اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ساخت فلزیاب از 0تا100

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    پاسخ : ساخت فلزیاب از 0تا100

    قیمت فلزیابی که خریدی چقد بوده؟
    برای یه قطعه فلز 10*10 از چند سانتی سنس میکنه؟
    در مورد برد موثر با لوپ کوچولو خودش دمو گذاشته تو سایتش از هر دو مدل قیمتها هم خزید مستقیم کردم هزینه ارسال پستی مجانی شد .
    www.oxygen007m.ir

    دیدگاه


      #77
      پاسخ : ساخت فلزیاب از 0تا100

      سلام
      سعی کنید مدارات ساده تری بزارین که بقیه هم بفهمن ممنون
      http://s6.picofile.com/file/8203114218/12333.gif
      http://hamidelectronic.mihanblog.com

      دیدگاه


        #78
        پاسخ : ساخت فلزیاب از 0تا100

        نوشته اصلی توسط trick2000
        با سلام
        بالاخره مینی متالو گرفتم و مونتاژ کردم دقیقا همانطور که در دمو بود درست و بی نقص کار میکند جالب اینجاست که آدرس سازنده در تبریز بود و در تماس تلفنی برخورد بسیار متینی داشت . نکته جالبی که مشاهده کردم برخلاف اکثر کیتهای ایرانی هیچ شماره قطعه ای پاک نشده و تنها مشکل محتوای میکرو است که قفل دارد . ظاهرا خبر های جدید با کیت پیشرفته اکسی پالسر 803 از همین شرکت هست . لطفا اگر کسی خریده خبر بده . یواش یواش دارم به کار دوستان تبریزی ایمان میارم :bye
        نگاه کنید : http://www.aparat.com/v/wz5kP
        عجب!!! :-w #:S (:|

        دیدگاه


          #79
          پاسخ : ساخت فلزیاب از 0تا100

          نکته جالبی که کشف کردم لوپ کوچک بدون اشکال در هر محیطی اتوماتیک تنظیم میشود ولی با لوپ بزرگ باید حتما شیلد فارادی بشود تا نسبت به زمین حساسیت نشان ندهد البته در سی دی راهنمای کیت فایلی بنام fast mono coil طرز ساخت سیم پیچ استناندارد را همرا با روش شیلد کردن صحیح توضیح داده است که البته این روش در سایر سیستمهای معمول مانند IB هم استفاده دارد . طبق یافته ها اثر زمین یا skin effect با افزایش فرکانس کار مدار بیشتر میشود . :nerd:

          دیدگاه


            #80
            پاسخ : ساخت فلزیاب از 0تا100

            سلام مشخصات و میزان سنس این مدار به PICKINI میخوره هم هزینه کمتری داره هم ثبات زیر خاک بهتر و سرعت بیشتر و ...

            دیدگاه


              #81
              پاسخ : ساخت فلزیاب از 0تا100

              سلام مشخصات و میزان سنس این مدار به PICKINI میخوره هم هزینه کمتری داره هم ثبات زیر خاک بهتر و سرعت بیشتر و ...
              در یوتیوب pickini را نگاه کردم اصلا قابل مقایسه به مینی متال نبود و از قطعات متفاوت و کمتری هم استفاده کرده بود قدرت چندانی هم نداشت .

