اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

    نوشته اصلی توسط musicjet
    سلام دوستان، امیدوارم حالتون خوب باشه،
    دوستان میشه کد کارهای زیر رو به زبان مطلب برای من بذارید؟
    کد برنامه هیستوگرام
    Bit plane
    تابع ln و log و توابع نمایی
    تابع آستانهآ‌گیری
    ممنون میآ‌شم اگه کمکم کنین.
    مرسی
    سلام ...............

    لگاریتم طبیعی دستورش میشه log .. لگاریتم به مبنای 10 دستورش میشه log10 .. لگاریتم به مبنای دو هم دستورش میشه log2 .. تابع نمایی دستورش میشه exp .. تابع آستانه گیری دستورش میشه greythresh .. اون Bit Plane هم یه کم توضیح بدید ببینیم چیه .. موفق باشید ..
    دوستان! مدتی کمتر به سایت میام ..

    دیدگاه


      پاسخ : Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

      سلام اقا حسام پس جواب ما چی شد
      راه را راهبر قرارمده
      بلكه راهي ناپيموده را آغاز كن
      و از خود راهي بر جاي بگذار.

      دیدگاه


        پاسخ : Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

        نوشته اصلی توسط حسام الدین


        سلام ...............

        لگاریتم طبیعی دستورش میشه log .. لگاریتم به مبنای 10 دستورش میشه log10 .. لگاریتم به مبنای دو هم دستورش میشه log2 .. تابع نمایی دستورش میشه exp .. تابع آستانه گیری دستورش میشه greythresh .. اون Bit Plane هم یه کم توضیح بدید ببینیم چیه .. موفق باشید ..
        ممنون از راهنماییتون.
        در مورد bit plane. کل سوالی که دارم اینه، مثلا یه تصویر 8 در 8 داریم که 8 صفحه به صورت افقی در نظر می گیریم. بعد چه جوری میآ‌تونیم هر کدوم از این صفحات رو به صورت باینری بنویسیم، آ‌و بعد به صورت عمودی اعداد رو دسته بندی کنیم و با هم جمع کنیم که رنگ یک پیکسل رو به دست بیاریم. حالا چه جوری میآ‌تونیم این صفحه با اعداد باینری جدید رو نمایش بدیم.
        ممنون میآ‌شم اگه کمکم کنین
        اگه نتونستم درست منظور رو برسونم معذرت میآ‌خوام
        اگه متوجه نشدید بگید تا سعی کنم بهتر توضیح بدم :redface:

        دیدگاه


          پاسخ : Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

          سلام ................

          آها .. نه من فکر کردم منظورتون دستور خاصیه .. Bit-Plane یه مفهومه .. توی متلب دستور خاصی نداره (تا اونجایی که میدونم) .. باید برنامش رو خودتون بنویسید .. مفهوم خیلی ساده ای هم داره .. یه تصویر به هشت صفحه شکونده میشه .. یعنی هر پیکسل با هشت بیت متناظر میشه (در فضای کاملا گسسته) .. بعد بیت های هر شماره؛ PLANE اون شماره رو برای تصویر میسازن .. مثلا برای تصویر زیر ...



          Bit Plane رنگی و خاکستریش به ترتیب میشه دو تا تصویر بعد ...





          برنامه ی همین Bit Plane رو هم براتون نوشتم و ضمیمه کردم .. ببینیدش تا متوجه ماجرا بشید .. موفق باشید ..
          فایل های پیوست شده
          دوستان! مدتی کمتر به سایت میام ..

          دیدگاه


            پاسخ : Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

            ضمن تشکر دوباره.
            سوالی در مورد این قسمت از کد مربوط به bitplane داشتم.
            این کد دقیقا چه کاری انجام میده؟
            I = double(I);

            و دیگه اینکه مجموع کدآ‌های قسمت Making the Bit-Planes across their significance یعنی
            B0 = mod(I,2);
            B1 = mod(floor(I/2^1),2);
            و ...
            کارشون چیه؟

            چون من تازه دارم مطلب رو یاد میآ‌گیرم زیاد با کدها آشنا نیستم. اگه میشه توضیحتون یه ذره کلی تر و مبتدی تر باشه.
            شرمنده و ممنون.

            دیدگاه


              پاسخ : Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

              سلام ...............

              در مورد دستور اول یا همون Double .. برای اینکه ما میخوایم کار محاسباتی با تصویر انجام بدیم لازمه که ببریمش به مد محاسبات .. اول بار؛ تصویر که خونده میشه، فرمتش UINT8 هست .. این فرمت برای کارای محاسباتی به کار نمیره .. کار محاسباتی ماتریس میطلبه و فرمتی که ماتریس قابلیت محاسبه برای متلب در نظر میگیره؛ Double هست .. در مورد تیکه ی دوم سوال .. مفهوم Bit Plane رو اونطوری پیاده سازی کردیم .. دستورات چی میگه؟ میگه تصویر رو به مبناهای 2 بشکون و باقیمانده ی اونهارو بر 2 به دست بیار .. مثلا همون دستور اولیه که نوشتید؛ B0 : اینطور تفسیر میشه که باقیمانده ی کل تصویر رو بر 2 محاسبه میکنه و نتیجه ی حاصل رو رسم میکنه .. همینطوری که میریم جلو (تا به 128 میرسیم) این باقیمانده اطلاعات بیشتری از تصویر به ما میده که توی اون شکل های یری دوم از چپ به راست و از بالا به پایین این قضیه کاملا نشون داده شده .. موفق باشید ..
              دوستان! مدتی کمتر به سایت میام ..

