اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کار و اشتغال در برق و الکترونیک

Collapse
این موضوع برجسته شده است.
X
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

    امشب نشستم و تقریبا تا صفحه ی 20 تاپیک رو خوندم و جای تشکر بسیار از عزیزان به خصوص اقای کی نژاد عزیز و گرامی که حق برادری بر ما دارند داره که تجربیات گران بهای خودشونو در اختیار عموم قرار میدند. بنده جواب سوال های قبلی خودم رو گرفتم و خب بنده بعد از فارغ التحصیلی ازمایشگاه کوچیکی به همراه اسکپ و چند مداری که خودم ساختم در خانه دارم و الان سوال های دیگری دارمبنده به مدت 10 سال است که با پردازنده های AVR به صورت جسته و گریخته کار کردم و چندین پروژه رو هم انجام دادم ولی هنوز توی بحث برنامه نویسی حرفه ای نشدم و شاید این از دانش کم کد نویسی من باشه. من چطوری میتونم دانش برنامه نویسی خودم رو برای کار با پردازنده هایی که با زبان ++C کار می کنند میتونم بالا ببرم و حرفه ای کار کنم؟ آیا زمان ++c تمام شده و یا حتی باید به فکر زبان های دیگر و یا پردازنده های دیگر مانند STM32 بود؟ دوم اینکه ایا یاد گرفتن یک زبان دوم مانند پایتون برای کارهایی که نیاز به پردازش بالا هست و نیاز به استفاده از بردهای امبد مانند رزبری پای و یا ... هست در چه درجه ای از اهمیت برای من قرار دارد (لطفا به قیمت مناسب این بردها در مقایسه با بردهایی که یک شخص میتونه برای خودش تولید کنه هم توجه بفرمایید)؟ و مورد اخر اینکه من یکی از بهترین جاهای کار مورد علاقه ام رو که R&D اسنوا بود به دلیل نپخته بودن در مصاحبه از دست دادم چطوری جبرانش کنم؟
    جدیدترین ویرایش توسط amin20107; ۲۱:۴۲ ۱۳۹۶/۰۲/۰۳.
    گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
    همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

    دیدگاه


      پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

      سلام دوستان
      من سربازم تقریبا 9 ماه تا پایان خدمت سریازی دارم و بعضی عصر ها بیکارم . از الان تو فکر بعد خدمت و کارم و تو این دو راهی ماندم که الان 1- دنبال رشته خودم برم ( برق قدرت ) و تجربه کسب کنم و ... ( اینم اضاف کنم که بعد خدمت ترس این هست که بازار کار کلا فاجعه می باشد کار دولتی که هیچ خصوصی هم باید چیزی که کار فرما میخواد باشی .و... ) 2- کار آزاد ( مربو به رشته خودم نباشه و سرمایه هم هست و تو این زمان میشه رفت یاد گرفت ) به نظر دوستان گرامی کدوم راه بهتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
      جدیدترین ویرایش توسط mohsenrostami; ۱۸:۴۴ ۱۳۹۶/۰۲/۰۵.

      دیدگاه


        پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

        نوشته اصلی توسط mohsenrostami نمایش پست ها
        ن سربازم تقریبا 9 ماه تا پایان خدمت سریازی دارم و بعضی عصر ها بیکارم . از الان تو فکر بعد خدمت و کارم و تو این دو راهی ماندم که الان 1- دنبال رشته خودم برم ( برق قدرت ) و تجربه کسب کنم و ... ( اینم اضاف کنم که بعد خدمت ترس این هست که بازار کار کلا فاجعه می باشد کار دولتی که هیچ خصوصی هم باید چیزی که کار فرما میخواد باشی .و... ) 2- کار آزاد ( مربو به رشته خودم نباشه و سرمایه هم هست و تو این زمان میشه رفت یاد گرفت ) به نظر دوستان گرامی کدوم راه بهتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
        نمیشه به طور قطع در این باره صحبت کرد فقط چیزی که به نظر من میرسه هر کدوم بیشتر علاقه دارید و شرایط بهتری برای شروعش دارید
        گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
        همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

        دیدگاه


          پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

          چقدر خوب هست که دوستان شرکت های معتبری که شناخت دارند ازشون و میدونند که این شرکت ها واقعا کار الکترونیک خوبی و قوی انجام میدند رو جهت ارسال رزومه به بقیه معرفی کنند.
          حتی مدیران انجمت میتونند تا یک تاپیک اختصاصی جهت این کار باز کنند.
          گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
          همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

