اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کار و اشتغال در برق و الکترونیک

Collapse
این موضوع برجسته شده است.
X
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

    سلام خدمت دوستان عزیز
    بنده تعریف رشته مهندسی برق قدرت و شبکه های انتقال و توزیع در بازار کار و خود رشته را خیلی شنیده ام و کلیاتی درباره این رشته از اینترنت جستجو کردم اما فکر نمی کنم کافی باشد؛ گفتم از فارغ التحصیلان و شاغلین در این رشته پرس و جو کنم و دیدم کسی بهتر شما دوستان نمی تواند به من کمک کند. البته می بخشید اما چند سوال آماده کردم که فکر کنم در توضیح جامع تر کمکتون کنه.

    اگر زمان به عقب بر می گشت، دوباره همین رشته را انتخاب می کردید؟
    آیا کار جالبی است؟
    بعد از فارغ التحصیلی پیدا کردن کار برایم آسان است؟
    در ایتدا چه کاری را می توانم انتخاب کنم؟
    اگر استعدادم متوسط باشد، در چند سال اول چقدر درآمد خواهم داشت؟
    معایب و محاسن این رشته و شغل چیست؟
    چه دوره هایی را بگذرانم به یافتن شغل کمک می کند؟

    اگر زودتر بتوانید پاسخ دهید ممنون می شوم
    با تشکر

    دیدگاه


      #32
      پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

      امروز فرد جدیدی به عنوان نیروی کار نزد من آمده بود و برای روز اول نکاتی را به ایشان متذکر شدم که به نظرم رسید یکی از آن نکات ممکن است برای مخاطبین این تاپیک بسیار مفید باشد.
      یکی از مواردی که به شدت گریبانگیر افراد کم تجربه و تازه کار است ( و متاسفانه خود من هم در ابتدای کار از این امر مستثنی نبوده ام)، تشخیص هایی است که توسط این افراد بر اساس یکسری تصورات و تخیلات داده می شود و بسیار مشاهده می کنیم که فردی که کوچکترین تجربه ای ندارد اعلام می کند که من به این نتیجه رسیده ام که مثلا روی موضوع X یا نرم افزار Y یا زمینه کاری Z فعالیت کنم و یا نتیجه گیری های کلی که هیچ نسبتی با میزان دانش و تجربه فرد مذکور ندارد. در حالیکه در بسیاری از موارد این تشخیص ها و قضاوت ها علاوه بر آنکه فاقد اعتبار و صحت لازم است، ممکن است در عقب ماندن از مسیر درست و از دست رفتن بسیاری از فرصت ها و تحمیل هزینه های مالی و زمانی، بسیار تعیین کننده باشد.
      به عنوان مثالی از این اشتباه که شخصا در سالیان نه چندان نزدیک و در ابتدای فعالیت کاری مرتکب شدم، قصد کار کردن روی موضوعی را داشتم و به فرد صاحب تجربه ای در آن رشته مراجعه و در مورد انجام آن کار مشورت کردم و ایشان هم به من نصیحت و توصیه کرد که این کار را پیگیری نکنم و این راهی نیست که بتوانم جواب خوبی از آن بگیرم. اما من بجای اینکه به وزن و اهمیت سفارش ایشان توجه کنم، بر اساس یکسری تشخیص های شخصی به راه خود رفتم و حاصل آن شد که به پول امروز معادل بیش از ده میلیون تومان هزینه کردم و یکسال هم وقت گذاشتم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که ای کاش قدر و قیمت سفارش و نصیحت یک فرد با تجربه را بیشتر می دانستم و به آن عمل می کردم. و حاصل همین تجربه بود که در سالیان بعد، سفارش و توصیه های اشخاص صاحب صلاحیت را به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین معیارهای انتخاب مسیر برگزیدم و هیچگاه هم از این رویکرد ضرر نکردم.
      خلاصه آنکه به دوستانی که در ابتدای راه هستند، توصیه می شود که بیشتر از آنکه به دنبال عمل به تشخیص های شخصی خود باشند، به دنبال یافتن افراد با تجربه و صاحب صلاحیت و استفاده از اطلاعات و راهنمایی های آنها باشند که گاهی یک راهنمایی درست می تواند در پیشرفت های اساسی به شدت موثر باشد و در نقطه مقابل هم برخی اشتباهات و انتخاب مسیرهای نادرست می تواند عامل تعیین کننده ای برای عقب ماندن و نرسیدن به پیشرفت مورد نظر باشد.
      اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
      دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
      برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
      وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
      قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
      اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
      ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد

      دیدگاه


        #33
        پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

        با سلام

        در مورد شرکت های تابلو سازی و آسانسور هم توضیح مختصری بدید ممنون میشم
        در مورد سرمایه هم توضیخ بدید که چقدر میخان

        دیدگاه


          #34
          پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

          درود بر شما
          نزدیک به 40 دقیقه است که مطالب دوستان با تجربه را مطالعه میکنم :read:باید اعتراف کنم این مطالب بسیار آموزنده و رهگشا بود و تا بحال از زبان هیچ دوست یا مشاوری نشنیده بودم بسیار سپاس گذارم آقای کی نژاد :job:من یه سوال کوچک برایم پیش امده که صلاح میبینم با استفاده از تجربیات گرانقدر شما و سایر دوستان به نتیجه برسم .با توجه به تجربیات بسیار ارزشمند دوست و استاد عزیز جناب مهندس کی نژاد از ایشون می خوام که1) قابلیت ها و آموزشها و مهارت هایی که یه کاردان الکترونیک(که علاقه مند به الکترونیک وادامه تحصیل در این رشته است) باید داشته باشه رو بیان کنند و برای رسیدن به این توانمندی ها روشهایی رو هم ارائه بدهند .2)من تقریبا 2 سال در زمینه الکترونیک کار کردم که به دلیل عدم رضایتمندی از شغل خود استعفا داده و مجددا به دنبال شغل ایده آل رفتم اما دقیقا نمیدانم در چه شاخه ای و چه تخصصی باید متمرکز شوم :angry:لطفا راهنمایی کنید سپاسگذارم

          دیدگاه


            #35
            پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

            سلام دوستان
            اجازه بدین منم یک چیزی بگم شاید بدردتون خورد
            من مدتی دنبال کار بودم اینو دوستان هم میدونند بطوری ولی خوب هر جا میرفتم ناز می کردند گرچه اون ها هم مقداری حق داشتند یکمی بازار کارشون جالب نبود بعضی هاشون هم اصلا دوست نداشتند به اندازه یک ارزن کمک کنند بعضی هاشون هم شاید منو در توانایی اون کار نمی دیدند بالاخره اونهاهم یک حقی دارند .