              دیدگاه


                #82
                پاسخ : ساخت فلزیاب از 0تا100

                با سلام
                در مورد ردیابهای LRL مطلبی در سایت geotech خواندم بطوریکه اکثریت علاقمندان بر این باور هستند که وجود اشخاصی مانند Carl.N.C و Sasho و Ivonic و بقیه کاربران مطرح آن که از نظر اطلاعات علمی و فنی موجب ثقل و اعتبار این سایت تخصصی هستند بحث ردیابهای LRL را بکلی رد میکنند و حتی در دو سه سال اخیر بخش فلزیاب را از LRL بکلی جدا کردند و بحث ردیابها در سایت جداگانه ای دنبال شد . عقیده علمی این بوده و هست که اینگونه دستگاهها که بنام long range locator معروف شده اند در واقع نوعی سنسور میدان الکترواستاتیک هستند و فقط قادر به تشخیص آب و برخی حفره های زیر خاک بوده و عملا کسی نتوانسته است با آن کشف فلز انجام دهد با اینحال هنوز هم کسانی هستند که از نا گاهی بقیه سوء استفاده و نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان منجمله آمریکا با تبلیغات رنگین و دروغین سعی در فروش اینگونه اسباب بازیها بنام ردیاب و گنج یاب و غیره میکنند در حالی که هزینه ساخت یکدستگاه الکترو استاتیک متر مانند Zahori زیر 15 هزار تومان تمام میشود با قیمت های باور نکردنی این قبیل دستگاهها در ایران با قیمتهای میلیونی خرید و فروش میشود تبلیغاتی مانند گنج یاب راداری آنتن دار که قادر به رد گیری تا شعاع 500 متر و بیشتر است از جمله این شگردها است و سایت فلز جو هم مصداق کامل کلاهبرداری در این زمینه است که با شکایت چندین مال باخته که از گردانندگان این سایت کذایی متحمل ضرر و زیان کلی شده اند موضوع فعلا دست پلیس فتا در حال پیگیری و رسیدگی است که انشاله بزودی پرونده ختم به خیر بشود .
                سوال اساسی که در سایت Geotech برای یکبار و همیشه جواب داده شد این بود که اگر عملکرد دستگاههای LRL درست بود چرا سازندگان مطرحی مانند وایت - گارت - کامپس - فیشر - ماین لب و غیره که برترین سازندگان فلزیاب در جهان هستند چرا LRL نمیسازند ؟ و پاسخ بسیار واضح که دنبال این آت اشغالها نیافتید اینها چرندیات هستند و بس .
                مطلبی در رابطه با شگرد فروشندگان و کلاهبرداریهای انجام یافته در نت پیدا کردم که خواندنش خالی از لطف نیست :
                با توجه به تماس های متعدد هموطنان عزیز در خصوص کلاهبرداری های صورت گرفته توسط انجمن فلزجو به اطلاع می رسانیم این اشخاص با تبلیغ دروغین و تعریف و تمجید ردیاب هایشان با ورژن های مختلف کلاهبرداری می کنند.
                این اشخاص با نام های مجتبی و حمید سایت فلزجو را راه اندازی کرده و برای رد گم کنی اوایل ادعا کرده اند که هیچ گونه دستگاهی نمی فروشیم و فروشنده نیستیم اما بعد از مدتی دستگاه های ردیابی که ارزش ریالی آن ها بین ۵۰ الی ۱۰۰ هزار تومان می باشد را با قیمت های میلیونی به مردم بیچاره فروخته اند و قابل ذکر است که انجمن این افراد بیشتر از ۱۰ عضو ندارد اما با اکانت ها و اسم های مختلف صوری وارد انجمن شده و از ردیاب های خودشان تعریف و تمجید می کنند.تا کنون ۲۳ نفر از مالباختگان، از این کلاهبرداران شکایت کرده اند اما به علت اینکه اشخاص فوق الذکر دستگاه را با پست ارسال می کنند،تا کنون موفق به دستگیری آنان نشده اند.تمام حرف ها و گفته های این کلاهبرداران حرفه ای بیش از یک فرضیه ی خیالی نیست.مواظب باشید که در دام این افراد حیله گر و طمع کار نیفتید.آن دسته از مال باختگانی که قصد شکایت و بازپس گیری مبلغ خود را دارند می توانند به یگان حفاظت میراث فرهنگی مراجعه کنند.
                مدیریت شرکت کینگ الکترونیک
                بخش پشتیبانی نت
                ---------------------------------------------------------------
                سلام.مطلب کلاهبردار و دروغگو بودن سایت فلزجو و اینکه فقط چند نفر با اسامی و حسابهای جعلی از خودشون تعریف و تمجید میکنند رو تائید میکنم.متاسفانه سایت فلزجو از بی اطلاعی و علاقه مردم شدیدا سوءاستفاده و کلاهبرداری میکنه.اما کسی اسم و فامیلی اونها رو داره؟ حمید و مجتبی و مهدی فامیلیشون چیه و آیا همشون یکنفرن با اسامی جعلی؟ لطفا اگه کسی فامیلی اونا رو میدونه برام بنویسه. میخوام از راه قانونی پیگیری کنم.ممنون
                --------------------------------------------------------------
                با سلام به همه
                در اینکه انجمن فلزجو کلاهبرداره شکی نیست و همه این را به نیکی میدانند
                من و چند نفر از دوستان نیز در دام این شیادان گرفتار شدیم
                تنها کسی که توانست ما را فریب دهد حمید بود که با چرب زبانی گولمان زد
                مجتبی در ردیف دوم
                مهدی معصومی هم در ردیف سوم قرار دارد. آدرس مهدی معصومی در ساری شهرستان نکا شرکت آبادان به صندوق پستی ۴۸۴۱۵-۱۴۹ هست که تونستیم ردش رو بگیریم و آدرس مجتبی هم مازندران – ساری – میدان امام خمینی – کوچه اداره برق بینجلو – بنبست هفتم – پلاک ۲۷ – کد پستی ۴۸۱۵۷۳۸۸۱۴ است.
                دنبال آدرس سر دسته این گروه یعنی حمید هم هستیم که به محض بدست آوردن روی وبلاگمان خواهیم گذاشت.
                ما در حال جمع آوری اطلاعات لازم و اسناد و مدارک و جمع آوری مال باختگان هستیم تا بصورت قانونی از این کلاهبرداران شیاد شکایت کنیم لطفا ما را همراهی کنید
                برای دیدن مدار ردیاب اینها و اسناد و مدارک دیگر لطفا به وبلاگ ما سری بزنید
                -------------------------------------------------
                خدارو شکر که با تایید نکردن نظرم متوجه شدم شما هم مثل همون کلاهبرداره شمالی عمل میکنی.کسی که مشخصات دستگاهاش با واقعیت جور نمیاد.کاتالوگ دهن پر کن.ولی تو عمل کلی تفاوت.مثلا همین سیستم تصویر که نوشتید ارسال پونصد متر بعد میگید بلوتوث یا اینکه در صورت تصویری کردن فقط میشه از یک سیستم استفاده کرد یا لبتاب یا صفحه نمایش خوده دستگاه.یا نهایتا طرز صحبت پشت تلفن که بسختی جوابمیدی و این تجربه خوبیه واسه خرید.کاش یه مقدار نرمی تو صحبت و طرفداری نکردن از یه کلاهبردار میتونست مثلا مشتری مداری بشه.البته دیگه کو مشتری.
                خوده من یک نفر پنج تا مشتری دیگه برات داشتم که خدارو شکر نشد.
                ------------------------------------------------
                سلام مجدد
                وبلاگ felezjooo.mihanblog.com را با همکاری چند نفر از مالباختگان ایجاد کرده بودیم که اطلاعات بسیاری در زمینه کلاهبرداری فلزجو و همچنین آدرس و اطلاعات اونها و مدار ردیاب های آشغال اونها رو گذاشته بودیم که در کمتر از چند روز بحدی بازدید زیاد شد که باورمون نمیشد و کلی نظرات تایید ارسال شد.
                متاسفانه امروز دیدم وبلاگ حذف شده!!!
                دلیلش را جویا شدم دیدم به سازمان فیلترینگ گزارش شده که وبلاگ دارای محتوای مجرمانست و … و حذفش کردند.
                بک پ موجود بود و وبلاگ جدید راه اندازی شد.
                لطفا مطالب وبلاگ ما رو با نام ما منتشر کنید تا همه مردم بدانند این کلاهبرداران دست به چه کارهای کثیفی میزنند.
                ----------------------------------------------
                و اما قضیه هنوز ادامه دارد و شگردهای جدید و شیادان جدید در کمین علاقمندان ............................
                :NO:

                دیدگاه


                  #83
                  پاسخ : ساخت فلزیاب از 0تا100

                  سلام به تمامی دوستان واقعا از اطلاعات وتجربیات شما عزیزان واقعا استفاده کردم من کارم الکترونیک وسیستمهای توزین سبک و سنگین ولی به صورت تجربی مبشه گفت تو کارم خبره شدم ولی مدتی میشه که دارم روی پروژه ومدارهای فلزیاب از gprتا piکار میکنم راستش منم به دام کلاهبرداری فلزیابهایی که به نام ام تا ال دوربینی تبلیغ میشه افتادم مبلغ چهار میلیون تومان به حساب کارت که به اسم یک خانم بود واریز کردم به خاطرش تا کیش رفتم اما متسفانه پول رفت که بره دوستان اگر کسی ادرس یا نشانی از این کلاهبرداران داره ممنون میشم
                  دوستان من الان یک مدار فلزیاب pi دارم عمق زنیش بد نیست اما خواستم بدانم سنسور اشکار ساز فلزی مثل flc100 رو میشه به جای لوپ به فلزیابهای مدل piیا غیره وصل کرد وجواب گرفت مرسی ممنون میشم اگر راهنمایی کنید مرسی ممنون از در اختیار گذاشتن تجربیات و پذیرفتن من در بین خودتون مرسی

