اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

طراحی تابلوهای فشار ضعیف

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

    نوشته اصلی توسط rasol-m
    آقا سعید به خوب نکته ای اشاره کردی
    پس یعنی جریان موتور چه راه انداز و چه جریان نامی موتور به سرعت موتور هم بستگی داره ؟
    من قبلن هم دنبال این موضوع بودم اما دنبال این بودم که جریان از چه طریقی به سرعت وابسته است اگه می شه یکم بیشتر توضیح بدین ؟ :read:
    جریان راه اندازی به سرعت بستگی داره
    تقزیبن جریان راه اندازی مشابه جدول زیره
    البته اعداد دقیق نیستن و برای برند های مختلف و شکل و شمایل موتور های مختلف و همچنین بار های مختلف فرق داره

    خازن = 9
    ترانس = 9-11 برابر جریان نامی
    موتور های 3000 دور در دقیقه = 7.5 برابر جریان نامی
    موتور های 1500 دور در دقیقه = 3.5 برابر جریان نامی
    موتور های 1000 دور در دقیقه = 1.8 برابر جریان نامی

    هر چقدر دور موتور پایین تر میاد جریان راه اندازی هم کمتر میشه
    معمولن موتور های 3000 رو بطور ستاره مثلث راه اندازی می کنن که جریان راه اندازه بشه 1/3 اون 7.5 یعنی حدود 2.5 برابر
    البته بازم مقدارش زیاده ولی به حد معقول تری رسیده



    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

    دیدگاه


      #32
      پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

      منم با نظر دوستمون موافقم اگه تاپیک را با تعریف و طرح یک پروژه پیش ببریم هم موثرتر است و هم بچه ها بیشتر کمک می کنند . حالا کسانی که موافقند نظر خودشون همراه با تعریف پروژه بیان کنند . :wow: :applause:
      بیهوده متاز
      مقصدمان خاک است

      دیدگاه


        #33
        پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

        نوشته اصلی توسط rasol-m
        با سلام اینطور که معلومه کسی نیست این تاپیک را جلو ببریم آقای باقرانی هم که استاد ما هستند کلاس گذاشتن و به گفته خودشون یا سرشون شلوغه یا اطلاعاتی که دارن پول در می یارند به این راحتی در اختیار کسی قرار نمی دند
        خوب از اینجا شروع می کنیم که اگه بخواهیم جریان یک موتور را سه فاز را به طور تجربی بدست بیاوریم به این طریق عمل می کنیم :
        I = p * 1.37
        البته قدرت موتور بر حسب اسب بخار می باشد . به طور مثال جریان یک موتور سه فاز 400 Hp برابر با :
        I = 400*1.37 = 548

        حال اصل فرمول تئوری فوق به قرار زیر می باشد :
        I= P / ( 1.73*V * cos p) A

        خواهشن بچه ها همت کنید ادامه دهید .
        با سلام
        با فرمول نوشته شده نمیشه جریان یه موتور رو حساب کرد

        دیدگاه


          #34
          پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

          نوشته اصلی توسط babak.mk
          با سلام
          با فرمول نوشته شده نمیشه جریان یه موتور رو حساب کرد
          اینجا 2 تا فرمول نوشته شده
          کدوم رو میگی

          اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

          دیدگاه


            #35
            پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

            همون I=p/1.7cospشما میتونید با در دست داشتن پلاک یه موتور محاسبه کنید ببینید جریان بدست اومده از فرمول با جریان نوشته شده فرق میکنه یا نه

            دیدگاه


              #36
              پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

              من با پیشنهاد دوستان در مورد طرح یک پروژه عملی موافقم .من خودم تو یه شرکت تابلو سازی کار کردم یه سری اطلاعات ناقص هم در این زمینه دارم تا دلتون بخاد خرابکاری کردم اگر دوستان پروژهای دارن وموافق باشن میتونیم سریع تر شروع کنیم

              دیدگاه


                #37
                پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                نوشته اصلی توسط babak.mk
                همون I=p/1.7cospشما میتونید با در دست داشتن پلاک یه موتور محاسبه کنید ببینید جریان بدست اومده از فرمول با جریان نوشته شده فرق میکنه یا نه
                دوست عزیز فرمول توان سه فاز p=1.73*ul*i*cosp
                واگه ولتاژ تغییر کنه جریان هم تغییر می کنه شاید جریان موتور با ولتاژ 400 ولت حساب شده باشه...
                هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند

                دیدگاه


                  #38
                  پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                  نوشته اصلی توسط babak.mk
                  همون I=p/1.7cospشما میتونید با در دست داشتن پلاک یه موتور محاسبه کنید ببینید جریان بدست اومده از فرمول با جریان نوشته شده فرق میکنه یا نه
                  دلیل اختلاف ممکنه در انتخاب نادرست ضریب قدرت باشه
                  شکل و ابعاد ، سرعت ، نوع موتور و حتی فول بار بودن روی ضریب قدرت تاثیر داره