            پس باخودم گفتم توی خونه کار می کنم و هم اطلاعاتمو می برم بالا و هم برای کارشناسی میخونم
            و به فکر باشین چیزهایی رو بسازین و رو چیزهایی کار کنین که به درد بخوره و اینکه سعی کنید واسه کاری که میکنید خودتون ارزش قائل بشین چون زمانی که واسه اون کار ارزش قائل بشی باعث میشه اونو به بهترین شکل بسازین , و اینکه بعد از اتمام کار اونو ببرید و به بقیه نشون بدید و قبل از شروع کار فکر کنید که باید چه شکلی باشه کارتون و از استاد های دلسوز و افرادی که در کارند نظرشونو بپرسید .
            اما علت این چیزهایی که گفتم اتفاقی بود که واسه خود خودم افتاد اونم این بود که من از قبل دوست داشتم یک ساعت با سون سگمنت بسازم و شروع به ساختن یک ساعت خیلی دقیق کردم و حتی پیش استادمم هم رفتم و یکی دو تا سوال هم پرسیدم گرچه ایشون هم همون چیزی رو که بقیه میگفتند گفتند گفتند که کار با سون سگمنت کمی اذیت کنند است و شما باید توی عمل همیشه تست کنی بعدش هم گفت که اگر طراحی شد بیا تا ببینم . اما بعدش که کامل شد بردم و به استادم نشون دادم
            بعد که استاد کار منو دیدند گفتند اگر بتونی یک فرکانس متری با یک چنین شرایطی داشته باشه و بتونی بسازیش تمیز و مرتب شاید من بتونم به اندازه سه تا از اونو براتون بفروشم چون یک شرکت درخواستی داشته بود .
            درسته فروش سه تا از این چیزی جیب منو نمی گیره
            ولی خوب میخوام اینو برسونم که اگر میخوای کاری دست و پا کنی سعی کن توانایی هاتو ببری بالا و این توانایی هارو به بقیه بشناسونی همین طور که نگاه کنید چرا قبل ساخت ساعت استاد به من یک چنین پیشنهادی نداد ولی زمانی که ساعت و بردم و نشون دادم یک چنین پیشنهاد ی داد به عنوان یک کار اولیه
            و میخوام یک چیز دیگه ای هم به دوستان بگم یک کاری رو که شروع میکنی تا اخرش برو و این که هی از این کار به اون کار نپر , زیرا اگر باز بخوای بیای این کارو که ولش کردی شروع کنی واز باید از اول شروع کنی و این کار باعث میشه شما عقب بیوفتی
            مگر این که واقعا متوجه بشی که این کار نشدنیه و واقعا بدرد نخوره که اگر اینو متوجه بشی دیگه باید برای همیشه اون تحقیق یا کارو یا پروژه ای رو که تو ذهنته بندازی دور .
            امید است که منظور مو به دوستان رسونده باشم . اگر هم پول داری سعی کن یک مغازه کوچولوی کوچولو بزنی و به جای اینه توی خونه اظلاعاتتو ببری بالا توی اونجا کار کنی و اطلاعاتتو ببری بالا . درسته که اون پولی که به مغازه داری میره ولی همون پولی که داری واسه مغازه می دی باعث میشه شما در یادگیری بسیار مسمم تر باشی و تلاش بیشتری کنی و حتی یک سری مزایای دیگه هم داره که خود به خود به بقیه معرفی میشی و ...
            اگر پول نداری اصلا این کار و نکن همون یک ذره پولی که داری توی خونه کار کن .
            سپاس :wow:
            مولا علی (ع) میفرمایند : آسوده باش , آستین هارا بالا بزن , بر خدا توکل کن , آنگاه خدا را خواهی دید که زودتر از تو دست به کار شده است .

            دیدگاه


              #36
              پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

              نوشته اصلی توسط درود
              در مورد شرکت های تابلو سازی و آسانسور هم توضیح مختصری بدید ممنون میشم
              در مورد سرمایه هم توضیخ بدید که چقدر میخان
              منظور شما تاسیس و فعالیت در قالب چنین شرکت هایی است و یا منظور استخدام و همکاری با آنهاست؟

              نوشته اصلی توسط Emad_66
              از ایشون می خوام که1) قابلیت ها و آموزشها و مهارت هایی که یه کاردان الکترونیک(که علاقه مند به الکترونیک وادامه تحصیل در این رشته است) باید داشته باشه رو بیان کنند و برای رسیدن به این توانمندی ها روشهایی رو هم ارائه بدهند .2)من تقریبا 2 سال در زمینه الکترونیک کار کردم که به دلیل عدم رضایتمندی از شغل خود استعفا داده و مجددا به دنبال شغل ایده آل رفتم اما دقیقا نمیدانم در چه شاخه ای و چه تخصصی باید متمرکز شوم :angry:لطفا راهنمایی کنید سپاسگذارم
              در پست شماره 13 از همین تاپیک به برخی از مهارت ها و توانمندیها اشاره شده که می تواند برای شما مفید باشد. البته از یک کاردان الکترونیک این انتظار نمی رود که دارای توانمندی در حد طراحی باشد. بلکه بیشتر مورد انتظار است که دارای یکسری مهارت های عمومی در سطح شناسایی امکانات موجود باشد. بسیار مهم است که یک کاردان الکترونیک، قطعات مختلف را به خوبی بشناسد و با مهارت هایی مانند مونتاژ، تعمیرات، طراحی PCB و تا حدی با برنامه نویسی میکروکنترلر و ترجیحا PLC آشنایی داشته باشد. فراتر از این هرچه بتواند به فهرست توانمندی ها و قابلیت های خود اضافه کند، بصورت طبیعی در گرایش های مرتبط قابلیت اشتغال خواهد داشت. مثلا ممکن است یک نفر در تابلوسازی دارای تجربه و تخصص باشد و دیگری در سیستم های دوربین و یا شبکه و موارد متعدد دیگر.
              اما مورد دومی که مطرح کرده اید تا حدی با گزینه اول در تعارض است و اگر شما علاقه ای به کار در رشته الکترونیک ندارید، بهتر است در هر رشته ای که دارای علاقه و استعداد هستید به فعالیت بپردازید و هرچه این کار را زودتر انجام دهید به نفع شما خواهد بود.
              اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
              دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
              برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
              وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
              قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
              اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
              ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد

              دیدگاه


                #37
                پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

                نوشته اصلی توسط طراح
                منظور شما تاسیس و فعالیت در قالب چنین شرکت هایی است و یا منظور استخدام و همکاری با آنهاست؟
                اکثرا افراد دارای مشکل سرمایه هم هستند.
                ولی با صرف نظر از مشکل سرمایه ، آیا این زمینه کاری دارای آینده مناسب و بازار خوب و صد البته برای افرادی که الان قصد ورود به این بازار را دارند خوب است ؟
                برای ورود به این زمینه چه کارهایی باید انجام داد ؟
                مرسی

                دیدگاه


                  #38
                  پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

                  از اعضای خوب این سایت، آقای هادی اسدی POLESTAR در زمینه آسانسور فعالیت دارند و می توانید اطلاعات دقیق تر را از ایشان دریافت کنید. اما تا جایی که اطلاع دارم فعالیت های مرتبط با نصب آسانسور از آن زمینه های کاری است که به دلیل گردش مالی بالا تا حدی نیاز به سرمایه گذاری دارد و به همان نسبت هم (در صورت موفقیت) دارای سودآوری خوبی خواهد بود.
                  اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
                  دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
                  برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
                  وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
                  قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
                  اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
                  ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد

                  دیدگاه


                    #39
                    پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

                    یکی از موضوعاتی که مطرح کردن آن می تواند در مبحث کار و اشتغال در الکترونیک مفید باشد، زمینه هایی است که از نظر ایجاد درآمد در مرتبه بالاتری قرار دارند و به تبع آن افراد شاغل در آن زمینه ها (اعم از کارفرما و پیمانکار) دارای سطح درآمد بهتری هستند. یک اصل کلی در تمام رشته ها و از جمله برق و الکترونیک حاکم است که فارغ از بحث هایی نظیر رانت و پارتی و ارتباطات ناسالم و در شرایط مساوی، هرکس در حوزه کاری خود دارای توانمندی و صلاحیت تخصصی بیشتری باشد، بصورت طبیعی در مقایسه با رقبای خود در جایگاه بهتری از نظر موقعیت مالی و اقتصادی قرار خواهد گرفت. اما در این پست منظور بیان این مطلب است که با فرض دارا بودن تخصص بالا و فراهم بودن سایر شرایط، چه بخش هایی هستند که سودآوری بیشتری دارند و گردش مالی در آنها بالاتر است. در این رابطه می توان به مواردی اشاره کرد:

                    1- کارهایی که نیاز زیادی برای آنها وجود دارد و بنا به دلایلی یک نوع انحصار برای تامین کنندگان آن نیاز وجود داشته باشد. این دلایل می تواند ناشی از جنبه علمی و تخصصی مسئله و دانش فنی و اطلاعات بالای تامین کنندگان آن نیاز باشد و یا ممکن است عوامل دیگر مانند ارتباط با اشخاص و مجموعه ها دلیل این انحصار باشد. مثلا ممکن است برای واردات یک محصول خاص، ساز و کاری توسط مجموعه ای ایجاد شود که انجام آن از عهده دیگران خارج باشد. در این شرایط این قدرت مانور برای دارنده انحصار وجود دارد که از نظر مالی فراتر از مقیاس های موجود عمل کند. و یا ممکن است دانش فنی مورد نیاز برای انجام کاری در اختیار یک فرد یا مجموعه خاص باشد، که در این شرایط هم اعداد و ارقام مالی در قیاس با موضوعاتی که رقبای زیادی برای انجام آن وجود دارند، بسیار متفاوت است.

