اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مراحل ساخت cnc از ابتدا

Collapse
این موضوع برجسته شده است.
X
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : مراحل ساخت cnc از ابتدا

    نوشته اصلی توسط saturn73 نمایش پست ها
    با سلام و تشکر از دوستان
    یه سری سوال داشتم اگه جواب بدین ممنون میشم
    1 - اینکه نرم افزار های مختلفی برای ارسال جی کد به ماشین هست، تفاوتشون در چیه؟ مگر غیر از این است که همه ی آنها صفر و یک می فرستند؟
    2 - چرا برد های کنترلر سی ان سی متناسب برای نرم افزاری خاص است؟(اگر تمام نرم افزار ها صفر و یک میفرستند پس چرا کنترلر ها با تمام آنها سازگار نیستند)
    3 - اگر پردازش اصلی جی کد در کامپیوتر انجام میشه پس چرا از یه آردوینو به جای کنترلر استفاده نمیشه( البته منظورم برای کار های حرفه ایه)؟ میخوام بگم آردوینو کجا کم میاره؟
    4 - اگر برای ارسال داده ها به ماشین پورت LPT بهتر از USB است، پس چرا (مثلا) توی کنترلر های Match3 اونهایی که USB هم دارن گران تر هست؟
    5 - آیا کنترلری هم داریم که بشه با وای فای داده ها رو از کامپیوتر بهش فرستاد؟ اگر نداریم، آیا دلیل خاصی داره که ساخته نمیشه؟
    ببخشید سوال زیاد پرسیدم، آخه مطالب این مباحث توی نت یخورده گنگه
    جواب سوال 1 و2 و3و 4
    1) بین درایور و pc باید یه کنترلر باشه که پالس هایی که از کامپیوتر میاد رو ترجمه کرده و جدا جدا به هر درایور موتور بفرسته (و بعضی داده ها مثل لیمیت سویچ ها رو بگیره) و چون پالس هایی که از کامپیوتر میاد یا از کنترلر به کامپیوتر میره رو هر برنامه مثلا mach3 با الگوریتم خاصی ترجمه میکنه بنابراین برنامه های متفاوت کنترل های متفاوت دارن (این برای اینه که نویسندگان اون برنامه بتونن کنترل سازگار با برنامه خودشون رو بفروشن) اگر شما الگوریتم این برنامه ها رو داشته باشین
    میتونین الگوریتمش رو به خورد میکرو بدین و کنترلر بسازین هر چند قیمت کنترلر ها بر حسب فرکانس تولید پالس فرق میکنه با آردینو هم میشه
    کنترلر با ;کابل lan داریم که احتمالا بشه به یه روتر وصلش کردمثل پرینتر
    http://enes.ir/shop/%D8%AA%D8%AC%D9%...%AC%DB%8C-1MHz
    جدیدترین ویرایش توسط ghmasoud; ۱۶:۲۵ ۱۳۹۷/۰۹/۰۸.

    دیدگاه


      پاسخ : مراحل ساخت cnc از ابتدا

      سلام این بحثها که من از این نوشتهای عزیزان دستگیرم شد واقعا وحقیقطا ربطی به ساخت cncاز ابتدا تا یک قدم اونورتز هم نداشت یا تیتر موضوع رو عوض کنید یا بگید خواستیم حرفی زده باشیم چون بدرد هیچ چیزی نخورد این فک فروشیها شما تیتر زدید چی بخونید خدا وکیلی چیزی گیر کسی از cncنمیاد بحث رو شروع کنید از سخت افزار بعد بحث محمتر نرم افزارهاست که متاسفانه چیزی نبود .ببخشید سخن برای این جا خیلی میشه گفت ولی میشه حرافی منظور مشخصه یک کار بلد از اول شروع کنه اهسته وپیوسته کمک کنه به ساخت یک cnc ساده وکارامد با حد اقل یا ساده تر بگم مثلا همین اردو ینو که توسایت موجوده وقیمتی هم نداره لوازمش بعد اگر درست پیش رفت حرفه ایی ترش کنید جنابان مهندس کار بلد ولی از این پستها یه سری کلمات بی ارزش در نیومد ه واقعا باز ببخشید از پر گویی بنده.

      دیدگاه


        پاسخ : مراحل ساخت cnc از ابتدا

        سلام . برای کنترل ۶ محور که خروجی pwm برای سرعت اسپیندل و تعدادی خروجی و ورودی داشته باشه به همراه نرم افزار برای جی کد گیری چی باید استفاده کنم ؟ ممنون . یه سوال دیگه اینکه برای فرمان دو استپر همزمان میشه از یک درایور استفاده کرد یا دوتا درایور جدا و دوتا موتور استپر رو به یک خروجی کنترلر متصل کرد که همزمان فرمان بگیرند ؟؟؟

        دیدگاه


          پاسخ : مراحل ساخت cnc از ابتدا

          سلام دوستان منم می خواهم یک سی ان سی بسازم در ابعاد 60×70 برای قطعات مکانیکی به چه پروفیلها و شفت چند میل احتیاج هست

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X