اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

بالا بردن راندمان در فلای بک

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

    سلام-در طراحی با نرم افزار پارامتر های زیادی وجود دارد که باید به ان داده شود-مثل رنج ولتاژ ورودی-حالت جریان پیوسته یا غیر پیوسته- و چندین پارامتر دیگر و در نهایت خروجی نرم افزار شماتیک مدار با مقادیر المانها خواهد بود-لذا بهتر است که شماتیک مدار را با ذکر المانهای ان نیز قرار دهید تا ببینیم خروجی نرم افزار چه بوده؟و شما کدام قسمتهای انرا تغییر داد ه اید.و شماتیک مدار حال حاضر چیست؟در غیر اینصورت نمیتوان راهنمایی کرد.
    در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

      نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
      سلام-در طراحی با نرم افزار پارامتر های زیادی وجود دارد که باید به ان داده شود-مثل رنج ولتاژ ورودی-حالت جریان پیوسته یا غیر پیوسته- و چندین پارامتر دیگر و در نهایت خروجی نرم افزار شماتیک مدار با مقادیر المانها خواهد بود-لذا بهتر است که شماتیک مدار را با ذکر المانهای ان نیز قرار دهید تا ببینیم خروجی نرم افزار چه بوده؟و شما کدام قسمتهای انرا تغییر داد ه اید.و شماتیک مدار حال حاضر چیست؟در غیر اینصورت نمیتوان راهنمایی کرد.
      با عزض سلام و سباس فراوان :
      استاد گرامی ممنون از اینکه وقت میگذارید و راهنمایی میفرمایید . این نقشه bp http://www.xum.ir/images/2014/03/30/driver.png ولی متاسفانه نتونستم اطلاعات pi رو انتقال بدم لطفا راهنمایی کنید

      اضافه شده در تاریخ :
      مهتدس جان سلام وباز هم ممنون از اینکه وقت میگذارید ومارو راهنمایی میکنید .
      اونی که خدمتتون گفتم یک ال ای دی درایوره با ورودی 85 تا 265 و خروجی 800 میلی آمبر و33 ولت با راندمان 96 درصد که البته چینیه و از نظر طراحی مثل مدار منه با این تفاوت که اون از یک آی سی اس ام دی 8 بایه استفاده کرده که متاسفانه نتونستم تو نت بیدا کنم که چیه و من از آی سی بی بی (bp 3105 )استفاده کردم http://www.xum.ir/images/2014/03/30/driver796lN.png که این نقشه مدار من است .یعنی استاد تمام المانها و نقشه مدار بجز قسمت راه انداز آی سی و ماسفت کاملا شبیه هم هستند ولی راندمان اون 96 و مال من 67 است .سوال من این است که من در بخش راه اندازی آی سی و ماسفت چه نکاتی رو باید رعایت کنم که نکردم .تقاضا میکنم راهنمایی فرمایید (من تقریبا مطمثنم که موضوع به دو قسمت ذکر شده مربوطه .آیا همینطوره ) و یک مطلب دیگه من هنگام کار ذر بار ماکزیمم هر دو درایور جریان ورودی و خروجی رو اندازه گیری کردم اون با حدود 200 میلی آمبر ورودی 800 میلی آمبر خروجی داشت و درایور من با حدود 200 میلی آمبر ورودی 600 میلی آمبرخروجی داشت حال با توجه به مطالب فوق من چه نکته ای رو باید رعایت کنم که بدون بالا رفتن جریان ورودی جریان خروخی به 800 برسه ؟ البته میدونم که با اضافه کردن خازن ورودی جریان خروجی زیاد میشه ولی اینجوری راندمانم باز هم بایین تر میاد .ممنون میشم اگر توضیح بدید