                    2- جنبه مهم دیگری که هدف از انتشار این پست بیشتر اشاره به این بخش بود، این مسئله است که کارهایی در الکترونیک که به نحوی با رشته های دیگر ترکیب می شوند، معمولا از نظر گردش مالی می توانند در سطح غیر قابل مقایسه ای نسبت به یک مدار الکترونیکی خالص قرار بگیرند. انتظار سودهایی در حد میلیون تومان و بالاتر از یک مدار الکترونیکی خالص معمولا امر بسیار بعید و نادری است که در حوزه های بسیار تخصصی و خاص ممکن است محقق شود. اما هنگامی که الکترونیک و دیجیتال به عنوان مغز متفکر در کنار بازوهای اجرایی مانند مکانیک، نیوماتیک، هیدرولیک، شیمی و مانند آن قرار می گیرد می تواند به ارزش افزوده های بسیار بالایی منجر شود و سودهای غیر معمولی از آن قابل انتظار باشد.

                    3- در حوزه الکترونیک خالص هم هنگامی که به مرزهای ولتاژ، جریان، فرکانس و مانند آن نزدیک می شویم، بصورت طبیعی ارزش افزوده مدارات بالا می رود. بطور خاص مدارات و دستگاه هایی که با بارهای سلفی جریان بالا سر و کار دارند ( مانند درایورهای موتور، کوره های القایی، منابع تغذیه و شارژهای جریان بالا، دستگاه های جوش فرکانسی و ...)، از نظر قیمت و سودآوری جزء حوزه های پردرآمد رشته الکترونیک محسوب می شوند و مدارات مرتبط با سلف و بارهای سلفی امروزه میلیاردها دلار از سهم گردش مالی مرتبط با رشته الکترونیک را در سطح دنیا به خود اختصاص می دهند.
                    اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
                    دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
                    برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
                    وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
                    قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
                    اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
                    ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد

                    دیدگاه


                      #40
                      پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

                      نوشته اصلی توسط طراح


                      2- جنبه مهم دیگری که هدف از انتشار این پست بیشتر اشاره به این بخش بود، این مسئله است که کارهایی در الکترونیک که به نحوی با رشته های دیگر ترکیب می شوند، معمولا از نظر گردش مالی می توانند در سطح غیر قابل مقایسه ای نسبت به یک مدار الکترونیکی خالص قرار بگیرند. انتظار سودهایی در حد میلیون تومان و بالاتر از یک مدار الکترونیکی خالص معمولا امر بسیار بعید و نادری است که در حوزه های بسیار تخصصی و خاص ممکن است محقق شود. اما هنگامی که الکترونیک و دیجیتال به عنوان مغز متفکر در کنار بازوهای اجرایی مانند مکانیک، نیوماتیک، هیدرولیک، شیمی و مانند آن قرار می گیرد می تواند به ارزش افزوده های بسیار بالایی منجر شود و سودهای غیر معمولی از آن قابل انتظار باشد.
                      ممنون
                      میشه در این مورد بیشتر توضیح بدین
                      مثلا چه جوری مهارت های مکانیکی خود را تقویت کنیم ؟

                      دیدگاه


                        #41
                        پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

                        نوشته اصلی توسط درود
                        ممنون
                        میشه در این مورد بیشتر توضیح بدین
                        مثلا چه جوری مهارت های مکانیکی خود را تقویت کنیم ؟
                        سلام
                        داداش من به شما پیشنهاد از ساختن روبات شروع کنی اگر قصد داری مهارت مکانیکتو ببری بالا .
                        مولا علی (ع) میفرمایند : آسوده باش , آستین هارا بالا بزن , بر خدا توکل کن , آنگاه خدا را خواهی دید که زودتر از تو دست به کار شده است .