          دیدگاه


            پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

            نوشته اصلی توسط pencil نمایش پست ها
            یک اتفاق جالبی چند ماه پیش افتاد که برام جالب بود، تعریف می کنم.
            چند وقت پیش عزیزی برای انجام پروژه ای به بنده مراجعه کرده بود(آمپ و کوپلر 800 مگاهرتز و... )، در ابتدا بعد از شرح کارش به بنده فرمود که تا 800 هزار تومن بیشتر نمی تونم بدم برای اینکار و بدون هیچ پیش پرداختی(و با لحن توهین آمیزی که مهندسای ایرانی کار بلد نیستن و...)
            چیزی که جالب توجه هست برای انجام این پروژه حداقل اسکوبی که مورد نیاز بود از 15م به بالا شروع میشد، منابع تغذیه و قطعات و نمونه برد ها و حتی PCB آن که باید ویژگی های خاصی داشته باشد و از همه مهمتر زمانی بود که باید بر روی این پروژه صرف میشد، که نزدیک به دو ماه کامل بود و با توجه به این شرایط من قیمت رو برای کار 3500 پیشنهاد دادم که بعد از کمی تمسخر بنده پی راه خود رفت.
            بعد از سه ماه خبر دار شدم که خواسته خود را با قیمت تمام شده حدود 5م به چین سفارش داده، متاسفانه یکی از مشکلات اصلی در جامعه مهندسی؛ ضعف مهندسی نیست بلکه عمده مشکل در ناآگاهی کارفرما می باشد، البته مانند مورد بالا کم نیستند و تقریبا همه ی کارفرما های ایران بدون استثنا نیز این چنین فکر میکنند.
            اکثر اعضای این انجمن خوب می دادنند که کار اصلی مهندسان الکترونیک طراحی مدار و.... است، اما کار اصلی رو که شما در بازار ایران باهاش روبه رو میشید این هست که زمانی که با چهار سال سابقه مفید در شرکت های خصوصی استخدام میشد، جلوی شما یک تعداد برد میگذارند و میگویند مونتاژ کن یا دمونتاژ کن! خوب این کار رو هم یک دیپلم ریاضی یا فنی یا حتی سیکل هم میتواند با چند ساعت آموزش انجام دهد و از همه مهتر دستمزدی که بابت کار مهندسی به شما میدهند از دستمزد یک کارگر ساده فلافلی به مراتب کمتر است، با توجه به اینکه کارگر فلافلی نه با دود قلع و یا قرص جیوه و یا... تا آخر عمر کاری ندارد.
            یادم هست امسال در شرکتی کار میکردم که موقع مونتاژ بردها کاملا متوجه می شدم که این برد از لحاظ طراحی بسیار داغون هست( پایه های کلاک ورودی Fpga رو، روی PCB اشتباه زده بودند) و بنده هرچی به مسئول بالا دستی این موضوع رو اطلاع دادم تنها به بنده می خندید.
            متاسفانه در بازار کار عده ای اینقدر ابله هستند که فکر میکنند کار نیست و جوانان راضی به هر کاری می شوند، اما وقتی می گوییم کار نیست، منظورمان کار درست و حسابی و درخور هست وگرنه بازار حمالی که همیشه داغ بوده.
            بنده هم با نظر عزیزانی که خروج از ایران یا تغییر شغل را مد نظر دارند موافقم.

            سلام
            درباره مورد اولی که گفتید. مشکل عدم اعتماد به مهندسان و شرکت های ایرانی هست. من کارفرمایی را میشناسم که خودش برنامه نویس بود(زبان سی) و برای محصولش دنبال یک برنامه ی اندرویدی بود. ولی اینقدر پیشنهاد های مختلف از 300 هزار تومان تا 3.5 میلیون تومن و از 2 هفته تا 2 ماه گرفت که پیشمان شد. با خودش گفت من اگر خودم 1 ماه وقت بگذارم و اندروید یاد بگیرم بهتر است تا اینکه 1-2 ماه معطل بشوم و انتظار و استرس بکشم که آیا کارم انجام بشود یا نشود! (یعنی حتی بحث مالی برایش اولویت نبود...دقیقا مثل مثالی که شما زدید و طرف 1.5 میلیون تومن بیشتر به طرف چینی پول داده)

            اگر ما یک سازمانی داشتیم که مهندسان حوزه های برق و کامپیوتر(و حتی بقیه رشته های مهندسی) را بدون پول و پارتی، و بر اساس سواد و تجربه و کیفیت کار دسته بندی میکرد، شاید اوضاع خیلی بهتر میشد و کارفرمای ایرانی ترسش از بین میرفت و راحت مهندس و شرکت با کیفیت ایرانی را پیدا میکرد و سفارش میداد. و البته شرکت ایرانی هم به قول و عهد خود وفا میکرد و حتی بهتر از کیفیت توافق شده را در سر وقت تحویل میداد!

