پاسخ : مشکلات مربوط به اینترنت و ADSL رو اینجا مطرح کنید
نوشته اصلی توسط ANGRI BIRDS
محمد جان درود
تشکر
ببخشید من این کار رو کردم و دیدم که 15 تا اومد که جلوی 13 تای اون نوشته بود establish بعد من توی ask manager که رفتم و pid ها رو دیدم متوجه شدم 8 تای اون برای یاهو مسنجر و 5 تای اون برای گوگل کروم هستش و 2 تای دیگه fin wait و یکی دیگه time wait هستش !
حالا من چکار کنم ؟؟
پاسخ : مشکلات مربوط به اینترنت و ADSL رو اینجا مطرح کنید
نوشته اصلی توسط محمد م
یک چیزی بگم شاید بدرد خیلی از دوستان بخوره . همه و مخصوصا اونایی که فکر می کنن سرعت اینترنتشون پایین هست . امکان داره که نرم افزاری غیر از مرورگر شما در حال استفاده از اینترنت باشه . برای اینکه ببینید چه نرم افزارهایی در حال استفاده از اینترنت هستن و مخفی هم هستن این کار رو بکنید :
در محیط CMD دستور زیر رو وارد کنید :
NetSTAT -on بعد از netstat حتما یک فاصله بذارید و بعد-on.
لیست نرم PID هایی که در حال استفاده از اینترنت هستن میاد . PID اون هایی رو که جلوش نوشته establish یاد داشت کنید .
Task manager رو بیارید بالا و با کلیک رو لیست PID اون ها به طور شماره های صعودی یا نزولی قرار می گیرن . بعد دنبال اون شماره PID ها بگردید تا ببینید کدوم نرم افزار ها در حال استفاده از اینترنت هستن .
پی نوشت :
اگه سربرگ PID توی سربرگ هاتون نیست می تونید از مسیر View و سپس select columns و زدن تیک PID اون رو به سربرگ ها اضافه کنید .
دوست عزیز این زمانیه که من هیچ استفاده ای از اینترنتم ندارم
پاسخ : مشکلات مربوط به اینترنت و ADSL رو اینجا مطرح کنید
نوشته اصلی توسط masoud_m_bf
یه مشکل دیگه دارم با اسپلیتر
صدای تلفن خراب بود اسپلیتر رو دستکاری کردم(شستمش، لحیماشو آب کردم) درست شد یکی دو روز
اما الان بازم خرابه
یه اسپلیتر پارسال خریدم هیچی توش نداشت(ی خازن مسخره فقط)
اسپلیتر خود مودم دوتا چوک داره دوتا خازن پلی استر
ب نظرتون مشکل از کجاست؟
یه چی میگم خداوکیلی نخندین
اسپلیتر صبح و شب که هوا خنکه سالمه
وسط روز حالش بد میشه!!!
پاسخ : مشکلات مربوط به اینترنت و ADSL رو اینجا مطرح کنید
نوشته اصلی توسط masoud_m_bf
دوست عزیز این زمانیه که من هیچ استفاده ای از اینترنتم ندارم
این طبیعیه؟؟؟
طبیعی که طبیعیه ولی در حالت عادی باید فقط اون PID صفر بالا باشه . ببین اون 1728 مربوط به چه نرم افزاری هست ؟ در ضمن سعی کن در حالت اتصال به اینترنت این لیست رو بیاری بالا چون بعضی از نرم افزارهایی که به طور پنهان خودشون رو به اینترنت وصل میکنن وقتی اینترنت رو قطع کنی اون ها هم پس از از چند بار سعی در اتصال و ناموفق بودن از لیست میرن کنار .
نوشته اصلی توسط masoud_m_bf
یه چی میگم خداوکیلی نخندین
اسپلیتر صبح و شب که هوا خنکه سالمه
وسط روز حالش بد میشه!!!
پاسخ : مشکلات مربوط به اینترنت و ADSL رو اینجا مطرح کنید
نوشته اصلی توسط محمد م
طبیعی که طبیعیه ولی در حالت عادی باید فقط اون PID صفر بالا باشه . ببین اون 1728 مربوط به چه نرم افزاری هست ؟ در ضمن سعی کن در حالت اتصال به اینترنت این لیست رو بیاری بالا چون بعضی از نرم افزارهایی که به طور پنهان خودشون رو به اینترنت وصل میکنن وقتی اینترنت رو قطع کنی اون ها هم پس از از چند بار سعی در اتصال و ناموفق بودن از لیست میرن کنار .
خیلی ممنون
اون واسه آنتی ویروس بود
به اینترنت وصل بودم
ولی بروزر یا هیچ برنامه دیگه ای رو باز نکرده بودم
نوشته اصلی توسط محمد م
گرما زده شده :biggrin: آب بندیش کن بذار توی یخ
بیچارم کرده
یه دقه میام برم اینترنت همه دادشون در میاد که صدا نمیاد!!!
