اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

طراحی تابلوهای فشار ضعیف

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

    نوشته اصلی توسط ahmadpashaei
    سلام من به دلیل گرفتاری و امتحان فعلا وقت ندارم ولی می بینم که مسیر این تایپیکم کج شده و یادتون رفته موضوع اصلی چیه :angry:
    زیاد مهم نیست
    اینم یه قسمتی از کاره
    :mrgreen:


    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

    دیدگاه


      #77
      پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

      نوشته اصلی توسط babak.mk
      http://www.4shared.com/photo/Az6-dd3P/2_online.html
      دوستان بررسی بکنن
      خیلی عالیه
      دستت درد نکنه و خسته نباشید
      برای تکمیل اون چند تا نکته کوچیک هستش که لازم میدونم یاد آوری کنم
      1- سمبلی که برای کنتاکت های تایمر استفاده کردی برعکس ه اون سمبل تایمر off delay یا تاخیر بعد از قطع و باید از سمبلی که نیم دایره ش دقیقا برعکس اونه استفاده کنه
      2- سمبل شستی ها هم اشتباست : این سمبلی که استفاده کردی کلیده و پوش باتون نیست
      3- مدارت خیلی قشنگ تر بود اگه سیگنال های مربوطه رو هم استفاده میکردی
      4- بنظر من میتونستی تایمر d2 رو حذف کنی و مدار رو بدون اون طراحی کنی
      یا شاید هم مدار رو طوری تغییر بدی که نیازی به اون نباشه



      اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

      دیدگاه


        #78
        پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

        نوشته اصلی توسط سعید باقرانی

        2- سمبل شستی ها هم اشتباست : این سمبلی که استفاده کردی کلیده و پوش باتون نیست
        تو eplan5.5 علامت پوش باتن روی این قطعه نوشته شده
        3- مدارت خیلی قشنگ تر بود اگه سیگنال های مربوطه رو هم استفاده میکردی
        4- بنظر من میتونستی تایمر d2 رو حذف کنی و مدار رو بدون اون طراحی کنی
        یا شاید هم مدار رو طوری تغییر بدی که نیازی به اون نباشه
        بسته به حالات درونی و باطنی طراح مدارمیتونه شکل های مختلفی داشته باشه!!! :mrgreen:

        دیدگاه


          #79
          پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

          نوشته اصلی توسط hamid256
          دوست عزیز ممنون از زحمتی که کشیدی اما چی می شد در مورد اون نقشه ای که کشیدی یکم توضیح میدادی مثلا بعد از زدن استارت کنتاکتور ستاره مثلا k1می گیره بعد تایمر تا آخر....
          یه توضیح عمومی در مورد مدار میدم اگه موردی باشه در خدمتم:
          معمولا عناصر حفاظتی رو اول مدار قرار میدن و در همچین مداراتی قرار دادن استوپ امرجنسی در اول مدار بد نیست
          برای امکان استارت از چند نقطه باید شستی هارو موازی کرد و برای امکان استوپ باید استوپ رو سری وصل کرد.برای اینکه شیر تخلیه در حالت ستاره فرمان بگیره باید سر راه شیر مربوطه کنتاکت باز کنتاکتور ستاره قرار بگیره.
          در مورد کارکرد مدار هم که باید گفت در وحله اول کنتاکتورهای k1.k3 نباید باهم به مدار بیان و باید به اصطلاح اینترلاک داشته باشن (در بازار یه نوع کنتاکتور وجودداره که اینترلاک مکانیکی داخلی داره) برای اینکار کنتاکت بسته هر کنتاکتور در مسیر کنتاکتور دیگه قرار میدیم به با زدن شستی استارت کنتاکتور k1 جذب همزمان تایمر d1شروع به کارمیکنه و k2 بعد جذب شده مدار درحالت ستاره کار میکنه بعد از مقدار تبظیمی تایمر مسیرk1رو باز کرده و کنتاکتور k3از مسیر کنتاکت باز k2وکنتاکت بسته k1 کنتاکتور مثلث رو کار میندازه

          دیدگاه


            #80
            پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

            نکته ای که باید گفته بشه اینه که تمام مدارات اتوماتیک برای ایمنی حتما باید استارت اولیه دستی داشته باشن. مورد دیگه اینکه S4 S5 شستی های استارت دارای دو کنتاکت هستن بعنی با زدن یک شستی دو مسیر برقدار میشن وجود کنتاکتور k5 این امکان رو میده که مدار تنها با استارت اولیه افراد کار کنه
            ضمنا در طراحی اگه بتونیم کاری کنیم که با قطع شدن مدار تجهیزات بیرون تابلو برقدار نباشه بهتره (تابلو هایی رو دیدم که از نول در مدار فرمان استفاده کردن)
            حالا عملکرد پرژرسویچها : فرض کنید مخزن خالی و استوپ امرجنسی زده شده دراین حالت کنتاکت ps1 بسته است ولی عملا برای ما کاری انجام نمیده با کشیدن استوپ امرجنسی و استارت مدار کنتاکت k5 بسته شده و برق از طریق کنتاکت بسته ps2 مدار و راه میندازه هم زمان تایمر d2 برقدار شده و c4 رو بصورت لحظه ای جذب و قطع میکنه
            (در حالت استارت دستی برای ما بیمصرفه )حالا کمپرسور در حال پر کردن مخزنه با عبور از فشار 6 بار کنتاکت ps1
            باز میشه که تاثیری در کار مدار نخواهد گذاشت با رسیدن فشار به 8 بار ps2 موتور رو قطع میکنه ولی کنتاکت باز
            K5 در ورودی هر دو پرژرسویچ وجود داره حالا مصرف کننده داره از مخزن استفاده میکنه به محض رسیدن فشار به 6 بار کنتاکت ps1بسته شده و توسط d2 وk4 مجددا موتور در حالت ستاره استارت میخوره

