگه از ESC استفاده نمیکنی و مثلا از آی سی راه انداز استفاده میکنی باید دیتاشیتش رو بخونی و طریقه کنترلش رو به دست بیاری. مثلا عکسی رو که برای مدار آی سی TDA5140A گذاشتم نگاه کن، برای کنترل سرعت با این آی سی باید VMOT رو تغییر بدی. ضمنا موتوری که توی اون عکسه 4 سیمه ست. (4 سیم با 3 سیم از لحاظ سیم بندی هیچ فرقی نداره فقط 4 سیمه ها یه سیم اضافه دارند که به زمین وصل میشه).

                            5- تو موارد 2 و 4 توضیح دادم.

                            6- دقیق نمیدونم ولی به احتمال خیلی زیاد دو سر سنسوره. نظر من اینه که برای تستش دو سرش رو به ولتمتر وصل کن و بعد شفت رو با دست آروم آروم بچرخون، فکر کنم یه ولتاژ متغیر که با زاویه شفت تغییر میکنه می بینی. لطفا نتیجه رو هم بگو. :nerd:

                            7- برای راه اندازی موتور اول روش درایو کردنش رو انتخاب کن (آخرای پست قبلیم گفتم) تا بعدش کمکت کنیم
                            It's your attitude, not your aptitude,that makes your altitude

                            << اللهم عجل لولیک الفرج >>

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

                              سلام,
                              ببخشید بابت زحمت های ما :redface:
                              خوب. فکر کنم خودم یک ESC بسازم بهتره. برای 4 سیم ستاره ای.
                              وقت هم زیاد دارم. دلتا رو هم فعلا بی خیال میشیم چون فکر کنم از ستاره ای سخت تر باشه.
                              حالا 4 سوال : :icon_razz:
                              1- برای ساخت این ESC باید از کجا شروع کنم؟
                              2- باید برای قدرت و سرعت بالا حتما از Back EMF و برای Back EMF هم حتما باید از IC راه انداز استفاده کنم؟
                              3- دلتای با سنسور راه اندازیش با میکرو و بدون راه اندازی راحت تره یا ستاره ای با Back EMF و بدون استفاده از راه انداز؟ (فقط میکرو)
                              4- نظرتان راجب ماشین کنترلی با BLDC چیست؟ (فقط برای دانستن)

                              خیلی خیلی ممنون.

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : ایا در ایران چیپی که چند خروجی PWM قابل کنترل داشته باشه موجوده؟

                                نوشته اصلی توسط asadi_keyhan
                                سلام,
                                ببخشید بابت زحمت های ما :redface:
                                خوب. فکر کنم خودم یک ESC بسازم بهتره. برای 4 سیم ستاره ای.
                                وقت هم زیاد دارم. دلتا رو هم فعلا بی خیال میشیم چون فکر کنم از ستاره ای سخت تر باشه.
                                حالا 4 سوال : :icon_razz:
                                1- برای ساخت این ESC باید از کجا شروع کنم؟
                                2- باید برای قدرت و سرعت بالا حتما از Back EMF و برای Back EMF هم حتما باید از IC راه انداز استفاده کنم؟
                                3- دلتای با سنسور راه اندازیش با میکرو و بدون راه اندازی راحت تره یا ستاره ای با Back EMF و بدون استفاده از راه انداز؟ (فقط میکرو)
                                4- نظرتان راجب ماشین کنترلی با BLDC چیست؟ (فقط برای دانستن)

                                خیلی خیلی ممنون.
                                سلام.
                                خواهش میکنم، ولی تو این وضعیتی که بیشتر آدما فکر میکنن چیزایی رو که میدونن فقط مال خودشونه و ...، share کردن اطلاعات زحمت نیست، وظیفه همه ست. :nerd:

                                1- اول موتورت رو انتخاب کن که ولتاژ و جریان و سنسورلس بودن یا نبودنش رو بدونی. حالا با توجه به این اطلاعات آی سی راه انداز مناسب رو انتخاب کن و خوب دیتا شیتش رو مطالعه کن. (البته به اینکه داخل ایران پیدا میشه یا نه هم توجه کن، اگر هم بتونی از خارج بگیری که دیگه دستت بازه بازه :wow.

                                2- بله برای استفاده از تمام توان BLDC باید از یه سیستم حلقه بسته (یعنی فیدبک دار) استفاده کنی که این فیدبک یا با back EMF به دست میاد یا با سنسورهای اثر هال. در هر دو صورت هم میتونی از آی سی راه انداز استفاده کنی و هم میتونی خودت بسازیش (که در این صورت باید خیلی در موردش مطالعه و تحقیق کنی چون تقریبا نکته زیاد داره. یه کمی اینترنت رو بالا پایین کنی خودت دستت میاد :read

                                3- منظورت رو متوجه نشدم ولی در کل اگه آی سی راه اندازش رو داشته باشی همش آسونه :mrgreen:.
                                ضمنا ستاره یا دلتا بودن هم ربطی به سنسور دار بودن یا نبودن موتور نداره.

                                4- اگه از گیربکس استفاده کنی میشه ماشین کنترلی هم ساخت ولی یه جورایی هدر دادن وقت و پوله.
                                It's your attitude, not your aptitude,that makes your altitude

                                << اللهم عجل لولیک الفرج >>

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X