ببینید سیم ADSL و تلفن عادی بعد از اسپلیتر تو سر تا سر خونه از کنار هم رد شدن(حدود 70-80 متر سیم کشیه)
امکانش هست بعد از اسپلیتر، ADSL روی خط عادی نویز میندازه؟
پاسخ : مشکلات مربوط به اینترنت و ADSL رو اینجا مطرح کنید
نوشته اصلی توسط masoud_m_bf
بیچارم کرده
یه دقه میام برم اینترنت همه دادشون در میاد که صدا نمیاد!!!
ببینید سیم ADSL و تلفن عادی بعد از اسپلیتر تو سر تا سر خونه از کنار هم رد شدن(حدود 70-80 متر سیم کشیه)
امکانش هست بعد از اسپلیتر، ADSL روی خط عادی نویز میندازه؟
70 80 متر یکم زیاده .
می تونید با ISP تون تماس بگیرید و از اون ها مقدار سیگنال به نویز رو بپرسید . اون ها بهتون میگن خوبه یا نه . یا هم اینکه از قسمت تنظیمات مودمتون (192.168.1.1) به شیوه ای که در صفحه اول یا دوم این تاپیک گفته شده مقدار سیگنال به نویز رو بصورت آنی ببینید و با مقادیری که اونجا هست مقایسه کنید ببینید خوب هست یا نه .
پاسخ : مشکلات مربوط به اینترنت و ADSL رو اینجا مطرح کنید
نوشته اصلی توسط محمد م
70 80 متر یکم زیاده .
می تونید با ISP تون تماس بگیرید و از اون ها مقدار سیگنال به نویز رو بپرسید . اون ها بهتون میگن خوبه یا نه . یا هم اینکه از قسمت تنظیمات مودمتون (192.168.1.1) به شیوه ای که در صفحه اول یا دوم این تاپیک گفته شده مقدار سیگنال به نویز رو بصورت آنی ببینید و با مقادیری که اونجا هست مقایسه کنید ببینید خوب هست یا نه .
الان یادم اومد که از یک توپ 200 متری 120 مترش رو استفاده کردم
ولی یه سیم اصلی میره به جعبه و از اونجا به قسمتهای مختلف انشعاب داده میشه
برم اون پست ها رو بخونم ببنم چیه
مرسی
پاسخ : مشکلات مربوط به اینترنت و ADSL رو اینجا مطرح کنید
نوشته اصلی توسط رضا شفقی
خوندن این مطالب هم خالی از لطف نیست:
برای اینکه امکان اشکال یابی در خطوط پرسرعت وجود داشته باشد در همه مودمهای ADSL امکان تعیین شاخصهای نویز در خط تلفن ممکن است و می تواند به شما کمک شایانی در رفع اشکال نماید. مهمترین این معیارها SNR و همچنین Line Attenuation یا همان شاخص میرایش خط تلفن شماست.
در واقع شاخص SNR نشان می دهد که به چه میزان سیگنال مفید در مقایسه با سیگنال مزاحم یا نویز در سیستم تلفن شما وجود دارد. SNR که مخفف Signal to Noise Ratio است معیاری است که میتواند خیلی به شما در تعیین ریشه کندی و قطعی کمک کند. این شاخص هم در دانلود و هم در اپلود اندازه گیری میشود که با دو مقدار SNR Margin Downstream و SNR Margin Upstream نمایش داده میشود که نشان دهنده وضعیت نویز در خطوط شماست.
مقدار SNR کمتر از ۱۲ نشان دهنده مشکل جدی در نویز در خطوط است. مقدار بالاتر از ۲۰ وضعیت رضایت بخش و مقدار بالاتر از ۳۰ مقدار مناسب است. در واقع این شاخص هر چه بیشتر باشد بهتر است و نشان می دهد سیگنال مفید بیشتری داریم.
شاخص دیگر میزان میرایش خط تلفن و یا Line Attenuation است که همانگونه که از اسم آن بر می آید از آن شاخصهایی است که هر چه کمتر باشد بهتر است. میزان این شاخص در حالت ایده آل باید زیر ۲۰ باشد. بین ۲۰ تا ۵۰ مقدار قابل تحمل و بالاتر از ۵۰ نشان دهنده یک نوع مشکل در خط تلفن شماست.
برای دیدن این مقادیر بسته به نوع مودم خود باید وارد پانل کنترلی آن شوید. ممکن است این پانل کاربری با آدرس http://192.168.1.1 در مرورگر شما نمایش داده شود و یا مودم ADSL شما دارای یک برنامه جداگانه که در حین نصب درایور آن نصب میشود باشد. در هر حال با ورود به کنترل پانل مودم و جستجو در آیتمهای مربوط به ADSL می توانید این مقادیر را پیدا کنید. در زیر چند نمونه را با هم می بینیم.
در شکل فوق شاخص SNR دانلود بسیار کم است و مشکل نویز دارد. مقدار این شاخص ۵٫۸ است که خیلی خیلی کم است و بخش عمده ای از ترافیک شامل نویز است.
در این شکل مقدار شاخصهای SNR بد نیست اما میزان میرایش خط Attenuation بالاست.
در این شکل میزان نویز در دانلود بیش از پلود است و میزان میرایش خط هم در دانلود نسبتا” بالاست.