                        دیدگاه


                          #42
                          پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

                          سلام
                          اول از همه شرمنده که کمی دیر تونستم توی این بحث شیرین با شما باشم
                          شاید خیلی خوب باشه برای استفاده از تجربیات دیگان خاطرات کاری اونهارو بشنویم تا همونطوری که اقای کی نژاد عزیز استاد بنده فرمودند تجربیات دیگران را دوباره تجربه نکنیم برای همین میخوام یه مختصر از کار خودمو براتون بگم
                          به نام خدا من خدمت و دانشگاه رو تو تو اصفهان بودم و کارشناسی الکترونیک رو به لطف خدا همزمان با خدمت اخذ کردم بعد از پایان خدمت و گرفتن مدرک کارشناسی به شهر خودم تبریز برگشتم (این در حالی است که اونجا هم پروژه دانشجویی و ... رو انجام میدادم) در یک سفر که به تهران داشتم با یک شرکت که در زمینه اتوماسیون و مونیتوریگ کار میکرد اشنا شدم پس از تبریز به تهران رفتم و با این شرکت مشغول به کار شدم در این شرکت من با PLC و برنامه نویسی C و لدر آشما شده و حدود 34 تا پروژه انجام دادم این پروژه ها توسط رئیس ما به ما داده میشد ایشان اشناهای زیادی در اکثر کارخونه و ارگانهای تهران داشتند پروژه توسط ایشان تحلیل میشد و با توافق به یکی از ما برای اجرای ان داده میشد یکی از بهترین پروژه هایی که من در انجا انجام دادم اب شیرین کن بود که حدود 5 بار همین پروژه اجراشد البته در حوالی بندر لنگه نه تهران بعد از خدود 2 سال داشتم پدر میشدم که به درخواست پدرم به شهر خودم تبریز نقل مکان کردم اونجا با استفاده از تجربیات پدرم با 500 هزارتومان یه مغازه (میدونم این مبلغ برای تهران غیر ممکن هست) توی چهل ستون اجاره کردم با این فکر که تبریز هم کم از تهران نیست ولی اشتباه کرده بودم کسی منو نمیشناخت (البته منظورم مشتریهاست نه کسبه) بنابر این یه تبلیغ کوچولو تو دانشگاههای تبریز مبنی بر انجام پروژه کردم حدود دوماه اول کاملا بیکار بودم و با خودم مشغول بودم ولی بعد از این تبلیغات یکباره کار بقدری زیاد شد که زمان کم میاوردم یه چند تا دوست دانشجو پیدا کرده بودم که با همکاری هم همه این پروژه هارو انجام دادیم البته پروژه همون دانشجوهارو هم همینطور (من اونسال 23 میلتون تومان کار کردم فقط از راه پروژه دانشجویی) در سال دوم کمکم منو توی چهلستون تبریز با انگشت نشون میدادن از دانشگاه کار اموز داشتم و دوستانی که در کار کمکم میکردن (حدود 12 تا دوست و همکار داشتم) که الان پنج شیش نفرشون برای خودشون مغازه دارن . .... تا اینکه کارخونه دارا و کسایی که باید میشناختن منو شناختن در این میان با یه شرکت اسانسور اشنا شدم که براشون یه چند تا برد کوچیک مثل کنترل بار (یه جور امپر متر هیت که برای موتور و .. استفاده میشه که اگر جریان بیشتر از تنظیم شدش بکشه فالت بده)و کنترل فاز (اینو که دیگه حتما میدونید چیه) و ... طراحی کردم
                          اون زمان در تبریز تولید محافظ یخچال خیلی تو بورس بود من حدود 28 نوع محافظ یخچال برای تولید کنندگان مختلف طراحی کردم البته هیچ کدوم شبیه هم نیستن ها
                          تا اینکه همین شرکت اسانسور و یکی از همکارانشون برای طراحی برد اصلی اسانسور با من قرارداد بستن کار اون دوستشون در حال اتمام بود که چک پیش پرداختشون که به من داده بودن برگشت خورد و قرار داد بهم خورد من این چک رو به تهران یکی ار تولید کنندگان فیبر داده بودم
                          مبلغ چک زیاد بود و خودم هم نداشتم (اینجا خدا یه لطفی میکنه) اونیکی شرکت اسانسور برای طراحی برد اصلی پیش من ومدن من هم چون نمی خوام تجربه قبلی تکرار بشه پیش پرداخت رو نقد خواستم و اونها هم چیزی نگفتن و معامله جوش خورد پول رو به تهران فرستادم و چک رو پس گرفتم (هموزم هم دارمش) تا اینکه در سال 4چهارم هجرت خودم ارتباط من و این شرکت انقدر زیاد شد که با توافق شرکت و من وارد این شرکت شدم و مغازه رو بستم الان شرکت گسترش پیدا کرده و من یکی از سه شریک شرکت هستم هر چیزی که برای بهبود کاری شرکت نیاز باشه طراحی میکنم و خدارو شکر وقط انقر زیاد میارم که همنطوری که میدونید یه MP3 Player هم درست کردم و تو سایت هست و هزاران چیز دیگه
                          این حدود یک هزارم بلاها و اتفاقاتی هست که سر من اومده و من تنها دلیل موفقیت خودمو صبر و تلاش میدونم والبته مشورت سازنده با دیگران
                          یه چیزی هم باید بگم دلیلیه که من از این کار خوشم میاد و اون اینه که دست میبریم به خلقت یه چیزی درست میکنی کلی زحمت و تلاش و شکست تا کامل میشه و یه جور خلقت این طبیعی هست چون خدا از روح خدش به ما دمیده پش باید همه انسانها از خلقت که اخر علمه خوششون بیاد :agree:
                          تجربه معلم خشنی هست اول امتحان میگیره بعد درس میده !!!
                          به دلیل برخی مشکلات بوجود اماده دیگه امکان ادامه فعالت در این انجمن مقدور نیست.