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

        سلام-همنطور که قبلا گفتم در طراحی فلایبک پارامتر های زیادی وجود دارد که مهمترین ان در ابتدا در نظر گرفتن حالت کاری ان میباشد که ایا در مد پیوسته باشد یا ناپیوسته و سپس بر اسا س ان پارامتر های دیگر محاسبه میشود و بر اساس انها مقدار اندو کتانس ترانس-تعداد دورها بر اساس سایز هسته و در نهایت فاصله هوایی محاسبه میشود.و اگر در انتخاب انها دقت نکنید دچار مشکل خواهید شد.مشکل دیگر این است که بسیاری از توپولوژیهای سوییچینگ شبیه بهم هستند و از روی ظاهر مدار نمیتوانید بگویید دو توپولوژی مثل هم هستند.مثلا فول بریج معمولی با فول بریج شیفت فاز در ظاهر هیچ تفاوتی با هم ندارند و فقط از روی نوع فرمانها و مقادیر مدار میتوان گفت که با هم اختلاف دارند.و یا توپولوژی فلایبک نیز با همان ارایش میتواند در حالت رزونانسی کار کند و تنها نقادیر مدار است که انر ا مشخص میکند و نه شکل مدار.http://blog.fairchildsemi.com/2012/q.../#.UzkAC1c6vNs
        http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1273266
        در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

          نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
          سلام-همنطور که قبلا گفتم در طراحی فلایبک پارامتر های زیادی وجود دارد که مهمترین ان در ابتدا در نظر گرفتن حالت کاری ان میباشد که ایا در مد پیوسته باشد یا ناپیوسته و سپس بر اسا س ان پارامتر های دیگر محاسبه میشود و بر اساس انها مقدار اندو کتانس ترانس-تعداد دورها بر اساس سایز هسته و در نهایت فاصله هوایی محاسبه میشود.و اگر در انتخاب انها دقت نکنید دچار مشکل خواهید شد.مشکل دیگر این است که بسیاری از توپولوژیهای سوییچینگ شبیه بهم هستند و از روی ظاهر مدار نمیتوانید بگویید دو توپولوژی مثل هم هستند.مثلا فول بریج معمولی با فول بریج شیفت فاز در ظاهر هیچ تفاوتی با هم ندارند و فقط از روی نوع فرمانها و مقادیر مدار میتوان گفت که با هم اختلاف دارند.و یا توپولوژی فلایبک نیز با همان ارایش میتواند در حالت رزونانسی کار کند و تنها نقادیر مدار است که انر ا مشخص میکند و نه شکل مدار.http://blog.fairchildsemi.com/2012/q.../#.UzkAC1c6vNs
          http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1273266
          با سلا .استاد من متوجه جواب سوالهام نشدم .ممکنه بیشتر توضیح بدید (سوال من این است که من در بخش راه اندازی آی سی و ماسفت چه نکاتی رو باید رعایت کنم که نکردم .تقاضا میکنم راهنمایی فرمایید (من تقریبا مطمثنم که موضوع به دو قسمت ذکر شده مربوطه .آیا همینطوره ) و یک مطلب دیگه من هنگام کار ذر بار ماکزیمم هر دو درایور جریان ورودی و خروجی رو اندازه گیری کردم اون با حدود 200 میلی آمبر ورودی 800 میلی آمبر خروجی داشت و درایور من با حدود 200 میلی آمبر ورودی 600 میلی آمبرخروجی داشت حال با توجه به مطالب فوق من چه نکته ای رو باید رعایت کنم که بدون بالا رفتن جریان ورودی جریان خروخی به 800 برسه ؟ البته میدونم که با اضافه کردن خازن ورودی جریان خروجی زیاد میشه ولی اینجوری راندمانم باز هم بایین تر میاد .ممنون میشم اگر توضیح بدید)

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

            سلام-تلفات ماسفت رابطه بسیار زیادی با نحوه سوییچ کردن ان دارد.اگر لینکها را مطالعه نمایید متوجه خواهید شد که در حالت رزونانس تلفات ماسفت بسیار کمتر از حالت پیوسته خواهد بود.همچنین مقاومت گیت ماسفت-مشخصات خود ماسفت-مقادیر مدار..................................باید مشخص باشد.سوال شما مثل این است کهب دون بردن بیمار نزد نزد پزشک و انهم به صورت تلفنی سوال نمایید که بیمار من دل درد دارد و چطور میتوانم او را مداوا کنم.و هیچ نشانه دیگری از قبیل سن بیمار-سابقه بیماری-.............نیز بدست نمیدهید.و میگویید همسایه مان هم دلش درد میکرد.و فلان دارو را خورد و خوب شد.نمیدانم چرا بیمار من خوب نمیشود.
            در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

              نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
              سلام-تلفات ماسفت رابطه بسیار زیادی با نحوه سوییچ کردن ان دارد.اگر لینکها را مطالعه نمایید متوجه خواهید شد که در حالت رزونانس تلفات ماسفت بسیار کمتر از حالت پیوسته خواهد بود.همچنین مقاومت گیت ماسفت-مشخصات خود ماسفت-مقادیر مدار..................................باید مشخص باشد.سوال شما مثل این است کهب دون بردن بیمار نزد نزد پزشک و انهم به صورت تلفنی سوال نمایید که بیمار من دل درد دارد و چطور میتوانم او را مداوا کنم.و هیچ نشانه دیگری از قبیل سن بیمار-سابقه بیماری-.............نیز بدست نمیدهید.و میگویید همسایه مان هم دلش درد میکرد.و فلان دارو را خورد و خوب شد.نمیدانم چرا بیمار من خوب نمیشود.
              سلام و ممنون از اینکه برای ما وقت میذارید.مهندس جان من چطور میتونم بدون اضافه کردن جریان وروذی مذار جریان سیم بیچ اولیه رو بالا ببرم نقشه مدار اینه : http://www.xum.ir/images/2014/04/06/driver۱.jpg ومقادیر المانها عبارتند ار : lc1=6mh, db1=1a, ce1=10 uf400v, ce2=5 uf400v, r5=82 kohm 2w, c2=2.2nf1kv, d1=fr106, d2=uf4003, q1=irf840, r7=470 ohm, c3=22pf1kv,d3=mur840, ce3=330uf50v, r8=100 kohm, {r1,r2=1mohm,r3=14 ohm, r4=3 ohm, r6=5 ohm, r9,r10=1 ohm, r11=150kohm, r12=700kohm,(smd)},u1=bp 3105smd مهندس جان آیا من مقدار المانها برای راه اندازی آی سی و ماسفتو درست محاسبه کردم ؟ البته قبلا هم گفته ام که ترانسو با هسته ای ای ۲۵ وتعداد ۸۴ دور اولیه و۲۰ دور ثانویهو در حد امکان تمیز بستم .چرا راندمان بالای ۶۵ درصد نمیره ؟
              ضمنا ولتاز ورودی۲۲۰ ولت وخروجی ۳۳ ولت ۸۰۰ میلی آمبر است . اگر ممکنه راهنمایی کنید که چطور صفحات pi expert رو به اینجا انتقال بدم .با تشکر

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                سلام-متاسفانه عکس باز نمیشود.
                در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                  نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
                  سلام-متاسفانه عکس باز نمیشود.
                  لطفا دوباره امتحان کنید http://www.xum.ir/images/2014/04/06/driver۱.jpg
                  و