در این شکل میزان SNR بالاست اما به همان میزان میزان شاخص میرایش هم بالاست و خط مشکل خواهد داشت.
حالا اگر این مشکلات را دیدیم و مشکل قطعی هم داشتیم چه کنیم؟
۱-ممکن است نویزگیر خط شما دچار مشکل باشد. در صورت امکان با یک نمونه دیگر چک کنید.
۲-اگر در حین مکالمه با تلفن خود نیز صدای خر خر می شونید ممکن است سیمکشی تلفن خانه شما مشکل داشته باشد. اتصالان سیمها را چک کنید که تمیز و فاقد الودگی باشد. مطمئن شوید که برق فشار قوی از کنار خط تلفن عبور نکرده است. برق قوی اطراف خود میدان مغناطیسی پدید می آورد که بر روی خط تلفن اثر منفی دارد.
۳-اگر همه موارد را مطمئن هستید باید خط شما توسط مخابرات از طریق شرکت خدمات دهنده شما کنترل شود. شما باید با شرکتی که از آن ADSL گرفته اید تماس بگیرید و با توضیح دادن مقادیر SNR و اینکه کنترل کافی را انجام داده اید درخواست کنید خط شما را چک کنند.
جالب است بدانید که در سوی مخابرات نیز نویزگیر مشابهی وجود دارد و ممکن است آن نویزگیز مشکل داشته باشد و یا اینکه تداخل در بین خطوط پدید آمده باشد که در هر صورت وظیفه مخابرات جهت پیگیری است.
منبع:
http://webshahr.org
این الا یعنی دقیقا چطوریه؟
متاسفانه سیمکشی تلفن و سیمکشی برق ساختمون خیلی جاها از یه مسیر عبور کرده :cry2: هیچ راهی هم برای جدا کردنش نیست
تلفن هم به شدت خش خش میکنه
خواهش میکنم یکی یه راهی بده
دیگه کلافه شدم :angry: :angry: :angry:
پاسخ : مشکلات مربوط به اینترنت و ADSL رو اینجا مطرح کنید
نوشته اصلی توسط masoud_m_bf
آخه پشتیبانیش هم درست و حسابی نیست
تلفن که فقط میگه اپراتور مشغوله(بعید میدونم اصلا اپراتوری در کار باشه)
سایت هم که قربونش برم کلا تعطیله
اعصابم خیلی خرد شد :angry: :angry: :angry:
یه مشکل دیگه دارم با اسپلیتر
صدای تلفن خراب بود اسپلیتر رو دستکاری کردم(شستمش، لحیماشو آب کردم) درست شد یکی دو روز
اما الان بازم خرابه
یه اسپلیتر پارسال خریدم هیچی توش نداشت(ی خازن مسخره فقط)
اسپلیتر خود مودم دوتا چوک داره دوتا خازن پلی استر
ب نظرتون مشکل از کجاست؟
اینو واسه کسایی میگم که ممکنه این مشکل روداشته باشن
مشکل از اسپلیتر مخابرات بود(قبلا دوستان اشاره کرده بودن)
اینقدر صدا خراب بود که دیگه ز زدم 117 بنده خدا میگفت از یه خط دیگه بزنگ ببینم چی میگی!!!
خلاصه یه کارایی گفت انجام دادم درست نشد
فرم پر کرد
1 دقیقه بعد ز زد گفت ببین درست شده(که شده بود)
ADSL مخابرات هم که قربونش برم
بعد 1 هفته که تونستم وصل بشم پشتیبانی
بهش میگم چرا اینجوریه؟ چرا سرعت پایینه؟ چرا واسه من قطع میشه؟
میگه ن امروز اصلا قطعی نداشتیم؛ وصل شو ببینم مشکل چیه
وصل شدم میگم بفرمایید این سرعته پهنای باند آزاده؟
میگه همین الان از مرکز خبر دادن که امروز افت سرعت داریم و دارن روش کار میکنن :eek:
پاسخ : مشکلات مربوط به اینترنت و ADSL رو اینجا مطرح کنید
میشه عوض کرد !
من یدفعه مک آدرس کارت شبکه ام رو با دکل وایرلس یکی کردم سرعت در حد لالیگا اما بعد از 30 ثانیه قطع شد تا درستش کردم وصل شد !
راستی این قضیه اسمش شبیه سازی مک آدرس هستش !
اگر تغیر هم بدی سیستم رو ریست کنی یا خاموش کنی بالا بیاد می پره !
موفق باشی
پاسخ : مشکلات مربوط به اینترنت و ADSL رو اینجا مطرح کنید
تعویض مک ادرس نرم افزاری بعید میدونم مشکلی تو سرعت به وجود بیاره .... مگر این که مک ادرس از طرف isp بلاک شه یا جرو بلک لیست isp باشه که این میتونه یا اصلا کانکت نشه یا اگه میشه سرعت رو limit میکنه
میگن یه نخ سیگار به آدم ارامش میده!
به اندازه یه سیگار نبودی!
دیدگاه