                  شما یه موتور با هر قدرتی دوست داری مثال بزن من ضریب قدرت دقیقش رو برات در میارم که با پلاک موتور هم بیشتر از 3 % اختلاف نداشته باشه


                  اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                  دیدگاه


                    #39
                    پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                    نوشته اصلی توسط سعید باقرانی

                    شما یه موتور با هر قدرتی دوست داری مثال بزن من ضریب قدرت دقیقش رو برات در میارم که با پلاک موتور هم بیشتر از 3 % اختلاف نداشته باشه
                    خوب مسئله ای مطرح کردی آقای باقرانی وقتی از یک موتور فقط توان آنرا داریم ضریب قدرت و راندمان آنرا چطوری بفهمیم . از روی جداول و یا از طریق دیگر ؟
                    مثلا یک موتور 1.1 kw و یا kw 400 دارای چه ضریب قدرتی می باشند؟ :applause:
                    بیهوده متاز
                    مقصدمان خاک است

                    دیدگاه


                      #40
                      پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                      البته باید توجه داشته باشید که مارک موتور و حتی ابعاد و شکل و شمایل و ... توی ضریب قدرت و راندمان موتور تاثیر داره

                      بهتریین راه رجوع به نشریه 110 سازمان برنامه و بودجه است که آمپراژ موتور رو دقیقا نوشته
                      در ثانی شما میتونید اون رو به عنوان مرجع انتخاب کنید و کسی هم نمیتونه به کارتون ایراد بگیره
                      در صورت بروز هر مشکلی فرضا اگه کار به دادگاه برسه و شکایت و غیره :mrgreen: باز هم مبنا نشریه 110 و کارشناس دادگستری اون رو به عنوان مرجع میشناسه
                      بنابراین


                      موتور 1.1 کیول وات تکفاز 9.5 امپر در دور 1450
                      موتور 1.1 کیلو وات سه فاز
                      دور 1000 = 3 آمپر
                      دور 1500 = 2.8آمپر
                      دور 3000 = 2.55 آمپر

                      موتور 400 کیلو وات
                      دور 1000 = 720 آمپر
                      دور 1500 = 715 آمپر
                      دور 3000 = 710 آمپر



                      اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                      دیدگاه


                        #41
                        پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                        بچه ها چرا کسی سوالاتشو مطرح نمی کنه
                        :agree: :applause: :angry:............. :nerd:
                        بیهوده متاز
                        مقصدمان خاک است

                        دیدگاه


                          #42
                          پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                          نوشته اصلی توسط سعید باقرانی
                          دلیل اختلاف ممکنه در انتخاب نادرست ضریب قدرت باشه
                          شکل و ابعاد ، سرعت ، نوع موتور و حتی فول بار بودن روی ضریب قدرت تاثیر داره

                          شما یه موتور با هر قدرتی دوست داری مثال بزن من ضریب قدرت دقیقش رو برات در میارم که با پلاک موتور هم بیشتر از 3 % اختلاف نداشته باشه
                          سلام آقا سعید من ضریب توان رو نگفتم من عرض کردم جریان رو نمیشه با اون فرمول حساب کرد

                          دیدگاه


                            #43
                            پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                            دوست عزیز چرا نمی شه وقتی ضریب توان و قدرت و ولتاژ موتور معلوم است
                            یه مثال حل کن ببین می شه یا نه؟ :applause: جوابش را بده ؟
                            بیهوده متاز
                            مقصدمان خاک است

                            دیدگاه


                              #44
                              پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                              نوشته اصلی توسط hamid256
                              دوست عزیز فرمول توان سه فاز p=1.73*ul*i*cosp
                              واگه ولتاژ تغییر کنه جریان هم تغییر می کنه شاید جریان موتور با ولتاژ 400 ولت حساب شده باشه...
                              در فرمول 380 باید محاسبه بشه تو جدولهای نشریه 110 هم همون 380 ولته

                              دیدگاه


                                #45
                                پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                                نوشته اصلی توسط rasol-m
                                دوست عزیز چرا نمی شه وقتی ضریب توان و قدرت و ولتاژ موتور معلوم است
                                یه مثال حل کن ببین می شه یا نه؟ :applause: جوابش را بده ؟
                                خوشحالم که این موضوع رو پیگیری میکنی ولی چرا سرم داد میکشی :cry2: !!!!!
                                من پلاک یکی از موتورهای شرکت رو یادداشت کردم محاسبه میکنم نتیجه رو ببینیم
                                cosp=0.85 I=57 A p=30kw p=1.73*V*Icosp
                                I=P/1.73Vcosp نتیجه ( I=30000/(1.73*380*0.85
                                نهایتا I=53.68
                                میبینی دوتا جریان متفاوت
                                اگه اشتباه میکنم لطفا اصلاح کنید

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X