            متاسفانه در کشور ما چنین نظام یا سازمانی وجود ندارد و هر دانشجو و یا مهندس کم تجربه و کم سوادی می آید و پذیرش سفارش میکند و آخرش به مشکل میخورد و دیدگاه کارفرما به مهندس ایرانی را نابود میکند! و این مشکل فقط در بحث مهندسی نیست. حتی در ریاست جمهوری ما هم یک شبه یک نفر از غیب ظاهر میشود و ادعای حل مشکلات در یک شب را میکند و ....!

            کلا در ایران عدم وجود سوابق و کارنامه ی فرد باعث بدبختی های بسیاری شده و خواهد شد...کاش در زمینه مهندسی کسی (حتی یک استارتاپ) وارد این عرصه بشود و مهندسان و شرکت های مهندسی در ایران را یک رتبه بندی واقعی بکند!

            دیدگاه


              پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

              ..........
              جدیدترین ویرایش توسط saeedbordbar; ۰۱:۵۴ ۱۴۰۰/۰۲/۰۶.
              هستم اگر می روم، گر نروم نیستم :rolleyes:

              دیدگاه


                پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

                نوشته اصلی توسط saeedbordbar نمایش پست ها
                خیلی عجیبه 4 سال از اخرین پست میگذره . انگار که همه انگیزه ها در مورد اشتغال کمرنگ شده. نمی دونم مشکلمو بگم کسی میلی داره وقت بزاره یا نه؟
                من از دانشگاه دولتی به زور مشروطی و معدل پایین تونستم لیسانس الکترونیک بگیرم. واقعا برام سخت بود. کار عملی چندانی هم نداشتم . در حد پروژه های ساده دانشجویی. خیلی دنبال کار دولتی بودم. آزمون استخدامی زیادی دادم بعضی هاشم تا مصاحبه رفتم ولی دیگه با این سن حق شرکت در آزمون ندارم. سابقه کار تخصصی ندارم. پولم ندارم. مجرد و بدبخت. با این شرح حال یه سوال دارم . به نظرتون بازار کشش داره من برم سراغ تعمیرات خرده کاری و نصب ایفون این چیزا. پول مغازه که ندارم برم واسه بقیه کار کنم. یا کلا دندون این رشته واسه همیشه بکنم برم سراغ کارگری.
                بچه اول یه خانواده فقیرم . امیدشون به منه. اگه چیزی به نظرتون میرسه بگید.
                سلام
                اینا تجربه است که میگم البته از همه عزیزان پوزش می خوام چون کوچکتر از همه و بی دانش تر از همه هستمابتدا برو دنبال علاقه خودت
                دانش خودت را ببر بالا بزار همه بیان دنبالت
                در آموزش ها دقت کن چگونه آموزش بورس را طی کن ( به نظرم فنی حرفه ای بهتره ) مثل مهندسی پزشکی تعمیرات تجهیزات اتاق عمل ، دندانپزشکی و.... تعمیر پاور سوئیچینگ- انرژی تجدید پذیر و.... تعمیر لوازم خانگی البته شغلهای دیگر هم خوبه ولی بحث علاقه است!
                ابتدا می توانی فروشگاه آنلاین بزنی با خدمات با کم شروع کن یک روزی بزرگ می شوی فروشگاه سخت نیست اتفاقا الن خوب شده انقد صفحه اجتماعی هست که فوری میای بالا فقط تلاش می خواد .
                همراه با فروشگاه کارت هم چاپ کن تراکت هم چاپ کن شماره افراد هم برای ارسال پیامک و بازاریابی پیامکی جمع کن
                و....
                اونوقت که فروشگاه خودت را تو اینترنت می بینی ، به شما پیام میدن یا سفارش و... انرژی میگیری
                البته می توانی بری یه فروشگاه زنجیره ای یا بهتر از اون چون شما مدرک داری و اقات بیکاری به فروشگاه برسی
                اینجور دوشغله می شوی
                جدیدترین ویرایش توسط HOOMAMIRS; ۱۱:۰۸ ۱۴۰۰/۰۲/۰۵.
                برای ورود علم ، تکنولوژی ، پیشرفت به اجازه کسی احتیاج نیست !

                دیدگاه


                  پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

                  سلام
                  اگه کسی در ضمینه طراحی
                  مدار فرمان
                  تابلو برق
                  نرم افزار اتوکد
                  کار با نرم افزار آفیس
                  کار با نرم افزار کورل

                  فعالیت داره یه پیام به من بده
                  مشهد - شهرک صنعتی توس
                  باقرانی
                  09155122251
                  اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                  دیدگاه


                    پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

                    سلام ببخشید من چجوری میتونم تاپیک بزنم


                    سلام ببخشید چجوری میتونم تاپیک بزنم

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X