                  دیدگاه


                    #84
                    پاسخ : ساخت فلزیاب از 0تا100

                    وقتی دندون پزشک جیوه رو با پودر نقره امالگام میکنه و می چپونه تو اعصب رگ تغذیه ریشه دندون بعد میگه دو سه ساعت چیزی نخور و من فکر میکنم چسبش خراب میشه و 500 تومان میره تو جیبش چه انتظاری داری یه بیسوادش کلاه بزرگتری سرم نزاره چون مجبورتره
                    واما flc هم چیز خاصی نداره فقط پشتش تکنولوژی خوابیده :nerd:
                    ماجرا از این قراره وقتی پالسی حدود 20 میکرو ثانیه ایی به کویلی میدی میدانی اطراف کویل به وجود امده که با قطع پالس این میدان به خود کویل معکوس بر می گرده اگه فلز یا حلقه فلزی در اطراف محدوده میدان باشه کار سیم پیچ ثانویه رو انجام میده کمی میدان برگشتی را ضعیف می کند (اثر ادی)چون شارهایی را مصرف کرده است و اما برگشتی را با مدار تله متناوب میکرو امپر متر محدود و کوچک می کنند تا در محدوده تقویت اپ امپ قرار بگیره قیاس اپ امپ خیلی مهمه بایستی در محدوده تقویت پیکو امپر باشه در غیر اینصورت تقویت اش برای قوطی رنگ خوبه
                    حال خروجی را نمونه برداری و با دقت حالتی را به عنوان افست تعریف حال مشخصه از افست کمتر شد خروجی بوق ال ای دی و هر چیز دیگری داد و بیداد تا بگه یافتم :angry:
                    استاد می خواهد برای شکل دادن کوزه ارزش ان کوزه زیبا نیست هنر دست استاد است که می رود از یاد ها
                    :cry2:

                    دیدگاه


                      #85
                      پاسخ : ساخت فلزیاب از 0تا100

                      باسلام
                      درخصوص مدارفلزیابPI-100بایدبگم که مدارنسبتاساده وبه نظرثباتش بایدخوب باشه امانبایدبردش رضایت بخش باشه
                      پیش تقویت کنندش NE5534هست که ایسی خوبیه ازLM358هم برای قسمت انتگرالگیروتنظیم تریشهولداستفاده کرده که درحدمتوسطه واز4066برای قسمت نمونه گیرپالس استفاده کرده که زیادجالب نیست امااستفاده ازدوعددOPTOبرای این قسمت وایزوله کردن دوقسمت مدارکارقشنگی بوده که انجام شده برای تغذیه ایسی هاهم ازیک رگولاتور5+ولت و5-ولت که توسط 7660تولیدمیشه استفاده شده برای تولید پالسها هم ازمیکرو8پایه استفاده شده که ساده ترین شکل میتونه باشه
                      بنابراین بنظرمن استفاده ازسوئیچ انالوگ درمدارازضعفهای بزرگ این مداره
                      البته اکه کسی بخادبدون هزینه درستش کنه کافیه که فرکانس وتاخیرسه سیگنالی که ازمیکروی مدارتولیدمیشه روبااسیلوسکوپ دربیاره وروی یک میکروحتی متفاوت بامیکروی مداربنویسه واستفاده کنه