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                    سلام-با تشکر از اصلاح لینک---ایا شما مقادیر این ای سی را از روی محاسبات piexpert بدست اورده اید؟اگر چنین باشد که بهتر است از ای سی های همان نرم افزار را استفاد کنید.زیرا محاسبات ان به کار این ای سی نمیاید.و برای طراحی با این ای سی شما باید مجددا محاسبه نمایید.زیرا با تغییر جریان خروجی فرکانس نیز تغییر میکند.رابطه فرکانس با ولتاژ خروجی و جریان خروجی در دیتا شیت داده شده -برای شروع بهتراست ابتدا نسبت دورها را محاسبه نمایید که از روی ان میتوانید مقدار اندوکتانس ترانس را محاسبه نمایید و بنابر توصیه دیتا شیت بهتر است فرکانس راعددی بین 40 تا 50 کیلو هرتز در نظر بگیرید.و با داشتن ولتاژ و جریان خروجی و نسبت دورها انگاه اندوکتانس ترانس را محاسبه نمایید.البته اگر همان مراحل توضیح داده شده در دیتا شیت را مطالعه کرده و به ترتیب محاسبه نمایید همه المانها مشخص خواهند شد.http://www.bpsemi.com/pdf/BP3105/BP3105_DS_V0.2%20EN.pdf
                    در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                      نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
                      سلام-با تشکر از اصلاح لینک---ایا شما مقادیر این ای سی را از روی محاسبات piexpert بدست اورده اید؟اگر چنین باشد که بهتر است از ای سی های همان نرم افزار را استفاد کنید.زیرا محاسبات ان به کار این ای سی نمیاید.و برای طراحی با این ای سی شما باید مجددا محاسبه نمایید.زیرا با تغییر جریان خروجی فرکانس نیز تغییر میکند.رابطه فرکانس با ولتاژ خروجی و جریان خروجی در دیتا شیت داده شده -برای شروع بهتراست ابتدا نسبت دورها را محاسبه نمایید که از روی ان میتوانید مقدار اندوکتانس ترانس را محاسبه نمایید و بنابر توصیه دیتا شیت بهتر است فرکانس راعددی بین 40 تا 50 کیلو هرتز در نظر بگیرید.و با داشتن ولتاژ و جریان خروجی و نسبت دورها انگاه اندوکتانس ترانس را محاسبه نمایید.البته اگر همان مراحل توضیح داده شده در دیتا شیت را مطالعه کرده و به ترتیب محاسبه نمایید همه المانها مشخص خواهند شد.http://www.bpsemi.com/pdf/BP3105/BP3105_DS_V0.2%20EN.pdf
                      سلام : استاد ممنون از راهنماییتون بله من سعی کردم از اطلاعات دیتا شیت bp استفاده کنم ولی نمیدونم چقدر درسته .چشم یکبار دیگه با توحه به راهنمایی شما انجام میدم ببینم که مشکل بیدا میشه .اینهم عکسهایی از مدار ی که ساختم http://www.xum.ir/images/2014/04/06/20140406184555.jpg و و http://www.xum.ir/images/2014/04/06/20140406185017.jpg و

                      اضافه شده در تاریخ :
                      نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
                      سلام-با تشکر از اصلاح لینک---ایا شما مقادیر این ای سی را از روی محاسبات piexpert بدست اورده اید؟اگر چنین باشد که بهتر است از ای سی های همان نرم افزار را استفاد کنید.زیرا محاسبات ان به کار این ای سی نمیاید.و برای طراحی با این ای سی شما باید مجددا محاسبه نمایید.زیرا با تغییر جریان خروجی فرکانس نیز تغییر میکند.رابطه فرکانس با ولتاژ خروجی و جریان خروجی در دیتا شیت داده شده -برای شروع بهتراست ابتدا نسبت دورها را محاسبه نمایید که از روی ان میتوانید مقدار اندوکتانس ترانس را محاسبه نمایید و بنابر توصیه دیتا شیت بهتر است فرکانس راعددی بین 40 تا 50 کیلو هرتز در نظر بگیرید.و با داشتن ولتاژ و جریان خروجی و نسبت دورها انگاه اندوکتانس ترانس را محاسبه نمایید.البته اگر همان مراحل توضیح داده شده در دیتا شیت را مطالعه کرده و به ترتیب محاسبه نمایید همه المانها مشخص خواهند شد.http://www.bpsemi.com/pdf/BP3105/BP3105_DS_V0.2%20EN.pdf
                      سلام:مهندس جان محاسبات من اینطور بوده : بازده =85% , Pout=33*0.8=26.4 w , pin=26.4/0.85=31 از آنجایی که: , e=lp*ip^2/2=31/50000 , Ip=500/0.6=0.8 amp , F=50000 نتیجه میدهد>> lp=1.937mh و برای هسته 130= (ef25-z) AL (nh/n^2), بس lp=AL*n^2 و تعداد دور =122 دور . آیا تا اینجا درست عمل کردم ؟
                      اگر ممکنه در باره این فرمول یه توضیح بدید Vcs=-1.1*10^6*Vaux/Rfbh که در صفحه 6 دیتاشیت آورده . با توجه به اینکه من نسبت اولیه به ثانویه رو ۴ گرفتم وVor=135 دیوتی سایکل چند میشه و اگر بایین باشه چی میشه لطفا توضیح بدید .
                      با نهایت سباس