                          دیدگاه


                            #43
                            پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

                            با تشکر از اقای پلی استار

                            میخاستم در مورد آموزش نصب آسانسور هم اگه اطلاعاتی دارین یا میدونین که چه جور میشه به این شغل وارد شد بفرمایید.
                            ممنون

                            دیدگاه


                              #44
                              پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

                              نوشته اصلی توسط درود
                              مثلا چه جوری مهارت های مکانیکی خود را تقویت کنیم ؟
                              نوشته اصلی توسط iranesabz
                              من به شما پیشنهاد از ساختن روبات شروع کنی اگر قصد داری مهارت مکانیکتو ببری بالا .
                              ساخت ربات در کسب تجربه در مورد رشته مکانیک تا حدی مفید است و می تواند به عنوان نقطه ای برای شروع باشد. اما در مقیاس صنعتی از اجزایی در رشته مکانیک استفاده می شود که در ربات های کوچک در آن مقیاس کاربرد ندارد و راه آشنایی با آن درگیری مستقیم با موضوعاتی است که به این اجزا مرتبط می شود. رشته هایی مانند مکاترونیک و رباتیک هم ظاهرا واحدهایی را در مورد مکانیک می گذرانند.
                              اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
                              دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
                              برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
                              وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
                              قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
                              اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
                              ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد

                              دیدگاه


                                #45
                                پاسخ : کار و اشتغال در برق و الکترونیک

                                سلام و عرض ادب
                                با احترام بنده پس از مطالعه ی کل مطالب بالا یک سوالی به ذهنم رسید که با اجازه می پرسم و اون اینکه از دوستان گرامی و به خصوص جناب کی نژاد بنده برای پروژه 3 واحدی کارشناسی الکترونیک چه تجهیزی می تونم اراءه بدم که یک چیز با ارزش برای رزومه هم در آینده به حساب بیاد؟
                                4 تا 5 ماهی فرصت دارم و با avr و fpga و matlab و... آشنایی قابل قبولی دارم و فوق العاده (تکرار می کنم فوق العاده)علاقمند به طراحی مدارات آنالوگ و حتی میکس (آنالوگ - دیجیتال) .
                                قبلا" از پاسختان متشکرم
                                مولای من
                                نخواهمت که بگریی ولی به گریه دعا کن که وقت رفتن ایام انتظار بیاید

                                یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین بظهورالحجه

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X