              دیدگاه


                پاسخ : Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

                با سلام
                در حال انجام یک پروژه در مورد نحوه رفتار بازیکنان در زمین فوتبال هستم . ابتدایی ترین کار این است که باید ابتدا بازیکن را از تصویر جدا کرد . من با الگوریتم k-means در مورد بعضی از تصاویر موفق به انجام جدا سازی بازیکن شده ام که در زیر لینک تصاویر را می گذارم :
                تصویر اصلی : http://ultraxs.com/share-2F90_4B0CD988.html
                تصویر جدا شده : http://ultraxs.com/share-F488_4B0CD988.html

                اما در جاهاییکه بازیکنان زیاد باشند و یا تصویر تبلیغات دور زمین و تماشاگران نیز در تصویر باشد جواب نمی دهد مانند تصویر زیر :
                http://ultraxs.com/share-DCC5_4B0CD988.html

                لطفا اگر با راه حل و یا روش دیگری آشنایی دارید که بتواند به من کمک کند مرا راهنمایی بفرمایید.
                با تشکر .

                دیدگاه


                  پاسخ : Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

                  سلام .................

                  شرمنده بابت تاخیر ..

                  کارتون نیاز داره که یه کم به موضوع متفاوت تر نگاه کنیم .. با K-Means اصلا نمیشه به Segmentation کلی فکر کرد .. مخصوصا وقتی اطلاعات بک گراندمون اینقدر پراکنده میشه .. حتما میپرسید مگه یکی از موارد کاربردش توی Segmentation نیست؟ هست امــا فقط توی حالت های خاص وقتی یه Still Image داشته باشیم با یه بک گراند تقریبا یه دست .. امــا اینجا چنین شرایطی برقرار نیست .. شما باید بازیکن ها رو توی تصویر پیدا کنید .. یه راه خیلی خوبی که برای این کار وجود داره اینه که از تصویرتون SIFT بگیرید و به Key-point هاش خوب نگاه کنید .. متوجه میشید که اگه بتونید این Key-point هارو توی دسته های خاص قرار بدید میتونید به تشخیص مکان افراد بهتر و دقیق تر فکر کنید .. حالا ایده و راهی که اینجا وجود داره اینه که بیاید Key-point هاتون رو Cluster کنید (یه مرحله Vector Quantization هم دارید) و ازشون SIFT Word بسازید .. حالا این SIFT word هارو باید Learn کنید تا بتونید بازیکن ها رو توی تصویر تشخیص بدید (به صورت Locally) .. بعد از این مرحله دیگه خیلی راحت میتونید توی اون مکان ها یه Segmentation بزنید تا Boundary بازیکن هاتون به دست بیاد مستقل از بک گراندی که دارید و دیتاتون رو آماده کنید برای مرحله ی ببعدی که میشه تشخیص نوع حرکت بازیکن ها.. موفق باشید ..
                  دوستان! مدتی کمتر به سایت میام ..

                  دیدگاه


                    پاسخ : Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

                    نوشته اصلی توسط حسام الدین
                    یه راه خیلی خوبی که برای این کار وجود داره اینه که از تصویرتون SIFT بگیرید و به Key-point هاش خوب نگاه کنید .. متوجه میشید که اگه بتونید این Key-point هارو توی دسته های خاص قرار بدید میتونید به تشخیص مکان افراد بهتر و دقیق تر فکر کنید .. حالا ایده و راهی که اینجا وجود داره اینه که بیاید Key-point هاتون رو Cluster کنید (یه مرحله Vector Quantization هم دارید) و ازشون SIFT Word بسازید .. حالا این SIFT word هارو باید Learn کنید تا بتونید بازیکن ها رو توی تصویر تشخیص بدید (به صورت Locally) .. بعد از این مرحله دیگه خیلی راحت میتونید توی اون مکان ها یه Segmentation بزنید تا Boundary بازیکن هاتون به دست بیاد مستقل از بک گراندی که دارید و دیتاتون رو آماده کنید برای مرحله ی ببعدی که میشه تشخیص نوع حرکت بازیکن ها.. موفق باشید ..
                    با سلام.
                    من خیلی با پردازش تصویر آشنایی ندارم . می شه در مورد SIFT گرفتن بیشتر توضیح بدید .
                    یه توضیح مختصر در مورد پروژه ام بدم. من باید ابتدا بازیکن ها رو جدا کنم . سپس از آنها یک دیتا بیس بسازم . بعد مثلا حرکت شوت زدن رو به سیستم آموزش بدم و وقتی ویدئویی به سیستم رسید بگوید این حرکت شوت زدن است . لازم به ذکر است که من ابتدا حرکاتی مثل شوت - هد و .. را به صورت دیتا بیس جدا کردم و از ویدئو های آماده استفاده می کنم.
                    با تسکر.