            دیدگاه


              #81
              پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

              دوستان اگه علاقه مند باشن میتونیم در مرحله بعد سراغ انتخاب لوازم بریم

              دیدگاه


                #82
                پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                نوشته اصلی توسط babak.mk
                دوستان اگه علاقه مند باشن میتونیم در مرحله بعد سراغ انتخاب لوازم بریم
                بنظر من قبلش بیایم قطعاتی رو که میشه حذف کرد رو حذف کنیم
                مثل شستی های استارت سمت چپ نقشه
                حتی بنظر من نیازی به مدار مربوط به K4 , D2 نیست و میشه با مدار فرمان حذفش کرد
                کنتاکت های اضافی هرکدومش هزینه داره اگه از یکی بیشتر بشه باید کنتاکت یدک استفاده بشه
                میتونی با جابجایی بعضی از المان ها اونا رو هم حذف کنی و کنتاکتور ها رو میل بدی به سمت اینکه فقط از 1 کنتاکت باز و بسته استفاده کنن

                مدار فرمان ساده میتونه به خیلی ها کمک کنه
                در ضمن باید مبنا رو بر این بزاری که خیلی های دیگه دارن این مدار رو نیگا میکنن بهتره که مدار کامل باشه و بدون نقص و ایرادی نشه ازش گرفت مزیتش هم اینه که اونایی که حرفه ای میگن "به به " اونایی که هنوز مشکل وی مدارات دارن درست راهنمایی میشن

                قبلن تشکر میکنم

                اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                دیدگاه


                  #83
                  پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                  اول از دوستمون آقا بابک و دیگر دوستانی که این تاپیک را همراهی می کنند تشکر می کنم :applause:
                  به نظر من هم تایمر d2 و کنتاکتور k4 و حتی رله k5 اضافی باشند و برای پرشر 6 بار کافیه کنتاکت باز اونرا با کنتاکت استارت موازی کنیم
                  و برای بسته شدن شیر برقی هم چیزی در نظر گرفته نشده فقط باز می شود . :applause:
                  بیهوده متاز
                  مقصدمان خاک است

                  دیدگاه


                    #84
                    پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                    نوشته اصلی توسط rasol-m
                    و حتی رله k5 اضافی باشند
                    و برای بسته شدن شیر برقی هم چیزی در نظر گرفته نشده فقط باز می شود . :applause:
                    این کنتاکنتور رو نمیتونید حذف کنید و کاملن بجا و درست استفاده شده
                    شیر های برقی که معمولن پنوماتیک هستند خودشون فنر برگشت دارن


                    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                    دیدگاه


                      #85
                      پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                      نوشته اصلی توسط سعید باقرانی
                      این کنتاکنتور رو نمیتونید حذف کنید و کاملن بجا و درست استفاده شده


                      آقای باقرانی چرا K5 بجاست کارش چیه و به چه منظور به جاست ؟
                      بیهوده متاز
                      مقصدمان خاک است

                      دیدگاه


                        #86
                        پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                        بدون این کنتاکتور مدار رو نمیتونی استپ کنی

                        اگه میتونی بسم ا...
                        :mrgreen:





                        اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                        دیدگاه


                          #87
                          پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                          با تشکر از دوستان عزیز فقط امیدوارم این بحث رو نیمه کاره ول نکنیم تا بقول دوستمون اگه کسی خواست بتونه ازش استفاده کنه
                          در مورد d2 k4یه مقدار سختگیری کردم اگه استفاده نکنیم هم میشه. تصور کنید هوای مخزن در حال خالی شدنه ps1 فرمان استارت رو میده ولی همون لحظه از مسیر خارج نمیشه در واقع یه زمانی لازمه تا اون به حالت باز برگرده(متراکم شدن هوا ) ولی درکل خذف اون مشکلی درست نمیکنه
                          ولی در شرایط فعلی امکان حذف استارتهای سمت چپ وجود نداره باید در مدار فرمان تغییر داده بشه

                          دیدگاه


                            #88
                            پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                            نوشته اصلی توسط babak.mk

                            ولی در شرایط فعلی امکان حذف استارتهای سمت چپ وجود نداره باید در مدار فرمان تغییر داده بشه
                            خوب تغییر داده بشه
                            باز هم بهتر از اینه که تکمیل نباشه
                            طراحی چیزی نیست که بگیم همون اولیه خوبه و دیگه تغییرش ندیم
                            فعلن همش توی طرح اولیه است و باید به دید کارشناسانه و خریداری بهش نگاه کنی
                            تصور کنن همین مدار میخاد تولید انبوه بشه مثلن
                            اون موقع برای 1 متر سیم هم برنامه ریزی میکنی چه برسه یک کنتاکت اضافی که قیمتش 3-4 هزار تومنه

                            حالا با این دید مدار رو اصلاح کنید

                            با تشکر از شما و بقیه که این موضوع رو دنبال میکنن


                            اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                            دیدگاه


                              #89
                              پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                              میبخشید سرم یه مقدار شلوغه وقت نکردم ادامه بدم فردا ورژن جدید !!! نقشه رو تقدیم میکنم :mrgreen:

                              دیدگاه


                                #90
                                پاسخ : طراحی تابلوهای فشار ضعیف

                                http://www.4shared.com/photo/cv6JI3RX/3_online.html
                                نسخه دوم مدار فرمان کمپرسور اتوماتیک!!!
                                دوستان یه برسی بکنن :read:

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X