                      دیدگاه


                        #86
                        پاسخ : ساخت فلزیاب از 0تا100

                        جناب roshik تا جاییکه میدونم بیشتر سازندگان حرفه ای مطرح دنیا از جمله وایت - گارت - ماین لب - فیشر و تسورو ... از 4066 بعنوان سویچ نمونه گیری از پالس استفاده کرده اند ، حالا از نظر شما نقطه ضعف این سویچ چیست و شما اشکال خاصی در عملکرد آن مشاهده میکنید ؟ و اگر نه پیشنهاد جایگزین بجای این قطعه چیست و چه مزیتهایی بهمراه خواهد داشت ؟ و نکته بسیار مهم آنکه ولتاژ فلای بک برگشتی از لوپ یک سیگنال آنالوگ است که دامنه انتهایی آن در جایی که به حد صفر نزدیک میشود بعد از تقویت در opamp مشخصه صد درصد آنالوگ دارد و نیز وظیفه انتگراتور نیز انتگرال گیری از منحنی فوق میباشد سوال اینکه در اینجا استفاده از سویچ غیر آنالوگ چه کاربردی خواهد داشت ؟
                        نکته بعدی اینجاست که هر نوع لوپی بدون دخالت دست با کیت مینی متال PI-100 دقیق تنظیم میشود بنظر شما طراح کیت از چه روتینی داخل میکرو استفاده کرده است که ناحیه نمونه گیری صحیح را انتخاب میکند ؟ میتونید بصورت عملی با هر کمپایلری که بلد هستید مثال کوچکی بیاورید ؟

                        دیدگاه


                          #87
                          پاسخ : ساخت فلزیاب از 0تا100

                          ببینیدسوئیچ انالوگ درحالت عادی مقاومتی درحدخیلی زیادداره ودرحالت سوئیچ یاوصل حدود500اهم امااشکال اون بنظرم خوب نبودن سرعت سوئیچه چون درمدارات فلزیاب زمان حتی درحدنانوثانیه هم بسیارمهمه چون تغییرمیدان برگشتی حاصل ازسیم پیچ درحضوریک فلزدرحدمیلی ولت درحدودنزدیک به 1000ولته بامیرایی بسیارسریع که نشون میده هرچه نمونه برداری دقیقترباشه نتیجه وبردبهترخواهدشد
                          بنظرم بجای این یکی بهتره ازایسی هایsample&holdاستفاده بشه که درداخلشون مدارمقایسه کننده خوبی داره یک نمونش ایسی LF198هست
                          درمردتنظیم اتوماتیک لوپ بامدارهم بنظرم پهنای پالس اصلی ثابت میمونه وتغییرنمیکنه اماباتوجه به میزان شدت میرایی میدان برگشتی ازلوپ تاخیرپالسهای نمونه که به ایسی سوئیچ میره نسبت به پالس اصلی تنظیم میشه ودرحدثابت نگه داشته میشه

                          دیدگاه


                            #88
                            پاسخ : ساخت فلزیاب از 0تا100

                            اطلاعات دیتاشیت hcf4066 معرف حضورتان :
                            = TYPICAL ON RESISTANCE FOR 15V OPERATION
                            ohm 125
                            = FREQUENCY RESPONSE SWITCH ON
                            40MHz(Typ.)
                            Propagation Delay Time (signal input to output)=7nS(typ.)
                            بیخود نیست که سازندگان مطرح از این آی سی سریع استفاده کرده اند .
                            :nerd:

                            دیدگاه


                              #89
                              پاسخ : ساخت فلزیاب از 0تا100

                              ولی من نظرم اینه که ازاین ایسی مدارات جایگزین بهتری هم هست واون هم ایسی هایی که درشون ازمقایسه کننده هااستفاده شده میتونه باشه چون سرعت نمونه برداریشون بسیارعالیه وکوچکترین تغییرات درواحدزمانوثبت میکنند
                              حالاکسی ازدوستان که مدارشوتهیه کرده میتونه فرکانس کاری مدارروبا اسکوپ ویافرکانس متردربیاره بنظرم که درحدود100هرتزبایدباشه
                              خروجی این فرکانس هم ازپایه 6میکرویعنی ایسیU1هست

                              دیدگاه


                                #90
                                پاسخ : ساخت فلزیاب از 0تا100

                                من در مورد فلزیابهت اطلاعات مختصری دارم
                                این فلزیاب ارایه شده یک piمشهوره که اسمش فلزیابgreyهست.
                                دیگر اینکه دوستان توجه کنن فقط وفقط فلزیابهای vlfهستند که دو تا لوپ دارند و بقیه یک لوپ دارند.
                                اما کار لوپ دوم در این مدار حذف نویز ناشی از غبار و ذرات خاکه و اینطور نیست که یکی فرستنده و دیگری گیرنده باشه و میشه حذفش کرد

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X