                    دیدگاه


                      پاسخ : Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

                      سلام ...............

                      کارتون مراحل زیاد داره .. فکر کنم مرحله به مرحله بریم جلو بهر باشه .. در مورد SIFT .. یه Descriptor خیلی معروفه که توی زمینه های توصیف اشیا به کار میره .. اصول کارش خیلی کلی اینطوره که یه سری نقطه بر حسب تعریفی که داره روی تصویر به عنوان Key-point Candidate انتخاب میکنه و برای اونا یه بردار توصیفی 128 بعدی میسازه که اانداه ی گرادیان توی اون نقطه و زاویه ی بردار گرادیان برآیند به ازای پکسل های همسایه رو به عنوان خروجی بر میگردونه .. یعنی هر Key-point یه توصیف و هویت 128 بعدی داره .. توی لینک زیر به کم در موردش صحبت شده .. امیدوارم به کارتون بیاد .. موفق باشید ..

                      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=28044.0

                      دوستان! مدتی کمتر به سایت میام ..

                      دیدگاه


                        پاسخ : Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

                        با سلام
                        دوستان کدهای مربوط به پردازش هیستوگرام در مطلب رو میخواستم مثل : Histogram shrink, Histogram zooming, histogram stretching, histogram equalization, histogram shift
                        و همچنین کدهای ماسکآ‌های مشتقآ‌گیری مثل robert, sobel, sharpening, smoothing, canny, gos و...
                        ممنون از لطف و توجه شما.
                        در ضمن ممنون میآ‌شم اگه منبعی برای این کدها وجود داره مثل فایل pdf یا ppt یا هر چیز دیگهآ‌ای بهم معرفی کنین.
                        بازم مرسی

                        دیدگاه


                          پاسخ : Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

                          با سلام
                          من تازه به این بحث وارد شدم و تا اونجایی که تونستم مطالب قبلی رو خوندم
                          (تقریبا همش رو )اما مبحثی در مورد موزاییکی کردن تصاویر در مطلب ندیدم می خواستم در این مورد من رو راهنمایی کنید(بدون استفاده از دستورات آماده مطلب)
                          باتشکر

                          دیدگاه


                            پاسخ : Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

                            سلام ...............

                            نوشته اصلی توسط msh666
                            با سلام
                            من تازه به این بحث وارد شدم و تا اونجایی که تونستم مطالب قبلی رو خوندم
                            (تقریبا همش رو )اما مبحثی در مورد موزاییکی کردن تصاویر در مطلب ندیدم می خواستم در این مورد من رو راهنمایی کنید(بدون استفاده از دستورات آماده مطلب)
                            باتشکر
                            AN INTRODUCTION TO IMAGE MOSAICING
                            http://web.iyte.edu.tr/eee/sevgum/research/mosaicing99/

                            Image Mosaicing_I
                            http://www.cse.ust.hk/~cstws/research/641D/mosaic/

                            IMAGE MOSAICING_II
                            http://www.cs.cmu.edu/~ph/869/src/asst1/asst1.html

                            Mosaicking Tutorial
                            http://www.pages.drexel.edu/~sis26/M...ngTutorial.htm

                            موفق باشید ..
                            دوستان! مدتی کمتر به سایت میام ..

                            دیدگاه


                              پاسخ : Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

                              سلام ............

                              نوشته اصلی توسط musicjet
                              با سلام
                              دوستان کدهای مربوط به پردازش هیستوگرام در مطلب رو میخواستم مثل : Histogram shrink, Histogram zooming, histogram stretching, histogram equalization, histogram shift
                              و همچنین کدهای ماسکآ‌های مشتقآ‌گیری مثل robert, sobel, sharpening, smoothing, canny, gos و...
                              ممنون از لطف و توجه شما.
                              در ضمن ممنون میآ‌شم اگه منبعی برای این کدها وجود داره مثل فایل pdf یا ppt یا هر چیز دیگهآ‌ای بهم معرفی کنین.
                              بازم مرسی
                              http://www.eca.ir/forum2/index.php?t...3102#msg163102

                              موفق باشید ..

                              دوستان! مدتی کمتر به سایت میام ..

                              دیدگاه


                                پاسخ : Frequently Asked Questions -- مـبـاحـث و سـوالات مـتـداول

                                ممنون حسامآ‌الدین جان زحمت کشیدین.
                                کتاب رو دانلود کردم ولی در مورد چیزی که میخواستم ننوشته بود. در واقع استفاده از کدهای آماده برای این روشآ‌ها بود و من در واقع میآ‌خواستم کدهای پایهآ‌ی هر کدوم از دستورات رو بدونم.
                                میآ‌تونید در مورد چگونگی ایجاد این کدها راهنمایی کنین؟ مثلا مشتق sobel کلا چه جوری نوشته شده که مطلب از اون استفاده میکنه؟ یا مثلا histogram equalization چه جوری ایجاد شده؟ و کدهای دیگهآ‌ای که تو پست قبلی نوشتم.
                                ممنون از توجه شما.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X