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                        سلام:مهندس جان محاسبات من اینطور بوده : بازده =85% , Pout=33*0.8=26.4 w , pin=26.4/0.85=31 از آنجایی که: , e=lp*ip^2/2=31/50000 , Ip=500/0.6=0.8 amp , F=50000 نتیجه میدهد>> lp=1.937mh و برای هسته 130= (ef25-z) AL (nh/n^2), بس lp=AL*n^2 و تعداد دور =122 دور . آیا تا اینجا درست عمل کردم ؟
                        اگر مقادیر را در فرمول فرکانس دوباره جا گذاری کنید خواهید دید که فرکانس حدود 42 کیلو هرتز خواهد شد ونه 50 کیلو هرتز باید این سیکل را تکرار کنید تا اعداد ثابت شوند-در مورد ان فرمول هم فیدبک ولتاژ ورودی میباشد تا در صورت تغییر ولتاژ ورودی بتواند خروجی را ثابت کند.منظورتان از Vor را متوجه نشدم و در دیتا شیت اشاره ای به ان نشده/
                        در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                          نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
                          اگر مقادیر را در فرمول فرکانس دوباره جا گذاری کنید خواهید دید که فرکانس حدود 42 کیلو هرتز خواهد شد ونه 50 کیلو هرتز باید این سیکل را تکرار کنید تا اعداد ثابت شوند-در مورد ان فرمول هم فیدبک ولتاژ ورودی میباشد تا در صورت تغییر ولتاژ ورودی بتواند خروجی را ثابت کند.منظورتان از Vor را متوجه نشدم و در دیتا شیت اشاره ای به ان نشده/
                          ممنون مهندس جان
                          منظور من این بود که من Vor را 135 در نظر گرفتم با احتساب این دیوتی چند میشه و اصلا دیوتی سایکل در بار ماکزیمم یعنی چه ؟
                          منظورتون از اینکه : ؛باید این سیکل را تکرار کنید تا اعداد ثابت شوند-؛ چیه ؟
                          اصلا مسیر محاسباتم درست بود ؟

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                            نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
                            اگر مقادیر را در فرمول فرکانس دوباره جا گذاری کنید خواهید دید که فرکانس حدود 42 کیلو هرتز خواهد شد ونه 50 کیلو هرتز باید این سیکل را تکرار کنید تا اعداد ثابت شوند-در مورد ان فرمول هم فیدبک ولتاژ ورودی میباشد تا در صورت تغییر ولتاژ ورودی بتواند خروجی را ثابت کند.منظورتان از Vor را متوجه نشدم و در دیتا شیت اشاره ای به ان نشده/
                            منظورشون Output Reflected Voltage یا همون ولتاژ معکوس ایجاد شده در اولیه در ماکزیمم بار روی ثانویه است ...

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                              نوشته اصلی توسط حسین بنیامین پور
                              منظورشون Output Reflected Voltage یا همون ولتاژ معکوس ایجاد شده در اولیه در ماکزیمم بار روی ثانویه است ...
                              سلام دوست عزیز ممنون از مشارکتتون : میشه بیشتر توضیح بدید ؟
                              میشه سوالامو جواب بدید ؟

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                                نوشته اصلی توسط abmortezapour

                                سلام دوست عزیز ممنون از مشارکتتون : میشه بیشتر توضیح بدید ؟
                                در حضور اساتید ما جسارت نمی کنیم اینم فقط محض یادآوری بود....

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X